Op dit onderwerp reageren  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Hpi, ik heb af en toe ook last van lipkloofjes in de hoeken. Wat bij mij helpt is juist niet insmeren met al die vochtinbrengende cremes (een wondje moet je juist uitdrogen), maar insmeren met koortslipcreme zoals zovirax (1 a 2 keer p/d een klein beetje). Het werkt voor mij, misschien ook voor een ander.

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
Heej xX. Zo te zien hebben er toch nog veel mensen het probleem van gescheurde lippen, maar we willen er allemaal wel van af, maar niks helpt! De dokter had me een zalf voorgeschreven, Fusicort, dat helpt, maar omdat ik het teveel heb gebruikt zijn m'n lippen eraan verslaafd geraakt en nu helpt dat ook nietmeer en van vaseline, purol of kattenvet ofzo krijg ik opgezwollen lippen.. En met de winter is het helemaal een ramp! Het doet echt pijn en scheurt altijd maar verder, er moet toch wel iets bestaan? Ik word er echt depri van, heeft iemand misschien al een nieuwe tip ofzo?
Big Kiss! ~X~

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Ik heb enige tijd last van kapotte, gescheurde mondhoeken. Het lijkt erop dat er een te kort aan vit B is en dan vooral B2 (Riboflavine). In tauge, amandelen en lijnzaad. Ik heb een busje vitamine B-complex (bruistablet) gehaald bij de Etos. En jawel!!! na 2 dagen alle kloofjes weg! een echte aanrader dus!! Aleemaal doen kost € 5.00 en is zeker de moeite waard te proberen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
mijn gesprongen lippen en mondhoeken smeer ik vaak in met hydrateerende creme voor (opvulling van..) rimpels van ROC vichy dacht ik? (ooit bij apotheek een proeftube gekregen) dit hielp bij mij wel, na een dag of 2-3 smeren s'avonds en s;morgens verdween het en waren m'n lippen weer als nieuw!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi. Kan je mij de naam doorgeven van de zalf die je van de dokter heb gekregen?
Thanks, Henri

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,

Ik loop ook al ruim een jaar met blaasjes/ jeuk en vervelling op mijn lip.......ik word er gek van. Ik heb van iemand gehoord dat je alcohol- roken- heet eten (kruiden) en warme dranken moet vermijden, deze verhogen de temperatuur in het lichaam (maagsappen+speksel) daardoor gaat je lip vervellen. Het hoeft niet te zo te zijn dat het helpt, maar het proberen waard ....Ik weet het zelf net 1 dag en ga het zeker proberen. Ik hoop dat dit de oplossing is succes.

Groet Linda

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Ik had ook erg last van kapotte mondhoeken, brandende lippen die bovendien af en toe vervellen. Erg pijnlijk!!! Heel wat afgesmeerd met van allerlei zalfjes. Uiteindelijk zei de huisarts dat dit een hardnekkige schimmel is. Nu smeer ik twee zalfjes door elkaar erop en dit helpt. Fucidin creme en miconazolnitraat creme.
Ik hoop dat dit een goede tip is.
Schimmels gaan echt maar zo niet over.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Beste mensen,

Ik weet niet wanneer het bij mij is begonnen en ik weet ook niet hoelang ik het nu heb ik weet wel dat ik er gek van word. Die rode mond en gescheurde mondhoekjes gaan niet over. Die hoekjes in mijn mond op zich wel maar die komen daarna weer terug. Als ik niet smeer dan ziet het er niet uit. Mensen

Ik heb het al wel vaker gehad, maar dat ging wel weer na 2 maanden over. Dus het hield me niet echt bezig. Afgelopen jaar in Frankrijk in de grote vakantie had ik er helemaal geen last van. Ik smeerde elke lippengloss die ik had en ik had nergens last van.
Nu heb ik al mij lippenstift weggegeven. Kan er niet tegen.

Ik kan niet tegen:
*Labello
*Blistex
*Horma Huidcreme
*Vaseline krijg ik zelfs een reactie

Dus ik ben ten einde raad. Het enigste wat een beetje helpt is Eight Hour Cream van Elizabeth Arden. Als ik dat erop heb gesmeerd me lippen en het is ingetrokken zijn ze minder rood en op mijn lippen zitten geen losse velletjes meer. Een nadeel van deze cream is dat die zelf een beetje oranje is dus het ziet er als je het op smeert extra rood uit als het rood is. Maar als mij lippen heel erg pijn doen heb ik geen andere mogelijkheid.

Ik ben al een keer naar de huisarts geweest vorig jaar of het jaar daarvoor maar die gaf mij iets wat niet hielp.
Ik ben echt ten einde raad.
Kan iemand mij helpen? Alsjeblieft

Groetjes Naomi

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Hoi Naomi,
Ook ik kende deze problemen. Wat mij goed helpt is NERIBAS vetzalf dit is verkrijgbaar bij de apotheek, het doet voor mij wonderen.
Rode lippen en ingescheurde mondhoeken wijzen toch vaak op een over gevoeligheid voor bepaald voedsel of drinken. Dit was bij mij namelijk wel het geval, Misschien iets om eens te laten onderzoeken. Wens je veel sux6
theresevdkolk@quicknet.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Misschien kan je nog Aloë Vera proberen. Gewoon puur uit de plant. Die kan je over het algemeen wel bij tuincentra kopen. Let wel op dat je de medicinale Aloë Vera koopt. STengel afbreken, gel eruit knijpen en op je mond smeren. Ook goed bij brand en-of snijwondjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
nou ik heb sinds vorig jaar last van mijn ogen die jeuken en branden,mijn lippen hebben 2 randen als je iets warms eet of drink dan bijt het verschrikkelijk heb ook van alles geprobeerd.
Het doet vreselijk pijn maar dat isnog niet het ergste heb ook nog wondjes op mijn hoofd en die jeuken verschrikkelijk.
Alle middelen gebruikt voor allergie maar niets baat, dit heb ik nog nooit eerder gehad toch wel vreemd hoor.
De huisarts geeft van die zalfjes en die helpen ook niet.
Mijn ogen zijn s'morgens meestal dicht geplakt en hel erg droog kan iemand mij vertellen voor ziekte dit is.

Groetjes Sha

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Ook ik heb last (periodiek) van gescheurde mondhoeken. Meestal rond stressperiodes. Vitaminegebrek (B2) heb ik niet, dus hup naar de huisarts.

Volgens hem is het een soort van hardnekkige schimmelinfectie. Ik heb van hem een zalfje gekregen dat je 2x per dag moet aanbrengen. Bij mij helpt het goed, maar dwz, ik krijg wel 2 keer per jaar die gescheurde mondhoeken. Ik voel het meestal wel aankomen, het begint dan te branden en dan weet ik al voldoende. Mocht je willen weten wat het zalfje is dan hoor ik dit wel. kan nu niet zeggen wat de ingredienten zijn (zit namelijk kansloos in werktijd te typen!!).

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hey allemaal,

Kwam voor het eerst op deze forum en herken de problemen. Het is alsof jullie mijn verhaal vertellen snik snik :'(
Helaas zit ik zelf soms nog steeds met zelfde probleem. Ik merk wel dat in Azie de klachten bijna spontaan verdwijnen, net zoals mijn hooikoorts. Dat laatste heeft te maken met de pollen daar, maar iig: het werkt wel :)

Voor mensen die niet willen emigreren heb ik nog wel iets. Gebruik zelf ook Dr Swaab, wat wel helpt en merk dat zonnebanken (hoe fout het ook is) en sauna de klachten acceptabel houden. Wel goed insmeren uiteraard. Enne sowieso valt het met donkere huid minder op...

De reden weet ik niet, maar als ik eigen theorie mag verzinnen de UV stralen de huid verdikt of omdat blauw licht ontsmet?? Zonnebanken stimuleert het reiniginsproces van de huid :o
Anyway hopelijk heb ik iemand beetje geholpen. Laat me weten als het werkt :)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
De doc zei bij mij dat ik heb zelf deed (de rode mondhoeken maken) daardat ik iets met mijn mond deed waardoor het vochtig werd. Klopt ook, want s'nachts kwijl ik soms, en k merk dat ut s'morgens het ergste is. De dokter zei, dat de kwijl en de luchtvochtigheid van de winter een broeiend effect hebben dus, k heb een vochtvreter in mn slaapkamer gezet, en alles potdicht gehouden. Het helpt wel! Nu al1 nog een creme/zalf die werkt en dan denk k, dat k er vanaf ben.

Ik heb net Ceralip besteld! Bedankt alvast voor de tip!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
had ook kloofjes in mondhoek hele winter. gebruikte tea tree oil, te kopen bij o.a. het kruitvat voor 1.99. binnen 2 dagen weg. Hopenlijk hebt het bij jullie. suc6

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
All, dagelijks slikken van Plantina vitaminepil (voedingssupplement) werkt na 4 a 5 dagen tegen rode gesprongen lippen, is vitaminekwestie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
Hallo Tim,

Ik las je bericht en was benieuwd welke creme je gebruikt.

Vast bedankt,

H.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
hi,
ik heb zelf nu ook al 11 weken last van droge/pijnlijke lippen met gescheurde mondhoeken. ik slik al jaren multivitamine's en sindskort gebruik ik extra vit.c. ben ook al naar de huisarts geweest, eerst kreeg ik een zalf(vaseline met ureum) was een hel, het ging branden.
2e keer kreeg ik vaseline met lanette, maar kreeg heel veel jeuk, terwijl dit toch een vrij onschuldig creme is. de pijn werd steeds erger, kloppende,branderige pijn met tintelende en prikkelingen met jeuk.
Toen kreeg ik een kuur voor 7 dagen, pijnstillers en fucidin. de kloppende pijn is weg, maar al het overige is er nog steeds aanwezig.
ik weet me ook geen raad. volgende week ga ik een verwijsbrief halen voor de dermatoloog. mijn huisarts geeft niet zo makkelijk een verwijzing.
sterkte iedereen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:00 am 
Ik heb op het moment ook enorme last van m'n lippen. Ze zijn nog nooit zo droog geweest en mijn droge mondhoeken lijken steeds groter en droger te worden. Ik heb hier al een paar maanden last van maar nu ben ik het echt zat. Eerst smeerde ik altijd met de blistex in het blauwe potje en op een gegeven moment waren mijn droge mondhoeken bijna weg. Toen ben ik begonnen met de blistex in het witte potje en sindsdien is het echt een rampenplan! Ik weet niet zeker of het daardoor komt, maar ik heb het idee dat het m'n lippen echt uitdroogt. Ik ga morgen naar de dokter om te kijken wat ik eraan kan doen, want ik erger me er echt dood aan. Ik kan m'n mond amper nog open doen en die mondhoeken zijn echt steeds groter aan het worden.

Ik zou iedereen hier dus willen waarschuwen voor de blistex (het witte potje)

x

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 12:00 am 
Ik had er ook last van, maar jongens luister:

KOOP ALLEMAAL VITEMINE B Bij de drogist, of bij de apotheek, het kost bijna niks, en bij mij ging het binnen een paar dagen weg! PLZ, PROBEER HET! Ik heb het bij de ETOS gehaald! En het werkt super!

VITAMINE B!

En p.s. doktoren hebben niet altijd gelijk!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:00 am 
Hoi, Ik heb veel allergieen, eczeem, hooikoorts enz. Ook de zere lippen en mondhoeken herken ik goed. Dit ging over toen ik weer alle bekers, glazen en bestek met de hand ging afwassen (intollerant voor zeepproducten), bekers niet omgekeerd op het aanrecht laten uitlekken en schone gestreken theedoeken gebruiken.
groetjes, Roos

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 12:00 am 
Had ook last van kloofjes in de mondhoeken, volgens mijn huisarts een schimmelinfectie.
De voorgeschreven Miconazolnitraat creme hielp goed.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 12:00 am 
ik heb ook sinds een jaar super droge en kapotte lippen, dokter geweest en naar de dermatoloog, een allergie test gehad, maar er is niks uitgekomen en die dermatoloog stuurde me gewoon naar huis!!!! dus nu kan ik weer overnieuw beginnen! bij mij helpt ook niks wat ik erop smeer!!zelfs zalven van de dokter helpen mij niet!! weet ook niet meer wat ik moet doen!!????iemand ook al bij de dermatoloog geweest??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
Hoi,
ik heb de afgelopen 3 weken vit.b en vit.c gebruikt en tee tree oil samen met vaseline gesmeerd, en ik moet zeggen gaat stukken beter.
het is nog niet helemaal over. en veel water drinken.
ik moet niet aan denken dat het elk jaar weer terug komt, dan ga ik hier echt weg naar de tropen.
gr.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
Hoi, Ik ben Lotte.. Ik heb nu ook heel erg veel last van mijn huid rondom mijn mond. Het is heel erg droog, rood en kapot. Zalfjes lijken te helpen maar dan wordt het juist nog erger. Water er op doen helpt ook wel maar als ik dan iets anders ga doen gaat het vastzitten. Ik weet niet hoe het is gekomen het kwam plots op dus ik zou ook niet weten wat ik er tegen kan doen. Op dit moment heb ik aan de ene kant van mijn mond een zalfje tegen schimmels en aan de andere kant niets om te kijken of het zalfje helpt. Het voelt in elk geval wel veel lekkerder want mijn huid is zacht, zit niet vastgeplakt (ik kan mijn mond niet openkrijgen). Afleiding helpt wel, want dan denk ik er minder aan. Ik zit nog op school en juist omdat ik me daar heel erg verveel wordt het erger. Heeel veel sterkte iedereen.. Groetjes Lotte

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende