Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2002 12:00 am 
Kijk eens op de site van de Stichting Voedselallergie. www.stichtingvoedselallergie.nl Wij hebben een werkgroep Oudere Volwassenen en senioren met voedselovergevoeligheid met tevens aandacht voor de chemische intoleranties. Dit is een behoorlijk complexe problematiek. De dermatoloog heeft folders waarin deze stoffen beschreven worden.

Carla Wolsink
contactpersoon Stichting Voedselallergie
werkgroep Oudere Volwassenen en senioren met Voedselovergevoeligheid

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 06, 2002 12:00 am 
goedenavond,
dank voor de tip ik zal zeker de site gaan bezoeken,
vriendelijke groet, l.boer

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 03, 2003 12:00 am 
Beste Mevrouw Boer,

Zelf heb ik ook een allergie voor Chromaat, Kobalt en methyldbromoglutardnitrine. Dit laatste is de eenvoudigste eigenlijk want dat zit vooral in huidcremes en allerhande toiletartikelen.. ook bijvoorbeeld in vochtig toiletpapier. Dit moet op de verpakking vermeldt staan dus goed alle toiletartikelen nalopen en uitsplitsen. Dat is niet zo veel moeite en er blijft nog veel keus over in artikelen die dit niet bevatten.

Kobalt is volgens mijn dermatoloog verwaarloosbaar omdat dat bijna nergens meer in wordt gebruikt. Soms nog minimaal in spijkerkleding en donder gekleurde kleding.

Chromaat vindt ik zelf de lastigste omdat dit wordt verwerkt in leren schoenen. Hiermee wordt het leer gelooid.. soepel gemaakt en gekleurd zeg maar. Chromaatvrije schoenen vinden is lastig en vooral ook erg duur. Wel redelijk eenvoudig te verkrijgen via een otrhopedische schoenwinkel of schoenmakerij maar de keuze is beperkt en de prijzen torenhoog. Wel schijnt de verzekering e.e.a. te vergoeden maar daar ben ik zelf nog naar aan het informeren.

Ook had ik extreme reacties op bijvoorbeeld de hondenriem en mijn leren riem zodat ik steeds plekken op mijn rug had als het een beetje warm weer was.

Hopenlijk kunt u hier iets mee en helpt het uw man om met wat minder jeuk door het leven te gaan.
Vriendelijke groet,

Astrid Kikkert.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2003 12:00 am 
misschien heb je iets aan deze link?
www.huidziekten.nl/richtlijnen/eczemaani.htm

succes Judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:00 am 
Ook ik ben (zeer) allergisch voor kobalt. Ik ben na lang zoeken tot de conclusie gekomen dat een aantal dingen kobalt bevatten. Zoals bijvoorbeeld mijn donkerblauwe steunzolen: Kobalt wordt als kleurstof gebruikt voor kleding, maar ook voor andere zaken. Kleding is een van de dingen waar kobalt uit vrij kan komen, zoals bijvoorbeeld die steunzolen.

Sinds kort weet ik dat ik ook allergisch ben voor het tapijt bij mij in huis, wat ook weer donkerblauw van kleur is.

Wellicht heb je iets aan deze tips.

Groeten,

Martin Zwarthoed

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: allergie voor meerdere stoffen
BerichtGeplaatst: Di Feb 03, 2009 9:53 pm 
Hier een tip voor mensen met chromaat allergie,,kijk eens op www.sandali-shop.at/ daar zijn een hoop THINK schoenen in de aanbieding,,scheelt soms de helft van de prijs,,

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ]