Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 12, 2001 12:00 am 
Hoi Arlette,
ik hoop dat je wordt begeleid door een allergoloog, zoniet zou ik er zeker een opzoeken, want daar kan zoveel meespelen. Ik herken deze klachten wel van onze jongste zoon en die had b.v. heel sterke huidreacties op stempelinkt. Kom daar maar eens achter...... Nogmaals, ik hoop dat je deskundige hulp hebt of gaat inschakelen.
sterkte, Enny

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 12:00 am 
Hoi Arlette,
graag gedaan! Wel vertrouwen (kritisch)blijven houden anders vind je zeker geen hulp/oplossing. Heb je wel eens van de huidinfolijn gehoord? Een telefoondienst voor allerlei vragen/adviezen op huidgebied. Zonne-allergie waar jij op doelt is inderdaad zo'n huidreactie, waar veel over bekend is. Ik dacht ook op internet onder huidfederatie, kun je indien gewenst even proberen.
Wat doe jij nou tegen de jeuk??????
groetjes, Enny

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2001 12:00 am 
Hoi Enny,

Bedankt voor je reactie!
Ik ben een tijd bij een allergoloog geweest, daardoor weet ik dat ik al die allergieen heb. Zij zei me dat ik het beste geen fruit meer kon eten. Ook al zijn die mensen behoorlijk deskundig, voor hen is het ook behoorlijk moeilijk erachter te komen wat het is. Echt heel veel vertrouwen heb ik er niet meer in. Helaas. Op dit moment hou ik een eetdagboek bij, 's zien of er iets uitkomt. Inmiddels verdenk ik de zon van die irritatie op m'n huid...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 15, 2001 12:00 am 
Hoi Enny,

Ja, ik denk dat ik toch maar weer naar de huisarts ga, het kan ook geen kwaad.
Tegen de jeuk doe ik voornamelijk het volgende: niet krabben. Hoe moeilijk dat ook is. De zalf die de huisarts me gaf hielp niet en allerlei andere dingen ook niet. Van krabben wordt het in ieder geval erger.
Nogmaals bedankt voor je reactie.
Groetjes,
Arlette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2001 12:00 am 
Ik heb sinds ik bezig ben met een anti-candida dieet (geen gist en suiker) regelmatig last van jeukaanvallen. De eerste keer over mijn hele lichaam en daarna alleen mijn voeten. De drogist heeft me Allerfree gegeven, ik was wat terughoudend maar na 2 nachten niet slapen toch 1 pilletje genomen....En dat werkte! En verder veel menthol-poeder! Succes!
groetjes Helma

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2001 12:00 am 
Hallo Arlette,
Ik heb ook sinds een tijdje last van jeuk op mijn armen en ook mijn benen en voeten. Ik vraag me de hele dag af waar het nu vandaan kan komen. Ik ben een weekendje weggeweest en toen is de jeuk zo goed als verdwenen. Toen ik weer thuis was, kwam de jeuk meteen weer opzetten. Het zijn vooral 's ochtends witte bultjes en na het krabben worden ze rood. Uiteindelijk krab ik ze helemaal kapot. Ik word echt gek van de jeuk. Inderdaad is het 's ochtends en 's avonds het ergste. Ook ik heb zalf van de dokter gehad, maar dat helpt niet. Mijn kamer en bed heb ik helemaal gereinigd.... Ik dacht dat het daarna wel over zou gaan. Maar tot nu toe nog niet...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2001 12:00 am 
Hallo Monique,

Ja, dit klinkt allemaal zeer bekend. Sinds een dag of tien gebruik ik nu antihistamine (telfast). Het helpt bij mij niet zo goed tegen de hooikoorts, maar het doet wonderen op mijn armen. Het is nog niet helemaal verdwenen, maar het is veel beter vol te houden nu. Het lijkt me duidelijk dat het bij jou 'iets' in huis is, maar kom er maar 's achter. (Heb jij toevallig ook vocht-schimmel op je muren? Het is hier in huis wel aanwezig, wie weet is dat de boosdoener...)
En nogmaals: probeer niet te krabben, je maakt de jeuk alleen maar erger. Ijskoud water over je armen laten stromen helpt ook wel.
Sterkte!

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ]