|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Hilde
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am |
|
|
|
|
Neem eens contact op met een unitaire homepaat. ALs je met meer tastbare medicatie wil werken , kan je ook naar een goede aromatherapeut stappen. De etherische oliën zijn véél krachtiger dan de reguliere geneeskuningdige preparaten. Ga dus niet zelf experimenteren!!
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
|
|
Jose
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am |
|
|
|
|
hallo,
Ik leesde jou verhaal over jou zoonte dat hij de tweede keer buisjes krijgt, ik zeg je nu STOPPEN ermee, want mijndochter hebben ze tot 4x toe buisjes in gezet en dat is fout gegaan, want ze kreeg gehoor problemen, ik ben toen naar een ander ziekenhuis gegaan , Ziekenhuis in Maastricht het A.Z.M. en die zijn fel tegen buisjes, want dat is absoluut niet goed voor het gehoor, want mijn dochter, had nog een gehoor van 60 procenten dat was een ramp, we dachten meteen dat ze helemaal doof zou worden,want was nou gebeurd door die buisjes inzetten zijn de trommelvliezen om gevallen, en daar door ging het gehoor weg, ze hebben het gelukkig weer kunnen verhelpen met een gehoor van 80 procent terug te brenegen, maar het was een flinke ingreep, wat niet nodig was geweest, maar wat wilde wij we namen aan wat die oordoktor zei hij heette doktor brinkhuis in kerkrade(limburg) dus ga daar maar nooit heen, als ik u was ging ik meteen naar maastricht, want laat a.u.b u zoontje niet meer helpen anders gaat het dadelijk ook fout, ik wens u veen sukses met u zoontje. groetjes Jose Schlicher
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
jacqueline
|
Titel: Geplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
hallo jose, ook ik zit met problemen met mijn dochter. Zij is nu 4 keer geopereerd en dit ging ook helemaal fout. Bij mijn dochter hebben ze de tweede keer een T-buisje geplaatst en dit was 3 jaar geleden. tot heden ten dagen is er trammelant, buisje was helemaal vast gegroeid en moest operatief verwijderd worden met de nodige gevolgen van dien. Ik ben er achter gekomen dat je helemaal geen T-buisje bij kinderen mag plaatsen. Nu heeft zij een heel slecht gehoor net als jullie dochter en wordt zij over 4 weken weer geopereerd omdat ze niet kunnen vinden waardoor zij zo slecht hoort.
Ik ben radeloos. Wat nu?
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
suus
|
Titel: Geplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
lieve mensen neem een raad aan van een ervaren moeder van een dochter die heel veel medische problemen heeft en had. buisjes zijn niet nodig. onze dochter heeft ze 6x gehad en alsnog looporen en doofheid. tot ze juglangina en lobelicum van bloem ging slikken. met 6 weken was ze overal vanaf, nooit meer oorproblemen gehad en dit is nu 6 jaar geleden. de kno stond voor een raadsel hoe dat kon. problemen aan de oren komen van een infektiehaard in het lichaam en dat zoekt een uitweg. bij de een is dat via de oren, bij een ander op een andere plek. de reg. geneeskunde zoekt aleen maar op betreffende plek en zal ook zodanig behandelen. met genoemde druppels pak je het probleem aan wat elders in het lichaam heerst. ik heb zo velen kunnen besparen van buisjes met deze tip. probeer het, kost weinig en resultaat mag er zijn, kan het niet vaak genoeg zeggen.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
ursula
|
Titel: Geplaatst: Wo Dec 06, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Hallo, ik heb uw reactie gelezen heb daar nog wat vragen over! Mijn dochter is 6 jaar en ik ben afgelopen dinsdag weeeeer naar het ziekenhuis geweest, en daar constateerde de arts weer dat er erg veel vocht achter het oor zit en naar de gehoor test te hebben gehad zeiden ze dat ze erg slecht hoort en opnieuw buisjes moet hebben !!!!Ik vroeg naar een andere oplossing maar die was er niet. Ik wil dit liever niet ze heeft al een aantal antibiotica kuren gehad paar keer onder narkose geweest enz enz. Nu lees ik u verhaal en vraag me af had uw dochter ook alleen vocht of ook looporen had . Nu heeft onze dochter alleen vocht de andere malen ook looporen. Is het middel dat u beschrijft ook voor het vocht of toch echt om de ontstekingen te remmen in het lichaam. En waar kan je het kopen !
we hopen op een z.s.m reactie M.vr.gr. Ursula Cornelissen
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Tina
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 09, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Mijn zoontje van 8 heeft in augustus buisjes gekregen omdat hij erg slecht hoorde. Na het plaatsen van deze buisjes ging er een wereld voor hem open & z'n prestaties op school gingen enorm vooruit. Nu 3,5 maand later heeft hij weer last van doofheid. Kunnen de buisjes verstoppen ? Kunnen ze er nu al uitgevallen zijn ? We hebben hem oordoppen aan laten meten omdat hij gek is op zwemmen. Tijdens het onderwater zwemmen met de oordoppen heeft hij erge oorpijn, weet iemand hoe dat komt ?
Groet Tina
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Marga
|
Titel: Geplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Lieve Monique,
Zelf heb ik als kind vaak buisjes in beide oren gekregen. Dat het bij kinderen niet mag is onzin. Die ingreep wordt zo onzettend vaak uitgevoerd. Als er iets mis gaat dan is dat een menselijke fout of er is meer aan de hand. Ik hoorde na het plaatsen van een buisje altijd beter dan daarvoor. De buisjes vielen er vaak vanzelf weer uit na verloop van tijd of de KNO-arts haalde ze er zelf uit als ze niet meer goed zaten. Ook met een buisje in het oor kan het zo zijn dat een kind later toch minder goed hoort, vaak ligt dat aan een verstopping in het oor, zoals bijvoorbeeld een propje. (Dat was bij mij vaak het geval.) Maar daar kan de arts weer wat aan doen.
Tot mijn twaalfde (dat is erg lang) kreeg ik buisjes, de meeste kinderen groeien vanzelf over hun problemen met hun oren heen. Nu ben ik 21, af en toe ga ik nog naar de KNO-arts, meestal is alles in orde. Mijn gehoor is, ook gezien het verleden, prima. Buisjes in de oren hebben mij alleen maar geholpen.
En wat het zwemmen betreft: daar heb ik ook nog altijd last van, met name onder water zwemmen. De druk die er dan op staat, het water wat toch altijd naar binnen komt, niet prettig.
Volg gewoon het advies van de arts op, de kans is groot dat hij vanzelf over zijn problemen heen groeit, de looporen stoppen dan waarschijnlijk ook. Veel succes voor in de toekomst!
Liefs, Marga (Groningen)
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Diana
|
Titel: Geplaatst: Wo Dec 12, 2007 12:00 am |
|
|
|
|
IK heb gisteren pas de reactie van Suus gelezen Mijn zoontje heeft namelijk ook al 4 keer buisjes gehad en constant looporen. hij heeft nu al zovaak druppels gekregen, dat ik het nu spuugzat ben. K.N.O arts kan niets doen. Vanmorgen gelijk de druppels gehaald { Lobelicum en Juglagina} Ik hoop dat dit gaat helpen.
Diana
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 8:25 pm |
|
|
|
|
Wél of geen buisjes, orenkinderen hou je. Ik had vroeger als kind ALTIJD oorontsteking, daar is nooit wat aan gedaan, moest mijn eigen lichaam oplossen. Nu ben ik slechthorend, want al die onstekingen hebben mijn gehoor beschadigd.
Onze jongste dochter is net drie en heeft deze week voor de tweede maal buisjes geplaatst gekregen ivm al 14 oorontstekingen.
Je moet kiezen tussen twee kwaden, want goed doe je het toch nooit en overal zitten risico's aan vast. Onze dochter heeft met buisjes geen oorontstekingen meer, vandaar dat we het toejuichen, want door alle pijn met die ontstekingen en haar niet van die extreme pijn kunnen afhelpen als baby is ze ook nog eens slechter gehecht met alle gevolgen van dien. Zodra de oorpijn weer opspeelt vervalt ze weer in dat gedrag wat bij verstoorde hechting hoort, vandaar wij toch voor buisjes gaan als de KNO arts dat nodig vindt. Slechthorend zijn is niet leuk, maar een verstoord leven qua hechting is nog erger, dus wat moet je dan??
Die bloem druppels hier twee maanden gebruikt zonder resultaat trouwens.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Wo Aug 27, 2008 8:30 pm |
|
|
|
|
En over dat zwemmen. Als je kind een orenkind is snap ik niet dat je het toch laat zwemmen. Als ik de orenproblemen van mijn dochter kan voorkomen door geen zwembad te bezoeken doe ik dat, zijn zat andere leuke dingen die ze kan doen.
Je moet je leven soms even aanpassen, na zevende jaar wordt het vaak al stukken beter met de oren, tot die tijd dus ook geen zwembad voor mijn dochter.
Buisjes blijven er trouwens langer inzitten als je kind niet zwemt en onder water komt met het hoofd, die van mijn dochter hebbben er 1ste keer ruim anderhalf jaar ingezeten, toen ze er een week uitlagen in een korst gelijk alweer ellende daarom opnieuw buisjes.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Calimero
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Vr Aug 29, 2008 9:13 pm |
|
|
Gast schreef: En over dat zwemmen. Als je kind een orenkind is snap ik niet dat je het toch laat zwemmen. Wij hebben van de kno arts te horen gekregen dat zwemmen gewoon mag met de buisjes van tegenwoordig.........Dochter heeft ook nergens last van als we hebben gezwommen (maar ze is 2,5 dus gaat niet veel met d'r hoofd onder water).
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
tekiner
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Za Mei 09, 2009 6:20 pm |
|
|
|
|
hoi, mijn zoon van zeven jaar heeft twee keer buisjes gehad maar nog steed denk ik dat het slecht gaat met het gehoor.vorige week ging hij schoolzwemmen en daar ging het hellemaal mis nu heeft hij een week loop oor en pijn.is het ook bij jullie bekend met dit soort klachten wat kan ik het beste laten doen met kno art en huisart.want hij wil niet nogmaal buisjes erin
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Jockeisha
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Vr Jun 05, 2009 10:29 am |
|
|
|
|
Hey Allemaal,
Mijn zoon is bijna 15 maanden en heeft één week geleden buisjes in zijn oren gekregen en zijn neusamandelen zijn eruit gehaald. Na de operatie merkte ik meteen verschil, hij was niet meer de hele dag opstandig en overstuur van de pijn. Hij luisterde ook ineens als we gewoon zachtjes zijn naam zeggen, hoeven dus niet meer te schreeuwen en zelfs in zijn lopen zien we verschil hij had erg veel evenwichts problemen en die zijn nu geheel verholpen.
Wel merk ik dat hij nog veel aan zijn rechteroor zit dus voor de zekerheid laat ik dit vanmiddag even nakijken.
Ik heb zelf als kind ook met 15 maanden buisjes gehad i.v.m. oorontsteking etc. Heb verder altijd kunnen zwemmen en na de buisjes ging ook voor mij een wereld open. Dus mocht je kind het nodig hebben laat het gewoon doen!
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
KL
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Do Jun 25, 2009 10:00 pm |
|
|
|
|
Helaas zijn niet alle verhalen zo jubelend. Onze dochter heeft afgelopen week een MRI gehad waaruit bleek dat ze doof is geworden door het ontstaan van lidtekenweefsel door het plaatsen van de buisjes. De medische wereld is er niet van overtuigd dat buisjes de beste oplossing zijn. Helaas is ons dit niet eerder verteld maar hebben we wel een kind met een handicap dankzij de buisjes.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Ma Jun 21, 2010 12:41 pm |
|
|
|
ons zoontje heeft vorige week voor de 8e x buisjes gekregen, hij is nu 9 jaar. niet leuk maar constant zien dat je kind kronkelt van de pijn is helemaal geen pretje. hij mag twee weken niet zwemmen, maar daarna gewoon weer wel, enne ook al heb je een orenkind, met 30 graden blijf jezelf toch ook aan de kant zitten zweten of wel, water kan ook via de neus en mond naar binnen komen, daarom heet 't ook kno, keel, neus en oor! dus geen verwijten maken naar andere mensen toe a.u.b Calimero schreef: Gast schreef: En over dat zwemmen. Als je kind een orenkind is snap ik niet dat je het toch laat zwemmen. Wij hebben van de kno arts te horen gekregen dat zwemmen gewoon mag met de buisjes van tegenwoordig.........Dochter heeft ook nergens last van als we hebben gezwommen (maar ze is 2,5 dus gaat niet veel met d'r hoofd onder water).
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: buisjes plaatsen in oor Geplaatst: Zo Aug 29, 2010 9:21 pm |
|
|
|
|
Hoi allemaal..
Gelukkig zijn mijn eigen meiden geen orenkindjes.. na alles wat ik zelf als kind heb meegemaakt..
Ik heb ook jarenlang bijna elk jaar opnieuw buisjes gekregen.. en iedere keer klapten ze eruit met alle pijn en prut en ellende van dien.. een keer zelfs tijdens een busrit.. wil je ook niet meemaken..
Tot we gingen verhuizen en bij een andere huisarts kwamen die me door stuurde naar de homeopaat.. van hem kreeg ik pilletjes ter grote van een speldeknop en als ik last van mijn oren had 3 innemen.. op een gegeven moment had ik last van mijn oren en wilde ik ze nemen.. zag mijn moeder dat ze over datum waren.. zolang had ik ze al niet gebruikt...
Door alle operaties van de buisjes had ik een gaatje in mijn trommelvlies die gelukkig net voor mijn 18e is dichtgegroeid anders had ik onder het mes gemoeten..
Ik hoop dat moeders met kids die buisjes moeten niet klakkeloos de artsen volgen... oke bij sommige kindjes werkt het erg goed, anders hadden ze deze methode nooit zo veelvuldig toegepast, maar als het nou niet goed werkt kijk dan ook eens naar andere opties..
Groetjes..
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 17 berichten ] |
|