Op dit onderwerp reageren  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2002 12:00 am 
na het zwemmen in chloorwater
krijg ik hevige proestbuien. een totaal verstopte neus. dit blijft 5 dagen aanhouden. zo erg dat ik bijna niet kan werken. tot de volgende zwempartij, daarna begint alles opnieuw.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 20, 2002 12:00 am 
Beste Koppelman,
Ik herken het probleem van chloor zeer goed. Van jongs af aan al problemen gehad met het voltooien van schoolzwemmen vanwege de voorholte-ontstekingen die ik van de chloor kreeg. In mijn jeugd met mijn moeder in Ozon-baden gaan zwemmen. Hierbij wordt het bad doormiddelvan Ozon ( O3 binding ) gedesinfecteerd. Tegenwoordig zwem ik alleen in de zee en zomers vooral in warm tropisch water. Ook flessen chloor slaat op mijn hoofd met hoofdpijn als gevolg. Ik ben voor vele dingen allergisch. Ook op vele sterke geuren reageeer ik op met een gevoel van hoofdpijn ( droplucht, mint-kauwgom,ander sterk ruikend snoep). Beetje frisse lucht en het klaart wel weer op. tot zover...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2002 12:00 am 
Beste J. Koppelman.
Na het zwemmen in chloorwater, jeukt bij mij heel mijn lichaam. Ik voel me ziek. Daarom vermijd ik het ook. Ik zwem alleen in de zee. Heb jij misschien ook last van chloor in flessenwater. Wanneer hierin het chloorgehalte hoog is, krijg ik net als na het zwemmen in chloorwater ontzettend last van vooral mijn ogen. Ook word ik heel onrustig. Andere bij mij voor komende klachten zijn een hele volle neus en luchtwegen. Ik herken dus zeker jou probleem.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 30, 2003 12:00 am 
Zie forum onderwerp "Chloor allergie"...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Een chloorwaterallergie bestaat inderdaad. De`klachten, zijn verschillend, zie eerdere reacties. De beste optie is het vermijden van dde veroorzaker, zwemmen dus. Maar ja...
Mogelijk is de bioresonantie een optie. Dan moet je wel chloorwater meenemen.
Maar ook de lenzen (vloeistof) kan mede de klachten veroorzaken.
Zie evt www.bioresonantie.nl of middels een zoekmachine.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Ik doe al jaren aan waterpolo en heb sinds een half jaar klachten als ca. 3 dagen rode pijnlijke ogen na zwemmen, niet kunnen verdragen van contactlensen, beetje keelpijn en last van voorhooftdholtes. Ik vraag me af of er iemand is die meer weet over overgevoeligheid voor chloorwater, weet of het kwaat kan toch te zwemmen en iemand die weet of er iets aan te doen valt want ik wil mijn sport niet zo maar opgeven.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Zeer herkenbaar, na het zwemmen een 'vol hoofd' en de volgende dag snipverkouden. Gelukkig verdwijnt dit na een dag of 2.
Vervelender zijn de 'zwarte plekken' in het gezicht die vermoedelijk ook door de chloor ontstaan. Die blijven veel langer.
Zijn er alternatieve zwembaden zonder chloor die toch hygienisch schoon zijn?
Herkent iemand die zwarte plekken op het gezicht van het chloor?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
mijn zoontje van bijna 8 heeft deze week na het schoolzwemmen en vervolgens gebruik van haargel een enorme allergische reactie gekregen. zijn hele gezicht is nu al 3 dagen opgezet en rood. zijn ogen zijn bijna dicht van de zwelling. typisch is dat het met de dag alleen maar erger wordt in plaats van minder.
wij denken dat het aan de combinatie van gel en chloor ligt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:00 am 
Zijn er andere dingen die je er tegen kan doen, naast zwembaden vermijden?
aangezien ik op wedstrijdzwemmen zit, is dat namelijk geen optie voor mij. maar de laatste tijd word het wel erger, dan ben ik zo verkouden dat ik er ontzettende hoofdpijn van krijg en benauwd enzo,,

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 12:00 am 
mijn dochter is een dikke week goed ziek na zwemmen in chloowater. enorm benauwd met vreselijke slijmen braken en erg hoesten. wie herkent dit ?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Heb ook altijd heeeel erg last van chloorogen. Sinds een paar weken ook last van extreme benauwdheid na het zwemmen, zelfs de volgende dag nog. Zou dit chloorallergie zijn?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Reactie op reactie van C:

zou het niet gewoon hooikoorts zijn?
Ik heb vroeger ook zelf gezwommen en een reactie op chloor heb ik normaliter nooit vertoond:
behalve
1. eenmaal een rode rug net ongelooflijk vreselijke jeuk na een ochtendtraining in de winter! ( er lag sneeuw)
2. last va nmijn ogen toen een vreemd zwembad duidelijk een overdosis chloor had gebruikt. Sommige waterpolo teamleden lagen nog eerder te huilen dan ik!
Voor het overige heb ik van hooikoorts wel ook hoofdpijn; oa.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 12:00 am 
Reactie op suus en meerdere mensen die ongeveer hetzelfde plaatste;

Ik heb precies hetzelfde, ik ga zwemmen word in 1 keer benauwd en krijg hoest buien wanneer ik snachts wakker word. De volgende dag is dit echter ook nog. Ben blij dat ik deze reacties gelezen heb dacht zelf al wat is dat toch. Zit nog maar 1 ding op geen zwembaden met overdreven veel chloor voor mij. Bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Hoi hoi,

Ik kreeg ong. 4 jaar geleden ook ineens enorme niesbuien na het zwemmen. Zo;n 5uur na het zwemmen begint dit. Mn neus loopt vol en kan moeilijk ademhalen. Ik had hier nooit last van en ineens begon het.
Ik zwem wekelijks en daarom heb ik van mijn huisarts een neusspray gekregen. Wel verschillende geprobeerd en nu heb ik er 1 waardoor ik negens last heb na het zwemmen. Het heet nasonex en ik gebruik het vlak na het zwemmen en voor het slapen.
Voor mij is het super.
Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
hoi Marjo

mijn ervaring met allergie vertelt mij dat als de klachten langere tijd aanhouden en zelfs erger woorden (vooral dan) dat het aan iets anders ligt dan wat je in eerste instantie denkt. vaak is dat dan alleen de 'trigger' geweest.. blijf doorzoeken (en lezen) als het nog lang aanhoud.. ik hoop voor je zoontje dat het snel weet beter gaat!

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 12:00 am 
diarree na zwemmen in chloorwater, wie herkent dat ? dank je.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 12:00 am 
Er is een alternatieve manier om zwembaden hygienisch te houden met zeezout,waarbij er veel minder choor gebruikt wordt.
In begie is er een fabriek die dit levert .In Nederland nog erg onbekend op wat prive zw-baden na. Google zeezout zwembad en je vindt de nodige informatie.
Heb zelf nog geen ervaring hierin maar ben wel bezig het te onderzoeken. Succes

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 17 berichten ]