Op dit onderwerp reageren  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Vaak is het wel zo dat de voetschimmel de oorzaak is van zweetvoeten.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Ik heb onlangs precies hetzelfde gehad.
1 voet, vochtblaasjes, de 1 groter dan de andere.

Dit bleek voetschimmel te zijn.

Oplossing => Lactasil gehaald in spray vorm.
Zoals de reclame zegt, binnen 1 week van je voetschimmel af..

En inderdaad. 7 dagen later blaasjes verdwenen.
Lactasil spray kost ongeveer 10 euro. Niet goedkoop maar wel effectief..

Succes...
(En het komt niet door zweetvoeten. :)
Vaak krijg je dit in de douche van de sportschool of iets dergelijks.)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
PATRICK - HELP .................
Wil de jouw advies opvolgen.
Drogist kent LAMISIL, een spray of creme tegen schimmels

of

Lactacyd, maar da's een reinigingsmiddel voor de intieme delen van je lichaam.

Welke spray heb jij nu gehad ????

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Hoi Patrick
Dank voor je berichtje
Huisarts omschrijft mijn probleem al jaren als eczeem, maar dat wil er bij mij dus niet meer in omdat het nu ook maar weer 1 voet is, en altijd alleen maar in de zomer. Hormoonzalven laten het ook altijd escaleren in wondroos !
Ik ga de lamisil proberen. Ga op vak naar La France, en zal na de vak een berichtje plaatsen.
Bedankt voor je hulp!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Ja sorry, Je hebt gelijk..

Ik bedoelde LAMISIL spray.

Ik had nachtdienst dus was een beetje vermoeid en niet meer zo bij de les :)
Sorry... :)

Maar koop de LAMISIL spray en als het goed is ben je met een weekje genezen van je probleem.

En ja misschien toch door zweetvoeten is mogelijk. Als je het maar goed schoon houdt.

Extra advies is :
Voordat je de Lamisil gaat gebruiken eerst even een paar minuutjes met je voeten in een voetenbad met soda (Lauw water). Daarna goed afdrogen en dan Lamisil erop spuiten. Even laten opdrogen en lekker even laten luchten.
Succes..
Ben benieuwd of je problemen zijn opgelost.

Stuur me even een mailtje als dat zo is.

technoboy@orange.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
Heyy Coco,

Ken je probleem.....wordt er (al jaren) gek van. Eerst had ik het alleen op mijn rechtervoet. Maar nu sinds een paar weken ook op mijn linkervoet.

Inderdaad heeft het (denk ik) ook met zweetvoeten te maken (het komt met name met warmte vrij bij mij) en vraag ik me af of t 'schimmel' is. Heb er de afgelopen jaren vrijwel alles opgesmeert, niets hielp...
Ik heb nu 1 ding gevonden, het lost niet het prob;leem op maar wel de jeuk!
Homeopatisch middel van VSM (eczeem) Cardiflor emulsie is het enige wat redelijk goed werkt tegen de jeuk...maar ik raak het er niet mee kwijt....

Ik hoor daarom heeeeeeeeeel erg graag of de tip van Patrick uit leeuwarden, die lamisil spray werkt bij jou......

pssss..... er is mij eens verteld dat het ook 'allergie' kan zijn voor de lijm die gebruikt wordt bij de fabricage van vele schoenen...
Ook jij hebt last van zweetvoeten: bij warmte zweten je voeten, de porieeen staan dan open waardoor je sneller last krijgt van een reactie....
Ik vind het zelf de meest logische verklaring en hou me aan zo'n soort verklaring maar vast...
Niets heeft me geholpen....
(stiekum hoop ik dus dat die Lamisil spray helpt.......!)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Jeukende Vochtblaasjes Voetzool
BerichtGeplaatst: Zo Jul 06, 2008 10:03 am 
Hey, dit klinkt bekend allemaal. Vochtblaasjes, waarvan een deel rode vlekjes zijn/hebben. Bij mij jeuken ze niet, ze doen juist pijn. Doorprikken is het enige om de pijn te stoppen (echter pijn pas na dag weg)
Als de blaasjes opdrogen, vormt het bij mij een soort onderhuids korstje. En verder vervellen mijn voeten enorm. Over de gehele voetzool ben ik al een laag vel kwijt en volgens mij begint het nu weer van voor af aan :S
En bij mij is het ook alleen zomers, naar aanleiding van zweetvoeten denk ik. En dit keer alleen rechtervoet. Vorige jaar beide voeten, maar een erger dan ander.

Maar goed, het verhaal van Patrick geeft dus aan dat je LAMISIL spray moet hebben. Ik ga dit ook maar proberen als ik de tijd heb om naar de drogist te gaan.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 4:22 pm 
hallo.

ik had heel veel last van jeukende blaasjes op mn handen. ( vanwege mijn werk) was ik 10 talle keren mn handen. voorheen had ik het ook al op mijn voeten gehad en alles geprobeerd maar niets hielp. de jeuk was niet te harden. uit eindelijk had ik van het kruivat merk een pompflesje ( handen schoon zonder zeep) wat tevens ook desinfecteerd en na maanden en maanden was het met het gebruik van dit flesje weg na een 2 weekjes ( 2 a 3 keer per dag insmeren.

tot mijn grote schrik zag ik tot het op mijn voeten trug kwam. en ook met het zelfde kruidvat middel binnen 2 weken weg.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Feb 01, 2013 10:40 am 
Jeuk, blaasjes, schilfertjes op de huid en roodheid kan inderdaad duiden op een (voet)schimmel. Schimmels worden veroorzaakt door dermatofyten maar ook gisten (candida) kan eenzelfde uitslag geven op de huid. Schimmels laten, wanneer ze helemaal ontwikkeld zijn, kleine stukjes los om zich te vermeerderen. Dit heten sporen. Deze sporen maakt dat de schimmel zo moeilijk te bestrijden is. De sporen zijn goed beschermd door een harde laag waarin ze zich in 4 fases ontwikkelen tot nieuwe schimmel. Deze sporen komen overal (schoenen, beddengoed, handdoeken, slippers/pantoffels, sokken) waar de voet mee in aanraking komt. Lamisil (terbinafine) zorgt ervoor dat de harde laag om de spoor kapot wordt gemaakt en de schimmel in zijn ontwikkeling wordt verstoord. alle andere huis-tuin- en keukenmiddeltjes kunnen hun werking hebben op de schimmel, maar echt niet op de sporen. Sporen gedijen goed in vochtige, warme omgeving. Maar ook in koude en droge omgeving kunnen ze jarenlang sluimeren om vervolgens weer te gaan ontwikkelen. Het is dus zaak om niet alleen de voeten/handen te behandelen, maar ook de gehele voetomgeving om de sporen daar kapot te maken. Zo krijgen ze geen kans om te ontwikkelen tot nieuwe schimmels. Canesten heeft hier een schoenpoeder voor ontwikkeld met clotrimazol (werkt ook in op de harde laag van de spoor) en Lamisil heeft de voetspray waar je ook heel goed de schoenen mee kunt behandelen.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 10:04 pm 
heeft iemand ervarng met allergische reactie op miconazolnitraat actavis 20 mg. voor voetschimmel?
ik had ca half uur na insmeren (ca om 12 uur smiddags)plotselinge erge moeheid, jeukende rode binnenkant handen en voetzolen hartkloppingen,bijna flauwvallen, lichte buikpijn misselijk, erge hoofdpijn in midden van oor naar oor, na ca half uur trokken klachten langzaam weg vanaf stoppen jeukende voetzolen (had ik in warm soda water gezet om creme weg te halen) naar boven, hoofdpijn bleef langer , werd langzaam minder, bij inspanning weer meer hoofdpijn,later oogmigraine, na 1 uur rusten met ogen dicht, was die weer weg. nog lichte hoofdpijn, vlg dag beter, wel gevoeig hood bij inspanning of spanningen.
Ik had ook een ongeschilde wel gewassen peer gegeten, na insmeren en handen gewassen, du ik twijfel of de reatie van de peer was of van de miconalzolnitraat. ;)

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jun 03, 2013 10:16 pm 
verder ben ik gaan kijken naar alternatieve behandeling schimmel , ben nu bezig met voeten ca. 5 min. 2 x per dag in gewone witte azijn(geen schoonmaakazijn) en warm water weken, evenveel water als azijn, kunt ook met pure azijn op huid sproeien en op laten drogen, schijnt na enkele weken genezing te brengen,volgens ervaringen op internet, want schimmels houden niet van zuur.
andere methode, uv lamp op de voeten schijnen of met gezichtsbruiner 5 min. per dag,
ik probeer eerst met azijn.
Betadine zalf(geen lotion) schijnt ook te helpen

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Apr 03, 2014 9:34 pm 
Nadat ik dit allemaal lees, ik heb hetzelfde , al jaren.
Ik gebruik sudu crème op de kapotte blaasjes en voor het vocht in de schoenen doe ik strooigoed wat ze bij de baby,s op de ballen strooien.
Na het douchen de wondjes goed droog maken met een fuon.

Succes ermee.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 13 berichten ]