Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 18, 2003 12:00 am 
Hoi, mijn zoontje (toen 1) knapte eerst een beetje op na de start van het glutenvrije/lactosevrije dieet, maar viel daarna weer terug. Toen ben ik hem alleen produkten zonder tarwezetmeel gaan geven. Toen ging het opeens veel beter met hem. Misschien kun je dat ook eens proberen? Als je heel gevoelig bent, kun je ook niet tegen tarwezetmeel. Lees hier meer over bij www.glutenvrij.nl dan kom je op de site van de coeliakievereniging.

Verder kun je lid worden van een nieuwsgroep over coeliakie (via google zoeken bij yahoo en coeliakie). Hier lees ik wel eens verhalen over mensen die na het langdurig volgen van het glutenvrij dieet toch moe blijven. Hier zijn verschillende oorzaken voor, bv. toch nog een dieetfout die erin geslopen is (blijf alles controleren). Zelf gaf ik mijn zoontje nog maanden lang de verkeerde yoghurt (met tarwezetmeel), het duurt even voor je het dieet goed onder de knie hebt en de klachten herkent als je een fout maakt. Een andere oorzaak is een andere allergie of intolerantie, bv. voor boekweit, gist, mais, suiker. Of er zijn klachten ontstaan omdat het lichaam beschadigd is door jarenlange inname van gluten. Bij mijn zoontje duurde het wel een jaar voordat hij volledig hersteld was, maar dat verschilt van persoon tot persoon. Er kan ook iets anders aan de hand zijn, misschien is je ijzer te laag of werkt je schildklier niet goed als gevolg van de reactie van je lichaam op gluten. Legio mogelijkheden dus! Ook las ik laatst iemand die zei, nu veel heftiger te reageren op verkeerde stoffen, alsof het lichaam als het ware giftige stoffen kwijtmoet. Moeheid is een vaak gehoorde klacht bij coeliakie-mensen. Maar ik hoop wel dat je je snel wat fitter gaat voelen en dat het dieet je weer energie oplevert! Gebruik je alleen produkten die in de glutenvrije merkartikelenlijsten van het voedingscentrum staan, of op home.deds.nl/~amersoft/ ?? Dan moet het toch goedkomen?? Misschien heb je er iets aan de berichten van de coeliakie nieuwsgroep na te lezen, deze vind je in de bibliotheek zie de linkerkolom van www.glutenvrij.nl en vervolgens onderaan, kijk bv. eens bij "produkten" of "recepten" of "adressen" bv. Veel succes!

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ]