Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 06, 2002 12:00 am 
Hallo,In nederland krijg ik de epi-pen nu gelukkig via de verzekering.Eerst moesten we hem zelf kopen en dat was erg duur n.l FL.115,00 dus nu zal het rond de 50 euro zijn.Waarom heb je 2 pennen nodig?Je kindje neemt toch ook vast wat te eten en drinken mee naar school.De pen altijd op een vaste plek in haar rugtasje scheelt een hoop geld.Daarbij verloopt de pen na een jaar,dus dat is dan wel heel zonde om er 2 te hebben.Je moet toch ook op andere tydstippen dan de schooltyden altyd je pen meenemen.Dag,het went snel.Chris

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 06, 2003 12:00 am 
Hallo allemaal , Mij dochter van 15 maanden heeft sinds kort ook een epi-pen. Ik heb er twee gekregen , waarom weet ik niet maar ik vind het opzich wel handig. 1 epi-pen blijft standaart thuis en de andere gaat altijd mee naar de oppas. Mijn dochter heeft een pinda allegie en pas reageerde ze waarschijnlijk ook op kiwi...Kreeg ook dezelfde heftige klachten en heeft ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Het kwam bij haar met pieken en die leken steeds heftiger te worden. Best lastig als je kind dan niet kan praten.....sindsdien heb ik een epi-pen voor haar gekregen. Via de verzekering.

Vanessa ,
Welke allergiesche reaktie vertoont je dochtertje??

groetjes Lyzette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2003 12:00 am 
hallo,zoveer ik heb na kunnen gaan heb ik nooit voor mein epi-pen moeten betalen ik krijg elke keer als de datum verstreken is een nieuwe.lars

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 15, 2003 12:00 am 
Hallo,

Ik heb ook nooit voor de Epipen betaald!

Maar om terug te komen op Chris; Ik heb voor mijn zoontje ook maar 1 Epipen,die hij elke dag op en neer mee naar school neemt.
Toch ga ik de huisarts vragen om een aparte pen voor op school,omdat hij bijv. tijdens het overblijven zelf zijn beheer heeft over zijn rugzakje. Hij is pas 5 en dus kan ik me indenken dat hij een keer met de 'inhoud' zal gaan spelen en dat vindt ik doodeng en onverantwoordelijk! Je laat zo'n kind tenslotte wel rondlopen met zware medicijnen...

Groetjes Caroline

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2003 12:00 am 
IK BEN ZELF AFHANKELIJK VAN EPIPEN IK HEB HEM AAN MIJN KLEREN ZAKJES GEMAAKT EN ERIN GESTOPT ALTIJD BIJ ME

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 22, 2003 12:00 am 
Via www.anafylaxis.net
kan je een handige epipenhouder bestellen. Ook actieplannen in verschillende talen hoe en wanneer een epipen te gebruiken. Ook handig voor op school, familie en oppas.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 26, 2003 12:00 am 
Hallo, kunnen jullie mij soms zeggen welke allergie jullie hebben, want mijn huisarts wil mij geen epipen voor mijn dochtertje voorschrijven en nogtans heeft ze een voedselallergie, penicilline allergie en een allergie voor muggebeten. Wat mij allemaal heel erg verontrust.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 29, 2003 12:00 am 
Mijn zoontje heeft een allergie voor noten (en pinda's)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Hello,

Ik ben 26 en uiterst allergisch for champions. De allergie werd ontdekt mijn eerste jaar in de VS. Ik was verhuisd van Curacao naar de VS voor mijn verdere studie (Universiteit). Toen alle testen waren gedaan ben ik daarna naar huis gegaan. Enig tijd later zag ik een commercial van Epipen on de TV in de VS en heb het later besteld. Handig zo'n ding.

Sinds Oktober woon ik nu in Nederland and heb een nieuwe Epipen nodig dus ik heb enkele vragen:
1) Kan je de Epipen gewoon kopen of is het alleen verkrijgbaar via een doktor's recept?
2) Wordt de Epipen via je verzekering betaald als je de basis verzekering hebt of moet je extra verzekerd voor zijn?

Ik zou graag alle soort informatie over het kopen van de Epipen hier in Nederland te weten te komen. U kunt me ook altijd terug mailen op mijn e-mail address.

Alvast bedankt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
Ik ben ook allergies voor insectenbeten, En krijg, door mijn nieuwe huisarts ook geen EpiPen voorgeschreven.
Ik heb al pillen gehad, maar deze hielpen niet.
Mijn allergische reacties worden steeds erger, Ben al een keer flauw gevallen, en was niet aanspreekbaar. En nog krijg ik geen EpiPen.
Kan ik de EpiPen wel bij mijn apotheek halen? Of heb ik daar persee huisarts verklaring voor nodig?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ]