Op dit onderwerp reageren  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
Urticaria zijn heftig jeukende kleine of grote bultjes en verhevenheden die overal op de huid kunnen voorkomen. Ze kunnen samensmelten tot grote ‘kwaddels’, vaak met een witte ring eromheen. Ze ontwikkelen zich zeer snel (vaak binnen 30 minuten) en trekken vervolgens binnen 12-24 uur weer weg. De meeste mensen hebben vooral ‘s avonds klachten van urticaria die dan tegen de ochtend weer verdwijnen.
Bij ongeveer 75% van de patienten met urticaria wordt nooit een oorzaak voor de urticaria gevonden.
Omdat urticaria meestal slechts kortdurend aanwezig zijn en vanzelf weer verdwijnen wordt er vaak pas nader uitgebreid onderzoek ingesteld als de urticaria bijzonder hinderlijk zijn en meer dan 6 weken bestaan (chronische urticaria).
Indien een duidelijke oorzaak van de urticaria wordt gevonden moet de oorzaak natuurlijk worden weggenomen. In het geval van geneesmiddelen kan dit soms een probleem opleveren. Stop in ieder geval nooit medicijnen zonder dit eerst met de arts te overleggen die de geneesmiddelen heeft voorgeschreven.
Antihistaminica zijn geneesmiddelen die ervoor zorgen dat de histamine niet zijn ontstekingsbevorderende uitwerking heeft. Over het algemeen werken deze medicijnen goed en zorgen ervoor dat de urticaria goed worden onderdrukt. Soms is het nodig deze medicijnen langere tijd te gebruiken tot de urtiaria vanzelf zijn ‘uitgedoofd’ .

Ik denk dat het bij jouw eerder vetbultjes zijn. Daarbij helpt antihistaminica niet.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
Hoi Tineke,

Bedankt voor je reaktie.
Maar vetbulten herken je toch aan hun kwabbeligheid. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een vetbult, zo groot als een ei, aan de binnenkant van haar been. En de bultjes op mijn hoofd zijn keihard en kleiner. Dus daarom lijken het mij dan ook geen vetbultjes. Maar goed, ik heb er ook geen verstand van.

Groetjes Yvonne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 12:00 am 
De kwaal die je omschrijft lijkt op wat ik heb. Ik heb ook een onderhuids hard bobbeltje sinds enkele maanden. Het is pijnloos en natuurlijk door je haar niet zichtbaar. Het voelt alleen raar als je over je hoofd strijkt.
Ik ben er deze week mee naar de dokter geweest en het blijkt iets onschuldigs te zijn. Het is nl een haarzakje wat verstopt is geraakt. De talg die het produceerd kan niet meer naar buiten en vormt een hard bobbeltje onder de huid. Het kan geen kwaad, dus verwijderen is niet noodzakelijk. Ik ga het zelf wel laten weghalen, daar ik het hinderlijk vind om iets te hebben wat er niet hoort. Nadeel is natuurlijk een lidteken wat zal ontstaan.
Vroeger werd het ook wel eens kapot geslagen met een rubber hamertje, volgens mijn dokter. Er treedt een ontsteking op als reactie en vervolgens zal er een keer wat naar buiten komen. Dit is echter minder aan te raden daar je natuurlijk niet weet wat de ontsteking zal gaan doen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:00 am 
Ik had ook een bultje op mijn hoofd en heb het vandaag weg laten halen door de huisarts. Men noemt het een vetbultje.
De arts verdoofde eerst mijn huid bij het bultje en sneed daarna een streepje op het bultje en knipte (klinkt eng) het bultje weg. Ik kreeg 1 hechting en zit nu weer te internetten. Het viel reuze mee.Ik heb geen na pijn. Ik ben een enorme bange poeperd wat prikken betreft, maar ik heb niets gevoeld. Dus als je je ergert aan het bultje net als ik, laat het dan verwijderen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
Ja ja meisje ik heb hele grote oren en ook vet bulten

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
Ik zou echt wel naar de dokter gaan, het kunnen atheroomcysten zijn, vetbulten en weet ik wat. Maar het klinkt niet als een allergie.

Zulke "afwijkingen" zijn vaak poliklinisch heel goed te behandelen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 12:00 am 
Weet iemand of je een vetbultje heen en weer kan bewegen en of die zich kan verplaatsen?
Ik heb namelijk een in mun rug aan de onderkant, en die is zo groot als een knikker en kan k heen en weer bewege.. en hijs pas verschoven.. :(

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
ma als ik bulten op m'n bovenbeen heb wat moet ik dan doen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
ik heb 22 jaar al bultjes op mijn hoofd, en worden nu zichtbaar, mijn huisarts verwijderd er steeds 2 per jaar . deze bultjes zijn verstopte haarzakjes en onschuldig. de ingreep is niet vervelend maar wel een eng idee. de bultjes zijn hard en met vingers te verschuiven. nu nog 2 x en dan zijn ze allemaal weg.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Heb al 4 maanden hevige jeuk aan het scrotum ( balzak ) . Consulteer al sindsdien een dermato, maar men vindt geen oplossing. Alle allergietesten hebben uitgewezen dat ik niet allergisch ben, maar niets helpt om me van die jeuk af te helpen.
Ik probeerde al alles: geen spannende kleren, veel wassen, weinig wassen, cortisonehoudende zalven, hydraterende producten, toleriane, eucerin-spray anti-jeuk, enz.
Het meeste succes heb ik nog door talk te gebruiken, maar ook daarmee is de jeuk niet helemaal verdwenen !
Wie kan me helpen ?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
ik heb er eentje op mijn schouder gehad die heb ik weg laten, nou nooit meer, ik heb er nog pijn aan, ik heb een blauwe plek gehad tot aan mijn buik en rug, een hele grote bloed uitstorting wil je niet weten, er zit nu nog een kuiltje, het is erfelijk en ik heb het van mijn vader nu heb ik er een op mijn pols en mijn jongste drie achter zijn oren.
die van mij laat ik zitten maar die van mijn kind weet ik nog niet, want als ik zeg die moeten weg en hij denkt aan de pijn die ik had begint ie al te janken

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
all en jonathan....

klinkt misschien raar maar ik weet dat als het een schimmel is dat selsun shampoo erg goed kan helpen , op de bijsluiter staat hoe je het het beste kan gebruiken !
het is het proberen waard en kan geen kwaad.
succes ermee

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 15, 2005 12:00 am 
Hoi AL VdB,

Ik heb precies dezelfde klachten als dat jij hebt. Droge huid en hevige jeuk. Heb zelf geen idee wat ik eraan kan doen en het is echt heel erg vervelend.

Als je een oplossing hebt gevonden hoor ik dat graag!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 29, 2005 12:00 am 
Ik heb ook zo'n bultje vlak onder mijn rechteroor, deze is ook wittig. Is dat ook een vetbultje dan?
Ik hoorde van een vriend van me dat je deze ook zelf kan laten genezen door met een naald precies in de midden van het bultje te prikken, dat zou hij leeglopen en daarna genezen.
Weet iemand of dat echt zo is en dit ook werkt?!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
heej jessica

Ik heb ook een vetbult boven op me hoofd en k vindt hem erg vervelend omdat die zow groot is. Ik ben er al twee keer mee naar de dokter geweest omdat die groter werd. Ik wil hem graag weg laten halen, en vindt dit niet eng, alleen ben ik bang dat ze een stukje van me haar af moeten scheren!! moest dit bij jou?? Ik wil namelijk niet met een kale plek op mijn hoofd blijven lopen de eerst komende tijd. ZOu jij of iemand anders mij er iets meer over kunne vertellen want ik wil het gtaag weten, Zou diegene het dan kunnen mailen naar xx.willemien.xx@hotmail.com alvast heel erg bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 12:00 am 
ik heb jeuk aan balzak en een paar grote verkleuringen. lijkt alsof ik door de zonverbrand ben geweest. al komt daat nooit zon!!. en er van die nieuwe huidvlekken zijn. weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 12:00 am 
hey
je hoef geen zorgen te maken hoor
het is niet kwaataardig hoor
want het is gewoon vet
allen als je er last van krijf moet je het weg katen halen
ik heb ook iets maar me moeder is verplegen geweest dus
zij weet er alls van
doei chantal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 12:00 am 
hallo
ik heb een vetbultje achter me oor en het van zelf weg hoor
dus je hoef niet zorgen te maken hoor
doei

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
De vetbulten die jullie bedoelen heb ik ook op m'n hoofd. Af en toe komt er een nieuwe en soms verdwijnt er één. Onlangs heb ik mijn hoofd gestoten, net op zo'n vetbultje en is het zakje dat daarin zit geknapt. Dit is gaan ontsteken en na een paar dagen was mijn hele gezicht opgezwollen. Niet om iedereen bang te maken, maar mocht je dit krijgen weet je dat 't uit zo'n onschuldig vetbultje op 't hoofd kan komen. De zwelling op m'n hoofd was nl. naar beneden gezakt. De huisarts heeft direct zonder verdoving (maar kan natuurlijk ook met) 't vetbultje incl. wortel verwijderd/eruit gesneden en de zwelling op m'n gezicht was na 3 dagen weer verdwenen. Zolang ik geen last heb van de rest laat ik ze mooit zitten hoor. 1 is dus verwijderd, heb er een kale plek op m'n hoofd aan over gehouden en best veel pijn gehad. Weet iemand of er nog nieuwe haarzakjes op de plek van de verwijderde vetbult ontstaan? Of is dit een blijven lidteken/kale plek? Alvast bedankt voor jullie reactie! De groetjes...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
hoi,

kunne jullie aub mij helpen met me bulten. ik heb een bult op me voor hoofd de oorzaak is dat ik toen ik 9 was gevallen op me hoofd en nu ben ik 17 jaar en ik heb eht nog steeds weet iemand aub de oplossing om te kunne weg halen of iets andersss want ik vidn eht namelijk niet leuk en ik wil dat bult niet hebben .. ik hoop dat ik een reactie krijg :)

doei

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
hoi

kunne julliee aub mij helpen . want ik heb namelijk een bult toen ik al 9 was en ik ben nu 17 .toen ik negen was was ik was gevallen op me voor hoofd en nou heb ik die bult nog steeds :(:( kunnen jullie me aub helepn wat ik er aan kan doen om niet te hebben of iets anders ... ik hoop dat jullie reacite geven om iets te kunne doen aan dat bult :):)

met vriendelijke groet,
stephan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
Ik heb ook last van vetbultjes op mijn hoofd.Ik bleef er maar aan zitten. Als ze open gaan en je drukt er hard op komt alle troep eruit. Daarna meteen betadine erop gedaan. Ik had we hoofdpijn voor een dagje maar 2 vetbultjes zijn weg.
Groetjes van Suzanne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2007 12:00 am 
Ik heb gisteren een vetbult op mijn hoofd weg laten halen, zo groot als een ei. Hij zat er al jaren en ik had er geen last van, maar ik heb mijn haar nu lang en steil en dan zie je (als je het weet) toch die bobbel. Gewoon even een verdovingsprikje en je voelt er niks van. Er zitten 4 hechten in die er over een week uitgehaald worden. En ja, het haar moet op die plek natuurlijk wel weggeknipt worden anders ziet de dokter niet wat hij doet. Ik ben dus tijdelijk van een middenscheiding naar een zijscheiding gegaan, totdat het weer is aangegroeid.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 24 berichten ]