Op dit onderwerp reageren  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
http://www.nu.nl/news/1005172/83/Haarverf_veroorzaakt_huidaandoeningen.html

Haarverf veroorzaakt huidaandoeningen

Uitgegeven: 12 maart 2007 13:27

BRUSSEL - Van 46 onderzochte haarverfmiddelen in de EU blijkt meer dan de helft blijvende allergische huidaandoeningen te veroorzaken. Dat blijkt uit een studie van de Europese Commissie, die maandag is bekendgemaakt.

Tien producten voor haarverf leidden zelfs tot zeer sterke reacties van de huid. De Europese Commissie bekijkt wel strategie mogelijk is om de risico's te verminderen.

"De veiligheid van producten ligt in het hart van ons beleid om consumenten te beschermen", zei Europees Commissaris Meglena Kuneva (Consumentenzaken).

De zaak is vooral belangrijk, omdat vrouwen steeds jonger beginnen hun haar te verven. Deens onderzoek toonde dat vrouwen gemiddeld op hun zestiende jaar voor het eerst hun haar verven.

Brussel verbood eerder een reeks substanties voor haarverf die kanker kunnen veroorzaken.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
Beste allemaal
Sebastian Colourshine is veilig te gebruiken als je PPD allergie hebt alle andere PARA-TOLUEENDIAMINE en 4-AMINO-PHENOL horen ook bij de familie van PPD dus kun je ervan uit gaan dat je nooit meer kan verven want overal zit ppd in. Kleurspoelingen dus wel maar altijd eerst testen. Ik kan het weten heb 3 jaar geleden laten testen.

Ik adviseer iedereen die last heeft te laten testen wat het is. Bij donkere kleuren is het vaak PPD allergie maar doe een test en loop geen risico's.

Succes allemaal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
Hai,

Ik krijg ook echt te veel grijze haren en aangezien ik niet tegen de kleur zwart kan (waarschijnlijk door ppd) durf iik mijn haar niet te laten verven. Nu ben ik ingegaan op de tip van Michele uit Alphen a/d Rijn en ik heb over twee weken een afspraak. Op de website staat dat het grijze haren goed dekt. Ik ben benieuwd. In ieder geval bedankt Michele. Het resultaat zal ik laten weten.

Groetjes,

Tirza

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
hallo,
ik heb ook psoriasis op me hoofdhuid , ik heb al ongeveer 5 keer mijn haren geverfd en het prikkelde wel een beetje ik had toen gewoon verf in de winkel gekocht, maar 3 weken geleden ongeveer heb ik mijn haar geverfd bij de kapper (kuypers)
en toen had ik helemaal geen last, want dat was verf op natura basis dus je kunt je haar wel gewoon verven maar ik mocht 4 dagen mijn haar niet wassen, omdat er dan een vetlaagje op je hoofdhuid komt die het beschermt, misschien kun je het bij je kapper vragen?
groetjes romana.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am 
Hoi,
waarschijnlijk weet je het al maar je kunt Logona, Sante e.a. betellen via http://www.lavendula.nl

Succes!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am 
Beste Anja,

Je komt erachter door een allergietest uit te laten voeren bij een allergoloog.
Afgelopen april liet ik ook mijn haar 1 tint donkerder verven en daar begon de ellende. Ik had al anderhalf jaar donderbruin en wilde nu dichter naar de zwarte kant toe.
Het begon met jeuk en alsof de haargrenzen verbrand waren. Ook mijn kapper vertelde dat het niet door het verven kon komen. In juni werd er dus weer geverfd met dezelfde substantie en de reactie was bizar. Mijn hele hoofdhuid was beschadigd, mijn oren kapot en ik werd gek van de jeuk. De jeuk begon eigenlijk al meteen na mijn bezoek aan de kapper. Na enige dagen zat mijn hele borst en rug onder de bulten. Die bulten waren zo erg dat ik niet eens meer een BH kon dragen. Naar bed wilde ik niet omdat ik dan helemaal gek werd van mezelf, mijn haar wassen was ook niet erg prettig en ik probeerde zelf van alles om dit over te laten gaan. Op een gegeven moment ben ik toch maar naar een dokter gegaan en door mijn aanwijzingen (na het lezen van dit forum) dacht ook hij aan een PPD allergie. Na contact met Wella heb ik een verwijskaart gevraagd voor een allergoloog. Mijn huisarts vond dit onzin, omdat ik dan maar gewoon mijn haar niet meer moest verven. Maar deze verwijskaart heb ik afgedwongen (heb je recht op) omdat ik precies wilde weten voor welke stoffen ik allergisch ben. Afgelopen week heb ik deze test gehad, meer dan veertig stofjes op mijn rug en de onderstaande stoffen zijn eruit gekomen: P-Phenylenediamine (PPD), P-Tolueendiamine, 4-Aminophenol, 3-Aminophenol, Sulfato aureaat en iets van Sodium nog wat. Dit zijn allemaal stoffen uit de kappersreeks, dus verven word erg moeilijk. Als een kapper zegt dat haarverf niet schadelijk is is dit onzin. Voor heleboel mensen geldt dit inderdaad, ik heb namelijk ook jaren mijn haren geverfd. Maar als je een allergische reactie krijgt wordt dit na elke verfbeurt heftiger en kan dit zelfs dodelijk zijn.
Ik wens je alle sterkte en ik zou voor alle zekerheid een test laten doen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Bedankt voor je tip.
Ik heb nu verf van de Natureshop, maar vind de zwarte kleur niet echt zwart, licht bruin op en uitgroei licht groen op.
Met welke kleur heb jij ervaring?

Janneke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik ben ook allergisch voor pdd en wil graag weten waar je sanotint behalve in Duitsland kunt halen.
Daarbij ook allergisch voor Methyldibromoglutaronitril EUXYLK400,
EN PHENOXYETHANOL, deze stof geeft bijna nooit klachten, bij mij echter wel.

Op de bijsluiter van Logona staat dat het haar eventueel groen kan kleuren.
Heeft iemand dit al geprobeerd?
Colorshines van Sebastian werkt niet meer bij mij.
Zelfs henna zonder pdd geeft al een allergische reaktie.
Wie helpt?
Ik vind het zo erg om met grijs haar te moeten rondlopen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:00 am 
Ik heb Lagona gebruikt. Het kleurt inderdaad groen op.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 06, 2007 12:00 am 
Ikzelf ben al jaren allergisch voor parafenyleendiamine (PPD) en verf mijn haar dus ook al jaren niet meer.
Maar ik wilde een tijd geleden ook graag een tatoeage en heb in een tatoo-shop navraag gedaan: zij gebruiken pure producten (het is hen zelfs verboden chemische spullen te gebruiken), dus een tatoeage moet zonder problemen / allergische reacties gewooon mogelijk zijn.
Wat je beslist NOOIT moet doen is een henna-tatoeage laten zetten - heb ik zelf ook laten doen - want daarin zit dus wel PPD. Ik kreeg een vuurrode opgezette huid en had nog maanden een 'tatoeage' op mijn rug staan: de huid was gewoon helemaal kapot gegaan en nog maanden een litteken. Het is gelukkig wel weggetrokken en je ziet er niks meer van.

Dus; een echte tatoeage moet gewoon kunnen. Loop eens binnen bij een tatoo-shop en vraag het zelf maar.

Succes!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
Ik ben ook hardstikke alergisch voor ppd.
Via Natuerlich Natuerlich heb ik nu Sanotint Light besteld.
De verzendkosten zijn duurder als de verpakking zelf.
Maar ja......als ik naar Duitsland moet rijden ben ik ook veel benzinegeld kwijt.
En......als ik daar goed op reageer, kan ik natuurlijk verschillende verpakkingen in een keer bestellen.
Ik hoop dat ik er goed op reageer.
Hou jullie op de hoogte over mijn ervaring.
Groeten Yvonne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
op www.heelnatuurlijk.nl staat er een aantal producten zonder ppd,verder zou er in henna longlasting colour cream ook niks zitten maar er zitten wel amino s in aanverwanten waarvoor ik bv ook allergisch voor schijn te zijn,als je iets koopt of bij een kapper wil laten doen alltijd eerst een product goed testen !!(bij de kapper kan je een monster om te testen vragen als je uitlegt dat je allergisch bent)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 12:00 am 
Hallo,ik ben Lilian en zit nu op dit moment met een flinke allergiese reactie van Henna..

Gisteren ben ik nog naar het ziekenhuis moeten gaan voor tegengif te laten inspuiten..
Het was zwarte Henna waar ik mijn haar mee had gedaan.
Ik zie nu nog uit als een monster en heb het afgelopen woensdagavond geverfd.
Dus let op want dit gun je nieumand zo afschuwelijke reactie..
Groetjes van tattoo-Lilian..uit Kerkrade..

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 12:00 am 
Hoi Jordy,
Ik vraag me hetzelfde af.. dus sluit me aan bij je vraag!
Kheb wel van kleding last gehad, maar nooit van printerinkt. In mn meest allergische periode vlak na haarverf had ik wel last van sommige sieraden.
Maar tatoeage-inkt, ik heb ook het idee dat dat geen goed plan kan zijn..
Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 12:00 am 
hOI ,ik ben allergisch 4 bijna allles.Geen grap.Ik vind ELUMEN van Goldwell het product van het jaar.Ik gebruik het al 2 jaar.

Ik hoop dat je heb wat aan.
Groetjes Brown

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2010 5:57 am 
Hoi Mendy,

er zijn ook haarverven die puur natuur zijn van o.a. Logona en Santé. Hier zitten geen schadelijke stoffen in. Ik moet er wel bij vermelden dat ze ook niet zo goed dekken als de chemische middeltjes, maar je krijgt er wel een mooie glans van. Als je er meer over wilt weten moet je maar even via Google zoeken op deze merken. Ze zijn in ieder geval verkrijgbaar bij Lavendula in Amsterdam, maar waarschijnlijk ook in andere natuurwinkels.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:haarverf
BerichtGeplaatst: Ma Apr 21, 2014 6:08 pm 
Anja schreef:
Hoe weten jullie voor welke stof uit haarverf je allergisch bent? Ik heb sinds enkele maanden last van jeuk op mijn hoofdhuid; ben bang dat het door de haarverf komt. Ik verf mijn haar al jaren, omdat ik al erg jong grijs was. De kapper zegt dat haarverf niet schadelijk is. Ik ben op zoek naar een natuurlijk alternatief dat toch goed de grijze haren dekt. Wie kan mij helpen?

Nou Anja. Ik weet niet wat jouw kapper weet over haarverf, maar wat ik weet is dat er wel degelijk schadelijke stoffen in haarverf zitten en dat die ook via de hoofdhuid in je bloedbaan terecht komen.
Jarenlang hoef je er geen last van te hebben en dan opeens kan je er wel last van hebben.
Er zijn ook kappers die met natuurlijke kleuringen werken.Grijsdekkend.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:heb ook sanotint light gebruikt en kreeg een zeer felle a
BerichtGeplaatst: Za Apr 26, 2014 7:59 am 
Yvonne schreef:
Maar ja......als ik naar Duitsland moet rijden ben ik ook veel benzinegeld kwijt.
En......als ik daar goed op reageer, kan ik natuurlijk verschillende verpakkingen in een keer bestellen.
Groeten Yvonne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:heb ook sanotint light gebruikt en kreeg een zeer felle a
BerichtGeplaatst: Za Apr 26, 2014 7:59 am 
Yvonne schreef:
Groeten Yvonne

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende