Op dit onderwerp reageren  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 12:00 am 
Hoi allemaal.
Ook ik heb na een flinke griep en een hoop stress op het werk last gekregen van gordelroos. Het begon bij mij met een heftige pijn in borst en rugstreek. Ik dacht eerst dat het m'n longen waren ( ik rook namelijk best veel de laatste maanden ). Maar naar een huisarts toe wilde ik niet. Want het werk ging natuurlijk voor de klachten.
Vanaf vorige week woensdag had ik opeens allemaal rode bultjes op m'n buik en rug. Dit gepaard gaande met een brandend pijnlijk en zeurend gevoel. Dus afgelopen weekend toch maar even een weekendarts bezocht. Het was dus gordelroos.
Op advies van de weekendarts slik ik nu Ibuprofen 400mg. En dat 2x daags. Ik werk overigens gewoon door. Ik heb gemerkt dat dit ondanks het slechte gevoel toch de beste afleiding is.
De blaasjes zijn inmiddels ( een week later ) bijna ingedroogt, maar de pijn blijft als vanouds aanwezig. Heb begrepen dat dit nog wel een tijdje door kan blijven gaan. Maar goed. Nog een paar weken hopelijk en de meeste klachten zijn verdwenen. Het zal immers spontaan weer over gaan. Bijkomende klacht is ook een koortsig gevoel met opvliegers , zweetaanvallen, vaag zien en vermoeidheid. Allemaal veel sterkte toegewenst!
Groetjes Gerard

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Beste Marjolein,

Kijk even op de reactie net boven jouw bericht.
Jammer dat ik dit pas nu lees, want je kunt bij de eerste blaasjes het beste zo snel mogelijk naar de fysiotherapeut gaan.
Zinkzalf is geen goed idee, want die is niet steriel en bevat dus bacteriën zoals elke niet-steriele creme. Bovendien breng je het met je handen aan, die ook weer bacteriën dragen.
De blaasjes kunnen naast de virusontsteking ook weer besmet raken met die bacteriën, met weer verdere complicaties van dien.
Het beste is de boel schoon en droog te houden. En verder z.s.m. naar een fysiotherapeut die met DD werkt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Ik had een nieuwe beha gekocht met een metalen bloemetje in het midden, daarna kreeg ik pijnlijke rode blaasjes tussen mijn borsten, ik dacht eerst dat het kwam door dat metalen ding en heb het weggehaald, maar de rode dingen blijven, zijn pijnlijk en jeuken. Wat zou dit kunnen zijn en wat is er aan te doen? Ik dacht ook aan gordelroos, maar het doet niet zo erg zeer.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:00 am 
Ik heb sinds een week gordelroos (heel licht), op me buik en op me rug aan een zijde.. maar een aantal plekken waarvan nu al korsten derop zitten..

Na twee dagen ben ik naar de dokter geweest en heb daarvoor een zalf gekregen voor de jeuk en dat de blaasjes uitdrogen. Nu las ik ergens dat gordelroos een van de symptomen voor AIDS is, je begrijpt al dat ik me wezenloos schrok. Heb voor de zekerheid bloed laten prikken moet nog op de uitslag wachten. Weet iemand toevallig als je AIDS hebt of dan gordelroos erger is dan bij GEZONDE mensen!!

gr. Nanko

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 01, 2006 12:00 am 
ik heb nu al 5 weken last van gordelroos,mijn huisarts geraadpleegd en te horen gekregen dat het vanzelf komt en weer verdwijnt. ik ben 61 jaar en dan zou het statistisch gezien meer voorkomen. bij de apotheek vonden ze mijn huisarts wel erg kort door de bocht.ik neem nu paracetamol en behandel de gordelroos met mentholpoeder dat koelt wat en verminderd de pijn, maar ik ben er nog niet van af

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 12:00 am 
Hallo,

Bij mij (25 jaar) is gisteravond ook gordelroos vastgesteld. Ik heb het aan de rechterzijde van mijn onderrug. Volgens de huisarts was ik er gelukkig vroeg bij en was een zelitrex (of zoiets) gedurende 10 dagen waarschijnlijk wel afdoende. Kreeg eigenlijk pas echt last / symptomen sinds eergisteren (middag), na een weekend met erg veel stress en problemen.

Ik heb een tweetal vragen aangezien ik toch behoorlijk last heb van pijn in mijn rug en behoorlijke jeuk.
Ik lees hier op de site dat velen van jullie gebruik maken van zalfjes / creme's, maar niets van dit alles is mij voorgeschreven door de behandelend arts. Is het verstandig om dit alsnog te gebruiken?

Ten tweede ik ga op dit moment gewoon werken (zit op kantoor, geen fysiek zwaar werk). Is het verstandig om mensen hierover in te lichten of de eerste dagen van de infectie thuis te blijven om zo niet meer mensen te besmetten? (niet dat ik dat wil aangezien ik pas 2 maanden bij dit bedrijf werkzaam ben).

MVG

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 12:00 am 
L.S.
Kan de gordelroosvirus geactiveerd worden door een tetanusinjectie? Heeft iemand daarmee ervaring? Ik heb ca 1 1/2 maand geleden een tetanusinjectie gekregen in de linkerbovenarm. Circa 2 weken daarna kreeg ik gordelroos, vooral in de linkeroksel, maar ook aan de linkerkant boven in de rug en de borst. Waarom op dat moment die "uitbraak"van gordelroos kwam kan ik verder niet verklaren. Ik ben gezond en had volgens mij voldoende weerstandsvermogen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 12:00 am 
zalfjes / creme's: zorgen alleen dervoor dat je minder jeuk hebt en dat de blaasjes sneller opdrogen en tot korsten vormen

Infectie: Is alleen als er blaasjes op je huid zitten.. besmetting is haast te verwaarlozen omdat je er kleren der overheen draagt

dus je kan gewoon werken

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 12:00 am 
Wat een hoop verschillende ervaringen en behandelingen zeg..!
Ik heb ze nog niet allemaal gelezen, maar ga dat zeker doen.
Ik heb een aantal maanden geleden Gordelroos gekregen, na een heel stressvolle periode. Dus oorzaak is wel verklaard. Ik heb nagenoeg geen pijn of tergende jeuk gehad, Gelukkig, want ik hoorde de ergste verhalen. Maar ik ben wel heel moe, nog.
Heeft iemand ervaring met moeheid na Gordelroos ?
Nu alles weer beter gaat en de stressvolle periode voorbij is, zegt mijn huisarts dat het normaal is dat je lichaam zich nu toegeeft aan die opgebouwde moeheid. Dat zal ook wel, maar het is moeilijk de grens te vinden, en qua werk doe ik niet eens 1 derde van wat ik normaal verzette (maar dat was ook niet normaal).

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 12:00 am 
Ik zou het in de gaten houden!! Er zijn mensen die er aan overleiden.. het kan overslaan op je organen en dan is het einde verhaal.. sterkte

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 12:00 am 
Hallo,
Ik heb ook Gordelroos in mojn gezicht en heb van mijn huisarts een kuur van 10 dagen gekregen.Overdag om de 4 uur een pil,5x per dag.daarnaast slikte ik over de hele dag om de pijn te dempen 8 paracetamols. Vandaag is de laatste dag van mijn kuur. Ik slik nu nog 1 paracetamol voor de pijn, naast mijn kuur.
Het medicijn heet:Aciclovir 800
Succes, Ellen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 12:00 am 
Heb ook gordelroos in mijn wenkbrauw gekregen op 1 januari ontdekt en gisteren er pas mee naar de huisarts. Ze zei dat ik direct had moeten komen toen ik het vermoeden had dat het gordelroos zou zijn maar dat had ik niet eerder. Heb ook Zelitrex 500 gekregen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo,

Ik heb al een hele tijd last van mijn linkerschouder, mijn linkerknie en onder mijn borst

Mijn linkerschouder voelt heel droog aan, mijn linkerknie voelt heel los en stijf aan en onder mijn borst voel het ook los en ik voel dat er wat onder mijn borst zit, het voelt net of het verbrijzeld is, maar dat is niet zo.

Verder heb ik last van witte schilfertjes op mijn gezicht en in mijn haren en oren.

Heeft iemand dezelfde klachten? Weet iemand hoe deze klachten zijn ontstaan? Weet iemand wat er je er tegen doen kunt? Weet iemand misschien een naam voor de klachten?

Reageer alstublieft op wat hierboven staat.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo,

Ik heb gordelroos in het gezicht gehad en dit begon met "haarpijn"(kammen van haren was erg pijnlijk), gezwollen lymfeklieren aan 1 kant in de hals en een paar dagen later ook uitslag.
De huisarts heeft mij naar de pijnpoli gestuurd alwaar ik een lokale prednisoloninjectie heb gehad in de nek. Het resultaat was dat ik een aantal dagen later klachtenvrij was.
Ik heb begrepen dat als je je binnen 6 wk na het begin van de klachten bij de huisarts meldt,hij of zij je door kan sturen naar de pijnpoli voor zo'n injectie. Na ongeveer 6 wk na het begin van de klachten heeft het geen zin meer. Deze regel geldt mn voor golrdelroos in het gezicht.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb zins 3 mnd gordelroos. Is begonnen in mijn gezicht, linkerkant. De pijn en de jeuk vielen wel mee.
Ik heb wel allemaal rode plekjes in mijn gezicht en opgezet, maar geen blaasjes.
Nu heb ik zins 2 weken ontzettend veel pijn in mijn benen en in mijn rug, maar er is niets te zien geen uitslag.
Ik slik paracetamol, 500/50mg; 4xdaags het verzacht de pijn een beetje, maar niet helemaal.
Mijn gezicht is bijna over, maar de pijn in mijn rug en mijn benen is veel erger.
Ook mijn dokter weet niet wat hij er tegen moet doen.
Geduld hebben dat is het enigste, denk ik.
Gerrie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoe kon je nou die pillen steeds maar blijven slikken als je er dooodziek van werd? Het is toch te gek, dat zoiets niet in injecties of in zetpillen verkrijgbaar is!! Ik werd ook meteen heel ziek van die Zelitrex, steeds overgeven, dus dan heeft het geen zin om ze in te blijven nemen. Ben er na anderhalve dag mee gestopt, kreeg enorme pijn in mijn maag van het overgeven. De huisarts wist er verder ook geen andere oplossing voor. Gevolg is, dat ik nu veel meer last heb en ook nog veel meer plekken erbij heb gekregen. Ook veel meer pijn gekregen, wat eigenlijk niet zo had hoeven te zijn als ik het middel op een andere manier toegdiend had kunnen krijgen. Alleen als je het aan je oog hebt, krijg je een infuus. Nu moet het virus verder uitwoekeren en de napijn kan ook veel langer duren. Zelitrex 500 is een prima middel, familie van mij had ook gordelroos en daar heeft het heel goed geholpen en het was sneller over. Je word ook veel minder ziek of helemaal niet. Als je er maar binnen 3 dagen bij bent, anders helpt het niet. Die zenuwpijn is heel erg, maar nu na een volle week neemt het af. Sterkte iedereen en toch belangrijk: meteen naar de huisarts als je de symptonen herkent!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 12:00 am 
Omdat er verschillende mensen zijn geef ik 2 mogelijkheden die echt werken.
Rhus Toxicodendron innemen bij de eerste verschijnselen,
insmeren met creme Bioforce.1 week gebruiken,geeft het geen verbetering dan het volgende gebruiken.

Mezereum als er al klachten zijn,
insmeren met Bioforce. 1 week gebruiken,geeft het geen verbetering dan het vorige gebruiken.

Veel mensen zijn hiermee geholpen en geven het door.
Als je het thuis hebt kun je bij de allereerst prikkels beginnen,dan heb je kans dat het niet doorzet.
m.vr.gr.Ria

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 12:00 am 
het enige goede middel tegen virale infecties is l-lysine 1000
dit in te nemen 3x gds 2 capsules
in combinatie met boswellia
dit is een natuurlijk anti bioticum
bij het innemen van anti biotica wordt de darmflora beschadig
helaas we ontkomen er niet aan
je doet er verstandig aan dit te doen in combinatie met een goed pro bioticum

heel veel geluk en sterkte iedereen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
ik heb in juni 2005 gordelroos gehad een paar blaasjes in mijn handpalm maar in mijn linkerarm schouder en onder het schouderblad inwendig nu weer sinds 3weken behoorlijk veel pijn in de linkse arm terug heeft iemand ervaring hiermee en advies voor behandeling

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
We gaan naar iemand die gordelroos heeft
Is het wel verstandig om daar heen te gaan
Groetjes Corry

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
Hallo allemaal,
Ook ik kreeg nu 3 weken geleden gordelroos.Het begon met wat bultjes in de nek en daarna op mijn r. schouder.
Eerst dacht ik dat ik niet tegen de kat van mijn dochter kon omdat ik daar net een weekje was ivm vakantie.Heb astma en ben allergisch voor huisstofmijt.Maar via internet zag ik dat dit leek op gordelroos.Omdat ik liever naar mijn eigen huisarts ging ben ik na 5 dagen daar geweest en het was inderdaad gordelroos.Nu met een kuur begonnen van aciclovir.
Eigenlijk moet je hier binnen 48 uur mee beginnen.Maar gelukkig niet meer plekjes erbij gekregen maar de brandende pijn en steken waren wel erg.En van de kuur 5x per dag 800 mg pillen had ik wel veel last.
Ontzettende zware bonkende hoofdpijn waarna ik ook moest overgeven.
Op advies van de dokter toch mee door moeten gaan en zetpillen paracetemol 1000 mg genomen tegen de hoofdpijn.
Na de pillenkuur ging de hoofpijn over en de blaasjes droogden in.
Ook de pijn is nu weg en ik gebruikte de zalf cardiflor die de jeuk en pijn verzachten.Nu na 3 weken heb ik er weinig last meer van je ziet de plekjes nog wel en 1 x per dag blijf ik de zalf smeren.Maar ik hoop wel dat dit niet meer terug komt.
Sterkte voor degene die er nog last van hebben,groetjes van Ria.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
Heb gordelroos gehad boven men oog en moest van de dermatoloog ZELITREX 500 slikken. Dit doosje koste me bij de aphotheek 135.48 euro. De aphotheek rade me aan om een attest te halen bij men dermatoloog dat de zona rond het oog bevond, zodat ik maar 15.90 euro moest betalen. Dus, mensen met zona op de rug of buik worden gediscrimineerd en betalen de volle pot.
Wees gewaarschuwd en vraag naar een attestje, zona is een kostelijk en pijnlijk grapje, zowel rond het oog of op het gat.
Sterkte, Els...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
Hallo ik heb ook gordelroos gehad
na een periode van veel stress, en dus als gevolg van een zeer lage weerstand, ik heb de gordelroos behandeld met fucidine zalf en de napijn of zenuwpijn heb ik behandeld met rescue remedie van Bach flowertherapie, werkt uitstekend. Bij mij zat de gordelroos net boven mijn sleutelbenen en was zeer pijnlijk. Ik wens iedereen een voorspoedig herstel, het is een nare aandoening die telkens de kop opsteekt wanneer je weerstand laag is. dus zorg goed voor jezelf.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
Vraag; ik heb blaasjes aan de binnenkant van mijn ooglid. Ook is mijn oog rood en geirriteerd. De oogarts kan niets vinden.
Wie heeft een oplossing voor mijn probleem

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 12:00 am 
IK ben er net achter dat ik ook gordelroos heb sinds 3dagen ong

het is nog erg klein en zit op mn rug jeukt en doet pijn als ik er tegenaan zit.

Is er eigenlijk een kuur of is het gewoon de pijn doorstaan?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 122 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende