Op dit onderwerp reageren  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 03, 2004 12:00 am 
Hallo Tina,

Het kan idd zijn dat je ook reageert op ....betaine dit omdat daar een restvervuiling in kan zitten waardoor je lichaam hetzelfde reageert als op cmp. Ik zou proberen om producten te vinden waar niets van betaine inzit (of coco...). Ik weet dat het heel moeilijk is, maar eucerin heeft (slechts enkele) producten waar het niet inzit en verder de balneum voor de gevoelige huid (deze is wel heel vet). Om mijn lichaam toch wat vettig te houden (bv. na warmer douchen/baden - dit is voor mij ook funest in verband met de etsing van mijn huid) gebruik ik baby olie van natusan. Nu heb ik wel weer van iemand gehoord dat je ook arachide olie kunt gebruiken om mee te douchen en dat dit op recept te verkrijgen valt (gemaakt van noten) maar dit moet ik nog verder uitzoeken.

Vrijwel alle gangbare shampoos en badschuimen bevatten cmp. Maar kijk ook eens naar handzeep (zowel blok als vloeibaar, hier zit het ook in) verder kan het ook in tandpasta zitten (iig elmex peutertandpasta), verf van kleding (nieuwe kleding eerst wassen), baby billendoekjes, haarverven, wasmiddelen en verzachters.

Om mijn was toch zacht te houden gebruik ik al lang geen wasverzachter meer maar gewoon azijn. Het ruikt mss niet zo heel erg fris als een wasverzachter maar ik heb een stuk minder last van mijn huid dan wanneer ik het wel gebruik.
Als je kleding met de hand wast altijd zeer goed uitspoelen met water en zorgen dat er geen zeepresten achterblijven.

Omdat de vermoedelijke oorzaak van een allergie voor cmp een reststof is (3-dimethylaminopropylamine) hoeft men deze niet te vermelden op de verpakking. Maar deze rest stof kan ook zitten in de polyquaterniums die ik in mijn stukje heb aangegeven (vwa en vereniging voor cosmetica).

Ik ga binnenkort eens met een goede kapper in dialoog, kijken of in daar nog meer info kan vinden.

nog enkele interessante sites die ik heb gevonden:

www.gezondheid.be (doorlinken naar bijvoorbeeld vmce en de artsen/patienten allergie pagina)

Ik wens je veel succes op je zoektocht, als ik nieuws heb zal ik het hier vermelden.

groetjes Judith

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Hallo Angela,

Ben blij dat je je zo happy voelt hoor, tof dat dit histamine beperkt zo aanslaat bij je. Heb je ergens lekkere recepten gevonden op inet of ben je zelf aan het vogelen? Lijkt me wel moeilijk hoor, want als ik zie wat in die lijst staat .... zucht allemaal lekkere dingen, misschien moet ik er ook aan geloven..... Eerst mijn lichaam een keer goed reinigen met een ontslakkingsmiddel, kijken of en hoe dit werkt.
Wat betreft het adres, graag gedaan hoor, als je het nodig mocht hebben heb je nu tenminste een adres":-)
Ik heb wel een keer een foldertje gehad van tea tree producten met ingredienten (weet niet meer waar het is, ws weggegooid :-) ) en in die producten zat dus wel cmp of een afgeleide. Ik hoop dat dat met die courtin niet het geval is. Ben heel erg benieuwd!

Verder ik heb het idee dat ik op aardbeien reageer met bultjes heeft iemand van jullie dat ook (en das balen want die vind ik zo lekker)...
A[[els zal ik voorlopig dus ook maar eens vermijden, gewoon voor de zekerheid.

Hallo Tina,

Graag met je meegedacht, daar zitten we tenslotte voor op dit forum niet dan????
Lanoline is een wolvet en in het rijtje hiernaast staan topics met het probleem van een allergie voor lanoline. (maar dat zul je al wel gezien hebben)....
Heb je toevallig ook je tandpasta bekeken op cmp (of afgeleiden??).

Hoi anke,

Ik zal de zonnebrand van de hema in de lijst zetten voor iedereen oke? Zo komen we ooit nog wel aan een degelijke lijst waaruit we kunnen kiezen he :-)

Allemaal heel veel sterkte en tot forums :-)

hopelijk houden we het droog want die regen op mijn eczeem handen is niet fijn!

Groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,

Hier weer een aangepaste lijst met onze bevindingen tot nu toe, als iemand iets mist, graag even doorgeven, dan pas ik hem weer aan.
Heb dermolin verwijdert uit de lijst :-)

• Sanex (maar nog niet de juiste zonder de toevoegingen gevonden)
* Chapstick (lipbalsem)
* Klorane (shampoos)
* Dr. Baumann (internet)
* Rexona sensitive (deoroller!)
* Babor (reinigings spullen voor gezicht en decolleté) voor de gevoelige huid
* Roc (verzorgings producten voor de huid)
* Lavera (bad en shampoo.. www.heelnatuurlijk.nl)
* Sebamed blokzeep
* Karnemelk handzeep Hegron (niet gezien)
* Beiersdorf anti rimpel crème (niet gezien)
* Nutraderm/ nutraplus (galderma – niet gezien)
• Astera fluid apaisant (moet de apotheek maken)
* Astera shampooing apaisant (moet de apotheek maken)
* complexe 5 concentre regenerateur (moet de apotheek maken)
* rf80 traitement antichute concentre (moet de apotheek maken)
* triphasic serum regenerateur antichute (moet de apotheek maken)
• Ariane Inden; Platina skin vacation for less wrinkles CITY
• neutraalshampoo/bad-en doucheschuim
• Redken shampoo for chemical treated hair
• Rhodanide Activance shampoo (verkrijgbaar bij de kapper)
• make-up van clinique
• shampoo van heel natuurlijk (internet)
• Ultra Doux-shampoo voor kinderen
• zonnebrandcreme van de hema
• Courtin producten

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Judith

Ik gebruik de gewone elmex tandpasta. De ingredienten zeggen mij niet veel. Zou jij eens kunnen kijken of ze geschikt zijn voor mij? Dit zijn de ingredienten: aqua, hydrated sillica, sorbitol, hydroxyethylcellulose, olaflur, aroma, limonene, titanium dioxide, saccharin. bevat:bis-(hydroxyethyl)amino-propyl-n-hydroxy-ethyl-octadecylamine-dihydrofluoride. 1250 ppm fluoride. rda 77. Welke tandpasta gebruik jij ? Alvast bedankt!

groetjes Tina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
Hallo,

Sinds kort weet ik dat ik oa allergisch ben voor Cocomido Propyl betaine. Ik heb niet alle berichten hierboven gelezen, dus misschien zeg ik iets dubbel.
Er zijn een hoop synonymen voor maar men is tegenwoordig verplicht om deze stof onder deze naam op de verpakking te zetten.
Dat maakt het een stuk gemakkelijker, want ik liep eerst met een lijstje door de winkel.
In een aantal producten van Eucerin zit geen cocomido propyl betaine, maar wel weer een ander product dat zorgt dat het een beetje schuimt. Diegenen die allergisch worden van dit soort producten, hebben meestal een gevoelige huid en wordt aangeraden om geen zeepproducten te gebruiken.
Ik heb een hele lijst met producten die in Belgie verkrijgbaar zijn, en een aantal ervan in Ndl. Het is te vinden op de volgende url:
www.cdeskpro.be/files/cosmegen/cgi
Producten van ROC zijn bruikbaar en in Ndl verkrijgbaar, net als Balneum (bij Boots), Physiogel (via apotheek, erg prettig spul), Vichy gezichtsproducten, Widmer
Heel veel succes iedereen.....en bedankt voor de tips!

Groetjes Chris

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Allemaal

Ook ik weet sinds enkele weken dat ik allergisch ben voor cocamdiopropylbetaine en verder nog voor een aantal stoffen die in haarverf en kleding e.d. kunnen zitten!

ben zelf nu aan het proberen met sebamed shampoo en was mijn handen met hun douchecreme! Moet alleen nog even opzoek naar een zalf om mijn huid mee in te smeren. Heb momenteel zalf van neutral gekocht!
Verder ben ik aan het testen met eten en een dagboek bij aan het houden aangezien er ook voedingsstoffen, water, onregelmatigheid,rokerige omgeving etc... extra irritatie kunnen geven waardoor de uitslag kan worden beinvloed!

Judith bedankt voor de tip over met azijn wassen. Heb nl. ook het idee dat het wassen van de kleding de uitslag verergerd. Heb pas al mijn kleding nog een keer uitgespoeld zonder wasmiddel erin te doen!

Alle tips zijn welcome
Allemaal suc6

groetjes angela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Allemaal,

Sinds enkele weken weet ik dat ik allergisch ben voor cocamidopropylbetaine. Ik heb al veel gelezen hierover, o.a. op deze site, maar ik zie nergens iets staan over welke make-up je kunt gebruiken. Ik heb gehoord dat de make-up van clinique(verkrijgbaar bij Douglas) geen cocamidopropylbetaine bevat. Heeft iemand hiermee ervaring? Ik zou dat heel graag willen weten ivm nieuwe make-up, shampoo, douchegels etc aanschaf.

Groetjes,
Anke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Even het een en ander alvast uitgezocht over de tandpasta:

Hydrated silica: abrasives (schuurmiddel)/absorbants (absorbeermiddel)/opacifiers en viscosity controlling agents

Hydroxyethylcellulose: binders / emulsion stabilisers / film formers / viscosity controlling agents

Limonene: een fragrance ingredient

Titanium wordt oa gebruikt om de tanden te witten

bis-(hydroxyethyl)amino-propyl-n-hydroxy-ethyl-octadecylamine; niet kunnen vinden, misschien apart uitzoeken.

Hoop dat je hier iets wijzer van wordt. In principe zijn dit dus schoonmakers (silica), binder van stoffen en coating (hydroyetylcellulose) en voor de smaak en het witten van de tanden.

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Tina, Ik zal de ingredienten van de tandpasta googelen en even kijken of ik iets kan vinden, maar volgens mij zitten hier geen verkeerde ingredienten in. Wel altijd blijven lezen want de peutertandpasta van elmex bevat cmp! Dus wie weet of ze het ooit ook voor andere tandpasta's gaan gebruiken.
Ik gebruik momenteel prodent mentol power, meestal gebruik ik aqua fresh. In de prodent zit wel propylene glycol (schijnt ook niet zo gezond te zijn). De ingredienten van aqua fresh weet ik zo niet.

aqua is water, sorbitol is iets wat ze ook in kauwgom doen ter bescherming van de tanden, aroma is gewoon de smaak die ze eraan geven. De rest zal ik even opzoeken oke,

groetjes en tot forums

judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
Hallo Francisca,

Heb je het met behulp van een plaktest je allergie ontdekt, of is het door schade en schande. Als het het laatste is, dan kan het ook een ander stofje zijn waar je allergisch voor bent.

Gr Christianne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hoi,
ik ben er ook net achter dat ik deze allergie heb. ik kan vreemd genoeg wel tegen zepen. ik hebt to nu toe 2 dingen gevonden waar ik uitslag of jeuk van krijg; anti-puistjes middel, en schampoo. kan ik geen schampoo meer gebruiken? Ik heb me beseft dat ik al heel lang allergies ben, sinds 1 of 2 jaar geleden, maar ik hed het niet door. hoe komt het dan dat ik niet allergies ben voor zeep, want daar zat die stof cocamidopropyl betaine toch ook in?

Groetjes francisca

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
In de babyzeep van mustela zit het ook niet in !!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Iemand vroeg iets over cetrimide... nou na heel lang zoeken heb ik wat gevonden (bij toeval :-) ) misschien dat jullie hier mee verder kunnen:

cetrimide
Gebruik en voorkomen: cetrimide is een quaternair ammoniumzout dat gebruikt wordt als antisepticum, vnl. in farmaceutische topica; ook aanwezig in sommige cosmetica bv. haarbalsems). Kan irritatie veroorzaken

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo anke,

zoals je wel gemerkt hebt is het een heel woud van chemische termen waar je je doorheen moet worstelen. Wat betreft make up weet ik het niet, ik gebruik het zeer weinig maar ik koop gewoon een goedkoop merk. Heb namelijk wel gemerkt dat ik van max factor het bv. wel krijg. Het is gewoon niet makkelijk en ik blijf ook steeds op zoek naar spullen waar het allemaal niet inzit.
Wat betreft shampoo: redken for chemical dyed hair (hier zit het niet in), ph5 eucerin (zat het iig niet in). Ik loop straks even naar een hele goed kapper, misschien dat die nog wat weet. Ik ga dadelijk ook maar eens een lijst maken van spullen die hierboven genoemd zijn en die op een rijtje zetten.

wat betreft badschuim/douche gel: balneum voor de zeer gevoelige huid, olie.

Het blijft altijd wel lezen in de kleine lettertjes want heel veel producten veranderen bv. de verpakking en dan ook doodleuk de samenstelling van hun product.
Heb al een aantal merken proberen te mailen, iedere keer krijg ik foutmeldingen.

Gebruik tijdens schoonmaken handschoenen (semperfit oid) die zijn echt goed (en echt prijzig :-( )

Mijn huid smeer ik in met baby olie van natusan, deze helpt mij wel heel goed. Bodylotions e.d. kan het ook allemaal inzitten.

succes allemaal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Mijn naam is monica en mijn man is ook allegies voor cocamidopropyl betaine.
Wat bij hem gebeurt is dat de vel bij zijn handen hard (eelt) wordt en het vervelt soms bloed hij heel erg.
hij en ik douchen met zeep vrije wasgels voor babies(zwitsal en etos huismerk) en het help wel een beetje.
af en toe komt het weer terug.
ik heb hier gelezen dat ook trimethylglycine bijna hetzelfde is als cocamidopropyl betaine en dat wist ik niet.

ik heb wel een vraagje, is deze allergie erfelijk??

en wat zijn jullie symptomen???
alvast bedankt
Monica

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Allemaal

Nou die zalf van Neutral krijg ik doos ook reactie op!
Heb al van meerdere mensen gehoord dat ze producten voor babies gebruiken dus denk dat ik hier ook maar eens ga rondsnuffelen! Moet toch wat proberen om er zo min mogelijk last van te hebben!

Monica,
Je vroeg waar wij zoal last van hadden. Ik heb met name last van rode, jeukerige, schilferige huid in gelaat, hals, oren, hoofdhuid ; vele puistjes en droge huid op rug en borsthoogte ; verder af en toe flink gezwollen ogen. Bij mij komen mijn ogen vooral tot uitdrukking als ik weer direct contact gehad heb met iets??
Ik weet het nog maar een aantal weken dus ben ook vanalles aan het proberen om er vanaf te komen!

Of deze allergie erfelijk is?? Daar durf ik niet met honderd procent iets over te zeggen. Allergie is en vooral eczeem is vaak wel familiair aangelegd.

Ik ga nog ff verder op onderzoek!!

groetjes Angela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Monica,

In de meeste babywasgels en dergelijke zit ook gewoon cmp of een afgeleide hiervan. Deze dien je dus niet te gebruiken!

In een van mijn eerste berichten staan andere benamingen voor ...betaine, als daar trimethylglycine bijstaat, kun je het product dus het beste niet gebruiken als je allergies bent voor cmp.

Een allergie op zich is niet erfelijk alleen kan je kind er gevoeliger voor zijn als een of beide ouders er last van hebben. Dit hoeft niet te betekenen dat zij allergieen voor dezelfde stoffen ontwikkelen, maar misschien krijgen ze een voedsel allergie of een inhalatie allergie. De kans dat je kind allergisch is als jij of je man of beiden het zijn, is wel veel groter dan bij twee mensen die er totaal geen last van hebben.

Mijn klachten zijn: ruwe, rode huid rond de ogen (jeukend en brandend), plekken op mijn onderbenen, plekken op mijn elleboogplooien, mijn handen krijgen bultjes en rode plekken, drogen enorm uit en barsten helemaal open.
Verder heb ik net als Angela veel last van puistjes en dergelijke op mijn schouders/borst en rug.

Ik zal een lijstje copieren uit mijn pc hieronder met spullen die je eventueel kunt gebruiken en wat uitleg over stoffen...
------------------------------------------------------------------------
Zepen en shampoos zonder cocamidopropyl betaine of andere betaines en coco toevoegingen.

* Sanex (maar nog niet de juiste zonder de toevoegingen gevonden)
* Chapstick (lipbalsem)
* Klorane (shampoos)
* Dr. Baumann (internet)
* Dermolin (shampoo en douche schuim) = wel twijfelachtig, schijnt polyquaternium te bevatten
* Sebamed blokzeep
* Nutraderm/ nutraplus (galderma – niet gezien)

Let op, de ingrediënten dien je zelf ten alle tijden te controleren omdat deze kunnen veranderen en ik hier dus geen verantwoordelijk heid voor kan nemen.

--------------------------------------------------------------------------------
cocamidopropyl pg-dimoniumchloridefosfaat
Is een fosfolipidencomplex dat verkregen is uit kokosolie. Synoniem: Phospholipid PTC Gebruik: het is een quaternair ammoniumzout enerzijds gebruikt als tensioactieve stof (cationisch tenside), anderzijds omwille van antimicrobiële eigenschappen. Voorkomen: cosmetica, waaronder babyproducten, producten voor vrouwelijke hygiëne, huidverzorgingsproducten, en contactlensvloeistoffen. Groepsverwante stoffen: mogelijk cocamidopropylbetaïne. (www.infal-derm.be)

cocamidopropylbetaine
Gebruik en voorkomen: amfoterisch tensio-actieve stof in vloeibare zeep en reinigingsmiddelen, ontschminkingsprodukten, shampoo's, contactlens vloeistoffen. Groepsverwante stoffen: cocobetaine (www.infal-derm.be)

cocamide diethanolamine
Synoniem: cocamide DEA, coconut diethanolamide Gebruik en voorkomen: niet-ionisch tenside in cosmetische reinigingsmiddelen (badschuimen, zepen, shampoo's, ...); tevens in industriele producten (bv. in koelvloeistoffen). (www.infal-derm.be)

quaternium 15
Gebruik: is een liberator van formaldehyde en wordt gebruikt als bacterie- en schimmeldodend middel. Voorkomen: farmaceutische topica, cosmetica, poetsmiddelen, huishoudelijke reinigingsmiddelen en industriële producten. Groepsverwante stoffen: formaldehyde en andere formaldehyde liberatoren (bv. imidazolidinylureum, diazolidinylureum, ...). (www.infal-derm.be)

cocamide diethanolamine
Synoniem: cocamide DEA, coconut diethanolamide Gebruik en voorkomen: niet-ionisch tenside in cosmetische reinigingsmiddelen (badschuimen, zepen, shampoo's, ...); tevens in industriele producten (bv. in koelvloeistoffen). (www.infal-derm.be)

affijn, het is een hele lap tekst geworden, hoop dat jullie je er nog doorheen kunnen worstelen.

veel succes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
zou wel heel tof zijn als dat het geval was en deze dan ook nog eens betaalbaar is.... Kan niet wachten

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Op de huishuidbeurs was een stand van shampoo's (henna plus).
Zij zijn aan het werken aan een shampoo zonder cocamidepropyl betaine. :D
waarschijnlijk zijn ze over n paar maanden mee klaar.

laten we t hopen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Judith

Nog bedankt voor je reactie.
Dermolin shampoo en doucheshuim kun je ook van je lijstje schrappen. Daar staat tussen de ingredienten; betaine ,met daar achter tussen haakjes trimethylglycine. En ik las net in jouw mailtje dat je dat beter ook niet kan gebruiken. Ik heb nu bij www.heelnatuurlijk.nl neutraal shampoo bad-endoucheschuim besteld. Deze word verkregen uit verzeping van sesam en amandelolie. Als het wat is laat ik het wel weten.

groetjes Tina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Sanex (maar nog niet de juiste zonder de toevoegingen gevonden)
* Chapstick (lipbalsem)
* Klorane (shampoos)
* Dr. Baumann (internet)
* Sebamed blokzeep
* Nutraderm/ nutraplus (galderma – niet gezien

Zo hier de aangepaste lijst, geen dermolin dus meer :-(

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Owkee, ik ga dus weer even schrappen :-( en het was al zo weinig wat we hadden ....

Dus mensen: Dermolin niet gebruiken bij een allergie of intolerantie voor cmp

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 06, 2004 12:00 am 
Hoi

Heb nog even geinformeerd ivm Courtin tea tree producten
Alleen in hun shampoo en fasewash schijnt cmp in te zitten; in de rest van de producten dus niet!

Groetjes Angela

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
Het kan zijn dat de cmp in de zepen minder vervuild is en dat je een minder zware reactie hebt, het kan ook zijn dat een combinatie van stoffen de boosdoener is.

Ik heb nog geen handzeep gevonden waar het niet inzit, heb alle schappen in winkels, de markt, lidl en aldi, etc etc. al omgegooid, niets helemaal niets....
Ik gebruik nu zo'n desinfecterende gel, daar zit het niet in, maar ja... daar was je je handen niet echt mee, dus dat met alleen kraanwater.. Je moet toch wat :-)

He Chris, bedankt voor je link, zet hem zo bij mijn favorieten :-) Gek dat artsen in Belgie wel vanalles weten en hier niet he... stelletje.... hihi.. nou, ik ga zo effe kijken en bedankt voor de tip he

groetjes judith

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
He Angela,

Bedankt voor het navragen! Kunnen deze dus ook weer op de lijst blijven staan. Hoe is het met je? Hoop dat het allemaal goed gaat.

Heb ik nou goed gelezen of niet dat aardbeien histamine verhogers/vrijmakers zijn? Weet iemand dit?

Hoi Tina,

Hoop dat je iets aan de info had. Hoe is het met jou?

Ik lees het wel weer hiero, vandaag een mail gehad met info over de etikettering van cosmetica, iets voor iemand op deze topic?
Geef maar een gil dan zal ik het zo snel mogelijk proberen door te sturen.
Kort gezegd gaat het erover dat alle ingredienten moeten worden doorgegeven en opgenomen moeten worden op een ingredienten lijst. Plantennamen krijgen de latijnse benaming, kleurstoffen hebben een CI nummer (behalve bij haarverven) etc.

Groetjes Judith

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 253 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende