Manon schreef:
Hoi Miranda,
Ik las je posting over je allergie voor colofonium en de hinder die je daarbij ondervindt bij het luierverwisselen. Mijn vraag is: heeft je kindje geen last van deze allergie? Heb jij al eens ergens geïnformeerd naar luiers die deze stof niet bevatten?
Waarschijnlijk heb ik vroeger ook een colofoniumallergie gehad, maar ben ik er overheen gegroeid. Ik was erg allergisch voor pleisters. Nu lijkt mijn dochter allergisch te zijn voor de papieren luiers. Ik zoek dus naar alternatieven voor haar. (De uitslag en jeuk zijn een drama voor haar.) Weet jij toevallig iets?
We zijn nu aan het prutsen met katoenen luiers maar dat is een gedoe zeg! Vieze bende. En ze lekken constant. En nu heeft ze constant natte billen (na 1 plasje) en daar knapt de inmiddels kapotte en ontstoken huid ook niet bepaald van op.
Tips zijn heeeeeeeeeeeel erg welkom.
Groetjes van Manon
Hoi, Miranda en Manon,
Ik heb ook heel veel last van huiduitslag door het gebruik van wegwerp luiers voor incontinentie.
Ik heb alle wegwerp luiers al geprobeert, maar zeer ernstig huid uitslag tot bloedens toe.
Nu draag ik ook de katoenen oogjes luiers weer , en heb minder luier uitslag, moet alleen vaak de luier wisselen.Ook hebben we veel meer was werk, maar ik heb bijna geen luier uitslag meer, ik heb dit art. nu pas gelezen, maar ik heb het probleem van luier uitslag ook al zolang.
mvrgr. Ron