Op dit onderwerp reageren  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 12:00 am 
Hey!

Ik heb ook tinea corporis. Dat is de wetenschappelijke naam voor deze ergerlijke schimmelinfectie. Wil je dus meer over dit alles weten, dan moet je 'tinea corporis' indrukken op google.
De enige behandeling, aangezien het om een schimmelinfectie gaat, is een antimicoticum (afhankelijk van de uitslag variërend in sterkte). Ik gebruik pas vanaf vandaag dactarin, maar weet dus niet goed of het helpt want de jeuk blijft vreselijk.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
hallo

ja je kan gaan dienen voor katrienewiel
in wakken
je moet met drie personen zijn en daar lezen en dan naar huis gaan zonder ergens anders binnen te gaan
veel geluk

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
hoi, ik ben deze week bij de dokter geweest en die konstateerde dat ik Katrienewielen heb.

ik ben enkele maanden wel geopereerd aan mijn linker knie, en dat been staat nu bijna vol met die plekken.
dus dat zou een zwak been zijn en voor schimmel vatbaarder na een operatie.
dus 't komt voort van een schimmelziekte van dieren.

ik heb dit opgelopen tijdens een hondeshow in de buurt, maar dacht eerst dat 't gewoon vlooien beten waren.
nadat de plekken erger werden ben ik bij de dokter geweest.
die heeft mij het volgende voorgeschreven:
-Daktacort voor te beginnen de eerste week, 2x daags inwrijven
-daarna Daktarin tot een maand minimun na dat de plekken weg zijn, 't kan gene kwaad dat ge langer doorgaat met Daktarin .

daarbij heb ik mij ook badprodukten gehaald voor de zuurte graad weer op peil te brengen
de produkten zijn : Eucerin badolie , Eucerin was lotion (douchegel) en Eucerin zeepvrij was tablet, allemaal pH5
deze laatste zijn mij aangeraden door de apotheker, aangezien gewone douchegel en zeep de zuurte graad van het lichaam afbreekt.
hierbij moet ik ook nog pillen slikken: itraconazole EG, 2x1 per dag, en dit 4 dagen.
om de schimmel tegen te houden via 't bloed.

ik had 't meeste last als ik een bad nam, dan begon de jeuk heviger, maar sinds ik deze produkten gebruik is de jeuk al minder, en als ik ze met die zalf inwrijf is het best doenbaar.

ik hoop dat jullie hier eventueel iets meer mee weten, want dit is wat ik nu zelf weet en moet doen.
't kan enkele weken / maanden duren vooraleer de plekken weg gaan, en grote plekken kunnen littekens worden.
dus het is nu maar afwachten wat 't zal worden.
ik ga toch niet zo snel meer naar zo'n show of vreemde hond.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 12:00 am 
Hey,

Ik heb sinds een aantal dagen ook een Katrienwiel op mijn onderbeen. Ik weet helemaal niet hoe ik eraan ben geraakt. Ga niet zwemmen en heb geen contact met huisdieren gehad...

Enig idee hoe dat komt? Moet ik mij zorgen maken?
Ik neem nu tabletten en zalf sinds een paar dagen...

Wie nog?

groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb bij mn hals een rode vlek met puntjes bloed! Ik snap niet waar het vandaan komt, iemand enig idee?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoe heet deze zalf want ik mijn zoontje en mijn zuster hebben katrienewiel.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Hallo,
ik heb ook al 2 katrienewielen gehad! Die Katrienewielen zijn weggegaan door JODIUMTINCTUUR te gebruiken, dit is verkrijgbaar in de apotheek. Nu heb ik opnieuw een katrienewiel, ik doe er opnieuw JODIUMTINCTUUR aan en het is al aan het wegtrekken.

Tip: gebruik JODIUMTINCTUUR 1 keer per dag, met een watje (met een beetje jodiumtinctuur) op het katrienewiel doen en na een paar dagen volhouden. Gebruik zeker niet te veel JODIUMTINCTUUR want op je huid kan het een beetje branden.

hopelijk kan ik met deze tip de mensen helpen met een katrienewiel.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik ben sinds vorige week ook het slachtoffer van een Katrienewiel. Mijn vriend heeft koeien thuis en zoiets komt op dieren ook vaak voor. Kenmerken zijn dan wel dat meerdere dieren uit de kudde last hebben van een Katrienewiel. Daktarin en ontsmettende zeep zijn hiervoor 2 goede middeltjes. Omdat het in de familie van mijn vriend een gekende schimmel is, ben ik niet naar de dokter geweest. Maar er is mij eerder wel bekend dat je het maar een keer kan krijgen, is dat waar?
Pas ook goed op met het katrienewiel dicht bij haar. Als het je haar raakt, dan is de kans reeël dat het nooit meer teruggroeit (dat zie je bij koeien ook). Dus zeer goed opvolgen!
Het kan ook op een hond of een kat zitten denk ik, maar daar ben ik niet zeker van.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Mijn dochter (15j) heeft volgens dokter katrienewiel begonnen met een vlek op been nadien uitgebreid naar borst en hals medicatie fluonazole sandoz 1 per dag en Lamisilzalf 3 maal per dag
Nu is het echter uitgebreid naar buik en rug en het jeukt volgens dokter komt het van huisdieren wij hebben ons beide katten nagekeken maar bij hen is er niets te vinden de katten zitten ook het meeste bij mij maar ik heb helemaal niets wie heeft nog goede raad.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
Ik heb vroeger als kind (15 jaar geleden) wel 20 keer katrienewielen gehad. Ik kwam vaak bij een vriendinnetje die veel katten hadden en ik denk dat ik het daar elke keer heb opgelopen. Bij mij is het telkens vanzelf weggegaan, soms na een week... soms na een maand, maar nooit dmv medicatie. Ik ben er in ieder geval niet aan dood gegaan zoals sommigen hier suggereren. Mijn dochtertje van 3 jaar heeft er nu ook 2 op haar rug en ik ga het maar even aanzien. Hopelijk gaat het vanzelf weg. Ze klaagt iig niet over jeuk of pijn, dus we zien wel...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
De dokter vertelde dat het een schimmelziekte is en behandelde
met lamisilzalf - tweemaal per dag. Na een week niet meer zicht-baar maar wel nog voelbaar. Kleine bolletjes bijna zoals een zz-weertje.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am 
hoi
heb een paar katten gehad met shimmel en nu heeft men zoontje een plek op zen hoofdje van 2 euro groot zonder haar.hij krijgt nu sporanox tabletten 1 per dag en smeer daktarin maar zie nog geen verbetering .kan iemand me helpen?de dr waar ik al geweest ben staan er ook precies machteloos voor..

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 31, 2006 12:00 am 
Hallo,

Hier ook katrina wiel of ringworm! Van huisdieren vooral kat zegt huisdokter. Daktarin zalf opdoen 2 X per dag. Ik heb het nu een 2 tal weken en het is al aan het wegtrekken, hopelijk komt er geen meer bij. Hygiene is belangrijk om dervan af te geraken, alles goed kuise lakens, bad, kam,enz... want is zeer besmettelijk!
Groetjes

kiki

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
zou met die kat toch dringend naar de dierenarts gaan, je dochter zal niet genezen zolang de poes last heeft van schimmels.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
heb ook al last van katrienewiellen van kinds af aan. Ben dan een paar jaar zonder geweest maar de laatste tijd duikt er regelmatig eentje op hoewel we geen huisdieren hebben. volgens de Dr. blijft deze infectie in je bloed. nu gebruik ik NIZORAL crème van de apotheek, helpt wel maar langzaam. Ik heb de indruk dat dit(ringworm) steeds opduikt op een plaats waar ik me gekwetst heb, of een muggebeet die maar blijft jeuken en zich dan manifesteerd tot een katrienewiel. denk dat ik toch maar eens naar een dermatholoog ga.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 12:00 am 
allo

het is inderdaad zeer besmettelijk al wie er in aanraking mee komt krijgtt het ook. Het kan lang duren voor het weg is. Mijn kleindochter heeft het nu ook. Waar het vandaan komt ???? is een raadsel

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2007 12:00 am 
halo ik ben jens
ik heb ook een karrewiel
ma ik weet niet goed wat ik daar mee moet doen help mij

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 12:00 am 
wel , ik heb 3 weken geleden gemerkt dat ik een vlekje op mijn borst had , en ik dacht de hele tijd dat het een verbranding plek was , mor opeens sinds een weekje geleden kwamen er nog twee mini exemplaren bij rond die plek , dus direct naar de dokter geweest en hij zei , dat inderdaad katrienewiels waren
ik heb er ondertussen al 8 of 9 , en sommige zijn op heel rare hast onmogelijki te bereiken plaatsen , is het echt nodig om al je wondes open te scharten zodat je creme er beter indringt ? ik gebruik daktarin creme , mor tis echt lastig want ik loop nu rond met 9 pleisters op men lijf das irritant en pijnlijk , weet er iemand hier veel daarvan laat me dan weten wat best is alstublieft

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: katrienewiel
BerichtGeplaatst: Di Jul 01, 2008 10:42 pm 
Even wat antwoorden duidelijk maken . Katriene wil is een bacterieële infectie afkomstig van runderen, het heeft niks met huisdieren te maken (tenzij je huisdier een rund is natuurlijk) Mensen die wonen op de polders krijgen het , ook mensen in de stad die in contact komen met mensen van de polders die er hebben. Het is zeer besmettelijk.Het is zeker niet dodelijk , verre van zelfs , het kan hoogsten jeuken , tot erg gevoelig zijn en in meerdere gevallen zelfs pijn doen.Als je er niets aan doet (geen behandeling) dan kan dit zelf woekeren en over je hele lichaam verspreiden en de plekken groter worden , net als de kring. Er is geen wetenschappelijke remedie voor deze infectie , maar er is een wondermiddel.Oke dit gaat raar klinken en op complete nonsens lijken , maar luister het werkt echt. Je neemt een ring WEL VAN EEN ANDER PERSOON !(een trouwring liefst)waarom een trouwring , omdat die meestal dag en nacht gedregen word.Als je een andere ring hebt die lang gedregen is geweest tot op een dag ofzo geleden is dat ook goed.Je neemt de ring en drukt die rond je huid en wrijft die over de bolletjes.En de bolletjes zijn weg na een paar dagen ( 1-2 dagen , hoogstens 3).De reden waarom dit help is omdat bacterieën van de katriene wiel die muteren.En ze muteren zich zodat ze niet afgestoten worden door te T-Lymfocyten.(hele biologische uitleg) Door een deel te worden van het menselijk lichaam. Door de wrijving van de ring komen de cellen van de andere persoon , die aan de ring nog hangden (want dat gebeurt altijd , afgestorven huidcellen blijven altijd hangen aan bepaalde substanties) Los en stoppen de mutering van de katriene wiel. Als je zalf of poeder , of zelf pilletjes voorgeschreven gekregen hebt van uw huisarts zal deze niet werken of in het geval dat het wel werkt komt deze katriene wiel zeker en vast terug.dit kan varieeren van 2 weken tot zelf 3 jaar. Maar ze komen zeker en vast terug.

Hopelijk heb ik jullie kunnen helpen.Ik ben wel nog maar 17 jaar maar ik weet ENORM veel van biologie en atanomie. Heeft er nog iemand medische raad nodig , ik wil niet opscheppen maar ik kan meer oplossen dan bepaalde artsen of deskundigen. Wees niet bang om raad te vragen :D Stuur me gerust een mailtje als je een vraag hebt. (vegeta53@msn.com)

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Jul 03, 2008 5:22 pm 
Beste Tina,
Ik mag vd boer een pony zadelmak maken en berijden. Toen ik vorige week wou werken met haar merkte ik al een exeemplek ad schouder en op haar hoofd. Er zijn nu plekken bijgekomen en ze worden steeds groter. Dankzij een vriend weet ik nu dat het katrinewiel is. Ik doe er nu steeds isobethadine aan. Dankzij dat katrinewiel ding kan ik nu door een plek op haar rug niet rijden :( , en pas op want het is besmettelijk. Ik ben nu op google ah zoeken naar verdere oplossingen. Veel geluk met het zoeken naar een 'verdelger'
xxx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Do Apr 01, 2010 10:02 pm 
marc schreef:
Ik heb sinds een maand last van een plekje op mijn rug, gisteren na bezoek bij de Dr. kreeg ik te horen dat ik 1 groot en 2 kleine katrienewielen heb. Hij schrijf lamisil voor, ik zou binnen 3 weken een verschil moeten merken zegt hij, ik zou dat opgelopen hebben door in de buurt te komen van poezen.

Ik vervolg later

Ik heb dus ook een katrienewiel ontdekt bij mij .
Ik heb 4 katten en ben allergisch aan katten.
Dit zal dus blijkbaar wel de oorzaak zijn.
Gewoon goed vochtig houden . Ik doe er ''babyzalf'' op en na paar dagen is het weg.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Apr 13, 2010 7:25 pm 
Een 2-tal weken geleden ontdekte ik een eerste katrienewiel op m'n bil. Nu heb ik er 4 in m'n nek, en 1 op de borst bij...
Oorzaak ligt waarschijnlijk bij de poes van m'n vriend. Die had er ook.
De vorige keer gingen die vanzelf weg, maar nu duurt het toch wel even.
Ik twijfel of ik naar de huisarts ga.
Veel last heb ik er niet van, maar het is helaas geen zicht.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Nov 02, 2010 6:05 pm 
Gast schreef:
Even wat antwoorden duidelijk maken . Katriene wil is een bacterieële infectie afkomstig van runderen, het heeft niks met huisdieren te maken (tenzij je huisdier een rund is natuurlijk) Mensen die wonen op de polders krijgen het , ook mensen in de stad die in contact komen met mensen van de polders die er hebben. Het is zeer besmettelijk.Het is zeker niet dodelijk , verre van zelfs , het kan hoogsten jeuken , tot erg gevoelig zijn en in meerdere gevallen zelfs pijn doen.Als je er niets aan doet (geen behandeling) dan kan dit zelf woekeren en over je hele lichaam verspreiden en de plekken groter worden , net als de kring. Er is geen wetenschappelijke remedie voor deze infectie , maar er is een wondermiddel.Oke dit gaat raar klinken en op complete nonsens lijken , maar luister het werkt echt. Je neemt een ring WEL VAN EEN ANDER PERSOON !(een trouwring liefst)waarom een trouwring , omdat die meestal dag en nacht gedregen word.Als je een andere ring hebt die lang gedregen is geweest tot op een dag ofzo geleden is dat ook goed.Je neemt de ring en drukt die rond je huid en wrijft die over de bolletjes.En de bolletjes zijn weg na een paar dagen ( 1-2 dagen , hoogstens 3).De reden waarom dit help is omdat bacterieën van de katriene wiel die muteren.En ze muteren zich zodat ze niet afgestoten worden door te T-Lymfocyten.(hele biologische uitleg) Door een deel te worden van het menselijk lichaam. Door de wrijving van de ring komen de cellen van de andere persoon , die aan de ring nog hangden (want dat gebeurt altijd , afgestorven huidcellen blijven altijd hangen aan bepaalde substanties) Los en stoppen de mutering van de katriene wiel. Als je zalf of poeder , of zelf pilletjes voorgeschreven gekregen hebt van uw huisarts zal deze niet werken of in het geval dat het wel werkt komt deze katriene wiel zeker en vast terug.dit kan varieeren van 2 weken tot zelf 3 jaar. Maar ze komen zeker en vast terug.

Hopelijk heb ik jullie kunnen helpen.Ik ben wel nog maar 17 jaar maar ik weet ENORM veel van biologie en atanomie. Heeft er nog iemand medische raad nodig , ik wil niet opscheppen maar ik kan meer oplossen dan bepaalde artsen of deskundigen. Wees niet bang om raad te vragen :D Stuur me gerust een mailtje als je een vraag hebt. (vegeta53@msn.com)

een katrienewiel kan vast en zeker wel van huisdieren komen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 9:48 am 
krentenbaard is veroorzaakt door een bacterie en ringworm is een schimmel, dus dit zijn 2 verschillende aandoeningen!

Marit schreef:
Ik hoorde pas van iemand die had 'krentenbaard', rode vlekken op het gezicht. Dit had ze gekregen doordat haar paard 'ringworm' had.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 30, 2011 2:51 pm 
Hallo,

Ik denk dat ik ook katrienewielen heb ,althans heb ze gehad aan de binnenkant van mijn dijen,na een maand lasimil zalf en pilletjes zijn deze daar weg ,maar juist boven mijn poep en op de verbinding van de oksel en arm zijn de vlekken helemaal nog niet weg .
Mijn zoon is er vanaf ,ik begin mij zorgen te maken of ik soms geen psoriasis heb ,ik ben de laatste drie maanden wel enorm gestresseerd geweest en heb zo het lichte vermoeden dat dit er wel iets mee kan te maken hebben ,maandag heb ik een afspraak bij de dermatologe ,wie kan mij tips geven om dit op eventueel natuurlijke wijze op te lossen?

Martine@Minimax.be

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende