Op dit onderwerp reageren  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Beste Nathalie,

Zou het kunnen dat je terug last hebt van je sinussen? De plaatsen die je aangeeft, daar zitten er namelijk. Ik vrees dat het gewoon terug komt. Ik ben zelf geopereerd en al gaat het wel beter, ik vrees dat alles geleidelijk aan terug zal beginnen...

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2005 12:00 am 
Hoi,
wat klinkt dit allemaal bekend.... al die neussprays, kruiden, zoutspoelingen, artsbezoek, kno-artsen, röntgenfoto's.... ik heb dit alles plus een wortelpuntbehandeling gehad bij de kaakchirurg (zeeeeer pijnlijk) die dacht dat ik daardoor een chronische bijholteontsteking had ontwikkeld. Niks hielp.... ik heb ook nog een behandeling of 6 gehad bij een homeopathisch arts, weggegooid geld. Heeft echt helemaal niks geholpen. Toch ben ik er vanaf gekomen en je gelooft het niet hoe.... 13-07-2005 ben ik bevallen van mijn zoontje Mart. De borstvoeding liep als een trein maar door warm weer, veel transpireren en een erg enthousiaste melkproductie kreeg ik borstonsteking. Hiervoor kreeg ik antibiotica: 14 dagen flucloxacilline, zwaarste dosering mogelijk. Toen was het 2 weken over en kreeg ik weer borstonsteking: nog es 7 dagen flucloxacilline (iets minder zwaardere dosering). Flucloxacilline is een smal spectrum antibiotica. De borstontsteking ging niet weg. Toen schreef mijn huisarts aansluitend Amoxicilline voor met clavulaanzuur, wederom 1 week zwaarste dosering (dit is een breedspectrum antibioticum). Weer ging het niet weg, toen kreeg ik nog een week amoxicilline maar zonder clavulaanzuur (voor terugkerende ontstekingen). De borstontsteking was bijna over (ging grappig genoeg uiteindelijk vanzelf weg) maar ik was van mijn bijholteontseking af met bijbehorende klachten o.a. het eeuwig verstopte rechter neusgat. Ik heb mezelf gezworen dat als ik ooit nog es zo'n %$^&*$@ bijholteontstelking krijg, ik weer die antibiotica in dezelfde hoeveelheid wil hebben en mij is wel duidelijk dat hier alleen een paardemiddel goed genoeg is. Homeopathie zal best z'n goede dingen hebben maar bij zoiets hardnekkigs als dit moet men toch met groffer geschut komen denk ik.

Sterkte allemaal!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 12:00 am 
Hey,,

Ik ben Wendy 16 jaar,
Mijn neus zit ook altijd dicht vooral s'avonds heb ik er erg veel last van. Op welke zij ik ook lig.. het blijft een heel klein beetje open maar dat is gewoon vermoeiend om daar door te ademen.

Ik ben naar de dokter geweest en die heeft me naar de KNO arts gestuurt.
Ik ben toen geopereerd aan m'n keel en neus amandelen die zijn allemaal verwijderd.
Na de operatie had ik er erg veel last van, nu drie maanden later zit mijn neus nog gewoon dicht..
Het heeft niet geholpen, Als ik heel veel neus spree gebruik gaat het wel open, en ik heb het idee dat als ik buiten ben in de kou ik veel beter door m'n neus kan ademen.

Heeft iemand tips? K wil liever niet weer terug omdat ik bang ben weer geopereerd te moeten worden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 26, 2005 12:00 am 
Jeetje het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal zit te lezen.

Ik heb ook 1 verstopt neusgat, alleen rechts. Er zijn foto's gemaakt en hierop is ook heel duidelijk te zien dat alleen rechts helemaal ontstoken is en links helemaal mooi schoon.
Ben ondertussen in 2005 2x geopereerd. De eerste keer hoorde ik ze in de OK ook zeggen, o wat bijzonder zo mooi schoon aan de ene kant en zo zwaar ontstoken aan de andere kant hebben we nog nooit gezien.
Ze hebben beide keren alles "schoongemaakt" en de laatste keer ook alle "uit en ingangen" van de holte verbreed.
Er is nog wel gezegd dat ik niet meer met mijn mond dicht mag niezen omdat het toch redelijk nauw allemaal is.
De laatste keer dat ik geopereerd ben is in september. De hoofdpijn is nu weg, maar het neusgat is ondertussen gewoon weer verstopt en begin ook weer druk te voelen.

Ik heb hiervoor jaren otrivin gebruikt, maar dat ging niet meer want de laatste tijd brandde dat in mijn neus.

Tot op heden weet ik nog steeds niet wat het is en om weer geopereerd te worden lijkt me niet echt zinvol.
Wie weet vinden we ooit een oplossing.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
Hallo,

Misschien heeft iemand hier iets aan. Ik heb ook jarenlang last gehad van een chronisch verstopte neus. Wanneer het precies begonnen is weet ik niet meer (waarschijnlijk na een of andere verkoudheid), maar op een gegeven moment merkte ik dat ik niet meer door mijn neus kon ademen: potdicht. Zelfs snuiten of snuiven ging niet meer. Slikken wordt dan ook lastig, en 's morgens gelijk na het wakker worden moest ik eerst tien keer niezen. Kortom: erg vermoeiend.

De diagnose: voedselintolerantie voor suiker en in het bijzonder voor CASEINE (dat zit in melk). De effecten van een dieet (plus homeopathische korrels en druppels) lieten lang op zich wachten. In eerste instantie gebeurde er helemaal niks (maar ja, ik had er ook al jaren last van, dus dat los je niet zomaar op). Nu ben ik echter van mijn klachten af.

Ik kan nu wel regelmatig melkproducten eten zonder direct last te krijgen, maar ik moet wel oppassen. Ik merk duidelijk dat het eten van teveel melkproducten (in het bijzonder KAAS, dat lijkt ook niet toevallig op CASEINE) resulteert in dik, vastzittend slijm. Ik weet niet of hierachter nog een andere oorzaak zit, en of ik dus definitief hiervan zou kunnen genezen, maar ik kan prima leven met een (bijna) melkvrij dieet.

Succes met jullie neusproblemen,

Edith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
Ook ik heb al jaren last van een verstopt gevoel in mijn linker neusgat.
Een 'neustussenschot' operatie heeft niet geholpen.
Flixonase en andere cortison neussprays helpen niet of soms een dag.
Met zoutwater spoelingen wordt het niet beter, soms zelfs met meer klachten gedurende
een korte tijd.
Als ik van binnenuit het neusgat wat wijder maak is de klacht gelijk veel minder.
Ben nu naar een andere KNO-gegaan.
Heb geen neuspoliepen of allergie.
De KNO-arts zal nu mijn neusgat wat wijder maken wat onder volledige narcose in een korte ziekenhuisopname (in een dagdeel) zal gebeuren.
De paniekreacties door 'het verstopte gevoel' is voor mij heel herkenbaar.

Veel sterkte.

giel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 12:00 am 
Al jaren gebruik ik 's nachts Nozovent Een plastic neusklemmetje. Ik kan niet meer zonder. Ik krijg meer lucht. Overdag merk ikweinig van een te nauwe neusdoorgang. 's Nacht zwellen de neusklieren op en daardoor krijg je minder ruimte om door je neus in te ademen. Nozovent geeft meer ruimte. Jammer dat ze duur zijn ongeveer 7 euro en je moet dat regelmatig vervangen. Ik was op internet aan het surfen voor een goedkoper adres. Maar kwam deze site tegen. Voor zover ik weet is Nozovent ontworpen door een KNO arts. Het is te koop bij de apotheek. Nu nog een goedkoperadres zoeken en dan kan ik het iets vaker vervangen. Voor de droge mond en keel gebruik ik wybertjes als ik ga slapen, ook dat help het in slaapkomen gewoon op de tong leggen. Ook als ik 's nacht wakker word neem ik een wybertje. Het doosje ligt onder mijn hoofdkussen dus bij de hand. Misschien heeft iemand hier iets aan. Mij helpt het wel.

Mevr van de Kamp Eindhoven

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 12:00 am 
ik heb met opluchting al jullie verhalen gelezen ik ben dus gelukkig niet de enige met dit probleem. ik heb sinds een aantal jaren mijn rechterneusgat dicht zitten en dit wordt steeds erger, ik ben al bij de kno arts geweest en die heeft geconcludeerd dat mijn neusschot scheef staat. Morgen krijg ik een ct scan ik heb ook heel vaak hoofdpijn. ook ik heb last van allergieën en gebruik aerius en de nodige neussprays om maar een beetje lucht te krijgen. ik ben zo benieuwd of jullie mijn klachten herkennen, mijn grootste probleem is slaapstoornis wat volgens mij ook zeker te maken heeft met mijn verstopte neusgat soms val ik helemaal niet in slaap of soms wordt ik na een uur al weer wakker en slaap dus nauwelijks met het gevolg dat ik regelmatig een slaappil neem. ik heb nu de laatste maand ook heel veel last van mijn rechteroog die prikt en traant het oogvocht loop er zo spontaan uit en dat gaat dat gepaard met hoofdpijn aan diezelfde kant. morgen ga ik dus voor de foto naar het ziekenhuis en woensdag krijg ik de uitslag en dan moet ik de keuze maken wel of niet opereren als ik ook maar enige zekerheid krijg dat ik beter zal gaan slapen en eindelijk eens minder hoofdpijn zal hebben dan ga ik het zeker doen want ik ben die klachten zo vreselijk zat. Hopelijk kunnen jullie ervaringen met mij delen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Hallo lotgenoten,

Mijn neus problemen beginnen eind 2004. Verstopte neus zomaar in een keer. Inmiddels diverse onderzoeken gehad, 2 maal kno arts en diverse malen naar de huisarts. Dat allemaal geen resultaat, eind december 2005 wederom naar huisarts geweest. Heb toen als paardemiddel een kuur pretnisolon gekregen voor 4 weken. Dit gaf verlichting en ik had meer energie. Vervolg van dit middel kan en mag dus niet en zo komen inmiddels langzaam mijn klachten weer terug. Nu slik ik vitaminebruis tabletten op advies huisarts maar ik ben bang dat dat geen effect gaat geven. En de huisarts weet het dus niet meer. Wat nu? HELP!

groet Wim

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:00 am 
Ik ben van mijn allergie af en misschien kan ik andere helpen.

Ik heb deze site al ooit eerder bezocht omdat ik radeloos was van mijn allergie klachten. Nu bezoek ik de site om te kunnen melden waar het door gekomen is en dat het nu helemaal voorbij is!
5 jaar geleden ben ik verkouden geworden en kreeg ik er de griep achteraan. Ik was zo erg neusverkouden dat ik last kreeg van hoofdpijn en ik dacht dat ik holteonstekingen zou krijgen. Ik ben toen begonnen met een neusspray op basis van zoutoplossing. Het werd heel veel erger. Huisarts....pencilline....holtes ontstoken....kno arts....andere kuur. En zo na een half jaar overgegaan op Rhinocort turbohaler. Dat hielp maar ik moest het optimaal blijven snuiven anders kwam het meteen weer terug. Allergietest gehad....neuspoliepen bekeken....operatie neusschot aangeraden(niet gedaan)....niks was te vinden. Ik wilde niet mijn hele leven blijven puffen met die medicijnen (ik kreeg er een hele droge keel van, koude lucht en geuren deden pijn in mijn neus, ik wilde GEWOON weten waar het door kwam. We hebben veel dieren en alles kreeg de schuld! Begin december ben ik erachter gekomen waar alle ellende door is ontstaan. Ik ben allergies voor calendulla ookwel goudsbloem genoemt. Het zat in de neusspray met zoutoplossing die ik ben gaan gebruiken toen ik de griep kreeg in het begin. Ik voerde daar mijn allergie mee en toen is het gedonder begonnen. En...... iedere avond verwijderde ik make-up met remover van de Hema waar......ja, je raad het al, goudsbloem in zit. Dus dat smeerde ik iedere avond op mijn ogen. Ik dacht al wel soms van; wat heb ik toch tranende ogen als ik 's avonds gedouched heb en juist overdag met make-up niet. Maar ik had nooit gedacht dat het er iets mee te maken zou hebben gehad. Ik kwam begin december bij iemand die zelf met kruiden zalfjes enzo maakten. Ze had met calendulla handencreme gemaakt die ik probeerde. Mijn hele huid ging jeuken en werd rood. Het was dus duidelijk dat mijn lichaam hier niet van hield.Dat kon zijn zei ze nog dat ik daar niet tegen kon, er zijn wel meer mensen allergies voor de goudsbloem. Toen ben ik nagaan denken waar dat nog meer in zou kunnen zitten en toen kwam voor mij de oplossing eruit rollen. En dan denk je homeopatisch en met kruiden kan nooit kwaad!! En weet je; heel veel mensen blijken voor de goudsbloem allergisch te zijn. En dan zit het ook nog eens in de goede zoutoplossing neusspray die dan lang niet zo slecht is als de gewone neusspray.

Ik ben gelukkig van mijn allergie af en hoef helemaal niet meer te puffen. Ik gebruik geen oogremover meer. Ik heb weer normaal slijm en geuren en kou doen geen pijn meer in mijn neus. Want zo ver was ik al door het puffen.

Ik hoop dat andere mensen met allergie klachten door mijn verhaal misschien ook op het goede spoor gebracht worden. Al is het er maar 1!

Groetjes, Nanda.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: 1 chronisch verstopte neus (AP-vervolgdiscussie 1 - 1..200)
BerichtGeplaatst: Za Jan 09, 2010 12:40 pm 
Mensen,

Ik heb zelf ook al zo'n 3/4 jaar last van een chronisch verstopte neus, bij mij had het veel weg van: een allergische reactie terwijl je niet allergisch bent. Daar is een naam voor maar ben die even kwijt.

Mijn neusschot stond ook scheef, die is rechtgezet en dat hielp in principe wel, maar omdat mijn neus nog steeds van die reacties vertoonde zat mijn neus alsnog dicht.

Nu gebruik ik sinds 4 dagen Acerola Cherry Powder (geimporteerd uit Amerika is het goedkoper) wel de ruwe poeder dus geen extracten of andere troep.

Dit bevat zeer veel vitamine c. Ik begon een paar dagen geleden minder te niezen en geen jeuk meer, en kwam er vanochtend achter dat ik plotseling weer ruik heb. (Op moment van schrijven al anderhalf uur achter elkaar, dat heb ik de laatste jaren nooit meer meegemaakt.)

Na een zoektocht op internet kwam ik op een paar websites een klein beetje info tegen dat vitamine werkt tegen onstekingen, en ik trok meteen de link naar een onstoken neusslijmvlies. Dit spul werkt dus gewoon!

Ik hoop dat ik hiermee ook anderen help!

Veel succes!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Apr 09, 2010 12:31 pm 

Ook ik heb sinds anderhalf a twee maanden last van een verstopte neus s'nachts, slaap ook heel slecht ben om 4 uur half vijf al wakker en dan begin ik te piekeren. Heb al een gesneden ui naast me bed gehad, Vicks in me neus gedaan .Overdag heb ik er geen last van , meestal gaat het een uur nadat ik wakker ben weer goed dan kan ik weer door me neus ademen.
Ja ik ben ook een Otrivinjunk geweest maar ben er al zeker 20 jaar vanaf,ik ben nu echt in staat om naar de Kruidvat te rijden om Otrivin te halen voor vannacht want ziet er echt iedere avond tegenop om te gaan slapen.

Rick

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Apr 18, 2010 7:06 pm 
Dan ook ik maar mijn verhaal.

Ik heb al enige jaren last van chronisch verstopte neus. Ik dacht in eerste instantie aan hooikoorts omdat het periodiek op kwam zetten. Maar het werd met de tijd steeds erger. Bloed-, longfunctie- en allergietest laten doen maar helaas geen resultaat. Ik was het helemaal zat, kreeg zelfs langzaam het idee dat ik het allemaal aan het verzinnen was. Tot ik weer terug ging naar mijn eerste dokter. Hem viel al bij binnenkomst op dat mijn neus scheef stond. Dan maar naar de KNO-arts, wat blijkt het zat van binnen schots en scheef.

Na wat overleg hebben we een inwendige en uitwendige operatie gepland. Deze is de donderdag jl uitgevoerd. Slecht geslapen met tampons in je neus, maar de volgende dag naar huis. Nu zit ik met een pijnlijke rechterneusgat en een volledig verstopte linkerneusgat. Na twee soorten sprays Otrivin en tube Bactroban moet ik resultaat gaan zien. Aankomende donderdag voor controle en het verwijderen van het plaatje op me neus en afwachten maar....

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mei 18, 2010 9:38 am 
Ik heb al sinds ik mij kan herinneren belemmering in me ademhaling waarvan het s'nachts zoals vele erger is dan overdag ong 30% van normale capaciteit. Ik heb 2 jaar geleden een operatie gehad waar mijn tussenschot is recht gezet en me slijmklieren zijn ingekort (bij gesneden). Dit was best een ingreep maar ach niks ergers dan dood moe wakker worden.

Nu na nogmaals alles onderzocht te hebben zijn me slijmklieren weer gezwollen en me neusschot weer wat scheef getrokken. Nogmaals me neusschot corregeren heeft geen nut volgens me KNO en die klieren kunnen wel nogmaals gereduceert worden maar zullen na 3 tot 5 jaar weer aangroeien wat bij mij dus na 1,5 jaar al het geval was. Wat betreft mijn reukvermogen mag ik niet klagen en snoteren is bij mij ook niet heel erg aan de orde zit wel altijd met een droge neus als het ware. Wel ben ik als ik verkouden ben verkouden voor 5 man :(. Maar nog een operatie is dus geen optie en gebruik nu nasonex en zoutwater spoeling van Physiomer strong jet. En stom genoeg kan ik dat laatste nog het meeste aanraden. Nasonex helpt zeker maar die zout oplossing (in die toepassingsvorm) werkt op zijn minst net zo goed al niet beter. Ik gebruik de nasonex 2x per dag, en de physiomer 3x per dag of wanneer ik dat extra

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Mei 28, 2010 3:51 pm 
Beste mensen.
Heeft iemand wel eens een behandeling gehad met hete peperspray? Zo ja, hoe ging dat in zijn werk en heeft die iemand er baat bij gehad? Zijn er nadelige gevolgen geconstateerd?
Ik lees het graag, want die behandeling heb ik aangeboden gekregen van een KNO-arts. Maar lees weinig over de resultaten ervan.
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Sophie

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 14, 2010 7:15 am 

Recoy schreef:
Ik heb al sinds ik mij kan herinneren belemmering in me ademhaling waarvan het s'nachts zoals vele erger is dan overdag ong 30% van normale capaciteit. Ik heb 2 jaar geleden een operatie gehad waar mijn tussenschot is recht gezet en me slijmklieren zijn ingekort (bij gesneden). Dit was best een ingreep maar ach niks ergers dan dood moe wakker worden.

Nu na nogmaals alles onderzocht te hebben zijn me slijmklieren weer gezwollen en me neusschot weer wat scheef getrokken. Nogmaals me neusschot corregeren heeft geen nut volgens me KNO en die klieren kunnen wel nogmaals gereduceert worden maar zullen na 3 tot 5 jaar weer aangroeien wat bij mij dus na 1,5 jaar al het geval was. Wat betreft mijn reukvermogen mag ik niet klagen en snoteren is bij mij ook niet heel erg aan de orde zit wel altijd met een droge neus als het ware. Wel ben ik als ik verkouden ben verkouden voor 5 man :(. Maar nog een operatie is dus geen optie en gebruik nu nasonex en zoutwater spoeling van Physiomer strong jet. En stom genoeg kan ik dat laatste nog het meeste aanraden. Nasonex helpt zeker maar die zout oplossing (in die toepassingsvorm) werkt op zijn minst net zo goed al niet beter. Ik gebruik de nasonex 2x per dag, en de physiomer 3x per dag of wanneer ik dat extra

Hoi Recoy
Waar kan je Physiomer strong jet en Nasonex kopen.Ik wil nu toch iets gaan gebruiken want vanmorgen was het weer kwart voor 4 toen ik wakker werd van een verstopte neus.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 28, 2010 10:02 pm 

Hallo,

Ik heb deze topic wat door gelezen en zie dat er best veel mensen zijn met chronisch verstopte neus.

Zelf zit mijn rechterneusgat regelmatig verstopt en komt er maar klein beetje lucht doorheen.
Wanneer ik op mijn linkerzijde ga liggen voel ik mijn rechterneusgat langzaam opentrekken (soms binnen 5 min. en soms lukt het gewoon niet).
Een ijskoude douche wil ook nog wel eens helpen.
Het is zeker niet ontstoken want er komt geen slijm vrij, soms wel wat doorzichtig vocht.

Het lijkt wel of er iets opgezwollen is in mijn neus, maar soms is het ook helemaal vrij en open en dat is zo lekker... Wanneer ik op mijn linkerzijde ga liggen trekt het weg naar mijn linkerneusgat en dan gaat die dichtzitten.

Toch blijft dit een lastig probleem, ik loop er nu al zo'n 10 jaar mee en wil er nu eens iets aan gaan doen.

Wat ik me afvraag is het volgende:
1) Als het een scheef neustussenschot of een vernauwing is, waarom is mijn rechterneus gat dan soms ook 1,5 uur helemaal open? En waarom verplaatst het probleem zich dan naar het linkerneusgat?
2) Als er sprake is van allergie, waarom is dan alleen mijn rechterzijde verstop en niet allebei?

Moeilijke en logische vragen, maar wie niet waagt wie niet wint, misschien is er iemand met wat tips?

Heel soms voel ik het ook doortrekken over de rechterzijde van mijn hoofd, maar dat is zelden.
Verder heb ik geen klachten met mijn neus in de vorm van ontstekingen of bloedneuzen, het is alleen die verstopping...

Ik ben wat voorzichtig met operaties e.d. gezien de verhalen die ik hier lees....

Alvast bedankt,
groetjes Tim

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Sep 20, 2010 10:01 pm 
hallo mensen loop al sins me 2de rond met die zooi
ben nu 19 ben ondertussen al 5 keer onder het mes geweest heb pilletjes zalfjes spraytjes druppeltjes enz enz enz gehad en niets maar dan ook helemaal niets werkt okee de otrivin werkt maarja ook echt maar even toen kwam er nog wat elende bij ik benutte niet moetwillig de trap als glijbaan en brak me neus het neus schotje is in de operatiekamer weer zogenaamd recht gezet
zo recht dat ik nu al 3 jaar lang niet meer door mijn linker neusgat geademd heb hier helpt zelfs de otrivin niet meer ik ben radeloos jullie kunne n je naturlijk voorstellen dat de kno artsen me de kont uit hangen daar ga ik dan ook niet meer heen maar hoe kom ik nou van me probleem af heeft er iemand een gouden tip
laat aub wat weten

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 25, 2012 9:48 pm 

Timothy schreef:
Hallo,

Ik heb deze topic wat door gelezen en zie dat er best veel mensen zijn met chronisch verstopte neus.

Zelf zit mijn rechterneusgat regelmatig verstopt en komt er maar klein beetje lucht doorheen.
Wanneer ik op mijn linkerzijde ga liggen voel ik mijn rechterneusgat langzaam opentrekken (soms binnen 5 min. en soms lukt het gewoon niet).
Een ijskoude douche wil ook nog wel eens helpen.
Het is zeker niet ontstoken want er komt geen slijm vrij, soms wel wat doorzichtig vocht.

Het lijkt wel of er iets opgezwollen is in mijn neus, maar soms is het ook helemaal vrij en open en dat is zo lekker... Wanneer ik op mijn linkerzijde ga liggen trekt het weg naar mijn linkerneusgat en dan gaat die dichtzitten.

Toch blijft dit een lastig probleem, ik loop er nu al zo'n 10 jaar mee en wil er nu eens iets aan gaan doen.

Wat ik me afvraag is het volgende:
1) Als het een scheef neustussenschot of een vernauwing is, waarom is mijn rechterneus gat dan soms ook 1,5 uur helemaal open? En waarom verplaatst het probleem zich dan naar het linkerneusgat?
2) Als er sprake is van allergie, waarom is dan alleen mijn rechterzijde verstop en niet allebei?

Moeilijke en logische vragen, maar wie niet waagt wie niet wint, misschien is er iemand met wat tips?

Heel soms voel ik het ook doortrekken over de rechterzijde van mijn hoofd, maar dat is zelden.
Verder heb ik geen klachten met mijn neus in de vorm van ontstekingen of bloedneuzen, het is alleen die verstopping...

Ik ben wat voorzichtig met operaties e.d. gezien de verhalen die ik hier lees....

Alvast bedankt,
groetjes Tim

Hallo Tim,

ik heb nagenoeg de gelijke klachten. Oa heeft tempersatuur invloed. Eet ik iets heets, soep bv, dan is de neus vaak vrij. Ook na een WARME douche. En op de linkerzijde liggend trekt het slijm naar beneden en zit dat neusgat dicht, en andersom ook.

Heb je intussen al ervaringen, oplossingen?

Groetjes

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vitaminen c
BerichtGeplaatst: Di Sep 11, 2012 10:24 pm 
bedankt voor de tip van de vitaminen c , ik heb al jaren van een verstopte neus aan 1 kant ik denk al 35 jaar ( ik ben nu 57 jaar ) een paar collega,s van mij hebben zich laten opereren maar bij bijna iedereen is het na ongeveer 1 a 2 jaar het weer het zelfde dus ik ga die vitaminen proberen.
nogmaals bedankt voor de tip.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2012 10:46 am 

Ik heb al tientallen jaren last van mijn neus. Hij is eigenlijk altijd verstopt. Rechts meer dan links. Nu ben ik vorige week voor de vierde keer geopereerd. Ze hebben mijn neus recht gezet. Daarvoor had ik 15 jaar geen operatie aan mijn neus gehad. Ik ben toch redelijk in paniek nu, want het resultaat is slechter dan voor de operatie. Volgens mij is mijn neusvleugel gewoon te slap. Is daar nou niks tegen te doen?

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Dec 11, 2012 6:38 am 
zit ook al 50 jaar met dit probleem, ging naar kno arts in venlo, meneer keek niet eens, was duidelijk zeer populair met z'n stagaire bezig, zelf geopperd een allergie test, fouten door oude operatie? Ik moest maar nacht snurktest voor abnoe, ook niks, dan maarzelf opzoek op internet. Heb ook verschillende sprays al geprobeerd, wat uurtje helpt is peper in de lucht en snuiven, snot hangt dan tegen de muur maar wel release

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Mrt 14, 2013 9:49 pm 
Wat mij helpt is het gebruik van een ionisator.
Eenvoudig aan te schaffen en je hebt weer lucht!
Voor de werking zie de wikipedia.
Succes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ionisator

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende