Op dit onderwerp reageren  [ 263 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
In kleine hoeveelheden gebruik ik weleens cocos (bv. chinees) maar ik wordt er wat misselijk van in grotere hoeveelheden dus dat doe ik niet.

Ik ben op zoek naar de chemische samenstelling van coco glucoside omdat de mogelijkheid bestaat dat het 3-dimethylaminpropylamine bevat om het te kunnen maken

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Ik heb al heel erg lang last van een droge en geirriteerde huid en ben voor heel veel producten allergisch. Jaren geleden heb ikvoor het wassen een hele goede zeep gevonden: vanderbend zeep.
Dit product is er in vast en vloeibare vorm en een van de meest zachte zepen te bestellen via da drogist of apotheek. Er staat wel op dat er parfum in zit maar dat is eigenlijk meer een stofje om de ranzige geur die echte zeep van nature heeft een beetje te maskeren. Ik heb er in elk geval veel baat bij gehad. Misschien heeft iemand iets aan deze tip. Misschien weten jullie ook al dat er a.s. zaterdag en zondag een allergiebeurs is in de Rai. Ik hoop hier ook nog hypo-allergene producten te vinden. Groetjes, Annelies

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Hai allen,

Mijn haar voelt ook wat stug tijdens het douchen (het is ook heel lang) maar ik gebruik wel gewoon een conditioner naderhand en dan wordt het weer heel zacht.
Ik gebruik momenteel redken shampoo dus niet van heelnatuurlijk. De shampoo van heel natuurlijk is alleen op internet verkrijgbaar???

Ik wens jullie weer veel succes met alles

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Allemaal,

De grondstof Cocamidopropyl betaine zit niet in producten van Dr-Baumann. toen bekend werd dat veel mensen allergies reageerde
op deze stof heeft Baumann ze uit het product gehaald.
Bij deze firma word deze informatie goed bij gehouden, omdat zij producten produceren, die bedoelt zijn voor mensen met een allergie voor verzorgings producten en daar moet iedereen die het gebruikt op kunnen vertrouwen.
Voor meer info. zie www.dr-baumann.nl

Groetjes Ans

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo judith

Volgens mij is lexamine C een andere benaming voor Cocamidopropyl.
Ik ben er ook allergies voor.
Maar als je voor bovenstaande allergies ben dan moet je ook oppassen voor alles waar cocos olie in zit.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
Hoi Judith.

Ik heb net de shampoo van heel natuurlijk ontvangen en volgens mij is deze alleen via internet verkrijgbaar. Voor meer informatie www.heelnatuurlijk.nl, ik ben benieuwd hoe deze shampoo bij mij gaat werken.

Groetjes,
Anke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hoi Angela

Ik heb nog nooit last van steenpuisten gehad. Ik denk niet dat het iets met onze allergie te maken heeft. Maar je dermatoloog zal je wel een antwoord kunnen geven. Succes morgen!

groetjes Tina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi mensen

Even een raar vraagje misschien. Maar sinds mijn allergie merk ik dat ik ook regelmatig last van steenpuisten heb. Heb dit al sinds mijn 16e niet meer gehad en ze zeggen altijd dat dit een teken is dat je bloed onzuiver is. Vroeg me af of jullie hier ook last van hebben sinds de allergie??
Moet morgen nl. naar dermatoloog en wil het hier met hem ook over hebben. Hem verschillende dingen voorleggen om wat verder proberen te komen.

Judith.
Ik zal de krant morgen in de gaten houden of ze toevallig weten uit welke dierentuin een aap in omgeving tilburg ontsnapt is :-)

groetjes Angela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,

Ik ben bij een goede kapper langs geweest, helaas kon hij me niet veel meer vertellen als dat cmp idd in veel producten voorkomt en dat het moeilijk te vermijden is.
Toch had hij nog wel een shampoo die ik nu heb en die ik ga uitproberen. Hierin zitten de volgende stoffen (volgens mij dus geen schadelijke):

gedemineraliseerd water, sodium laureth sulfate, decyl polyglucose, laureth-2, sodium chloride, ethanol, perfume, methyldibromo glutaronitrile, phenoxyethanol, citric acid, sodium-lactate, panthenol, rhodanide en allantoin.

Het is een shampoo speciaal voor mensen met een probleem huid en met haaruitval (ow wat zal ik een volle haardos krijgen :-) ). De shampoo heet Rhodanide Activance en kost (niet schrikken) 12,50 euro voor 200ml.
Alle andere gangbaren kappersshampoos die hij had bevatten allemaal cmp of betaine.

Verder had ik nog een mailtje gestuurd naar heelnatuurlijk om info over cmp en coco glucoside:

Cocamidopropyl betaine wordt gewonnen uit cocosnotenolie, hetzelfde geldt voor cocoglucoside. Cocoglucoside wordt gebruikt als surfectant. Glycoside houdt in dat het een suikerverbinding is, deze zijn doorgaans milder en worden beter verdragen dan "propyl" varianten. Ingrediënten met het woordje propyl erin, zijn sowieso belastend voor het lichaam doordat ons lichaam ze niet makkelijk kan ontgiften en ze zich opstapelen in de lever. Of u ook allergisch bent voor cocoglucoside weet ik niet, dat zou u moeten uitproberen.

3-dimethylaminopropylamine is deels afkomstig van methylalchol en is een nitrosamine, dwz een vervuilende, kankerverwekkende stof die voorkomt in cosmetische producten maar niet op het etiket staat. Ze kunnen ontstaan door een reactie tussen verschillende synthetische ingrediënten (gewoon wannner dit product op de plan staat in de winkel of bij u thuis) of achterblijven in het product doordat er tijdens het productieporces bepaalde chemische oplosmiddelen of hulpstoffen zijn gebruikt (die dus inderdaad niet op het etiket staan). Het is heel moeilijk na te gaan in welke producten het wel en niet zit.

Dus bij deze weer wat info over van alles en nog wat.
Ik laat natuurlijk weten of de shampoo fijn is en of ik er geen uitslag van krijg. (Zolang ik er ook maar niet uit kom te zien als een overjarige aap :-) )

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hoi Romi

Als er cocamide DEA in zit kun je het niet gebruiken! Alles wat met coca of coco begint of eindigd met betaine kan je beter vermijden omdat je daar hoogstwaarschijnlijk ook allergisch op reageert. Lees de voorgaande reacties maar eens allemaal en je word al een stuk wijzer. veel succes!

groetjes Tina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Bij mij is ook laatst de allergie voor cocamidopropyl betaine geconstateerd en moet zeggen dat ik van deze verhalen wel schrik. Het lijkt wel of ik ik niks meer kan gebruiken. ik heb voordat bekend werd dat ik hier allergisch voor ben, de douche olie van Eucerin voorgeschreven gekregen. Op dit etiket staat dat hier Cocamide DEA in zit. Nu vraag ik me echt af of dit hetzelfde is als cocamidopropyl betaine. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet en als er nog andere benamingen zijn, deze wil laten weten! Bedankt alvast! Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Angela,

Ik heb wel regelmatiger steenpuisten en idd zegt men dat je bloed dan onzuiver is. Ik heb daarom weer vaker knoflook door het eten gedaan en mijn huid is wat dat betreft wel opgeknapt. 1 x een steenpuist zo groot als een ganzenei in mijn lies gehad, men zei toen dat het van de kleding kwam (zou knellen) maar ik draag altijd strakkere kleding en heb er nu geen last van.
Toch is het misschien mogelijk dat het bij de allergie hoort, en er zijn mensen die er meer "vatbaar" voor zijn, misschien ook wel door die "zwakke" huid van ons? Vraag het eens na, ik vind het wel een goede, bovendien merk ik wel dat ik meer "puistjes-achtige" bultjes op mijn schouders/decolete heb, dus wie weet is er een verband?

Keek net in de spiegel en zag dat ik me weer moet scheren, mijn baard begint aardig te groeien :-)
Als er dadelijk alleen vreemde kreten staan, is het de shampoo ;-)

Angela, veel succes morgen bij de dermatoloog, ik ben benieuwd wat hij zegt! groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
je was me voor tina :-)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
De kans bestaat dat je niet tegen cocamide dea kunt, het is niet hetzelfde als cmp maar... er kunnen reststoffen inzitten die wel een allergische reaktie op wekken. Het is namelijk ook op chemische wijze verkregen. Coco / coca geeft aan dat het van kokos afkomstig is.
Mij is aangeraden om alle stoffen beginnend met coca/coco en/of eindigend op ....betaine te vermijden omdat hierin een vervuiling kan zitten die de klachten veroorzaakt. Ook heb ik al een paar maal gemerkt dat wanneer er bv. wel cocamide dea in zit, mijn huid toch reageert!

Maar, als je het zeker wilt weten (niet iedereen reageert hetzelfde) dan kun je het het beste zelf uittesten op een (onzichtbaar) plekje op je huid (bv. in je elleboogplooi) Een beetje op een watje doen, nachtje laten zitten en ws weet je dan of je last gaat krijgen of niet.

veel succes Judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi allemaal,

Bij de douglas is nu een actie van biotherm..en daar zou ik graag wat van willen halen. Maar mijn vraag is natuurlijk: zit er cocamidopropylbetaine in die producten??

Groetjes,
Anke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Roosje

Heb even gezocht maar volgens mij is lexamine C niet hetzelfde als CMP!! Aangezien bij ingredientenlijsten ze beide apart vermeld staan anders zou het wel onder dezelfde naam staan! Kan er niet superveel over vinden trouwens maar dat dus wel!

groetjes Angela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi allemaal

Heb op het moment weer een heftige reactie ofwel opgezwollen ogen en uitslag in gelaat en hals. Heb het vermoeden dat het vd kapper komt. Hier ben ik gister nl. geweest en is sinds gisteravond op komen zetten. ben nl. ook allergisch voor producten die in haarverf zitten en in een kapperszaak zwermen er nogal wat stofjes door de lucht.
Heb nu heel even mijn corticoidenzalf gebruikt om het te remmen en ziet er al beter uit! Als bij jullie de reactie hevig op komt zetten hebben jullie dan ook altijd last van hoofdpijn? Heb nl. het vermoeden dat dit komt door de druk die dan op de oogleden ontstaan??

Tot nu toe gaat het met het histaminevrij dieet ontzettend goed! Verder ben ik nog steeds de teatree zalf aan het gebruiken met goed resultaat! Merk ook als ik me niet goed aan het dieet houd en een paar dagen schipper dat het dan weer iets meer op komt zetten dus houd er zoveel mogelijk rekening mee!

Roosje....ik ga ook even nazoeken hoe dat met die lexamine C zit. Ben hier wel benieuwd na.

Fijn weekend allemaal

greetz.
xangela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Voor de huidverzorging van mijn gezicht gebruik ik nu babor (vrij prijzig zeg maar, maar ik vind het wel goed werken), om mezelf te scheren gebruik ik de shampoo die ik ook gebruik om mijn haren te wassen want tegen scheerschuim kan ik ook niet.
Verder heb ik nu REDKEN shampoo voor chemisch behandelt haar maar zelf vind ik hem niet prettig. Wat betreft de deodoranten gebruik ik rexona roller (sensitive skin) omdat daar mi niets inzit waar ik niet tegenkan.
Verder moet je goed opletten bij baby billendoekjes (zit vaak cmp betaine in of afgeleide van) diverse handzalven (vaak ook afgeleiden) handzepen etc.

De shampoos van fructis die ik in de winkel heb gezien bevatten allemaal cmp betaine of een afgeleide ervan, dus ook dat raad ik je niet aan.

Tot nu toe ben ik niet veel cremespoelingen tegengekomen (of ik heb het niet goed gezien en heb daardoor steeds last van mijn handen :-) ) waar cmp betaine of afgeleiden inzitten.

affijn, om een lang verhaal kort te maken, kijk eens bij de zeepboeren op de markt (doe ik ook en daar haal ik goedkoper mijn shampoo) zij zijn soms zelfs bereid om te kijken op oude verpakkingen of die spullen erin zitten of niet (of heb ik een gouden gevonden die dit voor mij doet) en dan kan ik die voor een zachte prijs kopen :-)

groetjes, veel succes op je zoektocht

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo allemaal,

ben er het weekend achter gekomen dat cmp ook in tandpasta kan zitten (dus kijk dit allemaal even goed na) het ging in dit geval om tandpasta voor peuters van Elmex... maar daar zat het in...

vereniging van allergie patienten

ik zal deze week een email sturen vanaf mijn huisadres, sorry voor de late reactie maar... ben alweer even niet geweest...

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Angela

Heb jij iets op papier staan van dat histamine beperkte dieet of is dat ergens terug te vinden op internet? Misschien heeft mijn man daar namelijk ook iets aan.
Trouwens, ik volg jullie allemaal dagelijks ivm de shampoo van heelnatuurlijk..... ben benieuwd naar de resultaten.
Groetjes
Nancy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi

Nou met de dermatoloog komen we ook niet veel verder.
In ieder geval volgens hem heeft de steenpuist niets met onze allergie te maken. Hij heeft me wel een lotion voorgeschreven van betadinezalf om me hier 2 x p week mee in te smeren. Volgens hem komen steenpuisten meer door een ijzertekort. Gevarieerd eten helpt hiervoor maar dat doe ik dus al.
Zal ook maar eens wat knoflook in mijn eten gaan doen......zoals jou judith.
Onze gewonen puistjes hebben wel met de allergie te maken maar dat wisten we al, toch!!

Ga nu een histaminebeperkt dieet proberen. Dus dat wordt afkicken van alcohol, koekjes, verschillende soorten fruit etc.. etc... Maar altijd het proberen waard! Verder wil hij nix speciaals onderzoeken omdat hij ook niet weet hoe verder te komen. Volgens hem moet ik maar met mijn allergie om leren gaan. Ik heb nu eenmaal aanleg voor eczeem ......en bedankt dermatoloog!!

Nou mensen ik ga dus met mijn oude gangetje verder en zelf maar onderzoeken wat wel en niet helpt. Over een maandje kan ik jullie vertellen of het dieet werkt!! Eerst even goed uitproberen. Heb overigens nog wel steeds goed resultaat op de shampoo van heelnatuurlijk!!

iedereen suc6

groetjes angela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Nancy

Judith is me voor en heeft al vele tips voor je gegeven!!
Verder kun je nog info vinden op www.adviesallergie.nl Hier worden ook enkele dingen aangegeven ivm histaminebeperking.
Hoop dat het helpt!!

P.s. de shampoo van heelnatuurlijk bevalt nog goed!

Groetjes angela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hier wat info over histamine vrij dieet,

Minder histamine in je lichaam verbeterd bij een aantal mensen met autisme het functioneren. Om dit te bereiken kun je het volgende dieet hanteren:Niet gebruiken:produkten die rijk zijn aan biogene aminen (tyramine, serotonine, beta-PEA, dopamine, histamine. Dit zijn: noten, cacao, gistextract, gember
kaas (alle soorten)
varkensvlees, kalfsvlees, jonge kip
haring, makreel, garnaal, krab, kreeft, tonijn, zalm
Peulvruchten, zuurkool
banaan, avocado
Beperkt gebruiken:produkten die histamine in het lichaam vrijmaken. Dit zijn: varkensvlees, lamsvlees , rondvis, schaal- en schelpdieren,
wit van ei sojabonen
tomaat, spinazie, avocado, verse paprika. verse peper, rabarber, kervel, rauwe aardappel
aardbei, ananas, druif, kiwi, mango, vijg
sesamzaad, mosterdzaad, komijn, zonnebloempitten, cacao, gistprodukten
gember
voedingsmiddelen die rijk zijn aan bepaalde aromatische verbindingen (diverse kruiden en specerijen

Het samenstellen van een dieet en daar een smaakvolle maaltijd van maken is niet altijd even gemakkelijk. We geven hier een voorbeeld van een histamine-dieet. De achtergrondgedachte bij dit dieet is dat histamine invloed heeft op de overdracht van zenuwprikkels en de bloeddruk. Bij dit dieet is het de bedoeling:
1. Het gebruik van histamine-rijke voedingsmiddelen te beperken. Koop daarbij verse producten, die goed gekoeld bewaard zijn en houd ze niet lang in voorraad. Veel histamine komt voor in vis(conserven), kaas, vleeswaren, zuurkool en gist(extracten).
2. Voedingsmiddelen die histamine vrijmaken: spinazie, tomaten, avocado, aardbeien, ananas. Dit geldt ook voor ei-eiwit, schaaldieren en varkensvlees, granen en noten. Ook kruiden, alcohol, chocolade en drop vallen in deze groep.
3. Ook additieven zoals conserveermiddelen en smaakversterkers kunnen een overgevoeligheidsreactie geven.
4. Sommige medische stoffen zoals röntgencontrastvloeistof en morfine maken histamine vrij.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Roosje,

Ben er inmiddels achter dat Lexamine C vooral gebruikt wordt in medicijnen, ben er nog niet achter of en welk verband er is met cmp.
Hoe kom jij aan deze info?

Anke,

Ik heb wel een biotherm pagina gevonden en ik ga dadelijk maar contact zoeken, ze hebben geen lijst met ingredienten op hun page staan, dus wil ik contact :-)
Je hoort nog van me...

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Angela,

Als het heel erg op komt zetten heb ik er meestal wel hoofdpijn bij enzo ja... dus wat dat betreft zal het wel aangeven dat er teveel druk/spanning staat op je hoofd.

Ik zal ook even op zoek gaan naar die lexamine C, als ik iets vind laat ik het jullie even weten natuurlijk!

Anke, ik raad je toch aan om even te kijken als je in de winkel bent, ik weet zo niet of het ergens in een van hun producten zit. Kun je geen ingredienten lijst vinden op het internet??? zal zo wel eens gaan kijken. Als ik iets weet, hoor je het als eerste in het forum :-)

Hoi ans,

Ik weet dat Dr baumann cmp vrije producten heeft maar het betreft niet alleen cmp maar ook coco/coca aanverwanten! Dus daar zitten wij ook op te pluizen, volgens mij staat baumann ook wel in ons rijtje met eventuele kanshebbers waar niet op gereageerd gaat worden. Wel vriendelijk bedankt voor je tip!

Nou, hier aan het front is het ook weer wat rustiger, mijn handen beginnen weer mooi te genezen (alleen kreeg ik van de week een druppel spiritus op een wondje op mijn hand, ik dacht dat ik 6 meter de lucht in ging) maar.... ook bij mijn ogen trekt het wat weg. Momenteel wel last van bultjes op mijn schouders en mijn nek, maar ik heb per ongeluk met mijn ogen dicht de verkeerde zeep gepakt tijdens het douchen (oeps dom dom dom)...

maar ja...

ik ga even googelen

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 263 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Volgende