Op dit onderwerp reageren  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2007 12:00 am 
Ik ben nu 3maanden gestopt met de pil en merk al een heel groot verschil. Geen stemmingswisselingen meer, geen koude rillingen en zweetbuien meer. Ik voel mij veel beter in mijn vel. Gedaan met de chemische troep. Na 2 maanden werd ik terug ongesteld, ik laat nu de boel een beetje op adem komen en denk eraan om binnen een paar maanden een sterilisatie te laten doen.
Had ik het geweten, 'k was al veel vroeger gestopt......

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 12:00 am 
Ik slik sinds een week weer de pil. vanwege heftige klachten bij de eisprong. maar heb nu overal jeuk en een rare plek in mijn nek. huisarts denkt dat het wel van de pil komt dus ik moest daar maar mee stoppen... dat plekje moet ik volgende week laten zien.

vroeger de pil geslikt nooit een probleem geweest...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:00 am 
Blijkbaar kunnen reacties op de pil heel uiteenlopend zijn. Ik ben 36 jaar.Ik neem nu bijna 19 jaar de pil en heb sinds maanden allerlei klachten, gaande van zweetbuien, koude rillingen, algemeen gevoel van ziekte, vermoeidheid, stemmingswisselingen, spierkrampen, nervositeit.....
Er werden bloedonderzoeken gedaan, urinetesten, echo van de abdomen en vervroegde menopauze werd uitgesloten.
Niemand vindt de oorzaak van mijn probleem...
Toen ik de huisarts sprak over mogelijke nevenwerkingen ven de pil lachtte hij deze weg....En toch stop ik vanaf nu met de pil.
Volgens mij is dit nog het enige wat overblijft, ik hou jullie op de hoogte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:00 am 
Blijkbaar kunnen reacties op de pil heel uiteenlopend zijn. Ik ben 36 jaar.Ik neem nu bijna 19 jaar de pil en heb sinds maanden allerlei klachten, gaande van zweetbuien, koude rillingen, algemeen gevoel van ziekte, vermoeidheid, stemmingswisselingen, spierkrampen, nervositeit.....
Er werden bloedonderzoeken gedaan, urinetesten, echo van de abdomen en vervroegde menopauze werd uitgesloten.
Niemand vindt de oorzaak van mijn probleem...
Toen ik de huisarts sprak over mogelijke nevenwerkingen van de pil lachtte hij deze weg....En toch stop ik vanaf nu met de pil.
Volgens mij is dit nog het enige wat overblijft, ik hou jullie op de hoogte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 12:00 am 
ik heb ook allerlei klachten die volgens mij met de pil te maken hebben: zweetbuien/hevige dorst/warm hoofd/kouderillingen/huiduitslag: rode en bruine vlekjes in gezicht/gelig zien/moe/duizelig, de symptomen komen telkens op zelfde moment in de cyclus terug, in midden van cyclus en begin v menstruatie voel ik me altijd kortstondig beter dan andere momenten. liever ook gn hormonen voor mij, koperspiraaltje is enigste alternatief dan?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Allergie voor de pil?
BerichtGeplaatst: Do Jul 31, 2008 11:08 am 
Lisa,
Ik heb ook microgynon gebruikt, ongeveer een half jaar, anderhalf jaar geleden, tot ik zo misselijk werd dat ik letterlijk op de bank zat en me niet kon bewegen, want dan kwam alles er uit. Volgens mijn huisarts is dat een zware overgevoeligheid voor oestrogenen, ik heb de aantekening in m'n dossier staan dat ik nooit meer de pil mag hebben.
Ik ben nu anderhalf jaar verder en voordat ik ongesteld word of als m'n hormonen om een andere reden opspelen, ben ik nog steeds misselijk en loop ik te kokhalzen.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Nov 25, 2008 11:14 pm 
allergie yasmin pil

eindelijk kan ik hier mijn verhaal kwijt
goede dag wie kan mij helpen sinds maart ben ik begonnen met de yasmin pil voor mijn pms klachten in het begin was ik er misselijk van de pil en had ik buikkrampen ik had dit aan gegeven bij mijn ha zij zei na 3 maanden moet dat over gaan dat is ook zo alleen kreeg ik opeens last van onverklaarbare jeuk over mijn hele lichaam het gevoel alsof er mieren over mijn huid lopen zeg maar ik heb dit ook in mijn ogene neus en keel gek word ik er van ik heb een allergie test laten doen daar kwam uit dat ik last van huisstof mijt heb toch blijf ik het vreemd vinden daarom heb ik mij voorgenomen om deze strip af te maken en dan te stoppen maar ik word al deprie als ik er aan denk want ik heb veel last van pms nu is mijn vraag kan deze jeuk inderdaad af komen doordat ik gevoelig ben voor de yasmin pil als iemand mij een antwoord zou kunnen geven dan ben ik zeer blij want die jeuk is echt ondraagelijk maar ja pms ook help wat moet ik doen want ik voel mij door mijn arts niet serieus genomen

bedankt
gr shiella

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2009 11:05 am 
hoi,

Wat een ellende die pil. Jaren geleden slikte ik Microginon en dat ging redelijk goed. Alleen in de stopweek had ik 7 dagen last van hoofdpijn. Op het laatst hield ik dat niet meer vol. Ondertussen twee kindjes gekregen.
Nu heb ik 3 maanden levonorgestrel (de lichtste die er is) geslikt en op het laatst kreeg ik hele erge oedeem en zelfs pijnlijke gewrichten. Daarnaast misselijkheid, winderigheid, boeren en buikkrampen. Dus daar ben ik ook maar weer mee gestopt. Dit sluit dus wel aan bij de verhalen die ik gelezen heb. Mijn huisarts zei erover dat het voor kan komen (maar niet de pijnlijke gewrichten, zei dacht aan overbelasting of een virus).
Ik ben nu van plan om met mijn pms klachten (stemmingswisselingen, hevige en lange bloedingen tot wel 9 dagen) naar een accupuncturist te gaan. Homeopathie heb ik ook geprobeerd, maar heeft maar 1 cyclus geholpen. Misschien ook een idee voor anderen?
Succes allemaal, ik zal nog verslag uitbrengen van mijn accupunctuur behandeling.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 26, 2010 6:05 am 
ik ben ook allergisch voor de pil
alleen mijn dokter zei het zelf
toen ik aan de pil was werd ik telkens ziek van de hormonen in de pil! me moeder dacht elke maand als ik ongesteld werd dat ik in een soort van coma zou raken kon niet zag heel wit en was echt doodziek
nu ben ik al 4 jaar gestopt met de pil en heb er geen klachten meer van
alleen nu wil ik een zwangerschap test doen en het is telkens negatief
terwijl ik wel al een week overtijd ben
zou dat ook komen misschien door die allergie?
dat ik dan te weinig stoffen aanmaak
dat ik kan zien met een test dat ik zwanger ben??

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 20 berichten ]