Op dit onderwerp reageren  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 12:00 am 
Ik zou dolgraag een lijst met etenswaren krijgen waar nikkel in zit. Ik heb er veel last van, ben niet bij een dietiste. vr.gr. margot

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
haring, oesters, asperges, bonen, paddestoelen, ui, mais, spinazie, tomaten, erwten, volkoren bloem, peren, pindanoten, druiven/rozijnen, rabarber, thee, chocolade, baking powder, kool, spruiten, en uiteraard alles wat ingeblikt is en/of bereid in nikkel kookgerei...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
Onlangs stelde een mesoloog vast dat ik een overbelasting van nikkel heb, geen allergie (gelukkig). De belasting zit bij mij mn. in de lever. Dat uit zich oa. in tintelingen/slaap-gevoel van de huid, migraine, eczeem, stijfheid van de spieren, etc. kortom een typische 'vervuiling'.
Vrijwel alle voedingsmiddelen bevatten nikkel, tot aan water aan toe. Nikkelvrij eten/drinken is dus niet mogelijk, allen nikkel-arm, zie voor de belangrijkste voedingsmiddelen met een hoge nikkelbelasting en meer achtergrondinfo bijvoorbeeld

http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/ziekte+en+allergie/voedselovergevoeligheid/nikkelallergie/nikkel+in+voeding.htm

http://www.huidinfo.nl/nikkelallergie.html

http://www.fonteine.com/nikkel_allergie.html

Kontakt-allergie met nikkel betreft o.a. alle metalen voorwerpen, mn. pannen (aluminium en rvs), bestek, sieraden, gespen etc.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
Zou je mij een dieetlijst met producten waar nikkel in zit kunnen sturen? alvast enorm bedankt. gr margot

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am 
ik zou ook graag een lijst toegestuurd krijgen met produkten/voedingsmiddelen waar nikkel in zit?
trouwens waar ik zelf deze week achter ben gekomen is dat ik zelfs met uitslag ed.reageer op de pil!!! (microgynon30) hier zitten ook diversen stoffen in verwerkt wat nikkel bevat.
groetjes patricia.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
Ik doe samen met de allergie dietiste en nikkelvrij dieet die heeft mij toen een hele lijst gegeven, doe jij het alleen of ook met een dietisten, want anders moet zij ook een lijst hebben.
Doe je het zelf dan wil ik het met plezier naar je opsturen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
hallo Pauline en Janet,

Graag had ik van jullie geweten wat de symptomen zijn als je allergisch reageert op nikkel in voeding.

Zelf heb ik een zware nikkel allergie maar men heeft mij er nooit op gewezen dat het in voeding voorkomt en dat het dan vermeden moet worden.

Allergie voor nikkel gaat diwijls samen met allergie voor kobalt, wat volgens mijn informatie voorkomt in Vit. B12 en terug te vinden is in orgaanvlees, fruit, groenten en granen.

Bedankt!
Artemis

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:00 am 
Ik heb begin september ook een allergietest gehad. Daar kwam uit dat ik allergisch ben voor nikkel (heftige reactie) en voor cobalt.

Er is mij nooit vertelt dat dit ook in eten/voedsel zit. Nu heb ik zelf op internet zitten kijken en kom dingen tegen die zeggen dat het wel zo is.
Ik ben ook pas bij de dokter geweest en die zegt dat ik een spastische colon (= gevoelige dikke darm) heb.

Denkt iemand dat in verband kan staan met het nikkel in voedselprodukten ik denk zelf van wel.

Hebben jullie dit vernomen (nikkel in eten) via jullie dermatoloog?
Want de mijne lachte me gewoon uit bv toen ik zei dat ik ook een vastgeplakte brug heb, en mijn tandarts is nu aan het uitzoeken voor mij van welk materiaal deze brug gemaakt is die vond het helemaal niet lachwekkend.

Is er iemand die mij ook zo'n lijst kan geven met voedsel waar nikkel in zit?

Met Vriendelijke Groet,
Kelly

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 12:00 am 
Hallo,
Het verbaasd mij nu te lezen dat er veel meer mensen zijn met een nikkel allergie die last hebben van voedsel. Toen ik 2 jaar geleden hier achter kwam via een dermatoloog keek men mij bij de dietist maar raar aan.
Ik wil heel graag de lijst met de producten en hoeveelheden hebben qua nikkel!
Mijn email: belle_nl@hotmail.com
Alvast bedank!
Groetjes Elana

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 12:00 am 
Ik zou graag de lijst van je willen ontvangen mij is nog niet zoveel bekend over deze allergie groetjes Tamara

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 12:00 am 
Heb last van nikkel en kobalt allergie zou graag weten wat ik wel niet mag eten alvast bedankt gr Tamara

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
Hoi,

als het zou mogen zou ik ook heel graag een lijst ontvangen met voedingsmiddelen die je beter niet kunt eten met een nikkel/kobaltallergie..
Heb net de plakproef gehad en blijk wel allergisch te zijn voor beide.. helaas.

alvast bedankt !
Carla
carla.peter@chello.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 12:00 am 
Heb al 6 jaar lang vooral in het voorjaar veel uitslag.Ben nu ook op een nikkelvrij dieet gezet echter is dielijst al 11 jaar oud. Zou graag je lijst ontvangen. Met dank Olga

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 12:00 am 
Ik heb via een mesologe ook een lijst gekregen waarin staat welke produkten veel nikkel hebben, en welke weinig. Ik ben natuurlijk bereid deze aan iemand te sturen. Als iemand nog zo`n lijst nodig heeft....
Carmen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
hoi
ook ik heb een nikkel allergie, en nog een paar andere ben nu bezig mijn voeding aan te passen graag zou ik van jou een lijst hebben met voeding waar veel nikkel in zit. je zou me echt een groot plezier doen.
groetjes jenny

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Beste Miranda,

Een nikkelvrij dieet bestaat niet, wel nikkelarm of nikkelbeperkt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Kelly,

Ik las nu je berichtje pas omdat ik sinds kort weet dat ik hyper overgevoelig ben voor nikkel. Ik zit vanaf mijn voeten tot aan mijn hals onder de rode bulten en rode vlekken. Tegen de jeuk slik ik Tavigil, 3 d.d. en heb een koelzalf gekregen.
Ik heb van de dermatoloog een lijst gekregen waarop voedingswaren opstaan met een hoog nikkelgehalte.
Inmiddels heb ik mijn eerste plakproef (1 van de 3)achter de rug en er zijn 7 buisjes bloed afgenomen.
Volgens de assistente sta ik pas aan het begin van de behandeling.
Mocht je de lijst willen kan ik het naar je opsturen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi,

Ik heb net als jullie ook last van een nikkelallergie. Zou ik van jullie ook een lijst mogen ontvangen met voedingsmiddelen die ik beter zou kunnen vermijden.

Alsvast bedankt
email: nhaman_1988@hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:00 am 
Jenny, waar moet ik de lijst naar toesturen? Zijn er meer mensen die de lijst willen hebben. Zo ja, stuur een berichtje naar mij en ik stuur het door. tamaramathlener@hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
Hoi Allemaal,
Ook ik heb nikkelallergie,heb problemen met jeukend eczeem(handen,voet ,knieholten,nek)en met name ad rechterkant van mn lichaam.ben ook bekend met leveropstapeling,zou graag van iemand een goede lijst krijgen waarop voedingsmiddelen staan die je absoluut moet vermijden,die in bepaalde mate te eten zijn en wat je wel mag eten.Alle andere suggesties zijn ook van harte welkom!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
IK heb ook een nikkelallergie (die nu weer heel werg de kop opsteekt).
IK heb een lijst met middelen die ik beter niet kan eten. alleen is deze lijst 17 jaar oud.

Heeft iemand een recentere lijst, want ik wil graag weten of de inzichten zijn veranderd.

BIj mij is het wel zo dat als je je goed aan de beperking houdt, je hele moie resultaten ziet. De eczeem gaat gewoon weg.
voor sieraden en brilmonturen kan je voor titanium kiezen. deze bevatten geen nikkel, zodat je geen nikkelopbouw in je bloed hebt van siereaden en brilmonturen.

groetjes van Marieke
marieke_van_leeuwen@hotmail.com

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2007 12:00 am 
Dag allemaal,

Ik heb vandaag de resultaten van mijn gedeeltelijke allergie testen ontvangen en het blijkt dat mijn lichaam enorm gereageerd heeft op nikkel.
Ik lees nu op jullie forum dat er een lijst bestaat van voedingsmiddelen die nikkelarm zijn.

Is het mogelijk dat iemand van jullie die mij even kan doormailen.

Alvast bedankt.

suzy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 12:00 am 
Ik heb ook een nikkelallergie en ben op zoek naar een lijst van nikkelbevattende voedingsmiddelen. Ik heb naar het voedingscentrum in Den Haag gebeld, maar die konden mij daar niet meer aan helpen. Ben ten einde raad op internet gaan zoeken en kwam op deze site terecht, waarbij ik lees dat er toch nog personen zijn die wel zo'n lijst hebben weten te bemachtigen. Zou iemand die lijst soms ook naar mij door willen/kunnen sturen??

Groetjes, Gea
gh@kliksafe.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 12:00 am 
ook ik ben één van de ongelukkigen met een zware nikkelallergie :/

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 12:00 am 
Stuur mij even een e-mail dan krijg je van mij een uitgebreide lijst.
Mijn pancreas was aangetast door de nikkel en ik beh heel goede resultaten.
Als je je goed aan het dieet houdt val je nog flink af ook.

info@kindereningambia.nl
www.kindereningambia.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende