Op dit onderwerp reageren  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2003 12:00 am 
Dat klop wat jouw groentenboer zegt , ik eet wel een paar aardbeien maar spoel ze onder heet water af, en dan met koud water na, zo kan ik dus toch een aantal aardbeien eten,

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2003 12:00 am 
Ik heb ook juist hetzelfde. Er is wel één verschil; bij mij is er geen sprake van jeuk. Gewoon rode bultjes op arm, zijkant van mijn buik, oksel en bovenbeen. Huisarts zei mij dat dit waarschijnlijk kwam door het eten van aardbeien. En ik had idd aardbeien gegeten. Mij heeft de huisarts estivan voorgeschreven. Dit zijn pilletjes die je éénmaal per dag moet pakken. veel resultaat heeft dit echter nog niet opgeleverd, integendeel, de bultjs zijn zich nog meer aan het uitbreiden.

Maar hoe komt het dat ik totaal geen jeuk heb en anderen wel?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2003 12:00 am 
Ik heb precies hetzelfde! Rode bultjes rond de middel, binnenkant benen, oksel en knieholten. Het jeukt onwijs en door het krabben wordt het erger. Nooit gedacht aan aarbeien, ik heb ze 2 dagen voor de bultjes net voor het eerst weer gegeten. Ik dacht meer aan vlooienbeten na bij de buren met een kat gezeten te hebben. Dokter kon het niet goed vaststellen en ik heb een zalfje gekregen. Wellicht moet ik hier eens om gaan denken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Ook ik kreeg jeukende rode bultjes van het eten van aardbeien. Het afspoelen met warm water werkt echt. Gelukkig maar. want ze zijn te lekker om te laten liggen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Ik heb de laatste tijd erg veel aarbeien gegeten, en heb ook last van jeukende, rode bultjes op m'n benen en voeten. Verder heb ik er een beetje last van op mijn bovenarmen. Ik at altijd erg veel aardbeien. Kan zo'n allergie ook plotseling opkomen? Misschien omdat ik er erg veel van gegeten heb de afgelopen paar dagen? O, Netrosyl hebt bij mij trouwens goed tegen de jeuk!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
ik heb een vraagje als je aardbei allergie hebt kun je dan nog wel frambozen en bessen eten??

of heeft dat niks met elkaar te maken??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
Sjee, ik ben blij dat ik dit lees. Heb al een paar dagen ongelooflijke jeuk aan de acherkant van mijn benen en mijn armen met rode blaasjes waar vocht uit komt. Ik zat zelf ook al aan aardbeien allergie te denken... en inderdaad, ik lees dit forum en het klopt!
Nou maar proberen om deze voorlopig te laten staan totdat de bultjes weg zijn.
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat de jeuk en de bultjes verdwenen zijn? Het is 30 graden en ik loop met dit weer graag in een rokje, maar schaam me kapot met die kapotte benen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
Galbulten na aardbeien eten. Ben al driekwart eeuw oud en nog ben ik er niet uitgegroeid. Om jeuken tegen te gaan dep ik alle plekken af met apple cider vinegar of vroeger waste ik me met azijn.
Dan kon ik tenminste die nacht slapen en zo werd het elke dag minder. Hollandse spinazie gaf ook bulten.
Dus een ouderwets huismiddeltje!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Ik heb dat vroeger ook een keer gehad, het heet volgens mij soort van galbulten. Dat is vaak met aardbeien een tijdelijke allergie, ik kreeg toendertijd ook overal bultjes die ontzettend gingen jeuken.

Het is vaak een tijdelijke allergie die je kan krijgen bij het eten van chocola en/of aardbeien. Dus gewoon de aardbeien even laten staan. En na een wat langere periode voorzichtig aan weer het te proberen. Hoe ik de aardbeien wel kon eten was door ze eerst te koken. Verder heb ik ze volgens mij ongeveer een jaar lang niet 'gewoon' gegeten.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Hoi allemaal,
mijn zoon heeft het vroeger ook gehad.
Het bleek niet de aardbeien maar een combinatie van aardbeien met witte suiker te zijn waardoor hij bultjes kreeg.

Dat verklaard misschien ook wel de allergie voor aardbeienjam, waarbij de aardbeien gekookt worden en toch allergie veroorzaken.

Witte suiker is meer dan eens als de boosdoener gebleken.

sterkte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2005 12:00 am 
hmmm, dus ik het zou ook nog eens door chocolade kunnen komen.. zou heel goed kunnen, ik ben er verzot op!

Ik hoop het niet, maar bedankt voor de tip!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
Hallo
Ik heb ook aardbeien allergie en nog een heleboel andere zoals spinazie en nog meer groeten en fruit en algen zoals een algenmasker schrijn heel goed te zijn nou ik krijg er uitslag van.

dat ik onder de rode bulden krijg over mijn hele lichaam en jeuk ik heb een paar verschillende middelen die ik gebruik zoals calendulan emulsie van VSM die word ook voor de waterpokken een kinderziekte voor tegen de jeuk gebruikt en zelf maak ik van doe ik uit een grote pot uiercreme een beetje eruit halen en in een ander leegpote doen en er tea tree olie een aantal druppels naar wat je lichaam nodig hebt er doorheen doen en dan de creme op de plekken smeren en in laten trekken.
En dan weg jeuk.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 12:00 am 
Hallo Didy uit Amsterdam

Als je nog op dit forum komt. Ik heb een vraag voor jouw. Je zegt dat de aarbeien allergie voorkomt uit te veel histamine.
Weet hier iets meer van kan ik op sites hier meer over lezen.
Ik vermoed dat ik een histamine allergie heb wat mijn eczeem veroorzaakt. Heb systematisch elke week beplaalde voedsel bestanddelen niet gegeten. Mijn eczeem werd in eens erg actief nadat ik die dag aarbeien yoghert, aarbeien jam en een aardbeien (verse) cake had gegeten.

Nu sluit ik een koemelk allergie uit aangezien ik nog altijd kaas eet en op dit moment heb ik het idee dat mijn eczeem aan het weg trekken is.

Weet je misschien nog meer voedingsmiddelen waar veel histamine in zit.

Hoor graag van je

Marjan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 12:00 am 
nog nooit had ik last van aardbeien-allergie
nu heb ik het voor t eerst
ik ben overgevoelig geworden voor meer soorten voedsel
nadat ik gestopt ben met benzodiazapinen-gebruik van 15 jaar
hierdoor ben ik voor veel dingen gevoelig geworden
zelfs heb ik een jaar geen kraanwater kunnen drinken zonder dat mn mond pijn ging doen
dat kan nu gelukkig weer wel
maar helaas kan ik nu dus geen aardbeien meer eten
bedankt voor de tip van het hete water
dat ga ik proberen
dus dan kun je jam wel eten, want die wordt toch gekookt in de fabriek...denk ik??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
Hallo Mirjam, ik zag jou vraag over Histamine en dit lijstje heb ik gevonden. Zelf heb ik er baat bij en laat diverse uit dit lijstje achterwege en heb zo minder lijst van mijn netelroos.

De belangrijkste voedingsmiddelen die histaminevrijmakers bevatten:
Het wit van eiwit; schaal- en schelpdieren en vis; kruiden, specerijen, vanille, anijs, menthol, kaneel; alcohol; chocolade, gember; varkensvlees; aardbeien, banaan, citrusvruchten; pinda's, sojabonen; ananas, papaja, kiwi; noten, sesamzaad, mosterdzaad, tomaten, verse paprika; spinazie; drop.

Histaminevrijmakende additieven:
Sulfiet, glutamaten, tartrazine, o.a. ve-tsin.

Hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes Alie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
He bedankt Alie

Nu zie dat er erg veel voedingsmiddelen bij staan waarvan ik dacht
dat het gezonde voedingsmiddelen zijn die ook nog eens graag eet
Zoals de banaan, vis en de annanas.

Als ik dit zo lees dan houd ik mijn eczeem lekker in stand en zit ik vol met histamine.

Alleen wat je in de laatste alinia schrijf begrijp ik niet helemaal.
Wat bedoel je met Histaminevrijmakende additieven?
Moet ik deze wel eten ? of ook niet ? ve-tsin kun je dit dan bij reform winkels krijgen.

He nogmaals bedankt voor je informatie

Marjan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Marjan, Ook daar moet je mee oppassen en ze proberen te vermijden. Ve-tsin is een smaakversterking die veel bij de chinees wordt gebruikt, het zijn allemaal toevoegingen in ons voedsel.

Sulfiet wordt in rode wijn gebruikt en soms in gehakt om het mooi rood te maken maar dat is nu geloof ik verboden.

Tartrazine is een kleurstof waar ik zelf heel erg allergies voor ben.

Als je vaak kant en klare maaltijden gebruikt dan zul je vaak de benaming glutamaten tegen komen op op b.v zakjes waar je een lekker sausje mee kunt maken.

Kortom het is handig om etiketten te lezen en je af vragen of je het wel wilt nemen.

Groetjes Alie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
ik heb dat ook mar ik heb zware pillen gekrege en dan moet je niet meer jeuken en de bultjes gaan vanzelf over

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
Hallo,

Ooit heb ik ook es vreselijk uitslag gehad van aardbeien terwijl ik er normaal nooit allergisch op reageer.
Dit kwam na oudjaarsavond na het nuttigen van vijf glazen rode wijn.
Toen ik de volgende ochtend een groot glas aardbeiensap dronk zat ik binnen een half uur onder de jeukende galbulten.
Aardbeien zijn bloedzuiverend en geven geven vaak uitslag bij onzuiverheden in het bloed las ik in een boekje.
Waarschijnlijk was mn bloed onzuiver na een avondje stevig wijn drinken waardoor ik na een glas aardbeiensap een reactie kreeg.

Groetjes Janneke.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende