Op dit onderwerp reageren  [ 200 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
twee jaar geleden kreeg ik ook vlekken en korsten op mijn hoofd. Volgens mijn huisarts SE. Ik wil geen chemische middelen, dus experimenteer ik met alternatieven. Ook anti-Candida dieet. Ik merk na de vakantie dat het iedere keer beter gaat, maar later in het jaar weer erger wordt. Wie kent er nog meer alternatieven?

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Ik ben een ijdele jonge vrowu van 33. Ik heb sinds enkele maanden last van kale plekken op mijn hoofd en ben na wat omwegen bij een biologische arts terecht gekomen. Het eerste wat hij nu gaat doen is mijn candida aanpakken. D.w.z. dieet, vitaminepreperaten (o.a. pro-biotica) en zijn behandelingen. Met de mededeling: "eerst dit eens verhelpen en dan kijken welke klachten er nog overblijven". Het disfunctioneren van je darmen (en nieren) heeft invloed op je hoofdhuid en haargroei. Hopen dat het helpt! Sterkte allemaal!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Het is een kwestie van proberen.
Neem in ieder geval geen Fructis of Garnier shampoo want dat is enorm scherp.
Een tijdje heb ik geen gel gebruikt en mijn haar was ik met Guhl.
Het is nu veel beter maar het heeft wel veel tijd gekost.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Ik wil graag weten wat je moet doen als je Selsun hebt gebruikt. Moet je zelf de korsten proberen los te maken, of gaat dit vanzelf? Droogt het helemaal weg of moet je er zelf nog wat aan doen.? Kan je nog gewoon gel gebruiken voor je haar?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:00 am 
Gebruiken jullie ook wel eens gel?
De laatste tijd werd mijn hoofdhuid weer veel roder en heb het maar weer laten staan, het is nu minder rood maar de jeuk is niet verdwenen. Heel vervelend.. :(

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
seborroisch exceem: ik heb er al jaren last van, maar ik heb het voor mezelf gevonden: Selsun shampoo. 1 x per week wassen met deze shampoo. Even drie minuten laten intrekken. Afspoelen en wat over je gezicht laten spoelen. Ook op mijn gezicht is de exceem weg. Daarna smeer ik mijn gezicht licht in met nivea uit het blauwe doosje.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hmmmmmmmmmm oke heins zal over nadenken ben bezig met ander producten die hier ook egzegd zijn.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik gebruik nou een medicijn uit saoedi arabie is heel goed. kleine bbay haartje groeien weer en alles gaat weer weg

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Fijn om al die tips te krijgen! Maar ik ga eerst even naar de huisarts voordat ik zelf aan de slag ga. Natuurlijk al wel veel anti-roos shampoos gebruikt maar het is geen gewone roos, dus geen effect.
Ik heb rode vlekjes en schilfers, vooral bij de haargrens, maar daar zijn sinds een maand of 2 ook plekken met korsten bij gekomen, op verschillende plekken op mijn hoofd. Tijd om er echt iets aan te doen dus. Ik heb 't de laatste weken wel heel druk op het werk, dus misschien heeft het idd met stres te maken (hopelijk, want dan zou ik het alleen met periodes hebben)....en als ik stres heb ga ik meer suiker eten....ik ben benieuwd!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
ik heb veel last van jeuk op mijn hoofd. dit is gemengd met bultjes. ik heb er vooral last van als ik mijn haren net heb gewassen.

weten jullie iets?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Ik heb sinds een paar maanden last van jeuk en rode plekken onder mijn (hoofd)haar. Bij de dokter geweest en heeft me iets voorgeschreven wat niet helpt. Dacht daarna: gaat wel weer over. Maar nu ben ik een paar maanden verder en het is nog steeds niet over. Nu is het zelfs zo dat ik een kaal plekje krijg net boven m'n oor. Ga zowiezo morgen even naar de huisarts, maar wil van jullie weten wat ik evt. nog meer kan proberen. Heb het idee dat het aan een bepaalde gel ligt of wat anders.

Nou, alvast bedankt voor de evt. reacties. Word gek van de jeuk en kaal worden ben ik nog iets te jong voor (29).

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Hallo,

Heb ook al jaren last van korsten op mijn hoofd. Ik ben naar de dermatoloog geweest en hij heeft me Betnelan Lotion voorgeschreven. Het is een lotion die je na het wassen op je hoofdhuid doet. Het maakt het haar niet vettig of zo en is goedkoop (ca 1 euro wel op voorschrift) het prikt wel de eerste paar keer, maar na een aantal weken is je hoofdhuid echt proper en moet je enkel 1 keer in de week een onderhoud doen. Hoop dat jullie hier iets aan hebben

groeten

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo,

Nou ik ben 20 jaar en sinds mijn 12de heb ik last van kale plekken op mijnn hoofd. Soms kunnen ze me gek maken. Ze jeuken heel erg en soms doen ze ontzettend veel pijn en dan krab ik ze open en gaan ze bloeden. Iedereen om me heen wordt boos, omdat ze niet begrijpen hoe erg het jeukt. Ook is het heel vervelend want ik weet nooit wat ik met mijn haren moet doen omdat je anders de kalen plekken ziet. NU is het zo erg dat als ik zelfs mijn haren vast heb dat je ze ziet. Sinds mijn 12de dus ben ik naar de huisarts geweest en naar verschillende dermatologen geweest. Ik kreeg verschillende shampoos, pilletjes en lotions. Niks helpt. Ik heb net zitten lezen over alopecia areata. Misschien zal het dat wel zijn want de dermatoloog weet het zelfs niet. Ow ja ik kreeg zelfs prikken in mijn hoofd, maar dit heef took niet geholpen. Ik heb nu ook een plek dat ik allang niet meer krab en ook niet meer jeukt. Maar die heel eng is, het is kaal en heel diep, het is echt duidelijk een gat in mijn hoofd. De dokter zegt dat het niet erg is. Maar het is wel heel erg dat het zo ver is gegaan.

Ik weet ook niet meer wat ik moet doen, hopelijk heeft iemand een oplossig.

ow ja in september heb ik een afspraak met verschillende dermatologen samen, dus heel eng dat zoveel mensen in je hoofd gaan zitten kijken. Maar ja ik hou jullie op de hoogte....

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal!

Ik heb ook al heel lang last van die vieze korsten op mn hooft maar nu heb ik iets wat heel goed helpt. Het is gewoon baby olie die ik ´s avonds voor het slapen erop doe, en ´s ochtends haal ik de korsten eraf met een kammetje, zonder dat het pijn doet ofzo. Mn hoofd is nu gewoon helemaal glad, en geen jeuk meer! En het is eens wat anders dan van die aggressieve chemische middelen. Ik weet niet hoelang ze weg blijven maar nu toch al een paar dagen! En het kan natuurlijk geen kwaad. Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft ;)

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Weet iemand waar je ZP11 shampoo nog kunt kopen? Echt fantastisch spul, maar ineens niet meer verkrijgbaar. Of bestaat er een shampoo met dezelfde samenstelling of is er een die net zo goed werkt als ZP11?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
ook ik heb al jaren last van het korstenprobleem.
ik gebruik er ook selsun shampoo tegen..
als het dan weer is weggetrokken houd ik het bij met sanex shampoo (geen anti roos!!!!!)
en 1 x per maand selsun ....
dat gaat doorgaans heel goed (al zeker 20 jaar)
maar ik moet bekennen dat ik soms ook wel eens overstap naar een shampoo die zo lekker ruikt dat ik hem niet kan weerstaan.
na een poosje zit ik dan tot in mijn oren weer onder!
als ik er niks tegen doet gaat het zelfs over naar mijn wenkbrauwen.
ik wordt dus altijd meteen weer afgestrafd en neem me dan weer voor om helemaal niks anders meer te gebruiken dat selsun en sanex...
het ergste was het in een van mijn "fructis"periodes.
jeetje mina zeg ik weet niet wat daar allemaal in zit maar mijn hoofdhuid accepteerd dat spulletje niet.
mijn hele hoofdhuid en oren zaten onder de open natte plekken!
vreselijk gewoon.
eigenlijk weet ik na al die jaren nog steeds niet precies waar het nou eigenlijk door komt , mijn zus heeft er ook last van .
ik ben in ieder geval erg blij dat er selsun bestaat , hihihihi

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,

Een jaar of tien geleden heb ik ook korsten op mijn hoofdhuid gehad. Als je de korst loskrabte ontstond er een natte rode wond. omdat het eerst om enkele plekjes ging, ben ik naar de apotheek geweest en om advies te vragen. Die adviseerde een antoroosshampoo voor hardnekkige roos. Ben de naam van de shampoo vergeten, maar die shampoo heeft de klachten vermenigvuldigd. Het werd erger en erger.

Op gegeven moment toch naar de huisarts gegaan. Die heeft toen Nizoral shampoo voorgeschreven en Locoid lotion. Omdat de klachten vrij heftig waren moest ik een keer per dag wassen met Nizoral en twee keer per dag de Locoid lotion inmasseren.

Het is een tijdrovende klus geweest. Het werd stukje bij beetje beter. Ik geloof dat het wel een half jaar heeft geduurd voordat de klachten helemaal verdwenen waren. Toen heb ik afgebouwd met de shampoo en lotion. Tot op de dag van vandaag heb ik gelukkig geen last meer gehad korsten op mijn hoofd.

Groeten Henrie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Hallo Gerrart
is idd waar die selsum champo helpt goed mijn gebruikt het al jaren
hij kreeg het vroeger op dokters recept
maar helaas dat is voor bij
ook zijn gezicht zat altijd onder de schilfers
het is duren champo maar heel goed
is een iede aan teraden die last heeft van schilfers
gr Dit

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 16, 2005 12:00 am 
Ook ik gebruik al 30 jaar ZP11 shampoo van Revlon, werkelijk geweldig, het probleem is alleen dat het nergens meer verkrijgbaar is (ook niet in het buitenland). Is het uit de handel? In vind het echt een drama, ik heb diverse soorten shampoo staan, maar er is er niet een die aan ZP11 kan tippen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
Ik heb er ook last van en heb goede (teer) shampoo, Denorex RX en daarnaast ook topicorte zalf als de plekken erger worden.

Bij mij wordt het ook erger als ik mijn haar vast doe in een staart. Losse haren zijn voor mij beter.

Bij mij is het inderdaad ook zo dat het erger wordt in stressperiodes.

Ga er vooral mee naar de dermatoloog, want de huisarts weet er vaak geen raad mee en geeft je middeltjes waar je niks aan hebt en die alleen maar erg pijnlijk zijn bij gebruik! (alsof je pure alcohol op de wondjes doet)

Veel succes iedereen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 17, 2005 12:00 am 
Een jaar heb ik die schimmelinfectie aan mijn hoofdhuid gehad. Dikke korsten en als ik ze wegkrabde was mijn huid eronder ook weg. Shampoo gehad van de huisarts tegen schimmels maar dat hielp nauwelijks
Het was binnen 1 week verdwenen toen ik suikervrij ging eten. Maar dan ook echt suikervrij. De schimmel is niet meer teruggekomen.
Ergens aan het begin van deze thread wordt geopperd dat het kan genezen door darmreiniging. Misschien heeft dat er mee te maken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
een hele goeie Jane...

Ik ben er ook achter gekomen dat het drastisch minderen met suiker en koolzuurhoudende dranken super effect heeft...

Ook eet ik nu elke dag 2 tot 4 tenen knoflook (rauw geperst) en een eetlepel tijm om mn bloed en darmen te zuiveren en schimmels te doden... mn huid ziet er steeds beter uit...

Bijna geen jeuk, schilfers en korsten meer...

Waarschijnlijk is candida de boosdoener in combinatie met aanleg voor SE (mijn vader heeft het ook)...

Aangezien met stress de weerstand afneemt speelt juist met stress de eczeem op...

Ik heb ook gelezen dat een mengsel van olijfolie en knoflook extern gebruiken op de hoofdhuid en in het haar, dan zu'n 2 uur laten intrekken en dan uitwassen heel goed is in deze situatie, zeker als je mede door de SE haarverlies hebt...

Ik ga dit zeker proberen!

iig al heerlijk om zo snel resultaat te zien/voelen!!!! :D

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Mijn advies is, omdat ik het al 30 jaar gebruik en dat het enige is dat helpt, was je haar met - extra medicated ZP11 anti dandruff shampoo van revlon 400 ml. Het is een witte flacon met blauwe dop en als het ooit uit de markt genomen wordt dan heb ik een groot probleem. Wordt verkocht bij etos.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 19, 2005 12:00 am 
Ik heb ook veel last gehad van schilfers en jeukende plekken op mij hoofd. Diverse shampo`s geprobeerd en niets bleek te helpen. Tot ik Selsun heb geprobeert ( bij de Apotheek te halen.) Je hoodfhuid word eerst erg droog maar na een paar dagen komt alles tot rust. Belangrijk is wel dat je je haar niet meer wast met andere shampo`s en de Selsun alleen gebruikt als je hoofd weer onrustig wordt. Verder je haar alleen met warm water spoelen. Je haar wordt iets wat vettig maar dit staat niet in verhouding met de last die je anders hebt.
Bij mij werkt het echt goed en ben al 4 jaarvan mijn probleem af.
Grootste truc hierbij is echt geen andere shampo`s erbij gebruiken. Die helpen de natuurlijke talg afvoer van je hoofdhuid omzeep.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 20, 2005 12:00 am 
Evelyn, heb exact hetzelfde probleem als jou!
gebruik het ook al jaaarreeennn en kan het nu ook nergens
meer vinden! Ben jij al verder?
Rob van Driel

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 200 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende