Op dit onderwerp reageren  [ 147 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
Sorry maar was nog iets vergete.
Ik doe geen rare dingen als ik dat krijg ik blijf gewoon heel rustig zitten en ik vabinnen zit ik te denken van niet flauwvallen.. De meeste keren gaat dat meteen over, maar soms zit ik daar heel de dag mee in mijn hoofd :S
groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
hey hier ben ik weeer met niet echt goed nieuws eindelijk ging het na 5 maanden beter , ik had geen verzuring in de spieren meer omdat ik terug ben beginnen sporten , ik had geen pijn meer in de borst , ik ademde goed via de buik dus kortom ik was van al men last vanaf. Nu vorige week vrijdah heb ik 24u men pil niet genomen ( ik neem Akton om me wat rustiger te maken) omdat ik wegging en als ik enkele pinten drink , hevig begin te draaien enzo. Nu de volgende dag tot nu voel ik me terug zo rot als in het begin, ik ben terug misselijk , heb hoofdpijn , gas in men buik en het gevoel weinig adem te hebben , hoewel ik nog altijd men oefeningen doe en goed via de bui k adem maar het helpt percies niet meer . Zou het ddor doe pil één dag niet te nemen zijn of zou het andere reden kunne zijn want zit nu even terug in een dip omdat ik echt dacht da ik ervan af was.

PS weet er soms iemand andere pillen dan Akton die helpen bij hyperventilatie en stress dus om niet zo zenuwachtig te zijn

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
@ jewel die flankademhaling wordt die geleerd tijdens die ademhaling oefeningen of is dit nog iets anders. en ja heb echt wel het gevoel of heel men lichaam vol lucht zit en men maag en borst samengetrokken is .

@ claudia , ik heb niet echt hetgevoel flauw te vallen dat heb ik eigenlijk maar een keer gehad en sindsdien voel ik me niet goed.(nu al 2mnd) Hou me er de hele dag toch bewust of onbewust mee bezig , de mensen zeggen dan dat je erzelf moet over zetten en aan iets anders denken maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het is wel zo dat als ik uitga of ik me met iets bezighou er geen last van heb. Het is nu wat aan het beteren omdat ik me rustig probeer te houden en ook akton neem maar dit verhelpt het probleem niet , ik voel me nog altijd gespannen vanbinnen en men ademhalingstechnieken kan ik maar binnen 2 weken doen omdat ik nu examen heb ( nog iets stresserend)
email is : kedu18@hotmail.com als er iemand de behoefte heeft om over zen problemen met een lotgenoot te praten ;-)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
Beste Claudia,

Heb je er al eens aan gedacht om naar je huisarts te gaan? Vraag een dubbel consult aan zodat je de tijd hebt om je verhaal te doen. Neem een briefje mee met een lijstje van je klachten zodat je niets vergeet als je in de stress schiet.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 13, 2004 12:00 am 
Kevin en Claudia, de symptomen die jullie beschrijven horen bij hyperventilatie. Het idee dat je lichaam vol lucht zit en het flauwvallen en bang zijn dat je iets heel erg hebt enzo. Vooral als je er steeds aan denkt, maak je het erger en wordt je niet rustig en kom je in een cirkel terecht. Bang dat je het weer krijgt, je blijft eraan denken en juist daardoor gaat je ademhaling weer omhoog, krijg je de klachten en is de cirkel weer compleet.
De flankademhaling wordt, zover ik weer, alleen toegepast bij echte ademhalingstherapie. De meeste therapieën hebben het wel over de buikademhaling, maar als je gevoelig bent voor hyperventilatie is dat niet genoeg. (heb ik zelf ervaren).
Omdat mijn leven zoveel beter geworden is door de ademhalingstherapie, volg ik nu een opleiding tot ademhalingstherapeute. Ik ben dus nog geen volledige therapeute en wil wel benadrukken dat jullie symptomen hierop lijken, maar dat het via internet wel moeilijk is om een juiste diagnose te stellen en daar wil ik me niet aan wagen omdat ik zelf nog in opleiding ben.
Het enige wat ik nu kan doen is jullie doorverwijzen naar www.relife.nl. Dat zijn allemaal therapeutes die ervaringsdeskundigen zijn en precies weten wat jullie doormaken en je daarbij kunnen helpen.
Heel veel succes!

groetjes van Jewel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik denk dat je slokdarm wat geprikkeld is , ik denk claudia dat het beste wat je kunt doen is naar kinesist gaan en om ademhalingsoef vragen , ik heb zelf nu na 2 behandelingen de stap gezet om terug te gaan fitnesse en lope, en ik moet zegge ben niet flauwgevallen en heb geen echt slecht gevoel gehad , wel wat beklemd in de borstsrteek maar kan ook zijn omdat ik al 5 maande niets van fysieke inspannig gedaan heb. dus ik ben er stilletjes aan aan het doorgeraken maar kinesist wou na 3de sessie al beginne afbouwen nar 1 maal op de week is dit niet te snel , ben nog maar net bezig. Ik moet wel zegge nu dat ik die oefeningen doe ik een meer misselijk gevoel heb kan dat komen doordat je terug via de buik ademt en je lichaam dit niet gewoon is

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hyperventilatie kan worden genezen! Kijk eens op www.hyperventilatie.info en lees daar eens het artikel van Drs. Snitslaar.
Ook de forums zijn zeer interessant om er achter te komen dat u niet alleen staat en uw ziekte kan overwinnen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,

Ik kamp denk ik al bijna onbewust 1 jaar met hyperventilatie en de symptonen zijn echt vaag bij mij .

Wanneer ik thuis ben is er niets aan de hand ,maar zodra ik op school ben of bijv in de trein dan raak ik in paniek en dan krijg ik het ontzettend warm en tevens ontstaat er een vage tinteling onder mijn nek.

In het begin had ik tevens hartkloppingen en consant zweethanden ,maar dat is nu voorbij ,waar ik voornamelijk last van heb is het feit dat ik een vage tinteling in mijn nek heb wat tevens vieze geur produceert.

Ik durf niet meer naar buiten ,omdat ik dan voor mij gevoel stink ik durf niet eens naar de dokter .

Binnen een half jaar was mijn sociaal leven kapot en momenteel niet eens meer naar school .

Het is denk ik de stress die mijn zo heeft kapot gemaakt ,het is een serieus iets waar ik absoluut van afwil .

Ik ben blij dat ik deze forum heb gevonden ,ik weet nu dat ik niet de enige ben met deze vage klachten en dus geen monster ben wat ik me voorheen voelde .

Het gevoel dat de mensen om me kwaad willen doen is volgens mij het probleem wat mij ligt.

Binnekort ga ik naar de Huisarts en ik ga ik beginnen met het behandelen van dit probleem.

Het is gewoon een kutziekte en je moet je gewoon erdoor heen zetten om het te kunnen overwinnen.

Groetjes Mark

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
@ Raymond:
Dit zijn idd. zeer herkenbare klachten, waarvan ik het idee heb dat ze in verloop van tijd alleen maar erger worden. Ik heb sinds tien jaar last van chronische hyperventilatie-klachten (na Pfeiffer) en de frequentie en heftigheid neemt alleen maar toe, vooral in periodes van stress.

Ik heb in de afgelopen tien jaar diverse bloed- en andere ziekenhuisonderzoeken moeten doorstaan tot een IQ-test en psycholoogbezoeken (anti-depressieva) aan toe.
Sinds een week zit ik weer "ziek" thuis (vreselijk moe, duizelig, vermoeide ogen enz., enz.) en nu heb ik de stap genomen om via een physio-therapeut ademhalingsoefeningen te gaan doen .

Ik ben nog steeds licht skeptisch, maar in staat om alles aan te grijpen na zo'n lange tijd. Ik wil er nu weleens vanaf!

Iedereen succes en het is iig fijn om op zo'n forum lotgenoten te ontmoeten.

Groet Jeroen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 12:00 am 
Hoi allemaal,
30 jaar geleden heb ik verschikkelijke last gehad van hyperventilatie. Toen werd er nog niet eens over gesproken en ik dacht minstens dat ik elke dag een hartaanval had en dood ging. Huisartsen lieten me in de kou staan en ik probeerde zo goed als mogelijk er mee om te gaan, wat erg moeilijk was met een klein babytje in huis, en dat gaf veel spanning.
Toen na jaren uiteindelijk de diagnose hyperventilatie kwam ben ik gaan zoeken wat voor mij de juiste behandeling was.
Bij de ene therapeut kreeg ik zus ademhalings oefeningen en bij de ander moest het weer anders. Gek werd ik ervan.

Wel heb ik toen bij een cardioloog mijn hart na laten kijken en toen ik zeker wist dat ik niets aan mijn hart had, kon ik de klachten ook echt toeschrijven aan de hyperventilatie en daarna handelen.

Probeer in geen geval een fobie op te bouwen, met allerlei angsten, maar probeer met therapie zo snel mogelijk van je klachten af te komen.

Ik ben er uiteindelijk afgekomen door te leren (therapie van een neuroloog toendertijd) zolang mogelijk mijn adem in te houden. Ik deed dat 10/15 keer achter elkaar en een aantal keren per dag. Vraag me niet waarom het werkte bij mij, maar dat deed het wel. Ook bestreed ik de stress die de hyperventilatie bij mij naar boven had gebracht, dus een en, en situatie.

Nu heb ik er bijna nooit meer last van, maar laatst door een verdoving bij de tandarts met enorme hartkloppingen, ( lage histeminedrempel) heb ik bijna 3 weken last gehad van toch weer hyperventilatieklachten.

Heb intussen vele allergiën erbij gekregen en eet geen specerijen, caffeïne en dat soort dingen. Het blijft vervelend, maar ik wordt er niet meer bang door en dat is de 1e stap. Ik denk nu echt, hé verdorie, lijkt wel hyperventilatie en dan ga ik over tot de orde van de dag en doe weer wat ontspanningsoefeningen.

Ik weet wel dat als je er last van hebt, dat je beter iets kan gaan doen, dan stil zitten of liggen. Als je hard aan de gang gaat, gaat de aanval veel sneller over is mijn ervaring. stofzuigen, fietsen, maakt niet uit wat.

Gr. Andrea

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 12:00 am 
mark, misschien heb je hier ook wat aan http://groups.msn.com/angstpaniek

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:00 am 
Ja , Claudia, ik ken die symptonen allemaal. Sinds enkele maanden zit ik al met die verschrikkelijke problemen. Ik voel me helemaal niet meer goed in mijn vel hoor. Ben naar de huisarts geweest, die stuurde me door naar de cardioloog. Heb ik daar een paar dagen met een machientje gelopen die mijn hartslag opnam. De cardioloog zei dat er niets aan de hand was, dat ik alleen geen conditie meer had. Daarna ben ik op spoed geland, kon niet meer gaan of staan , mijn hart sprong op hol en een paar keer flauw gevallen. Echt niet leuk hoor. Daar hebben ze me aan de monitors gelegd en bloed getrokken. Ik kreeg daar weer een aanval en toen hebben ze kunnen ze zien dat het hyperventilatie was. Hebben ze me akton voorgeschreven maar ben niet zo voor medicatie. Ik heb het nog steeds en ben nog niet naar de kiné geweest voor oefeningen. Heb veel te weinig tijd, ik weet het , zou er tijd voor moeten maken maar dat is moeilijk. Soms denk ik dat ik echt wel iets anders heb dan hyperventilatie omdat ik elke week minstens 1 kilo afval, maar in mijn bloed vinden ze niks. Ik word echt soms ziek van al die miserie !!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
Ik heb sinds een paar maanden een beklemmend gevoel tijdens ademhalen. Ik kan het ook ineens erg warm krijgen en dan zweet ik me rot. Daarbij ben ik dan ook vreselijk duizelig. Deze week zelfs voel ik continue moe (terwijl ik toch 8 uur per dag slaap) en het voelt alsof alles gaat langs mij heen gaat.

Soms heb ik zomaar het gevoel alsof mijn arm slaapt, zo'n vervelende tinteling.

Is dit ook hyperventilatie?

Ik moet nog naar de huisarts hoor, maar ik kwam dit forum toevallig tegen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
hey claudia,
ik heb ongeveer hetzelfde als jij (denk ik). ik heb ook vaak het gevoel dat ik ga flauwvallen, en dan inderdaad ook in de klas of andere situaties waarbij ik stil zit/ sta... het kan inderdaad kloppen dat je er minder/geen last van hebt als je iets aan het doen bent, daar is weer zo'n ingewikkelde medische verklaring voor... in feite komt het er op neer dat je lichaam zich er op voorbereid om iets actiefs te gaan doen (rennen, lopen, enz.) je zal misschien ook wel gemerkt hebben dat je hart steeds sneller klopt.. dat kom dus daardoor... je lichaam maakt stresshormonen aan. vandaar dat als je iets aan het doen bent, zoals sporten, dat je lichaam die energie kwijt kan en je daarom dan minder last hebt... misschien is het leuk en nuttig om wat ervaringen uit te wisselen, misschien kunnen we elkaar helpen...

groetjes annemarie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Ja, ik kan me bij deze dingen al een beetje gerust stellen. Maar toch denk ik nog soms dat ik erg ziek ben en het rare is ik denk altijd dat ik kanker heb. Maar eigelijk ben ik nog zeer gezond denk ik ik sport 4 keer per week 1uur en half en heb tijdens de sport geen last.
Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Beste Mensen,

Sinds een paar maanden heb ik last van Hyperventilatie. Dat is tenminste de diagnose die bij mij vastgelsteld is naar aanleiding van mijn problemen( Kortademig,tintellende gevoel in handen en voeten, pijn op de (linker)borst, duizeligheid, af en toe misselijk en vooral gespannen spieren in de linker schouder en pijn in de linker arm).
In het begin (ongeveer een half jaar gelden) toen ik de klachten kreeg ben ik gelijk naar de doc geweest en die heeft mijn bloeddruk gemeten, hartfilmpje laten maken en longen gecheckt maar dat was, en is tot nu toe, in orde (ben meerdere malen gecontroleerd). Momenteel volg ik therapie bij een psychotherapeute en ik leer ademhanlingsoefeningen. Ze leert me ook hoe ik me kan ontspannen door mijn spieren samen te trekken en dan weer los te laten. Het helpt gedeeltelijk. Dat wil zeggen dat ik me op sommige dagen goed voel, dus geen klachten heb, maar er zijn ook dagen waarin ik bijna naar de huisartsenpost ren omdat ik denk dat ik een hartaanval heb. De echte oorzaak van mijn klachten ligt waarschijnlijk in de problemen die ik heb/had. Ik heb 2 jaar geleden mijn broertje verloren (ongeluk) en dat is iets wat ik gewoon niet los kan laten. Van de artsen heb ik te horen gekregen dat het allemaal normaal is om zulke klachten te hebben na dit alles meegemaakt te hebben. Ik was vanavond op het internet op zoek naar iets wat mij kon helpen om dit alles te begrijpen en toen vond ik deze forum.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Op dit forum heb ik verschijnselen gelezen die ik zeker herken, zoals duizeligheid, harkloppingen, slecht slapen, onrustig gevoel, altijd moe en ga zo maar door. Ik heb dit al zo lang wordt er nu letterlijk en figuurlijk erg moe van. Daarnaast wordt ik ook snel moe van praten en krijg ik al gauw een depri of onrustig gevoel (tinteling) als ik (druk) praat of lach en voel dan kramp rond mijn mond of gezicht. Heeft dit ook met verkeerde ademhaling te maken? Ik vraag me af of mensen dit ook herkennen. Ik wil binnnenkort ademhalingstherapie doen, want ik heb het gevoel dat het hieraan ligt, kan dat?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
Hallo Frank,

Wat jij schrijft heb ik ook allemaal gehad en heeft min of meer te maken met verkeerd ademhalen.
Ik heb toendertijd erg veel gehad aan de ledenboekjes van de hyperventilatiestichting.

1 tip: Probeer niet in paniek te raken.
Als je zoiets voelt, sta dan even op en ga even naar het toilet ofzo, vaak zakt het dan al omdat je dan je beweging aan je ademhaling aanpast.

groeten,
Susan

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Jeetje, wat herkenbaar allemaal, vooral het verhaal van Claudia.
Als ik het zo lees denk ik: Meid, stel je niet aan. Maar ik denk precies hetzelfde als haar. Krijg vandaag de uitslag van alle testen bij de Cardioloog. Zal wel helemaal goed zijn, aangezien je tussendoor ook wel vanalles te horen krijgt. Maar de duizeligheden zijn stukken minder, waarvoor ik de onderzoeken eigenlijk deed. Ben ook naar de neuroloog geweest.
Nu heb ik dus ook weer last van mijn keel, al het eten blijft hangen. Zelfs het kleinste pilletje voel ik in mijn keel zitten. Dus dacht eigenlijk ook aan kanker. (wat ben ik toch ook een aansteller). Vandaag toch maar even vragen of ik naar de KNO arts mag.
Groetjes Marloes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
hey hier ben ik ook nog eens, ben in juli van men klachten afgeraakt van de ene op de andere dag voelde me weer goed had van niets last meer maar we zijn weer december en heb terug ademhalingsproblemen. ik heb men borst weer overtraind waardoor ze percies voortdurend gespannen staat en ontstoken is . Kan dit men ademhalingsproblemen veroorzaken of ben ik weer verkeerd aan het ademen want zit weer voortdurend met men ademhaling in men hoofd

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
van hyperventilatie kun je zoveel klachten krijgen en het laatste waar je aan denkt is een verkeerde ademhaling.
claudia, kijk eens op de site waarvan ik het adres al eerder gegeven heb. Je kunt daar ook heenbellen en vertellen wat je voelt enzo. Dat kost verder niks dan alleen de telefoonkosten en dan kun je wat tips krijgen om mee verder te gaan en ook geruststelling voor de dingen die je denkt te hebben. Op jou leeftijd hoor je onbezorgd te leven en niet bang te zijn.
sterkte ermee!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo. Ik heb ook last van hyperventilatie( denk ik) maar ik heb heel de dag door een benauwd gevoel precies of ik geen lucht krijg. gek word ik ervan.
Is dit dan ook hyperventilatie?

groetjes myriam

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Nu maak ik me echt wel ongerust, nu is dat al paar weken dat ik me op sommige momenten misselijk voel en gevoel hem dat ik slap ben.Ik moet niet echt overgeven ozo maar er zit precies iets in mijn keel waarvan ik misselijk word... weet iemand raad...
xx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
hey hier ben ik weer nog altijd dezelfde problemen. Als ik een inspanning doen als op de trap lopen dan moet ik bij wijze van spreke een uur recupereren. Maar ik vind het nogal verontrustend om te horen dat de meeste mensen encht ademhalingsproblemen hebben. Ik heb niet echt ademhalingsproblemen ik heb gewoon het gevoel dat ik niet meer adem als vroeger misch heb ik dan toch iets anders ik weet het niet meer . Moet volgende week vvor de eerst keer voor ademhalings en relaxatietechnieken hoop dat dat helpt . Ook heb ik gewoon het gevoel dat ik teveel lucht binnenn neem . Gisteren heb ik 2 maal een halfuur den hik gehad van te drinken als ik eet heb ik het gevoeldat ik te weing knauw en alles mar naar binnen speel maar dit is allemaal onbewust . Ook als ik een inspanning doen dan is het bijv normaal dat je even helemaal inademt en dan goed uitademt en dan je adem terug normaal wordt. Bij mij helpt dat niet als ik helemaal inadem krijg ik percies niet genoeg zuurstof en moet ik zelfs geeuwen omdat beetje extra lucht binnen te krijgen. Ook als ik veel dingen achter elkaar moet zeggen val ik ineens zonder adem. Heb dit allemaal tegen osteopaat gezegd en zijn antwoord was gewoon dat dit niet normaal is , ik HOOP echt dat die kinesisttherapie gaat helpen want heb het nu al 3 maanden.

Osteopaat zegt dat ik heel gespannen ben en dokter zegt dat ook , heel men borst is gespanne , men maag men rug alles maar zij zeggen allemaal dat het komt door teveel fitness en iet s geforceerd te hebben , maar ik doe al 5 maanden fitness en ineens zou dit de oorzaak zijn, nu met naar de kraker te gaan gaat het al wat beter maar ik neem ook akton en pillen voor maag en slokdarm maar weet niet of dit allemaal helpt

Wel had ik vroeger altijd zo een fluimhoest en ik ben op eigen initiatief sojamelk beginnen drinken en deze hoest is nu weg. Zou het geen allergie of iets kunnen zijn??

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
Ik heb in het afgelopen drie kwart jaar 3 x hyperventilatie gehad. Twee keer werd ik 's nachts misselijk en paniekerig wakker en laatst overdag opeens misselijk. En dat maakt met elke keer bang. Bang dat er iets mis is met m'n hart. Die angst maakt het erger. Heb ademhalingstherapie gehad, maar ik blijf het eng vinden. Het komt altijd zo onverwachts. Ik probeer rustig te blijven, maar valt niet mee. Ik heb nog steeds het idee dat het toch ergens vandaan moet komen, maar kan niets bedenken. Iemand een tip voor hoe er mee om te gaan?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 147 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende