Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 03, 2004 12:00 am 
Wij hebben Vision (bij apotheek), dat was erg prettig en ons zoontje reageerde er niet op.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
hallo
zelf heb ik al jaren last van zonne allergie.
ik heb van alles geprobeerd maar niets hielp.
ik gebruik sinds 1 jaar roc zonnenband creme en wonder boven wonder ik kan nu gewoon in de zon het werkt perfect
ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
groetjes jenny

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 06, 2004 12:00 am 
hoi ik wil ook even reageren,ons zoontje is 2 jaar en 7 maanden heeft ook last van eczeem en daarvoor gebruiken we color 25 protecter van mylene voor [ niet goed geld terug] en sinds kort hebben we ook contralum ultra [via doktersrecept; deze krijg je trouwens vergoed] voor aftersun is aloe vera gel ideaal.[verkoelt] succes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
nog even een reactie van claudia wat ik nog even wou zeggen gebruik in ieder geval geen producten van zwitsal want deze zijn veel te erg geparfumeerd,wij zijn meteen met de zwitsalproducten moeten ophoren bij mijn zoontje.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 12:00 am 
lieve moeders,

ik ben heel blij met al jullie reacties, ik heb zelf ook een dochtertje met een hele gevoelige en droge huid. vooral in de winter(verwarming) en in de zomer(zon) blijf je smeren. Ik was dus ook op zoek naar een allergie vrije zonnecreme, gelukkig zijn er hier genoeg aanbevelingen die ik zeker ga proberen en na onze vakantie in Turkije zal ik mijn ervaring vertellen, SPANNEND!!

Ook zij heeft namelijk geen baat bij de produkten van zwitsal en qua voeding heeft ze een noten en pinda allergie, maar vaak bevatten producten "sporen van" . Regelmatig merk ik dat zij veel beter reageert op de goedkopere en/of huismerken van de supermarkt, eigenlijk heel gunstig voor de portemonnee terwijl je toch zou denken dat A-merken sowieso goed moeten zijn voor een ieder, want daar betaal je toch voor? Neem nou zwitsal, hoeveel kinderen kunnen dat niet verdragen maar intussen betaal je 2x zoveel voor een flesje shampoo. Waarom?? Omdat het zo lekker ruikt??Nou dan maar iets wat minder lekker ruikt en geen jeuk en rode plekken veroorzaakt.

groetjes,
Rownia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Of Vision . (niet verwarren met vichy)
Te koop gewoon bij een drogist of gezondheidswinkel.
Ik heb factor 28.
Er staat dat je maar 1x hoeft te smeren, maar dat ligt ook aan je huidtype.
Ikzelf kreeg deze tip van een psoriasis patient.
Succes allemaal.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Zonaanbidders en sters,
Ultrasun te koop bij Etos, houdt zowel UV-A, als UV-B tegen.
Een keer smeren is genoeg, 90 min voor je de zon ingaat.
Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
Ik vraag me af waarom iedereen nog steeds zo positief blijft over P20. Ik heb het vorig jaar gebruikt en ja: het beschermt goed tégen de verbrande huid (1 keer insmeren en de hele dag beschermd tegen UV-B).
Een groot nadeel is echter dat het niet beschermt tegen UV-A. Sinds enkele jaren is bekend dat UV-A net zo gevaarlijk, zoniet gevaarlijker is dan UV-B. UV-A zorgt niet voor een verbrande huid maar kan wel huidkanker veroorzaken. Daarbij is ook bekend dat UV-A zorgt voor vroegtijdige veroudering van de huid. Op je 40ste al heel veel rimpels krijgen enzo.
Meer informatie is te vinden op http://www.cancerhelp.org.uk/help/default.asp?page=5515

Ik weet dat P20 vaak geen alergische reacties veroorzaakt, maar gezien de nadelen zou ik toch iedereen adviseren om, op zijn minst!, even te kijken naar alternatieven, die wel bescherming bieden tegen UV-A

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
Hoi Letizia,

Tis wat he die eczeem? Mijn zoon van 2 heeft ook het eerste jaar erge eczeem gehad. De zon deed wonderen bij hem.
Ik smeerde hem in met P20. Te verkrijgen bij de drogist.
Op de verpakking staat dat je maar een keer per dag hoeft te smeren maar ik deed dat wel meerdere keren. Het huidje van een baby is zo teer. Ik heb ook de zonnebrandcreme van de Vichy factor 60 geprobeerd, te verkrijgen bij de apotheek, maar daar reageerde zijn huid heel heftig op. Terwijl men zegt dat dit product absoluut veilig voor de huid is.

Bij mijn zoon is de eczeem na 1,5 jaar verdwenen. Wel heeft hij nu erg last van zonneallergie. Daar ben ik nu iets voor aan het zoeken.

Succes!
Sandra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 12:00 am 
Hoi Sandra,

Bedankt voor je reactie. Ik zal bij de drogist eens vragen of ze p20 hebben of anders kunnen bestellen. Het bestaat dus nog wel.
het komt ik werk zelf in de kinderopvang en heb vaker kinderen met erge eczeem gezien. Vandaar ook dat ik weet dat p30 /p20 een goede zonnecreme is.
ik wens jou ook succes met de zonne allergie van je zoontje.

Letizia.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Ik gebruik factor 40 speciaal voor kinderen van ROC bij mijn
zoontje met eczeem en dat is ook prima spul!!
Ongeparfumeerd!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 30, 2004 12:00 am 
Bij mijn dochter is ook P20 de beste insmeercreme. Maar wel meer dan 1x insmeren hoor. Ze was vorig jaar met 1x insmeren behoorlijk verbrand.
Het komt ook omdat P20 een soort gel is en niet de huid afsluit.
Het is bij een goede drogist gewoon te koop.

Ook van Ultrasun heb ik goede reacties gehoord maar nooit zelf getest.

Vichy werkt bij haar ook niet, wel Eucerin zonnebrand creme, maar die is niet te koop in Nederland, wel in Spanje.

Succes ermee.
Ik heb zelf heel veel geld aan zonnebrandmiddelen uitgegeven voordat ik eindelijk iets had waar ze tegen kon, en dat was dus P20

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal!

Onze zoon van bijna 4 jaar heeft vanaf zijn geboorte eczeem.Bij de reform drogist werd ons Sun Protection van Vision geadviseerd.We gebruiken het nu voor het tweede seizoen maar zijn er achter gekomen dat hij uitslag krijgt van het spul.Steeds na zonnige perioden heeft hij een ontzettende ruwe buik als schuurpapier en de rest van de eczeemplekken worden vuriger.Op de site van Vision staat hoe het werkt.....Dit kan niet gezond zijn.
Wij gaan op zoek naar een beter middel en ik denk erover om de ROC of Color v Mylene te proberen.Of heeft iemand een beter advies?

groetjes v Mieke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal!

Heel fijn om deze reacties te lezen!
Nu heb ik weer wat meer om uit te gaan proberen. Mijn dochter van twee heeft namelijk eczeem; vooral op haar wangen en in haar nek. Momenteel is het rustig maar als ik er zonnebrandcreme opsmeer zijn de plekken de dag erna veel roder/vuriger. Herkennen jullie dit ook?? Bovendien zijn er een paar andere plekken op haar lichaam (bovenaan haar rug en aan de binnenkant van haar ellebogen) waar een soort jeukende broei-achtige pukkeltjes verschijnen. Ik weet niet of deze van het broeien komen of toch van de soort zonnebrand... Komt dit iemand misschien ook bekend voor? Ik heb ook al aardig wat zonnebrandcremes uitgeprobeerd maar bijv. nog niet de ultrasun of producten van ROC.

Groeten, Patricia.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Hoi,

Ik heb een zoontje van nu bijna twee die ook heel gevoelig is voor geparfumeerde verzorgingsproducten en ikzelf heb de zonnebrand creme (factor 25) van Louis Widmer en ben heel erg tevreden.
Het werkt prima en hij krijgt er geen uitslag van.

Nathalie.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Beste PAtricia,

Mijn dochtertje van 7 maanden heeft precies hetzelfde. Die pukkeltjes lijken ook wel iets te ontsteken (kleine kopjes erop soms). Ik weet ook echt niet wat ik er aan moet doen. Ze komt niet in de zon, dus dan zou het van de warmte moeten zijn, al valt dat bij ons binnen wel mee. Ze heeft wel een erg gevoelige huid. Altijd pukkeltjes/ eczeem in haar nek. Als iemand hier meer over weet te vertellen dan hoor ik dat graag.

Groeten,
Marije

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Hoi Marije,

Als jouw kindje eczeem heeft dan kan het best zijn dat het af en toe wat onstoken raakt. Doordat de eczeemhuid altijd makkelijk kapot gaat is hij ook gevoeliger voor bacterien en infecties. Ik heb een zoontje van zes maanden met atopisch eczeem op zijn hele lichaam en hij heeft dit ook gehad. De huisarts kan hiervoor een fucidinecrème voorschrijven (een soort antibioticacrème) en dat heeft bij hem het probleem verholpen.
Veel succes ermee.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
hoi,

ik heb een zoontje van 14 maanden, met extreem erge eczeem, ik hoopte dat de zon hem goed zou doen maar helaas oor de warmte word het erger.
Hoe is het bij jouw gegaan de eerste zomer.

gr jane

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Tijdens onze vakantie in Zuid-Frankrijk in juli 2006 zijn wij met onze zoon van 8 jaar met ernstige verschijnselen bij een arts beland. Oorzaak: reaktie op zonnebrandcreme.

Wij dachten altijd (vanaf dat dat onze zoon een peuter was) dat hij niet tegen warmte en/of zon kon, want altijd als het mooi weer was kreeg hij ondanks 'goed' (!) insmeren met zonnebrandcreme vaak last van een opgezet gezicht en een rode huid. Nooit hebben wij eraan gedacht dat de reaktie juist DOOR de zonnebrandcreme kwam. Tot onze laatste vakantie.

Omdat hij pas na 16:00 de zon in ging smeerden we dit keer alleen zijn gezicht en schouders in. Het was tamelijk bewolkt die dag dus meer smeren vonden we niet nodig. Pet op en naar het zwembad. Binnen enkele uren begon zijn gezicht op te zwellen. Vervolgens werd zijn gezicht zo vuurrood dat het gewoon eng was. Op zijn schouders verschenen kleine bultjes. Koelen met natte lappen verzachtte de ellende minimaal. 's Nachts kreeg hij blaartjes waar een gelige vloeistof uit kwam. Hij had pijn en het brandde verschrikkelijk. De huid voelde gloeiend heet aan. In feite was de huid gewoon aan het verbranden.

Na enkele dagen kwam zijn huid weer tot rust met behulp van hoge dosis prednison + anti-histamine die een arts ter plaatse hem voorschreef. Diagnose: heftige reaktie op de zonnebrandcreme. Dit was voor ons nu ook heel duidelijk, omdat alleen de plekken die ingesmeerd waren de reaktie vertoonden. Zijn voorhoofd was bijvoorbeeld niet ingesmeerd geweest en daar zag je niets.

Na enkele dagen begonnen er korsten te vormen die er vervolgens afvielen. Toen was het leed geleden. Maar wat een ellende door het smeren van zonnebrandcreme, terwijl je dat toch juist doet om verbranding te voorkomen...

Kortom; voor iedereen die denkt dat zijn of haar kind niet tegen de zon en/of warmte kan: denk ook eens aan de zonnebrandcreme...

De creme die wij smeerden was van Garnier: Ambre Solaire factor 30 en Ambre Solare Kids factor 60.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
hallo allemaal...

Mijn naam is Lucia en ben al een aantal jaren op zoek naar een goed zonnebrandproduct voor mijzelf. Ik ben dan geen kind van 2 jaar oid maar kan meepraten over de vervelende zonnebultjes, eczeem en zonnebrand!! Helaas ben ik nu alleen nog maar meer verward!! Mjin vraag is eigenlijk: Welke straling zit er niet in de zonnebank maar wel in de zon? Ik krijg namelijk geen uitslag van de zonnebank maar wel van zon!! Wie weet dit en kan mij helepen?
En... is hier dan nog een goed middel voor waardoor ik mijn vakantie in Italie wel kan doorbrengen??

Groetjes Lucia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
P20 is een prima produkt, hielp bij mij ook meteen. Maar pas op,
dit is op alcoholbasis en daar ben ik dus allergisch voor en zat na 2 x
smeren helemaal onder de bulten. Dus be alert zeker voor de kleintjes. Groet.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 12:00 am 
Fijnom even wat verschillende reacties te lezen. In mijn gezin hebeben 3 van de 4 leden een gevoelige huid. Tot vorig jaar lukte het met de zonnebrand van Urtizon erg goed, maar onze jongste zoon (toen 3) kreeg wel een ruwe huid en als hij in zee ging prikte dat heel erg. Dit jaar heb ik lopen tobben, Urtizon, geen succes, Ultrazon gekocht maar ook dat gaf jeuk. Op advies van een ouderwetse drogist heb ik toen Roc (factor 20) geprobeerd en dat gaat goed. Had inderdaad ook al gehoord over P20 maar had me niet gerealiseerd dat UV-a niet wordt gefilterd. Blij dat ik dat nog niet heb geprobeerd.
Met Roc gaat het zelfs in de zee goed, nu maar hopen dat het binnenkort op vakantie ook goed blijft gaan. Succes allemaal en groetjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
hallo,

Ik herken de problemen. Ik had ook van alles geprobeerd bij mijn dochter.
Maar toen kreeg ik hermal contraleum utra voorgeschteven van de dokter.
en perfect nergens geen last meer van.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
hallo anja,

Mijn zoontje van 2 jaar oud heeft ook heftig gereageerd op verschillende zonnebrand middelen...Ook in de vorm van een rode, jeukende hhuid en vorming van blaasjes die steeds heftiger werden. wij hhebben nog geen andere middelen gevonden die wel werken. nu doen we steeds een t-shirtje aan maar de rest van het lichaam is onbeschhermd. Hoe doen jullie het nu? hebben jullie een middel gevonden wat wel goed werkt?

Groetjes Sandra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
@Christian uit Rijswijk:
Over P20 staat op de site:
Dit unieke, gepatenteerde product bevat namelijk een UVA filter en een UVB filter waarmee 95% van de UV stralen die zonnebrand kunnen veroorzaken wordt geabsorbeerd.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende