Op dit onderwerp reageren  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
Een dermografie is geen verschijnsel maar een test. Er word dan een kras met een voorwerp op je arm gezet. Komt er dan iets op, dus een striem dan is de test positief. Meestal heb je dan een contactallergie

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
Ik herken dit: ik heb sinds een half jaar bijna elke avond van die verschrikkelijke striemen op mijn rug, billen en bovenbenen. Soms zitten we overdag ook 'opeens' in mijn gezicht. Zo snel als ze komen zijn ze ook weer weg. Het jeukt verschrikkelijk. En als ik dan naar de dokter ga, dan zijn de striemen weg. Nu heb ik een foto gemaakt van de striemen en zodra ik deze heb ontwikkeld ga ik er mee naar de huisarts. Maar als iemand dit ook herkent en die weet een remedie: GRAAG!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
Ik heb die striemen heel erg vaak,maar ik ga er vanuit dat het netelroos is,ik krijg ze bijv.. na overmatig drank gebruik,na het eten van schaal/schelp dieren,ook slaat het regelmatig op mijn keel.

maar ik ben erg benieuwd wat jouw huisarts er van zegt...

succes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
ik heb die rare vlekken, bulten en strepen ook...

een jaar of 3/4 geleden heb ik het een lange tijd gehad, toen was het opeens weg, en nu heb ik het sinds een paar maand weer...

krijg ze soms zomaar opeens, en soms heb ik jeuk, dan krab ik, en dan krijg ik ze pas...
erg raar, als je op je eigen huid kan schrijven...

heb het iedere dag, bijna de hele dag door, iedere keer op een andere plek. m'n onderbenen heb ik het niet zo vaak, verder overal...

xyzal werkt dus, zal het eens proberen...

zal blij zijn als ik er vanaf komt, het jeukt enorm, en het ziet er niet uit...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Sinds een jaar heb ik dezelfde klachten. Hele dikke striemen, vooral op de rug, armen en billen (na krabbelen lijkt het alsof een tijger zijn klauwen in mijn rug heeft gezet!).
Volgens de dermatoloog zijn het galstrepen; eigenlijk hetzelfde als galbulten.
Ook bij mij slaat het soms op de keel, en ook bij mij verergert het als ik een avondje ben doorgezakt.
Misschien is het een alcoholallergie......

Ik slik al heel lang eenmaal per dag Xyzal. Als ik het vergeet merk ik dat gelijk, dan heb ik overal strepen en vlekken. Maar van die enorme kabels op mijn rug heb ik geen last meer gehad sinds ik Xyzal slik. Moet binnenkort een allergietest ondergaan, misschien dat ik dan duidelijkheid heb waar ik nou precies allergisch voor ben.
Maar eerlijk gezegd ben ik wel eens bang dat het door het gezellige glaasje wijn 's avonds komt.....

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
ik heb ook die strepen om m'n lichaam als ik bijvoorbeeld heb gekrabt..
je huid zwelt dan op die plek een beetje op en je ziet een soort rode rand eromheen. Het jeukt meestal ook.
ik ben ervoor naar de huisarts geweest en die zei dat het dermografie was. Je huid is dan een soort van overgevoelig voor druk..
het is een soort allergie, maar helaas kun je er niks aan doen..

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Die rode, opgezette strepen na het krabben komen door mestcellen (=mastocyten). Door de druk van het krabben worden die mestcellen geactiveerd waardoor ze histamine gaan afgeven.

Even een citaat:
Een mestcel wordt geactiveerd wanneer deze een signaal krijgt. De mestcel stort dan zijn actieve stoffen uit. De bekendste van deze stoffen heet histamine. Als histamine vrijkomt verwijden de bloedvaten ter plekke en gaan lekken, waardoor het omliggende weefsel opzwelt. Als dit in de huid gebeurt, treedt er jeuk op en zijn er bultjes en roodheid zichtbaar. De klachten die hierna worden beschreven zijn deels hierdoor te verklaren

Als je die rode striemen krijgt door gewoon maar even te krabben, dan heb je wat meer mestcellen in je bloed dan de doorsnee mens.

Er bestaat ook een ziekte die hieraan gerelateerd is; mastocytose

Wij hebben dit vorig jaar besproken in anatomie op de uni. Ik heb het toen goed onthouden omdat mijn broer dit namelijk ook heeft. Als hij zich krabt dan is het net alsof hij zweepslagen gekregen heeft.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
En waar komt dat vandaan?of wat kan ik daar aan doen??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Dit verschijnsel heet positieve dermografie.

M

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Die striemen krijg ik altijd op mijn rug en armen,na het voetballen ik vermoed dat dat door het shirt komt,bij mij is het na een half uur ook weer weg,ook krijg ik die striemen na het douchen(misschien te warm)maar moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd veel alst heb van dit soort allergie,ook van OVERMATIG drank gebruik(niet als ik een paar wijntjes drink)dan ben ik de volgende dag erg ziek,nog even terug komen op die striemen ik krijg ze ook wel eens uit het niets op mijn arm,maar na een half uur zijn ze weer weg,het doet geenpijn maar wil toch ook wel graag weten wat dat is??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Ik heb al 11j dermografie!
Ik neem elke dag xyzal. Vroeger nam ik zyrtec, wat een variant is op Xyzal.
Zyrtec bevat een bestanddeel waardoor je sneller moe wordt.

Een remedie bestaat niet echt, gewoon op uur en tijd je pilletje nemen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:00 am 
HALLO ALLEMAAL

ik ben 24 jaar oud en heb al 11 jaar dermografie maar slik sinds ik het heb al een antihystaminica ( eerst mizollen en nu xyzal )
en het helpt heeel goed ... als ik het 1 dag vergeet dan zit ik wel weer helemaal onder de krassen en bulten ...
ben inmiddels verslaafd aan xyzal... hahahaha want een dag zonder is niet meer te verdragen ....
hoop met deze info zeker inmand te kunnen helpen ...

xxxxxxxxx deborah

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 12:00 am 
Iemand op mijn werk had dit ook...ze gaf een kras op haar arm en dit waren direct striemen, na veel geloop van huisarts naar dermatoloog is ze uiteindelijk te weten gekomen wat het is...netelroos, ze krijgt nu medicatie en nu is alles terug ok....
Ik hoop dat dit je een beetje vooruit helpt...
Nog een fijne dag,

mvg,
Bénédicte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 12:00 am 
die jeuk en daarna als ik krab ook een rode huid. de huidarts hebt een nikkelallergie geconstateerd wat ik al jaren weet volgens mij heb ik ook histamine ik zal dat toch eens aankaarten bij de dokter, ik vraag me af of sander uit den bosch wat meer weet over het natuurprodukt urtimonia dan hoor ik daar graag over.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
hallo allemaal,

Ik heb al 14 jaar last van een zeer vervelende allergie.
Zoals de meesten hier maakt ook mijn lijf teveel histamine aan en geeft dit te snel af door druk.
Gevolg: rode bultjes, veel jeuk, striemen en het ziet er niet uit.
Als ik krab wordt het alleen maar erger, ik wordt hier echt gek van.
Ik heb in al die jaren verschillende medicujnen gehad.(Telfast,Mizollen,atarax en zyrtec.)
Het ene medicijn heeft alleen meer bijwerkingen dan de ander en je wordt er vooral suf van.
Ik ben gisteren weer naar het ziekenhuis geweest en de docter vertelde mij dat ik waarschijnlijk de rest van mijn leven medicijnen moet slikken en vooral niet moet stoppen daarmee, want die medicijnen dammen de histamine in.
Nou heeft die docter makkelijk praten, die heeft er geen last van.
Ik daarentegen zit aan de medicijnen,heb jeuk en er veel last van. maar ik heb ook een schoonmoeder die idolaat is van natuurlijke producten en ook van alternatieve geneeswijzen.
Nu ben ik samen met haar en de mensen van een natuurwinkel bezig om iets anders te vinden dan die chemische medicijnen.
Ik ben nu dus toch gestopt met mijn medicijnen (mizollen.) en begonnen met druppelen.(om de twee uur 20 druppels Urtimonia van Bloem met wat water.) Als dit helpt kan ik het langzaam afbouwen.
Mocht dit wat doen, dan breng ik jullie allemaal op de hoogte.
Geef die strijd niet op, want allergie kan echt heel vervelend zijn.
Mocht iemand nog vragen of tips hebben, graag.

groeten Sander

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
een bekend probleem samen met een heleboel andere vage klachten
en wat blijkt het is mastocytose

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak van mijn klachten:
Ook ik heb namelijk last van een opgezette huid na het krabben. Het begon anderhalf jaar geleden toen ik merkte dat mijn huid ging opzwellen door dingen op mijn hand te schrijven (om niet te vergeten).
Ik dacht dat ik waarschijnlijk allergisch was voor inkt.

Uiteindelijk werd het erger, als ik jeuk kreeg dan ging ik eraan krabben, binnen 2 minuten was mijn huid opgezwollen, rood en zat onder de striemen waar ik net met mijn nagels langs was gegaan. Na een halfuur was alles weer weggetrokken. Sinds anderhalf jaar gebeurd dit dagelijks tijdens het krabben.

Nu ik datgene heb gelezen over "histamine" hoop ik dat de dokter er meer vanaf weet, en wat ertegen valt te doen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 12:00 am 
kheb ookal 2jaar dermografie
uitleg dokter was, een allegische reactie op een plaatstelijke verdoving ooit, en dat het wel weg zo gaan.
Ik heb in het begin zyrtec genome, mrr dat hielp niet meer.
Nu neem ik xyzall zoals chantal daar.
En het blijft weg :)
totals de pilletjes opzijn en weer de jeuk komt :|

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 12:00 am 
sinds vandaag weet ik eindelijk wat er met me aan de hand is.
wat ik hier allemaal lees is voor mij zeer herkenbaar! als ik jeuk kreeg krabte ik en dan verschenen er rode striemen,, maar ook op school als een vriendin me een knuffel gaf of als ik leunend op mn hand naar de les zat te luisteren,, verschenen die verschrikkelijke rode vlekken weer. ik schaamde me er voor ookal ben ik er nooit mee gepest. maar goed,, het is dus dermografie. ik ben niet van plan om medicijnen te gaan slikken,, het is bij mij tijdelijk ( ookal heb ik het al 2 jaar ) en bij mij leidt het nog niet tot ernstige problemen. gelukkig maar! het is gewoon een vervelende "reactie" van mijn huid en ik zal er mee moeten leren leven.

groetjes meike

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 12:00 am 
Ook ik kreeg ongeveer 3 jaar geleden last van rode bulten op mijn huid, die warm aanvoelde, jeukte en al verschenen bij de ligste druk op mijn huid.
Het eerste jaar had ik er niet echt veel last van, ik dacht dat het wel over zou gaan, maar het werd steeds erger. Ik ben toen naar de huisarts geweest en heb gezegd dat ik doorverwezen wilde worden naar de allergoloog. Allergieen en intolerantie komen namelijk veel in mijn familie voor.
De allergoloog heeft een aantal testen gedaan, waaruit bleek dat ik geen allergie had. Omdat hij en ik beide het vermoeden hadden dat ik toch op eten reageerde heeft hij me naar een dietiste verwezen. Ik ben een halfjaar lang op een streng histamine vrij dieet geweest. Na dit dieet was ik helemaal van mijn klachten af. Ik ben weer rustig met bepaalde produkten gaan experimenteren en kwam erachter dat ik een intollerantie heb voor kippenei. Sindsdien ga ik 1 keer in het jaar 6 weken streng op dieet om mijn lichaam te laten rusten en de rest van de tijd eet ik alles waar geen kippenei in zit.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 09, 2007 12:00 am 
Ook ik heb sinds een maand of 3 last roodheid en jeuk!
Het begon met een enorme jeuk,je moet dan wel krabben, waardoor de huid intens rood werd en enigzins op ging zetten.
Voor deze jeuk heb ik toen mijn huisarts gebeld die mij Xyzal voor heeft geschreven.
De jeuk is nu aanzienlijk minder maar de algehele roodheid en verheven huid is nu omgeslagen in strepen die uit het niets ontstaan!! Het jeukt niet altijd en de jeuk die ontstaat is door de medicatie te hebben.
Is dit chronisch, of kom ik er nog ooit vanaf??
Andere verhalen altijd welkom!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
http://www.huidinfo.nl/mastocytose.html

Daar staat ook op dat alcohol er niet echt bevorderlijk voor is..

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 12:00 am 
Hoi iedereen,

Jawel, ook ik heb hier last van sinds enkele weken/maanden, dacht dat het door de hitte, zweet kwam, maar dat is het ook niet volgens mij.. Wel heb ik sinds enkele maanden mijn dieet veranderd, geen melkproducten meer.. Kan het zijn dat ik daar op reageer? Mijn darmgestel is ook aan het kuren, kortom mijn lijf protesteerd/reageerd. Herkent iemand dit, of weet iemand of dit door voeding komt?

Mijn vriend heeft ook maar een foto gemaakt, het leek idd net op een tijgeraanval..

Liefs Kim

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 12:00 am 
Sinds mijn 20ste heb ik ook last van die verschijnselen. Ik neem om de 2 dagen Estivan. Ik moet zeggen dat het bij mij de meeste syptomen doet verdwijnen. De 'ziekte' is bij mij begonnen met handen die rood werden en verschrikkelijk jeukten. Vervolgens kreeg ik striemen op mijn rug en zitvlak. De oorzaak is onbekend. MAAR stress heeft wel invloed op de hevigheid. Raar maar waar, als ik ziek ben moet ik geen Estivan nemen. Dan blijven de verschijnselen weg. Zodra ik beter ben zijn d'er weer.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Dikke strepen op de huid
BerichtGeplaatst: Wo Nov 03, 2010 9:44 am 
Ook ik blijk dermografie te hebben en kreeg de boodschap dat ze niet weten waar het vandaan komt. Een oplossing konden ze me niet geven. Het blijft één groot experiment te zijn. Verschillende pilletjes proberen .. en als dat niet lukt een onhaalbaar dieet om uit te zoeken of het vanuit de voeding komt. Maar ook dat is niet zeker.

De normale geneeskunde weet het dus niet. Maar ik vroeg me af of er ooit al eens iemand geprobeerd heeft via de alternatieve geneeskunde.
Sinds 2007 werd hier niet meer op gereageerd, zijn er ondertussen reeds andere inzichten?

ik hoor het graag van jullie.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende