Op dit onderwerp reageren  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 09, 2003 12:00 am 
Hi Roos,

Heb je een droge huid?? Draag je vaak een lange broek??
De schuring van spijkerbroeken en/of twill jeans geven vaak irritatie en drogen de huid extra uit. Of een kobalt allergie. In die stoffen zitten kobalt verwerkt. In alle donkere kleuren trouwens.

Ik heb een tip die ik hier vaak tegen kom en werkt echt (bij mij tenmiste wel).
Na het douchen insmeren met Johnson baby olie of gel (op de natte huid) Daarna droogdeppen. Benen worden heerlijk zacht en de jeuk vermindert.

Probeer het eens!

vr. gr.
Kathy

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2003 12:00 am 
Hoi roos,

Ik zou er toch bij je huisarts op aandringen voor een verwijzing naar de huidarts.Ik ben dmv. een simpele test(2 pleisters op mijn rug met 24 stofjes) erachter gekomen dat ik voor een aantal stoffen allergisch ben.
Misschien kom je met deze test verder. Succes!!

Ineke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 10, 2003 12:00 am 
Beste, lieve Roos,

Ik heb als belg makkelijk zeggen. Stuur die huisarts de laan uit.!!!
Met zijn zalfjes bereikt hij niets, dat stelt hij toch zelf ook wel vast.
Is hij soms bang dat een speciaal opgeleide arts wel een remedie vindt. Als van huisarts veranderen niet lukt zou ik in elk geval een hartig woordje wisselen met deze brave man.
Stel hem de vraag wat hij zelf zou doen in jouw geval? Hij denkt wellicht dat het wel prettig is jeukende benen te hebben?
Hijzelf of zijn eigen vrouw. Dan zou hij haar doorverwijzen om van haar zeuren verlost te zijn zeker? en nog in de overtuiging dat als hij het niet weet en kan, een ander en beter het ook niet weet en kan.
Fijne instelling voor een arts.
Vraag hem eens of hij zich zijn eed aan Hyppocrates nog herinnert?
Allerbeste groeten en succes met dat olifantenvel!!

drs.Jacques S.v.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 11, 2003 12:00 am 
Zelf ook veel last gehad van deze kwaal (plus jeuk op buik en onderrug). Alle klachten zijn verdwenen na het overstappen op hypo-allergeen wasmiddel.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2003 12:00 am 
Hoi marian,

Ik lees dat jij bent overgestapt op hypo allergeen wasmiddel.
weet je voor welke stof je allergisch bent of heb je dit op eigen initiatief gedaan.?
Ineke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 12, 2003 12:00 am 
Hoi kathy,

ik las jouw tip over kobalt.
Ik hoorde vandaag de tip van een podoloog dat er in knoflook veel kobalt schijnt te zitten???
Kan jij dit bevestigen. Ik ben nl. ook allergisch voor kobalt en eet vrij veel knoflook.
Roos, misschien kan jij hier ook wat mee.
Roos,Ik herken mezelf wel wat in jouw verhaal.
Bij mij kwam de jeuk en daarna uiteraard flinke uitslag door een chromaat allergie.
Zoals je leest kobalt en chromaatallergie, en daar komt ook nog eens colofonium bij.
Ook ik heb voor mijn test de nodige zalfjes gekregen en een aantal antibioticakuren ondergaan. Zelfs een schurft behandeling bleef mij niet bespaard.(ook voor niks)
Nu ik dus weet wat er met mij aan de hand is ben ik tot aktie overgegaan en gaat het een stuk beter.
Nog 1 simpele tip: dode zeezout bij de drogist. Heeft mijn voeten en benen "schoon"gekregen. Succes

Ineke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 13, 2003 12:00 am 
Hoi Ineke,

Ik weet alleen dat kobalt voorkomt in verse bladgroenten, mosselen,oesters en melk. MAAR volgens allergologe heeft (kleine) hoeveelheden die in voedsel voorkomen geen invloed op de allergie.
Sterker nog, we hebben kobalt nodig voor vit.B12 die voor de rode bloedlichaampjes zorgt en een gezond zenuwstelsel. Het gaat er bij een kobalt allergie om hoeveel kobalt er vrijkomt uit voorwerpen waarmee je in aanraking komt.
Een kobalt allergie gaat vaak samen met een chroom en/of nikkel allergie.
Kobalt zit vooral in sieraden en metalen voorwerpen, drukinkt, cement (nat) en verfsoorten. (Vandaar die lange broeken).
Ook in verf (vooral op waterbasis) en witsel (Latex).
Ook zit het in wasmiddelen (In sommige merken zitten van die leuke blauwe spikkeltjes, dat is dus kobalt) en wasverzachters.
Ik heb een kobalt/nikkel allergie en een parfum allergie. Ik gebruik het wasmiddel en wasverzachter van Neutral. Ik heb gemerkt dat na een aantal keren wassen van de spijkerbroeken de jeuk op de benen verminderd (Zoals Marian uit Den Haag ook al schreef).

Ik kan dus niet bevestigen of knoflook veel kobalt bevat. Probeer het eens een tijdje niet te gebruiken en kijk of het invloed heeft???

Veel succes en sterkte met de allergie
vr.gr.
Kathy

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb sinds een aantal weken een rode uitslag op mijn onderbenen, en dan alleen op mijn kuiten eigenlijk, het ene been is erger dan de andere.
Ik heb ook het vermoeden dat het door wasmiddel komt,
ik heb mijn eczeemcremes er al op uit geprobeert, maar dat helpt niet, wel tegen de jeuk, maar niet tegen de uitslag en roodheid,
ik heb allerlei allergien, is afgelopen voorjaar nog getest, dus ik kan het verwachten, ik gebruik ook uierzalf, de vette variant waar maar twee bestanddelen inzitten volgens de pot.
Dat gaat heel goed met mijn handen, die huid is nu zover 'dicht' dat het eczeem/allergie minder kans krijgt, en dat na 15 jaar met ruwe eczeemachtige handen te hebben gelopen.
Ik heb ook mondeczeem gehad, dit was volgens de arts naar aanleiding van jarenlang cortisonzalf gebruik !
Wees hier dus voorzichtig mee !
Ik ben blij hier te lezen dat er mensen zijn met de zelfde problemen.

Gr Tanja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Een vraag m.n. voor Ineke Bakker maar verder toch ook voor iedereen die zich hierin herkent: mijn zusje lijdt! sinds 4 jaar aan vreselijke exceem aan handen maar m.n. voeten. Sinds 1 jaar is bekend dat ze allergisch is voor chromaat en vocht. leuk dus in de winter met schoenen enz. Huisarts, ziekenhuis en academisch ziekenhuis weten geen oplossing dan om de zoveel tijd een (volgens mij) hormooninjectie. Ook de homeopathie is geen alternatief. Dit helpt een beetje. Ze lijdt een leven van krabben, pijn maar vooral van bijna niet slapen. Ik voel me zo machteloos, en wil zo graag wat voor haar doen. Dit is op de lange termijn niet vol te houden. Alle tips... en dan bedoel ik echt alle, alle tips zowel voor het fysiek als geestelijk zijn me welkom, want dit is geen leven.
Bedankt... enneh sterkte allemaal die deze kwaal hebben!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2003 12:00 am 
Ik heb eigenlijk overal eczeem.. En wallen onder mijn ogen, die zitten er al mijn hele leven, ik wil ze graag weg hebben, want ik vind het altijd alsof ik er heel erg ziek uit zie.. Ik heb altijd overal jeuk.. Alleen even over Tanja.. Tanja, je moet echt geen uierzalf gebruiken, mijn arts zegt dat het troep is en dat het er alleen maar erger van word.. Maar misschien werkt het natuurlijk wel anders op jou...:D Ik hoop dat mijn eczeem later over is..:D
Groetjes Paris

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2004 12:00 am 
Ik heb ook chromaatallergie en (dode) zeezout helpt, een avondje door de branding lopen werkt ook zeer goed. Verder chromaatvrije schoenen, een dure grap, maar ze zijn er ook 'niet op maat gemaakt' Dick Boons zegt chromaatvrije schoenen te maken (geen ervaring mee overigens) en het peperdure italiaanse merk TOD's (en Hogan) maakt ook schoenen waar ik geen last van heb. Maar ik heb nog nooit bij hun klantenservice gevraagd of de schoenen ook daadwerkelijk chromaatvrij zijn.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
Een reactie voor Tjalina
Ik heb ook een chromaat allergie. Ik meen uit je verhaal op te maken dat je zusje geen chromaatvrije schoenen heeft? Via een aantal orthopedische schoenmakers in Nederland kun je die schoenen laten maken. Het ziekenfonds vergoed ze gedeeltelijk. Ik krijg mijn schoenen via Wiitekamp en Broos in Rotterdam. Als dat te ver uit de buurt is, kunnen zij je wel verder helpen aan een adres bij jou in de buurt. Ik heb net vandaag een paar sandalen voor de zomer besteld. Mijn probleem is echter nog niet helemaal verdwenen. Er werd mij vandaag ook verteld dat in knoflook veel chromaat bevat. Ik eet massa's knoflook, dus ik ga dat nu maar eens een aantal weken uitproberen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
Waar vind je chromaatvrije schoenen in Belgie?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
Hoi,

Ik heb sinds 5 dagen allemaal kleine bultjes in het gezicht vooral lands de zij kant.
Het is al 5 dagen het zelfde het word niet beter maar ook niet erger. Af en toe jeukt het.
Ik heb een penecilline allergie, maar heb geen penecille gehad wel heb ik ibuprofen (nerofen) geslikt, heeft iemand en idee of het daar van kan zijn? verder heb ik niks anders ge eten of gebruikt als anders, behalve een ander merk thee gedronken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
HELLUP!!!!
Ik heb ook last van bultjes/puistjes die jeuken op mn kaaklijn, borst tot hals en rug en schouders. Wat kan dit in godsnaam zijn????
HELP me want ik wordt echt gek!!!

Mail me als je een oplossing weet.

Alvast bedankt!!
Groetjes Jessica

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Hoi alemaal!
Ik heb zelf ook erg veel allergieen en kan me er echt hulpeloos door voelen. Heb al verschillende tests gedaan waar o.a. uitkwam dat ik allergisch ben voor Kobalt, huisstofmijt, pollen, paprika, etc.. Ook ik zit af en toe helemaal onder de bultjes en dat is volgens mijn huisarts een uiting van mijn allergie. Ik denk dus, na het bovenstaande gelezen te hebben ook maar te gaan beginnen met een neutrale wasmiddel.

Ook om mn handen heb ik vaak exceem, de kunst is om je handen zo gaaf mogelijk te houden (vaak insmeren dus) zodat exceem geen kans krijgt.
als iemand nog tips heeft, laat het even weten!

succes iedereen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 12:00 am 
Hallo José Bouts,

Heb ook chromaat-allergie.
daarnaast ook nog andere formaldehyde,nikkel,chroom,kobalt,fragrance-mix,aardappels klasse 3. maar heb ook advies gekregen voor chromaatvrije schoenen cq sandalen. Wil weten van u of het echt helpt die chromaatvrije schoeisel?
Begreep dat verz. maar een gedeelte vergoed en ''t is een dure aangelegenheid vandaar m''n vraag? Verder vind ik de tip van dode zeezout een goed advies. Ga ik gelijk proberen!

Groetjes Marga

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
Hallo mensen,

Ik heb jaren geleden een paar weken in een ASZ geslapen, het bleek dat die ASZ vroeger een varkensstal was. Ze hebben toen een beetje schoongemaakt. Maar in de loop van de dagen kregen mensen jeuk op hun lichaamsdelen. Bij mij is toen ook begonnen met een gigantische `wrat`bult op mijn arm, toen die langzaam is verdwenen, begon weer een nieuwe te groeien op mijn andere arm. Vervolgens later nog 2 op mijn benen. Met gevolg dat ik nu nog steeds enorm veel last heb van jeuk op mijn bovenbenen. Maar de bulten komen nog steeds terug, in kleinere vormen.
Wie heeft dit ook???

De huisarts kan namelijk de oorzaak niet vinden!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
hoi sindus ik ga je proberen raad te geven tegen jeuk mineraalsteen zalf van amathist je kan ook een steen gaan kopen leg die in water zeker 24 UUR en drink dat op nuchter maag iedere morgen gedeurende een 3 tal weken die zalf is wel niet in de handel verkrijg baar maar je kan me altijd een mailtje sturen op cowboy721@gmail.com ik ben geen handelaar maar we werken met stenen en maak zalf om mensen te helpen groetjes andre

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
hai,

Ik ken het probleem, heb sinds 10 last van uitslag, door kobalt en nikkel allergie, alles geprobeerd, voeding, wasmiddel, schoonmaakmiddelen, medicijnen, behandelingen als accupunctuur, etc.
Laatste jaar ging beter, kwam er onder andere achter dat er veel nikkel in zweet zit, vooral in mannelijk zweet, dus 's ochtends gewoon douchen en weer insmeren, ook rode lippenstift is taboe

nu slik ik sinds 4 maanden foliumzuur en heb er weer veel last van,
Achteraf herinner ik me dit ook van mijn eerste zwangerschappen, heeft iemand hier ervaring mee?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 12:00 am 
Veertien dagen terug openbaarde zich bij mij ernstig jeukende benen. Van de Apotheek Eucerin, herstellende lotion gekregen.
Een wondermiddel.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: jeukende benen
BerichtGeplaatst: Ma Aug 05, 2013 11:24 am 
Mijn man heeft ook veel last van die chromaatallergie op de handen, hij is tegelzetten. Wij zijn erachter gekomen dat magneten werkt, dat stimuleert je bloedsomloop, hierdoor gaat het heel goed maar tijdens de vakantie gaat het minder, hij zwemt dan vaker en het is in de tent altijd wat sloffer, dus dat is iets minder, maar we gaan proberen om in die periodes een zalf erbij te gebruiken en verder de magneet (energetix)

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 23 berichten ]