Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2004 12:00 am 
Hoi Jacquelien,

mijn zoontje heeft ook koemelkallergie en ik geef ook borstvoeding.
Hij heeft al last als ik een half kopje melk drink. Dus twee glazen zal behoorlik wat last moeten geven als het inderdaad die koemelk is.
Tip: laat alles staan wat koemelk bevat, maar ook alles waar ei of soya inzit.
Geeft dat verbetering, dan ben je al een eind op de goede weg.
Kijk vooral op www.kindereczeem.nl of www.babyallergie.nl

Sterkte.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2004 12:00 am 
Hoi Jacquelien,
Is de chiroprakter mischien een optie voor jullie.
In Staphorst zit er een, daar ben ik ook met mijn zoontje geweest en dit had bij hem wel resultaat.
Het is daar een komen en gaan van (huil)baby's en heel veel goede resultaten, dus mischien de moeite waard.
Het word gedeeltelijk vergoed door het ziekenfonds.
Succes,
Roelie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 02, 2004 12:00 am 
hOI Jaqeuline,

Koemelkallergie zou inderdaad best kunnen hoor heeft hij droge huid of plekjes of dunne geleiachtige ontlasting?
Reflux zou inderdaad ook verborgen reflux kunnen zijn de klachten die je omschrijft passen daar wel bij, prepulsid wordt veel voorgeschreven en schijnt goeed te helpen maar ook niet bij alle baby's.
Het is niet normaal dat een baby heel de dag huilt en ik geloof echt niet in huilbabay's baby's huilen om aan te geven dat er iets niet goed gaat wat dat dan ook is.
En echt met een boekje regelmaat reinheid kom je er echt niet hoor.
Mijn zoontje is nu 11 maanden en ik tob nog steeds met hem heeft kma en reflux (verborgen ) op een dieet doet hij het geweldig nutramigen ingedikt met nutriton maar zodra ik wat anders geef is het echt weer een hel.
Dus ik begrijp wat je bedoelt, helaas is er in de geneeskunde weinig begrip voor dit soort klachten en wijden ze het gauw aan krampjes of geen rust bieden nou onzin hoor.
Wat wel helpt ter verbetering van de darmen is probiotica dit zijn melkzuurbacterie en die heb je ook speciaal voor babies.
Laat het er nniet bij zitten stop evt. met borstvoeding en eis over te mogen gaan op nutramigen oid vraag gewoon een proef aan van 6 weken (na 2 weken moet je duidelijk verbetering zien) maar tob niet door dit hoort een mooie tijd te zijn !!!!!
Heel veel succes Groetjes Natasja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 02, 2004 12:00 am 
P.s. Ik heb echt baat gehad bij osteopaath (althans mijn zoontje).
Is echt heel anders dan fysio hoor kijk eens op www.kiss.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 03, 2004 12:00 am 
Ik ben met mijn kind ook bij een osteopaat geweest.
Zij bekijkt alle beweeglijkheid in het lichaam, niet alleen de botten, maar ook spieren en ingewanden. Een osteopaat kan veel doen bij huilbaby's en ze kunnen je helpen naar het zoeken naar de oorzaak.
Ik kan dit echt aanraden.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
Ik heb met mijn dochter een allergietest laten doen bij een artsen acupunctuur centrum. Deze meten d.m.v. een apparaatje alle ingewanden door en kunnen zien of alles wel zo functioneert zoals het moet. Daarnaast kunnen ze van heel veel produkten zien hoe je kind daar op reageert. Deze test kan al vanaf 1 week!!
Ze geven aan waar uw kind allergies voor is. En ze schrijven (mits nodig) homeopatische medicijnen voor.
Mijn dochter bleek allergies te zijn voor melk, suiker en eieren. Ik laat deze produkten weg, geef nu extra zink en orthiflor (zit ook de bifidusbacterie in net als van de yoghurt van de reklame). In een paar dagen tijd heb ik echt een heel vrolijke meid teruggekregen die weer vol energie zit.
Het telefoonnummer van waar ik ben geweest is 024-3240618

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
Ik heb zelf ervaring met uitwendige therapie (via antroposofische huisarts). Zij doen inwrijvingen met olien en dat heeft bij een heleboel problemen succes. Ik weet niet of dat ook bij babies kan, maar wellicht de moeite waard om na te vragen. Het helpt het lichaam in balans te komen en daardoor ook tot rust te komen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2004 12:00 am 
Hallo Jacquelien,

Het verhaal van Karin uit Limmen klinkt mij als kraamverzorgster bekend in de oren.
Vooral bij moeizame bevallingen( b.v. stuitbevallingen, tang of pomp-verlossingen)kan er zoveel druk op het hoofd of de nek/rug van de baby komen te staan en dat kan later veel problemen veroorzaken.
Heeft jouw kleine ook pijn als je hem oppakt/neerlegt ?
Ik zou als ik jouw was telefonisch contact leggen met b.v een osteopaat en je situatie uit leggen.
Of contact leggen met je kinderarts.
Neem van mij aan een baby die de hele dag en nacht huilt dan is er is wat aan de hand.
Komt hij ook vaak om gevoed te worden ?
En is dat roggelen en moeilijk ademhalen enz. na het geven van een borstvoeding
Het kan natuurlijk die koemelkallergie zijn, ik ben zelf net gestopt met een dieet hiervoor, ik heb veel steun gehad van een dietiste van de thuiszorg.
Zij kan je evt. helpen en kijken of de symptomen die je kleine heeft bij een koemelkallergie horen.
Zoek in iedergeval hulp voordat je zelf uitgeput raakt.
Sterkte Daniëlle Commandeur

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2004 12:00 am 
Hallo,

Mijn dochter kreeg na veel huilen, reiki van een reiki master en dat hielp uitstekend. Reiki heeft te maken met de slechte energie uit het lichaam voeren en goede er in. Klinkt `n beetje zweverig, maar geloof me ,het maakt babies rustig
Groetjes,Liz

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
Ga niet naar kwakzalvers. Koemelkallergie is vaak de oorzaak. Probeer Pepti of nog beter ga naar de kinderarts en laat Nutramigen voorschrijven. Dat helpt!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
Dag Jacquelien,
We hebben een praktijk kinderfysiotherapie in Almere. Het klachtenbeeld volgens jouw beschrijving, sluit naadloos aan op onze dagelijkse ervaringen. Het patroon is inderdaad steeds hetzelfde, de betreffende kinderen hebben in de knel gezeten, en een moeizame bevalling, tangverlossing, vacuumextractie, etc achter de rug.
We werken nauw samen met enkele osteopaten in Almere en in de regel met snelle resultaten. De theorie is dat er een beknelling is van een hersenzenuw (nervus vagus) en dit veroorzaakt diverse klachten: veel huilen, allergieen, reflux, voorkeurshouding van het hoofd, asymmetrische ontwikkeling, asymmetrische schedel-gezicht, en bij oudere kinderen taal/spraak achterstand etc.
Mijn advies is daarom: eerst langs de osteopaat (resultaat vaak binnen 2 x behandelen) en daarna eventueel kinderfysiotherapie.
Ook voor oudere kinderen kan dit nog goed helpen, zeker voor peuters en kleuters met taal/spraak achterstand (articulatie stoornissen).
Veel succes met alles en laat je niet aan praten dat het aan jullie ligt. Mario, kinderfysiotherapeut

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
heel erg bedankt hoor zal je advies zeker opvolgen

groeten jacquelien

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
Iedereen komt natuurlijk met goedbedoelde raad, maar ik heb van verschillende vriendinnen gehoord en ook zelf waargenomen dat na een behandeling door de osteopaat onmiddelijk verandering in het gedrag van hun kindje optrad.
Dus ik zou zeggen, kwel jezelf en je kindje niet langer dan nodig is en probeer het......baat het niet, dan schaadt het niet.

Sterkte en succes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 12:00 am 
Beste Jacqueline,

Osteopathie is een behandelwijze die uitgaat van een holistische benadering. M.a.w de oorzaak wordt in het totaalbeeld van de mens/baby gezocht en er wordt niet alleen naar symptomen gekeken. De behandeling bestaat vooral uit mobiliteitsverhoging van het bekken/ruggewervel/nek. Een osteopaat kijkt met zijn handen en luistert naar de klacht. In Belgie is het zo dat een osteopatisch onderzoek deel uit maakt van de eerste kraamzorg voor de pasgeborene. Zoals het bij ons (en ook in Belgie) gewoon is om een hielprik te doen in de 1e week, hoort hier ook een ost. onderzoek erbij. Dit onderzoek, en evt. verdere behandeling (max. 5 tot 8 keer, als langer nodig is, zal de osteopaat zeker doorverwijzen want dan is er echt meer aan de hand) onderschept ongeveer 80%!!! van de huilbaby's. Het is echt de moeite waard. In het ergste geval ben je 1 consult "kwijt" in het meest gunstigste geval slaapt je kindje naar de 1e behandeling (3 keer eigen ervaring met huilbaby's).

veel sterkte,en doe vooral wat je moederinstinct je ingeeft.

Hannie Ruinen
neurofeedbacktrainer
Tilburg

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Jacqueline,
Mijn dochter heeft een zoontje van drie maanden die erg veel huilde. En sliep heel weinig. Wat wij al dachten bleek waar te zijn hij heeft koemelkallergie. De kinderarts schreef nutrilon pepti 1 voor. Dat hielp niet echt en na een 2e bezoek aan de kinderarts kreeg hij nutramigen. Ook al drink je maar 1 of 2 glazen melk per dag bij koemelkallergie kan dat echt te veel zijn. Je moet zelf aandringen op de nutramigen die is veel beter maar omdat die is duurder proberen ze eerst de pepti maar zo'n baby (en jij zelf ook)heeft al genoeg geleden en dat is nergens voor nodig. Overigens de voeding krijg je vergoed als hij op doktersrecept is. Ze is ook met haar zoontje bij een ostheopaat geweest en die kwam er achter dat hij een blokkade in z'n nekje had. Na 2 behandelingen is hij zo vooruit gegaan. Als baby's een blokkade in het nekje hebben kunnen ze niet goed liggen. Als je er mee rond loopt zijn ze stil. Je moet niet denken dat een baby het alleen maar fijn vind als je er mee rond loopt want ze slapen het liefst en als ze huilen is er echt iets aan de hand!!!!! Nu mijn kleinzoontje ingebakerd wordt, goede voeding heeft en geen blokkade meer heeft in z'n nekje gaat het hem zo goed. Als hij nu wakker is ligt hij gewoon in de box zonder te huilen. Want hij is nu natuurlijk ook goed uitgerust. Je moet ook niet naar mensen luisteren die zeggen dat je je baby verwend. Een baby kun je niet verwennen. Ze kunnen alleen door te huilen aan geven dat ze pijn hebben. En een ander weet het altijd beter maar jij zit ermee.
Succes en heb je nog vragen mail me maar.
Sterkte!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Jacqueline,
Mijn dochter heeft een zoontje van drie maanden die erg veel huilde. En sliep heel weinig. Wat wij al dachten bleek waar te zijn hij heeft koemelkallergie. De kinderarts schreef nutrilon pepti 1 voor. Dat hielp niet echt en na een 2e bezoek aan de kinderarts kreeg hij nutramigen. Ook al drink je maar 1 of 2 glazen melk per dag bij koemelkallergie kan dat echt te veel zijn. Je moet zelf aandringen op de nutramigen die is veel beter maar omdat die is duurder proberen ze eerst de pepti maar zo'n baby (en jij zelf ook)heeft al genoeg geleden en dat is nergens voor nodig. Overigens de voeding krijg je vergoed als hij op doktersrecept is. Ze is ook met haar zoontje bij een ostheopaat geweest en die kwam er achter dat hij een blokkade in z'n nekje had. Na 2 behandelingen is hij zo vooruit gegaan. Als baby's een blokkade in het nekje hebben kunnen ze niet goed liggen. Als je er mee rond loopt zijn ze stil. Je moet niet denken dat een baby het alleen maar fijn vind als je er mee rond loopt want ze slapen het liefst en als ze huilen is er echt iets aan de hand!!!!! Nu mijn kleinzoontje ingebakerd wordt, goede voeding heeft en geen blokkade meer heeft in z'n nekje gaat het hem zo goed. Als hij nu wakker is ligt hij gewoon in de box zonder te huilen. Want hij is nu natuurlijk ook goed uitgerust. Je moet ook niet naar mensen luisteren die zeggen dat je je baby verwend. Een baby kun je niet verwennen. Ze kunnen alleen door te huilen aan geven dat ze pijn hebben. En een ander weet het altijd beter maar jij zit ermee.
Succes en
Sterkte!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Beste Jacqueline,

Zo vaak wordt het Kiss syndroom niet erkend door artsen.
(info op www.kiss-kinderen.nl)
Kiss syndroom is inderdaad dat er iets in de nek bekneld zit.
Een osteophaat, dus GEEN fysio therapeut, kan hier iets aan doen.
Het wordt bijna altijd vergoed door de verzekering, en ze doen geen rare dingen met je kind.
De fysio therapheut zal meestal ook het bestaan ervan ontkennen.
Toch wel vreemd aangezien zoveel zogenaamde huilbaby's na een paar behandelingen bij de osteophaat niet/veel minder huilen.

Huilbaby's wordt vaak koemelkallergie toegewezen, terwijl dit slechts in heel weinig gevallen zo is. Dat is trouwens met een simpele bloedtest zo uit te sluiten.

Dus kortom, twijfel niet meer, maak een afspraak bij een osteophaat, misschien kan die iets voor je doen.
Want zo sloop je jezelf.

Sterkte ermee.

Groetjes, Meta.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
hallo hier ben ik weer we zijn net terug uit het ziekenhuis2 weken daar gezeten ze hebben een test gedaan voor reflux dat heeft hij dus verder kijken ze nergens na ja meer naar mij de moeder hoe als ik doe volgen mij denken ze gewoon dat je gek bent als je zegt dat je gewoon zeker weet dat er wat mis is met je zoontje wel kwam er een fysiotherapeut lang kan dus ook niets vinden en toen 2 dagen later een maatschappelijk wekster krijg je dus echt het gevoel dat het aan jezelf ligt maar goed de medicijnen zijn verhoogd en ben dus toen we er weer waren naar een chiropractor gegaan en je raad het mischien al wel zijn hele nekje zit vast enschouder ook ben dus nu zo kwwad want hij heeft dus waarschijnlek elke dag hoofdpijn en oorpijn heb ik dus ook elke keer gezegd dat hij steeds als hij huild aan het oor grijpt dat kan niet was het antwoord maar goed hoop nu echt dat we het hebben gehad en ik ben ook nog een dieet aan het volgen voor koemelk allergie maar heb het gevoel dat het de ene dag wel helpt ende andere dag is het weer mis ben nu een week bezig heefd iemand van jullie daar ervaring mee of wat voor testen als ze kunnen doen erg bedankt voor alle berichten terug groeten jacquelien

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
Hoi geef je nog steeds borstveding omdat je schrijft dat je een dieet volgt.
Hij kan ook voor andere dingen al allergische zijn hé dus wat dat betreft o.a. voor noten fruit ei kip enz.
Ik zou echt adviseren om op nutramigen over te gaan en dan niets bijvoeden dan moet je echt resultaat zien binnen 2 weken (darmen hebben ook weer ijd nodig om te herstellen).
Mijn zoontje van bijna een jaar heeft een krasjestest gedhad en bloedonderzoek, uit de krasjes test kwam niets (dat zegt niets hoor) bloedonderzoek moet nog volgen.
Ik weeet wat je vbedoelt hoor, mij kijken ze ook altijd vreemd aan en ik heb cvan de ha wel eens de tip gehad weer te gaan werken, ofdat mijn zoontje daar beter voor wordt.
Daarom hoop ik ook vurig op wat voor bevestiging dan ook kanik eindelijk zeggen zie je wel ik ben niet gek, jullie hadden het mis.
Maar ja of die dag ooit komt?
Succes en groetjes NATASJA

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
ja ik geef nog seeds borstvoeding en al die andere dingen eet ik niet want mijn andere zoontje heeft mastocytose een huidziekte en moet zich aan een histaminevrij dieet houden dus volgt het hele gezin hetdieet wel heb ik een keer gemerkt dat toen ik een keer varkensvlees heb gegeten mijn zoontje die dus borstvoeding krijgt de volgende dag onder de vlekken zat en verhoging had heb dit ook verteld aan de kinderarts het antwoord was ach ze krijgen zo vaak vlekken wel is er urine opgestuurd naar groningen voor onderzoek naar de huidziekte van mijn andere kindje heb daar nog geen uitslag van jacquelien

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 31, 2004 12:00 am 
ZAL HET BOEK ZEKER LEZEN GROETJES JACQUELIEN

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Wie weet staan er toch handige dingen in, waar je wel wat aan hebt. Baat het niet, schaadt het niet. Toch? Ik kan me zo voorstellen dat je er zelf nu ook kapot van bent. Misschien is het de moeite van het boek lezen waard...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BEDANKT VOOR JE REACTIE PHILINE INBAKEREN DOEN WE AL EN WE HEBBEN AL REGELMAAT DURF IEGENLIJK NERGEN NAAR TOE TE GAAN KAN ZE TOCH NIET VERSTAAN ALS HIJ ZO HUILT IK HAD NOG WAT VERGETEN TE VERTELLEN KAN HEM OOK NIET TROOSTEN OF RUSTIG KRIJGEN NIETS HELPT HET IS NET OF HIJ ERG VEEL PIJN HEEFT JACQUELIEN

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Jacquelien,

Wat ik je kan aanraden is het boek Regelmaat en inbakeren te kopen van Ria Blom. Dit gaat over voorkomen en verhelpen van huilen en onrust bij baby's. Kijk maar eens op www.bol.com, daar kan je vele positieve reacties lezen.

Veel succes met je zoontje en hopelijk is het een waardevolle tip voor je.

Philine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
WE GAAN AL NAAR EEN FISIOTERAPEUT DIE DOET IEGENLIJK NIET ZO VEEL WAT IS HET VERSCHIL MET DIT EN EEN OSTEOPAAT HEB ZELF AL GEDACHT AAN KOEMELK ALLERGIE HEB DAT OOK GEMELD AAN DE KINDERARTS ZE VROEG ALLEEN MAAR HOEVEEL MELK ALS IKZELF DRONK 2 GLAZEN PER DAG DAN KON HET DAT OOK NIET ZIJN ZEI ZE JACQUELIEN

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende