Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 12:00 am 
Hallo Dineke, mijn zoon [11,5 jaar] heeft deze week een allergietest gehad en de uitslag was positief voor huisstofmijt. Hij heeft dezelfde klachten als jij. Jeuk over z'n hele lichaam [vooral z'n hoofd] en soms rode bulten. Ik heb nog geen tips voor je die ik zelf gebruik, maar ik ben van plan om z'n bed vaker te verschonen, z'n kamer vaker af te stoffen en te stofzuigen. Wat eerder wel eens hielp tegen z'n jeuk was Graffietzalf of eczeemzalf van VSM.
Groetjes Anja.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2006 12:00 am 
Hallo Dineke,
Jeuk over je gehele lichaam tot je er bijna gek van wordt. Een klacht die ik ken. Bij een van de onderzoeken die ik gedaan heb bleek ik allergisch te zijn voor varkensvlees, melk en nog meer etenswaren. Een aantal jaren heb ik geen etenswaren gegeten waar ik allergisch voor was. Nu kan ik het wel weer eten in beperkte mate. Een van de stoffen waar ik super allergisch voor was is huisstofmijt. Naar mij gevoel kun je deze stof niet ontlopen. Neem je thuis allerlei maatregelen, wat ik wel zou doen maar niet tot in het extreme, dan kom je het bij een bezoek bij een ander wel tegen.
De afgelopen jaren (25 jaar) heb ik diverse homeopaten bezocht met wisselend resultaat. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik bij een natuurgeneeskundige geweest met het resultaat dat ik er bijna geheel af ben van de jeuk. Wanneer het terugkom is het op mijn hoofdhuid maar niet meer om mijn (gehele) lichaam. Voor mijn hoofdhuid had ik een haarshampo merk Essex die helaas niet meer leverbaar is door mijn apotheek. (ik ben nu op zoek naar een leverancier die het wel levert)
De natuurgeneeskundige meet je helemaal door en verstrekt je "medicijnen" gebaseerd op natuurproducten. Pratijk voor EAW natuurgeneeskunde 0320-268124 de heer W. Kuipers. Afhankelijk van je zorgverzekering wordt (een deel) vergoed.
Groetjes Peter

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
Bij huisstofmijtallergie is het belangrijk dat een test dit bevestigt. Ga hiervoor naar een Academisch ziekenhuis en laat je testen op een polikliniek allergologie.

Zorg dat je je huis saneert. Schaf ook speciale matrashoesen aan voor jezelf en voor je je partner. Deze worden vergoed door je ziektekostenverzekeraar! Homeoathie en het gebruik van allerlei zalfjes is zinloos als je de OORZAAK niet wegneemt! Dus: minimaliseer je blootstelling aan huisstofmijt en het gaat echt veel beter of zelfs helemaal weg.

Was beddengoed op minimaal 60 graden. Dit doodt de huisstofmijt. Huis iedere dag goed luchten, speciale stofzuiger aanschaffen (HEPA filter), etc, etc.

Voor meer tips mail me, ik weet er alles van!
swikla@hotmail.com

Pieter

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
Dineke,

wat je echt niet mee moet doen is heel vaak douchen, douche zo kort als je kunt en liefst niet te heet. Daarna goed insmeren. Bij mij helpt nog een gewone bodylotion van de drogist waarop staat voor de zeer droge huid, verlicht jeuk, maar misschien heb je wat sterkers nodig van een arts. Veel sterkte, jeuk is verschrikkelijk!

Maria

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
Dineke,

Vergeten te vermelden, ik doe het al zo lang! Gebruik geen zeep, liever een doucheolie, ook weer voor de zeer droge huid, als je erge last hebt, alleen op de allernoodzakelijkste plekken!

Verder vind ik kou heerlijk als ik jeuk heb, metalen voorwerpen, glas, een fles uit de koelkast zijn heerlijk om je geirriteerde huid even af te koelen! Ik gebruik ook wel koelelementen uit de diepvries, wel even een doek omheendoen!

Als je de hele dag je best doet om niet te krabben is het behoorlijk irritant als je kleding wel krast! Dus geen kanten dingen op je huid, geen wol, etiketten eruit knippen. Ik ben dol op een beetje verwassen katoenen T-shirts om onder een trui te dragen, lekker zacht.

Ik was alles wat ik niet op 60 graden kan wassen met 5 druppels Tea Tree olie, zou ook huisstofmijten doden. Zelf even uitzoeken welk wasmiddel/wasverzachter je kunt verdragen. Anders speciale producten voor mensen met allergieen!

Hopelijk helpt dit wat.

Maria

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ]