Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
hoi
Een gele tong kan meerdere oorzaken hebben. De tong is de spiegel van je organen en laat zien hoe het daar binnen aan toe is.
Als het achter op je tong is dan zijn je darmen overbelast en moet je gaan ontgiften een gele tong kan ook duiden op een allergie.
Ga maar eens een dag of 3 een sapkuur doen zodat je ontgift als dit niet werkt raad ik je aan om naar een centum voor chinese geneeskunst te gaan zij kunnen met 1 blik op je tong vertellen wat er aan de hand is
succes

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
ik heb last van een soort van groen spul op mijn tong wat er niet af gaat... wat moet ik hiermee doen? ben ik ziek? ik hoop het niet

Gr. anne-lotte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Sorry dat ik het zeg, maar kun je niet gewoon met een gele tong naar de huisarts?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
ANNE LOTTE

beschrijf je tong eens welke kleur heeft de tong onder de moes is het groen overal of alleen op 1 plaats welke kleur heeft de moes op andere plaatsen zitten er gleuven in je tong en of tandafdrukken langs de zijkant.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Ik heb overal op mijn tong groen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
hoi piet

probeer het maar eens ik weet zeker dat de huisarts niet weet wat het is. tongdiagnostiek is van de chineese geneeskunst en de reguliere gezondheisdzorg weet hier niets van. Er zijn wel aandoeningen aan de tong waar ze bekent mee zijn maar zeker niet met de kleur van de moes.

Anne-lotte
groen ken ik niet, ik heb in mijn boek het nog eens na gelezen maar groen vind ik niet terug. Ik zou je niet druk hierover maken.
Wat je wel kan doen is gewoon je lichaam eens goed ontgiften met een detox haal eens een boek hierover in de bibliotheek om precies te weten wat te doen. iedereen zou om de zover tijd eens moeten ontgiften daar knap je van op en je voelt je erna heerlijk schoon van binnen
succes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2005 12:00 am 
h0oi ik heb ook last van een gele/witte tong en het is neij roze terwel dat het wel is geweest ik wil heel snel mijn roze tong terug weet je want somige zitten mij erom uit telachen en ik durf mijn tong niej uit te steken ik schaam me help me plies xxx chantal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 12:00 am 
Ik keek even voor de grap eens terug en ik zag dat nogal wat mensen zich zorgen maken over een gele tong.
Meestal heeft dit ermee te maken dat je lichaam teveel afvalstoffen vasthoud. Vooral je darmen hebben het zwaar ook een dikke witte moes over de tong heeft met afvalstoffen te maken.
Een verdikte tong of witte moes kan de volgende dingen betekenen.
1) teveel slijm in het lichaam (ZIE EEN LIJST ONDER AAN
2)te weinig helzamen bacterieen
3)verhoogt schimmel b.v. candida
4)te veel afvalstoffen

Ik zal voor degene die het intressant vinden een goede ontgiftingskuur hier neer schrijven

ONTGIFTEN/ REINIGINGSKUUR/ DETOX

AANTAL DAGEN:4 en 7 dagen

Ontgiften van het lichaam is erg belangrijk. Door onze eet en leefgewoonten tegenwoordig is ons lichaam vervuilt geraakt. Het lichaam doet uit zelfbescherming afvalstoffen op slaan in ons vet zodat het lichaam beschermt wordt tegen negatieve afweerreacties. Uiteindelijk zullen er toch gifstoffen in het bloed lekken en allerlei ellende veroorzaken zoals hoofdpijn , moeheid, allergieën , premenstrueel syndroom, gewrichtspijn, spijsverteringsproblemen, slechte adem, huiduitslag, slapeloosheid overgewicht e.d
In het begin is een ontgiftigingskuur van enkele dagen noodzakelijk. Als de voeding is aan gepast op een gezondere en persoonlijke wijze, doormiddel van de voedingstest zal 1tot 2 keer per jaar een detox van 2 of 3 dagen voldoende zijn. Als men een weekend zwaar of verkeerd gegeten heeft is het belangrijk om daarna 1 dag te ontgiften. Zo kun je het overtollige weer uit het lichaam verwijderen.
Ontgiften bevrijd het lichaam van een hoop vuil zowel fysiek als psychische.

DE BESTE DETOX VOEDINGSMIDDELEN
* elke ochtend op de nuchtere maag een glas lauw afgekookt water met 6 eetlepels citroen wacht 10 minuten.
* 6 eetlepel lijnzaad (gebroken ) in een glas water even laten intrekken en opdrinken wacht 30 minuten.
* Al het fruit : rauw, gedroogd maar ook sappen( zonder toevoegingen)
* Alle groenten ook aardappelen denk eens aan pompoen of bataten (oranje zoete aardappelen)
* Water ( 2 liter in totaal maar mag ook samen gaan met vruchtensap)
* Peulvruchten (kikkererwten, linzen, bruine en witte bonen, end.) Van bonduelle beste is zelf wellen en koken.
* Zaden, pitten en noten geen pinda ( zonnebloempitten, pompoenpitten, pijnboompitten, sesamzaad)
* Brandnetelthee
* weinig zonnebloem of olijfolie
* Milde kruiden als peterselie, dille, basilicum e.d.
*** ontgiftingskuur dit is een kuur van kruiden die de ontgiften versterkt.
*** DARMBACTERIEEN moet je aan het einde van de ontgiften nemen Vitotaal de lactobaccilus (reformhuis)

VOORBEELD WAT JE KUNT ETEN.
OCHTEND fruit ontbijt of veel vruchtensap drinken ( bij een verhoogde schimmel geen fruit eten maar groente sappen drinken als ontbijt).
MIDDAG 1)salade met van alles erop en eraan, 2)soep (appelsientje heeft tomaten groente sap die je kunt verwarmen en doe daar b.v. groente en kikkererwten in. 3)Warm eten van de dag ervoor opwarmen.
AVOND Wokken, bakken, koken van allerlei groenten met daarnaast peulvruchten. (niet elke dag aardappelen)
TUSSENDOOR zoveel pitten, zaden, gedroogd fruit en groente als je maar wilt.

EET HEEL VEEL VERSCHILLENDE PRODUCTEN ZOALS HIERBOVEN VERMELD.

WAT JE VERMIJDEN MOET
*Suiker en zoetmiddelen * Vlees * alles wat gebakken of gefrituurd is en boter of olie *zuivel *alcohol
* cafeïne ook de gewone thee * koolzuurhoudende dranken *eieren * granen * alle smaakmakers zoals mayonaise, mosterd e.d. * geen zout extra toevoegen *pinda * cacao * gist * kunstmatige stoffen ( E-nummers)

Het kan zijn dat je in of even na deze periode van ontgiften je een stuk slechter gaat voelen. Dit laat zien hoe verontreinigd je bent en dat de giftstoffen vrij komen. De symptomen kunnen van allerlei aard zijn zoals hoofdpijn, huiduitslag gewrichtpijn

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 12:00 am 
Heey!

Ik doe nu 5 dagen een sapkuur en ik las dat je tong daardoor juist roder zou moeten worden, maar mijn tong is op dit moment juist geel. Hoe kan dit? Want mijn darmen zouden toch op dit moment beter moeten werken?

Groetjes Eva

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 12:00 am 
Hey

Ik heb sinds 2dagen geleden ook een hele gele tong
Geen idee wat het is en maak me best zorgen
Het begint al bij het begin zowat en eindigt helemaal achteraan
Heb niet echt last van een bittere smaak, dus ik zou het niet weten
Ik poets goed, maar ik denk dat ik niet genoeg drink
Kan dat het zijn?
Wat kan ik er het beste tegen doen, een sapkuur?
Wat ondersta je onder een sapkuur?

Alvast bedankt,
Tim

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
ik heb ook een gele tong al een maand of zo ik kan er niks aan doen als ik het eraf schraap dan komp het zo weer... wat moet ik doen en wat is het??
alvast bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
oja ik heb ook zo'n droge smaak in me mond. ik weet 100% zeker dat ik genoeg drink

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik heb sinds een 3 weken een hele gele tong. ik had nieuwe medicijnen. volgens de dokter was het een allergiese reactie op de medicijnen. ik heb sinds een week nieuwe medicijnen en me tong is nog net zo geel als anders. ik zou wel zo'n sap kuur willen proberen maar ik weet niet wat het is.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Kijk hier:

http://www.stop-slechte-adem.nu/gele-tong

Een sapkuur betekend een paar dagen helemaal niks eten, en alleen vruchtensap/groentensap en water drinken. Zodat je darmen en andere organen tot rust kunnen komen en al hun afvalstoffen af gaan scheiden ("ontslakken")

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ja ook hier een gele tong, er zijn dingen die ik herken. Ik poets het er iedere dag af, want ik vind het niet fris. Maar het komt ook weer iedere dag weer terug, het is wel altijd in het midden en achter in mijn tong. Bijvoorbeeld darmen en maag die al lang van streek zijn en ik heb pas candida in mijn keel waardoor ik zweertjes kreeg.

Met mijn weerstand is het bar slecht gesteld, om de haverklap ben ik wel weer ziek.
Soms vraag ik mij af of dit ook niet een bepaalde schimmel is die mijn weerstand naar beneden haald, want ik heb zwemmerseczeem en op mijn lichaam zitten ook vlekjes die volgens de huisarts ook candida is.

Maar over mijn darmen wordt ik door de dokter niet echt serieus genomen. Ik ben 7 maanden zwanger en dan wordt ik zowiezo niet serieus genomen. Ik weet het ook niet en om iedere keer weer naar de huisarts te gaan...Ik wil er wel van af, mischien moet ik zoals boven vermeld eens naar de chinees of een homeopaat opzoeken..

Succes en beterschap iedereen!
Jamy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Hallo mensen,

Ik heb al een week of 4 een gele tong, en weet niet hoe het kan komen. Ik poets iedere dag mijn tanden tweemaal en mondwater er achteraan.

Kan iemand hier antwoord op geven?

Bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 12:00 am 
hey ik heb ook last van een gele tong
ik ben er 's ochtends mee opgestaan en heb ze nu nog
wat ik wou vrage ivm die sapkuur
uit wat moet dat bestaan???
groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Beste Jamy,
Ik raad je aan om bij de Groene Winkel of een Reformhuis een pot Probiotica capsules te kopen (kosten maximaal 15 euro). Als je een candidaschimmel hebt komt dat altijd vanuit je darm, je darmflora is blijkbaar niet optimaal waardoor de candidaschimmel de overhand heeft gekregen. Hierdoor is je weerstand laag en ben je vatbaar voor infecties. In de probioticacapsules zitten bacteriën in een grote hoeveelheid die zorgen dat je darmflora weer hersteld en de overhand krijgt boven de candidabacterie. Op de pot staat hoe je het moet slikken (mag ook als je zwanger bent!). Gewoon de hele pot leegmaken, ik heb zelf 2 jaar lang de pillen geslikt voordat de candida helemaal overwonnen was en ik geen klachten meer terugkreeg. Je weerstand wordt daarna ook een stuk beter.
Succes,

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2007 12:00 am 
ik heb ook een gele tong maar wat is een sapkuur

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 04, 2007 12:00 am 
hoi,

Ik ben er vanochtend achter gekomen dat mijn tong geel is. Ik had al een tijdje last van mijn darmen, heeft dit er soms mee te maken?
alvast bedankt bas

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 12:00 am 
Ik heb sosm ook last van gele/witte tong.
Ik weet niet hoe het komt, maar het komt heel vaak opeens,
soms heb ik en normale roze tong, maar soms heb ik opeens zo'n rare tong.

ik zou echt niet weten hoe het komt en ik wil er ook zo snel mogelijk van af.
mijn moeder zegt dat het iets met je gezondheid te maken heeft.
ik heb op zulke momenten ook vaak last van een droge mond.
maar als ik dan iets drink of eet gaat het egwoon niet weg :S
kan iemand mij please helpen??!!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: een gele tong
BerichtGeplaatst: Ma Sep 22, 2008 7:39 am 
je tong poetsen werkt ook heel goed, masseert niet alleen je tong maar ook je organen...en vreemde kleurtjes verdwijnen ook ;)

Jeroen

www.jeroenmonnikendam.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Sep 30, 2008 11:52 pm 

Gast schreef:
je tong poetsen werkt ook heel goed, masseert niet alleen je tong maar ook je organen...en vreemde kleurtjes verdwijnen ook ;)

Jeroen

www.jeroenmonnikendam.nl

IK HEB OOK GEELE TONG MAAR IK HEB GLUTEN EN LAKTOZE ALERGIE

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jun 03, 2011 5:03 pm 
Ik heb al een hele tijd last van een groene tong.
ik eet gezond, ik drink of rook niet want kben nog een kind, ik slik geen medicijnen.. Ik schaam me er ook voor en durf mijn tong ook niet meer uit te steken. Ik herken veel dingen dat hierboven ook wordt vermeld. Ik vind dit zo vervelend en ook niet fris, en hoop dat dit snel over gaat. Ik wil mijn roze tong terug. Naar de huisarts kan ik wel gaan maar ik denk dat hij het ook niet weet.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jun 03, 2011 5:05 pm 
ik wil er ook nog bij zeggen dat ik haast nooit ziek ben. Ik ben nu wel verkouden. Maar ook voor dat ik verkouden was had ik t.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende