Op dit onderwerp reageren  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Hallo, ik heb eigenlijk vanaf m'n geboorte een allergie voor muggenbeten, en heb tot op heden niks gevonden wat goed werkt. Mijn symptomen:
- zwellingen i.p.v. bultjes, soms met diameters van 15-20 cm.
- niet zo zeer jeuk, maar een naar, soms pijnlijk gevoel
- bij meerdere bulten (10+) een beroerd gevoel, als bij griep
- futloosheid
- een enorme haat jegens muggen!!!

Voor zover ik weet krijg ik bij andere steekinsecten geen allergische reactie, maar 't is al een tijd geleden dat ik door een wesp of iets dergelijks ben gestoken.

Verder neemt de allergie, heel langzaam, af. Als baby'tje kreeg ik altijd een allergische reactie, nu is 't ongeveer fifty-fifty. Ik merk dat als ik een tijd niet ben gestoken, ik nog steeds flinke allergische reacties krijg, maar als ik bijv. de vorige dag nog ben gestoken, ik nagenoeg immuun ben voor de steken... alsof m'n lichaam als een gek antistoffen gaat aanmaken bij de eerste beet, of zo.

Verder ben ik ooit in Kroatië op vakantie geweest, waar een ware muggenepidemie heerste, echter van deze muggen kreeg ik slechts minuscule bultjes. Terug in Nederland was ik weer allergisch.

Ik las hier dat histamine de boosdoener zou zijn, iets dat ook hooikoorts veroorzaakt. Nu heb ik in het verleden ernstige hooikoorts gehad, en ik geloof dat ik die pillen (Zyrtec) nog heb liggen, dus ik ga dat 's uitproberen.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Hallo,

Mijn dochter is ook allergisch voor insectenbeten, zij gebruikt voor de jeuk SRL-gelei op de bult en verder heeft zij via de homeopaat korrels Apis Mellifica. Zij moest hiervan de eerste 3 maanden wekelijks 3 korrels en daarna nog 3 maanden 2-wekelijks 3 korrels. Dat is inmiddels jaren geleden. Als zij nu een insectenbeet heeft neemt zij 3 korrels Apis Mellifica en indien nodig ook nog SRL-gelei.
Voor haar werkt het geweldig en het was heel prettig om haar als kind homeopatische middelen te geven i.p.v. chemische.
Veel succes ermee.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb een middeltje ontdekt waar muggen echt niet van houden maar wat niet zo stinkt en niet agressief is voor je huid.

Het is van Avon, de soft & fresh huidolie.
Het is alleen te koop bij consulentes van Avon.
Gelukkig ben ik zelf consulente en wees een klant mij hierop, ik heb het getest (heb zelf een behoorlijke aantrekkingskracht op muggen en een muggenallergie) en het werkt perfekt.

Hopelijk help ik hiermee meer mensen.

Esther

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
Ook ik ben sinds een aantal jaren erg overgevoelig voor muggenbeten.
Bij mij is het begonnen in Griekenland.
Zelfs door mijn jeans prikten ze heen.
Ik heb daar toen een heel goed zalfje gekregen, maar weet niet meer wat er in zat. Verwachtte toen ook nog niet dat ik het zou blijven houden.

Afgelopen vrijdag weer gestoken in mijn arm, de eerste dit jaar en ja hoor weer helemaal dik en opgezet en door de spanning die op je arm staat kun je dan minder.
Nu begint het langzaam een beetje weg te trekken.

Aangezien ik in juni weer naar Griekenland ga ben ik op zoek naar een preventief middel.
Daarnaast ga ik weer reactine of iets vergelijkbaars halen om bij me te hebben voor het geval dat het weer gebeurt.
Insmeren is bij mij vaak lastig omdat ik een gevoelige huid heb die niet teveel kan hebben.
Wie heeft er de gouden tip?

Bedankt en verbazend dat er zoveel onder lijden.
Esther

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik herken de reacties, bij mij is het eerst een gewone muggenbult. Als het bijna verdwenen is komen bij mij er grote ronde schijven op de plek die weer behoorlijk jeuken of er komen meerdere bultjes die daarna 1 grote schrijf worden. Heb al van alles geprobeerd wat hier allemaal in de reacties worden genoemd, maar niets helpt echt bij me?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Allemaal,

Ik herken alle bovenstaande reacties maar eentje ben ik nog niet tegengekomen (moet wel bekennen dat ik ze niet allemaal heb gelezen). Wie heeft er met het volgende ervaring: Zodra ik gestoken ben door een mug krijg ik idd ook grote rode kloppende, warme bulten maar binnen een paar uur creeert mijn eigen lichaam bulten erbij??!! ineens heb ik 8 muggenbulten op mijn gezicht! ongelofelijk, dus maar niet naar het terras:-)
Ik heb zyrtec voor hooikoorts dat ik eigenlijk niet regelmatig inneem, misschien moet ik dat eens beter gaan doen.
Bedankt
eva

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
Hallo Maxwell,
Ik ben met mijn zoontje naar een NAET therapeute gegaan en hij was na een behandeling al van zijn muggenallergie af! Hij had het wel niet zo heftig als jij maar de bulten werden wel steeds erger en erger.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Carla,

Ik las jouw reactie op muggensteken, ik reageer ook behoorlijk allergisch en helaas vinden muggen mij bijzonder aantrekkelijk. Ik kreeg van een collega het advies om Thiamine te gaan slikken, maar ben vrij snel gestopt omdat je er enorm van gaat stinken (uit je mond). Heb jij dat probleem ook? Groetjes, Kitty.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo,

ik wilde jullie even bedanken voor de tips!
Ik heb namelijk ook al maanden last van muggenbeten en ze lijken steeds erger te worden.. heeft er iemand nog verdere suggesties voor nadat je gestoken bent? want alleen een azijn compressje werkt niet goed genoeg! bedankt voor de raad,
mvg

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Hallo,

Ik ben zojuist gestoken door een steekvlieg. Mijn enkel begint al aardig op te zwellen en nu is mijn vraag: Is Zyrtec alleen op doktersrecept te verkrijgen of ook bij drogist en apotheek.
Vervelend zijn die muggen en vliegen toch ook. Durf bijna niet meer naar buiten te gaan, maar ja, mijn honden moeten toch ook uit.
Weet iemand van jullie wat je nog meer kunt doen aan de zwelling.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
welke sterkte vit. b1 wordt voorgeschreven: 50mg of 100mg??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
Dag Barbara,
Het feit dat het deukje erin blijft staan heeft waarschijnlijk te maken met vocht. Omdat de bult groot en opgezet is zal er vocht inzitten en als je er dan op drukt blijft het inderdaad zichtbaar.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hey allemaal,

Wat je bedoelt is vintamine B, daar schijnt je bloed anders van te gaan ruiken. Ik heb positieve verhalen erover gehoord, maar ook negatieve. Maar misschien het proberen waard.

Het is nu dinsdag ochtend, ik ben zondag avond geprikt door een mug in de tuin, 2x maar liefst. De ene bult op mijn voet is voor mij een "normale" reactie, 15 cm in doorsnede, rood en opgezwollen.
De andere bult is iets wat ik nog nooit heb gezien, de plek zit achter op mijn kuit, 10 cm boven de enkel. Op de plek van de beet zit een blaar zo groot als een euro, en het is rood en opgezwollen van mn hak naar mn knieholte...
Half 5 pas naar de doc...

Groetjes Eva

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Dag allemaal,

Nou in de loop van de middag verschenen er zelfs blaren op de plek waar ik was geprikt. Volgens de dokter heb ik een bacteriële infectie dankzij de mug. Kuit is helemaal opgezwollen, weekje antibiotica moet het laten verdwijnen.

Groetjes, Eva

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Sinds 3 á 4 jaar heb ik ook last van muggenbeten. In eertse instantie zijn het gewoon kleine bulten. Na een tijdje worden deze bulten groot (ca 10/20 cm doorsnee). Deze bulten jeuken ontiegelijk, maar doen ook pijn. De huid eromheen wordt erg gespannen. Allerlei anti-muggenspul gebruikt, helpt allemaal niets. Ik word er soms helemaal naar van. Ik vind het prettig om hier te lezen dat ik niet de enige ben en dat er misschien toch wel dingen zijn die hier iets tegen kunnen doen, zoals vitamine B en xyzal.

Kijken of het helpt, heb er nu voor het eerst dit jaar 2 grote op mijn been (deze bulten zitten ook meestal op mijn bovenbeen).

Wanneer er mensen zijn die nog andere oplossingen weten, hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Inge

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Dag Luitjes,

Veel reactie gelezen.
Ik zit nu te typen met 2 dikke handen (opgeblazen handschoenen,
1 dikke linkeronderarm, 1 dikke rechter elleboog en 1 dikke knie.
Was weer in een natuurgebied in Someren-heide (spooktocht afgelopen nacht).
Heb wel eens meer last van dikke bulten/plakken 10 a 15cm.
Maar steeds in dit natuurgebied heb ik het dus altijd..........
Heb ze nu ingepakt met verband welke ik steeds nat hou (anders is de pijn/jeuk niet te harden.

Kan dit kwaad?????? of is dit juist goed????

(Huisarts zij smeer maar azaron, de eikel)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
Mijn zoon van (bijna) 5 reageert extreem op een bijensteek. Drie dagen nadat hij gestoken is, is zijn hele gezichtje totaal ontzet en opgezwollen. Nu heeft hij ook nog koorts erbij. De huisarts geeft aan dat hier niets tegen te doen is, maar ik ben zelf nogal ongerust erover. Wel ligt er een Epi-pen voor ons klaar bij de apotheek, voor als het nog eens gebeurt. Heeft iemand anders de ervaring met zoiets? En in combinatie met koorts?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Hallo,

wat een opluchting te lezen dat er meerdere mensen zijn die denken dat de mug veranderd is. Ik ben zo ook vorig jaar mei! gestoken door een mug op mijn voet en (anders dan voorgaande jaren) reageerde mijn lichaam extreem sindsdien krijg ik ook enorme gezwollen plekken als ik gestoken ben.

Die ene plek op mijn voet is nu een soort van uitwendige bult op mijn voet ontstaan. die overigens best pijn doet als ik erop leun door bv met mijn benen in klerenmakers zit te zitten. Heeft iemand dat ook? een bult overhouden na lange tijd?

Ik denk dus ook echt dat er andere gemuteerde insecten deze kant (holland) opgekomen zijn ivm klimaat verandering. zie hoe extreem warm - koud het hier nu kan worden. Dit was een aantal jaren geleden nog niet aan de hand in nederland. Zo muteren de insecten die hier kunnen leven ook mee??...brrr

ben benieuwd naar jullie reactie's.

Hester.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo medelijders,

Ik sta voor een raadsel. Ik ben begin september gestoken door een mug in mijn pols. Natuurlijk werd het een bultje en jeukte het heel erg. Na enkele dagen kreeg ik meer bultjes op mijn onderarm. Dit zijn bultjes met een witpuntje. Na een week bij de dokter langs geweest omdat het er steeds meer werden en de witte puntjes werden blaasjes. Het leek een 1e en 2e graadsverbranding (rode huid en witte blaasjes) De arts wist het niet. Gisteren bij een dermatoloog geweest. Hij zei dat het heel goed een alergische, van de muggenbeet, reactie kan zijn in combinatie met mijn hooikoorts. Ik heb pillen en hormoonzalven tegen de jeuk gehad maar die helpen tot nu toe geen zier. Inmiddels zit het ook op mijn ander arm en begint het ook op mijn bovenbeen. Er is biopsie gedaan uit mijn onderarm en ik hoor pas over 3 weken wat de uitslag is. In die tussentijd moet ik maar aanmodderen. Wie heeft ook deze ervaring en wellicht een oplossing tegen de jeuk. Goede tip trouwens over dat muggenapparaat Fogo uit Spanje die ga ik meteen kopen want vroeger hadden wij er ook veel baat bij.

Groetjes,

Patricia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ook ik ben helaas een van de slachtoffers van die !@#$%^&-beesten !
Zo'n 5 jaar geleden kreeg ik na wat muggenbeten op mijn onderbeen/enkel een enorme jeuk, branderigheid en pijn op de betreffende plekken. De volgende dag schrok ik me echt rot toen ik opstond 's morgens, want ik voelde een enorme stuwing in dat been. Het leek wel een olifantenpoot zo dik. Verder enorm rood en met enorme pusblaren. Bovendien voelde ik me ook beroerd. Kon gelukkig gelijk bij de huisarts terecht die zich ook rot schrok. Had nog nooit zoiets gezien. Ik kreeg Duoderm (artsen noemen dit ook wel een "kaasplak"); dit is een soort verband/pleister dat je op maat kunt knippen en ook gebruikt wordt bij brandwonden. Dit gaf onmiddellijk verlichting van de klachten. Verder moest ik helaas aan de prednison, gedurende een dag of 4-5.
Na een week (de blaren waren inmiddels opengegaan) ontstonden er op die plekken zwart-gekleurde wonden en bleek er sprake te zijn van een "vasculitis" (vaatontsteking).
Sindsdien is dit herhaaldelijk gebeurd en moet ik iedere keer een prednison-stootkuur slikken; dit is echt het enige dat bij mij helpt, in combinatie met de eerder genoemde Duoderm.
Ben zelfs op de afdeling Tropengeneeskunde van het AZU onderzocht, maar helaas is hier tot nu toe weinig aan te doen. De preventie van muggenbeten is jammer genoeg ontoereikend zoals jullie allemaal ook wel zullen weten. Horren voor de ramen, spuiten, smeren, met kleding bedekken etc.etc. We hebben dit allemaal al weleens geprobeerd denk ik zo, maar die klerebeesten steken zelfs dwars door je spijkerbroek heen heb ik gemerkt. Misschien moet ik toch maar eens de aanschaf van een duikpak, compleet met zwemvliezen etc. of een astronautenpak gaan overwegen.
Het is me wel opgevallen dat dit soort heftige reacties steeds vaker voor lijken te komen en dat de artsen hier blijkbaar nog heel weinig van weten.
Vind het zelf eigenlijk best wel een eng idee hoor !
Enfin, zover mijn verhaal. Wens iedereen die hier ook mee te maken heeft heel veel sterkte en geduld !

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 23, 2005 12:00 am 
Toen ik vorig jaar voor het eerst van die grote harde pijnlijke rood/paarsachtige jeukerige plakken op mijn benen kreeg heb ik het aan een Italiaanse dokter laten zien. Ik was gewoon "gestoken" door een insect.
Net als bij de anderen deed het erg veel pijn, jeukte het en kon ik soms bijna niet meer lopen van de pijn.
Van alles geprobeerd, after bite, insecten pen, azaron, niets helpt echt. Ook de nieuwe zalf die ik hier in Italie kocht helpt niet echt. Gewoon doorbijten dus. Het preventief smeren met anti muggen spul en ook Deet helpt niet echt.
Wij vermoeden trouwens dat er in ons gras onder de olijvenbomen ook een vervelend steekbeest zit (wellicht vergelijkbaar met die Franse "gras mijt", de aoutata als ik het goed heb), maar het kunnen ook gewoon muggen zijn.
Tot ik dit forum las heb ik er nooit aan gedacht om een allergie pil te nemen. Vandaag voor het eerst een allergie pil (anti-histamine) genomen. Het was al weer een paar dagen geleden dat ik gestoken was, de plekken zijn nog steeds heel pijnlijk, maar het lijkt te helpen....
Ook heb ik maar extra vitamine B genomen en vanavond komt er definitief iets met knoflook in het menu.
Wie weet gaat het nu beter.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Tjee! Ik had altijd het gevoel dat ik de enige was die met van die enorme bulten rondliep! Niemand in mijn omgeving heeft er last van. Ik al jaaaaren! Enorme bulten die keihard worden en heet aanvoelen, zeer doen en jeuken. Waardeloos. Ook nu weer, paar dagen mooi weer en ik zit weer onder de muggenbulten. De kleinste is 20x25 cm, ze worden nu ook helemaal pimpelpaars het lijkt wel of ik aan een knokpartij heb meegedaan. Maar ik ben blij met alle tips die ik hier zie. Ik ben al die tijd al op zoek naar een goed middel om de bulten zo snel en geruisloos mogelijk te laten verdwijnen maar niets hielp. De after/bite heb ik een zo mogelijk nog grotere allergische reactie op. Om de steken te voorkomen gebruik ik tegenwoordig muggenspray met Deet erin. Iets anders helpt niet.
Ik las hier over Tea Tree olie en ik denk dat ik dat maar eens ga proberen tegen de bulten. Als dat niet helpt ga ik maar eens naar de dokter om na te laten kijken of ik inderdaad allergisch ben voor histemine...... wordt vervolgd

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Onz zoontje heeft ook last van een mugge allergie en we kunnen wel zeggen dat het heel lastig is vooral op vakanties.
Als we hem naar bed brengen spuiten we hem in met deet en later als wij naar bed gaan nog een keer en we hebben een hoge zoom toon in zijn kamertje. Als we 's avonds een keer weg gaan spuiten we hem ook altijd in met deet en meestal gaat dat nu goed.
Vorige week is hij weer eens geprikt en hij zwol weer helemaal op hij kon zelfs zijn oogje niet meer open krijgen toen hebben we ook van de huisarts TELFAST gekregen en daar knapte hij erg van op dus misschien een tip voor een ander.
Groetjes Geja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 24, 2005 12:00 am 
Bij mij helpt het heel goed om direkt na gestoken te zijn een ijscompres op de muggenbult te doen. Zeker een uur laten zitten en eventueel herhalen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 25, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik ben gister naar een natuurgebied hier in de buurt geweest, en wel de Biesbosch.
Ben daar gestoken door een aantal muggen.
Had eigenlijk hier in eerste instantie geen last van, op de terugweg echter na ongeveer een half uurtje, begonnen mijn ogen vreselijk te branden, en mijn hele gezicht zwol op, ook kreeg ik een dood gevoel in mijn bovenlip,drie kwartier later kreeg ik een rode uitslag over mijn gehele lichaam.
ik vermoed dat ik in mijn bovenlip ben gestoken, hier zit nu op dit moment een klein rood puntje.

Reageer normaal gesproken niet zo op muggenbeten dus vraag me af waarom nu wel.
Wie herkent dit??

groeten ingrid

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende