Op dit onderwerp reageren  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 1:05 pm 
Manon schreef:
Hoi Miranda,

Ik las je posting over je allergie voor colofonium en de hinder die je daarbij ondervindt bij het luierverwisselen. Mijn vraag is: heeft je kindje geen last van deze allergie? Heb jij al eens ergens geïnformeerd naar luiers die deze stof niet bevatten?

Waarschijnlijk heb ik vroeger ook een colofoniumallergie gehad, maar ben ik er overheen gegroeid. Ik was erg allergisch voor pleisters. Nu lijkt mijn dochter allergisch te zijn voor de papieren luiers. Ik zoek dus naar alternatieven voor haar. (De uitslag en jeuk zijn een drama voor haar.) Weet jij toevallig iets?

We zijn nu aan het prutsen met katoenen luiers maar dat is een gedoe zeg! Vieze bende. En ze lekken constant. En nu heeft ze constant natte billen (na 1 plasje) en daar knapt de inmiddels kapotte en ontstoken huid ook niet bepaald van op.

Tips zijn heeeeeeeeeeeel erg welkom.

Groetjes van Manon

Hoi, Miranda en Manon,
Ik heb ook heel veel last van huiduitslag door het gebruik van wegwerp luiers voor incontinentie.
Ik heb alle wegwerp luiers al geprobeert, maar zeer ernstig huid uitslag tot bloedens toe.
Nu draag ik ook de katoenen oogjes luiers weer , en heb minder luier uitslag, moet alleen vaak de luier wisselen.Ook hebben we veel meer was werk, maar ik heb bijna geen luier uitslag meer, ik heb dit art. nu pas gelezen, maar ik heb het probleem van luier uitslag ook al zolang.

mvrgr. Ron

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Ma Feb 08, 2010 3:21 pm 
Manon schreef:
Hoi Miranda,

Ik las je posting over je allergie voor colofonium en de hinder die je daarbij ondervindt bij het luierverwisselen. Mijn vraag is: heeft je kindje geen last van deze allergie? Heb jij al eens ergens geïnformeerd naar luiers die deze stof niet bevatten?

Waarschijnlijk heb ik vroeger ook een colofoniumallergie gehad, maar ben ik er overheen gegroeid. Ik was erg allergisch voor pleisters. Nu lijkt mijn dochter allergisch te zijn voor de papieren luiers. Ik zoek dus naar alternatieven voor haar. (De uitslag en jeuk zijn een drama voor haar.) Weet jij toevallig iets?

We zijn nu aan het prutsen met katoenen luiers maar dat is een gedoe zeg! Vieze bende. En ze lekken constant. En nu heeft ze constant natte billen (na 1 plasje) en daar knapt de inmiddels kapotte en ontstoken huid ook niet bepaald van op.

Tips zijn heeeeeeeeeeeel erg welkom.

Groetjes van Manon

Hoi, Miranda en Manon,
Ik heb ook heel veel last van huiduitslag door het gebruik van wegwerp luiers voor incontinentie.
Ik heb alle wegwerp luiers al geprobeert, maar zeer ernstig huid uitslag tot bloedens toe.
Nu draag ik ook de katoenen oogjes luiers weer , en heb minder luier uitslag, moet alleen vaak de luier wisselen.Ook hebben we veel meer was werk, maar ik heb bijna geen luier uitslag meer, ik heb dit art. nu pas gelezen, maar ik heb het probleem van luier uitslag ook al zolang.

mvrgr. Ron

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Colofonium-allergie en ppd
BerichtGeplaatst: Zo Jun 06, 2010 6:28 pm 
Beste allemaal,

Ik had allergische reacties die te zien waren rondom mijn ogen. Naar aanleiding daarvan heb ik bij een dermatoloog een test laten uitvoeren. Daaruit kwam naar voren dat ik allergisch was voor make-up, haarverf etc. (ppd en collofonium o.a.). Mij werd verteld dat ik voor altijd deze stoffen moest mijden en dat er geen medicijnen of behandelingen zijn om deze allergie tegen te gaan.

Na het gebruik van make-up kreeg ik dikke ogen en rode vlekken met schilfers rond de ogen. Het enige wat ik daar tegen kon doen, was het smeren van hormoonzalf en vaseline. Het gebruik van hormoonzalf is niet zonder risico’s en zeker niet voor het gebruik rondom de ogen.

Via een collega ben ik op accupunctuur. Haar man had hooikoorts en was allergisch voor katten en is door accupunctuur geen klachten meer.

Ik kreeg veel energie van de behandelingen. Ik voelde me veel beter door deze behandelingen. Er kwamen steeds meer dingen aan het licht. Ik had bijvoorbeeld al een paar jaar een brok in mijn keel. Deze verdween na een paar behandelingen. Maar de allergie was nog niet weg. De accupuncturist gaf aan dat ik geen reactie meer gaf op de middelen waar ik voorheen op reageerde. Maar toch bleef ik de klachten houden. Na ongeveer 5 behandelingen adviseerde ze om een maand te wachten met de volgende behandeling. In deze maand kwam ik er ineens achter dat de allergie aan het weg trekken was. Op heb begin was ik een beetje voorzichtig om te geloven dat het echt weg was. Maar nu draag ik ongeveer 2 maanden make-up en vertoon geen reacties meer. Ik ben hier echt super blij mee. De huid rond mijn ogen was een bobbelig en dik geworden. En ook dit is nu langzaam aan het weg trekken.
Wil geen valse hoop wekken maar wil dit jullie ook niet onthouden. Het is misschien het proberen waard. Succes Elza!

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Colofonium-allergie
BerichtGeplaatst: Za Jul 03, 2010 5:42 am 
Beste mensen,

Heeft er iemand ervaring met het laten zetten van een tattoo? Ik krijg geen duidelijk antwoord van de dermatoloog, omdat het wel inkt is maar geen drukinkt waar ik dan weer allergisch voor ben vanwege mijn colofonium allergie.

Groeten,

Linda

Laatst omhooggehaald door mrrosgeller op Za Jul 03, 2010 5:42 am.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5