|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
Corina
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Hai,
Mijn dochter gaat vandaag voor de 4e keer naar zwemles en je raad het al, chloorallergie. Ik was er al bang voor want ik heb het ook. Heb met veel moeite mijn zwemdiploma gehaald omdat mijn moeder me steeds van het zwemmen afhaalde als ik weer eens onder de rode bulten zat. Mijn dochter zit nu helemaal onder...
Let op: Als je kind uitslag krijgt door chloor dan is hij ook allergisch voor Broom en Jood. Deze stoffen zitten in de meeste smeermiddeltjes en wond ontsmettingsmiddelen. Hou hier dus ook rekening mee! (Weet ik uit eigen ervaring en volgens mijn chemieleraar van de laboratoriumschool behoren chloor, jood en broom tot dezelfde groep stoffen)
Als er iemand is die weet welke creme/zalf deze stoffen niet bevatten dan hoor ik het graag. Wil namelijk niets liever dan de jeuk verzachten maar kan me ook geen uren bij de drogist veroorloven om alle middeltjes na te lopen...
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
|
|
Gast
|
Titel: Geplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Ik heb zelf ook chloorallergie. Ik heb juist last van benauwdheid en dergelijke. Maar ik doe aan wedstrijdzwemmen dus vindt het niet zo fijn als ik hierdoor moet stoppen. Weet iemand zwembaden zonder chloor? Alvast bedankt
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
coen
|
Titel: Geplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Let even op:
dmv ionisatie met koper electroden kan een zwembad ZONDER cloor en/of andere toevoegingen onderhouden worden. Men spreekt hier ook wel eens onterrecht van electrolyse.
Electrolyse om zout om te zetten tot cloor is een ander systeem. Oordeel dus niet voordat je weet waar we over spreken.
Jos, zou jij je nader willen verklaren?
Gr. Coen
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Ingeborg
|
Titel: Geplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Hallo, Ik heb zelf een chloorallergie en zelfs als ik van top tot teen mezelf insmeer met pure vaseline, krijg ik van chloorgereinigd zwemwater nog binnen enkele minuten rode vlekken en blaasjes met ooit als kind het dieptepunt "wil dat meisje met die rode vlekken uit het water komen" door de omroepinstallatie van het plaatselijke zwembad. Inmiddels zijn er in Nederland echter ook "ozongereinigde" zwembaden waar ik wel kan zwemmen, misschien voor jullie kinderen een optie ? Sterkte ! P.S. Voor mijn huid zijn zoutbaden het fijnste, alleen lijken we die in Nederland niet te hebben.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Anita
|
Titel: Geplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Ik weet niet hoe oud je dochter is, wel weet ik van mezelf en mijn kinderen dat op het moment je ergens niet goed van wordt, je kwaaltjes gaat ontwikkelen om maar onder je vervelende afspraak uit te kunnen komen.(kan geheel onbewust) Heb je al eens echt met je dochter gepraat of vind jij dat ze maar dingen moet doen omdat dat nou eenmaal moet? Ik heb met mijn kinderen de afspraak gemaakt dat ze diploma A wel moesten halen omdat zwemmen nou eenmaal een vaardigheid is die je nodig hebt, net zo handig als bijvoorbeeld lezen. Maar dat ze zich niet meer hoefde te stressen dan nodig. Stress geeft altijd lichamelijke reacties. Praten helpt echt misschien is je dochter zelfs verbaasd als je een poging doet haar te begrijpen maar neem van mij aan dat het een hele bijzondere band schept en ze jou ook meer gaat begrijpen. Succes Anita
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Doortje
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Hoi Patricia Onze zoon had indertijd hetzelfde probleem. Naast verkouden en oorontsteking ook vaak benauwd vanwege de chloorlucht - wij zaten met zijn pufje in aanslag aan de rand van het zwembad. Wij hebben hem van zwemles afgehaald, en zomer's op zwemles gedaan in een verwarmd openlucht bad. Toen hij weer binnen moest gaan zwemmen, had hij zijn diploma ook al bijna. Verder gaven wij hem toen een half uurtje voor de zwemles een tabletje Claritine (tegenwoordig aerius), een pufje voor hij het water in ging, en bij de kno-arts hebben we toen wel oordopjes laten maken. Nadat neus&keelamandelen verwijderd zijn bij hem, heeft hij nooit ergens last meer van gehad als hij gaat zwemmen. Hij is nu 13, heeft a-b-c. Mijn dochter is 9, maar die krijgt huidproblemen door het chloorwater. Zit dan helemaal onder de rode pukkeltjes.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Corry
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Onze zoon krijgt ook rode bultjes na het zwemmen in chloorwater. Ook hiervoor is Aerius het middel......
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Jos
|
Titel: Geplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Net gelezen:
- Wist u dat wij geen chloor gebruiken voor de waterzuivering maar werken met electrolyse. Hierdoor kunnnen mensen met chloorallergie en astma hier goed zwemmen.
http://www.kikkerfort.nl/
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Geplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Heer Jos,
Dit is geen plek om een reclame te maken met onjuiste, misleidende gegevens! Zwembaden die je om de tuin leiden dat ze geen chloor gebruiken, maar zoutelektrolyse? Zoals het bij u zwembad ook het geval is ! Helaas , zout wordt hierbij omgezet in chloor!
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Marina
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Bij onze vakantie-keuze willen we ook graag rekening houden met de chloorallergie van onze dochter.
Zijn zelf in de meivakantie op camping "De Tempelhof" in Callantsoog geweest. Hebben een fijne vakantie gehad waar ze dagelijks uren in het zwembad heeft kunnen vertoeven zonder ziek thuis te komen.
Ben benieuwd of iemand ons aan adressen kan helpen van campings met ozon- of zout-electrolysezwembaden. Binnen maar ook buiten Nederland.
Gr. Marina
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
linda
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 15, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
beste, kun je ook allergisch zijn aan de chloordampen, gewoon door in een zwembad te werken en dan ook echt huid uitslag krijgen? mvg
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Marion
|
Titel: Geplaatst: Do Dec 21, 2006 12:00 am |
|
|
|
|
Hoi Ingeborg,
Ik heb je reactie gezien op chloorallergie. Alleen waar vind ik die met ozongereinigde zwembaden? Ik ben nl. al op internet aan het zoeken geweest, maar kan niks gevonden krijgen. Hoop dat jij een link kunt sturen hoe ik zo'n zwembad kan vinden bij mij in de buurt.
Mvg. Marion
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: Chloorallergie Geplaatst: Zo Jul 06, 2008 7:30 pm |
|
|
|
Ik zou ook echt heel graag willen weten hoe het nu precies met die zout"electrolyse" zit. Als de ionen van elkaar gescheiden worden heb je te maken met een chloorion... deze kunnen weer een zuur base reactie aangaan met de watermoleculen...waardoor er chloorgas zou kunnen ontstaan. Ik zou graag willen weten welke verbinding wordt gebruikt. normaal wordt er bij het zuiveren van zwembaden ook al een verbinding gebruikt namelijk NaClO helaas komt daarbij nog steeds chloorgas vrij... ik zal eens kijken of ik bij het zwembad te weten kan komen hoe het precies in elkaar steekt gr, Maarten
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Sabine
|
Titel: Re: Chloorallergie Geplaatst: Di Aug 12, 2008 3:14 pm |
|
|
|
|
Ik ben zelf 20 jaar en heb ook last van chloorallergie. Ik krijg hier ezceem van. Ik heb zwemles gekregen van mijn moeder in een natuurbad en heb dus geen officeel zwemdiploma maar kan goed zwemmen. Bij zout electrolyse wordt er chloor gevormd vanuit zout. Het voordeel hiervan is dat er minder chloor getransporteerd hoeft te worden. Een ozongereinigde zwembaden is zwembad meerkamp. Kwam ik tegen op internet: http://www.uitmetkinderen.nl/pages/Zwembad-Meerkamp.htm door de ozonreiniging is er minder chloor nodig.
Groetjes Sabine
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 15 berichten ] |
|