|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
wilma
|
Titel: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Za Jul 11, 2009 8:08 pm |
|
|
|
Sinds ± 10 jaar heb ik dagelijks last van jeuk achter in de keel, op de plaats waar de toncillen gezeten hebben. Het trekt via de buis van Eustagius naar de oren. Ik probeer niet te schrapen met de keel maar dat is haast onmogelijk. Het begint meestal 's nachts. Ik neem een xyzaltablet maar of het helpt weet ik niet want het kwaad is dan al geschied en vooraf innemen heeft geen zin. Vaak is het zo erg dat het net lijkt of ik de griep heb, mijn neus zit vol en de ogen jeuken. Het is geen hooikoorts . Ik heb allergietesten gehad maar daar is niets uit gekomen. Wie herkent zichzelf in mijn probleem en heeft iemand een goede oplossing want ik word er niet goed van en het belemmert mij in het dagelijks leven. Alle tips zijn welkom. Wilma.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
|
|
Gast
|
Titel: Re: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Za Jul 11, 2009 8:11 pm |
|
|
|
wilma schreef: Sinds ± 10 jaar heb ik dagelijks last van jeuk achter in de keel, op de plaats waar de toncillen gezeten hebben. Het trekt via de buis van Eustagius naar de oren. Ik probeer niet te schrapen met de keel maar dat is haast onmogelijk. Het begint meestal 's nachts. Ik neem een xyzaltablet maar of het helpt weet ik niet want het kwaad is dan al geschied en vooraf innemen heeft geen zin. Vaak is het zo erg dat het net lijkt of ik de griep heb, mijn neus zit vol en de ogen jeuken. Het is geen hooikoorts . Ik heb allergietesten gehad maar daar is niets uit gekomen. Wie herkent zichzelf in mijn probleem en heeft iemand een goede oplossing want ik word er niet goed van en het belemmert mij in het dagelijks leven. Alle tips zijn welkom. Wilma.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Za Jul 11, 2009 8:18 pm |
|
|
|
|
Hallo, ik heb er ook last.... blijkt van waspoeders en wasverzachters te zijn... gebruik nu neutral waspoeder en was verzachter en het gaat een stuk beter.. Het is de moeite waard om is alles parfumvrij te halen van bv neutral en dat is een maandje uit te testen.... groetjes
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
wilma
|
Titel: Re: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Za Jul 11, 2009 8:25 pm |
|
|
|
Ik gebruik al jaren neutraal en geen toevoegingen van parfum e.d. maar voor mij geen resultaat.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Vr Aug 28, 2009 10:36 pm |
|
|
|
|
hallo, ik heb geloof ik echt exact hetzelfde als wat jij hebt! Ik ben voor enkele dingen allergisch, en mijn dokter zegt dat wanneer ik mijn xyzall ( tegen allergieen) slik, het wegblijft, maar ik merk geen verschil.. en dat schrapen is inderdaad ontzettend irritant, als ik met anderen op een kamer slaap worden ze er wel eens wakker van! Ik heb dit gemiddeld zo'n 4 keer per week, soms elke dag, dan weer bv. 6 dagen niet.. ik kwam ook op internet een bericht tegen van iemand dat het bij haar aan melkchocola ligt.. ik ga dar zelf eens op letten. Toen ik trouwens mijn symptonen aan de dokter vertelde, zei hij dat hij nog nooit zoiets had gehoord en geen idee had wat het was, best apart.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
allergiemeisje
|
Titel: Re: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Di Sep 01, 2009 8:26 pm |
|
|
|
xyzal is een rotmiddel en werkt echt voor geen meter. Het klinkt inderdaad als een allergie, en dat kan ook voor Neutral zijn. Ik kan daar zelf namelijk niet tegen. Probeer eens Ariel waspoeder en geen wasverzachter (of AH huismerk, die levert over het algemeen weinig problemen). Je kunt het ook proberen met Aerius tabletten. Moet je wel even een receptje halen bij de huisarts. Of anders overstappen op een neusspray (op recept werken beter dan vrij verkrijgbare). Die werken over het algemeen ook voor jeukende ogen en misschien lost het het probleem wel helemaal op  . Heel veel succes hiermee!
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
hilde
|
Titel: Re: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Wo Dec 02, 2009 7:42 pm |
|
|
|
|
hallo,
ik ben 48 en heb sinds mijn kinderjaren last van jeukende ogen en zacht verhemelte , naar de oren toe (ook mijn dochter heeft hier enorm veel last van). ik ben er intussen achtergekomen dat het heel veel te maken heeft met allergieën. huisstofmijt, dieren...
ik neem met periodes estivan (belgie), of Xyzall
maar bij een acute aanval neem ik een ijsblokje en zuig dit op, het enige wat op dut moment werkt
veel moed allemaal
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: jeuk achterin keel naar oor Geplaatst: Zo Jul 04, 2010 12:59 pm |
|
|
|
|
Beste mensen, ook ik heb last van deze irritante aandoening,mijn homeopaat is op zoek naar de oorzaak hiervan, ondertussen heb ik ontdekt dat wanneer ik s'nachts een licht doekje over mijn neus en mond leg daar geen last meer van heb zo kan ik tenminste goed slapen, misschien eens proberen tot je de gepaste oplossing hebt,want het is wel degelijk een allergie,ik hou jullie op de hoogte mocht hij iets vinden, Groetjes
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 8 berichten ] |
|