Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
Was het maar waar! Konden mensen met een lactose intollerantie maar een pilletje nemen en van de problemen af zijn. maar jammergenoeg is er niets aan te doen.
Lactose word in je darmen afgebroken door lactase. Bij een lactose intollerantie maakt je lichaam geen lactase (meer) aan. Dit kan je niet veranderen. Enige pillen die de werking van lactase zouden hebben zouden namelijk nooit je darmen kunen bereiken maar worden al in het zure milieu van je maag afgebroken.

Ik zou dus niet rare pillen gaan slikken, maar gewoon er mee leren leven.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 08, 2007 12:00 am 
Het is spijtig dat er zo weinig bekend is over lactose-intolerantie. Volgens mij zijn er veel mensen die menen allergisch te zijn voor koemelk maar in plaats daarvan slecht lactose verteren.
In de VS is er veel meer bekendheid over en daar kun je in de supermarkt voor een fractie van de prijs van wat de Kerutabs kosten, vele soorten lactasepillen kopen. Bovendien zijn die pillen 3 tot 8 keer zo sterk als de kerutabs. In de VS kosten 120 pillen (die drie keer zo sterk zijn als kerutabs) ongeveer 8 dollar (5,50 euro)
Mijn gaat een jaar in de VS studeren en het is daar voor haar veel makkelijker omdat iedereen meteen begrijpt wat lactose-intolerantie betekent. Hier zeggen ze meteen: "owww koemelkallergie!". Mijn dochter kan 0,0 lactose verteren dus een wit broodje is voor haar al funest. Binnen een half uur begint het dan te borrelen en gassen. Als ze zelf kookt, weet ze precies wat ze eet maar buitenshuis neemt ze altijd een pil. Zelfs de lactosevrije maaltijd in het vliegtuig bleek toch niet 100% lactosevrij want binnen een uur na het eten, ging het mis.
Een lastige kwaal die veel veel minder lastig zou zijn als men zou weten wat het precies betekent!
Ik wens alle lactose intelorante mensen sterkte met hun kwaal.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 12:00 am 
De kerutab tabletten die je tijdens het nuttigen van lactose kunt innemen werken wel zeker. Het is even uitvogelen hoeveel je nodig hebt maar zodra dat je dat weet kan het tijdens een etentje erg fijn zijn.
De tabletten zijn niet alleen in reformzaken te krijgen maar worden ook verkocht bij apotheken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 12:00 am 
Ik ken niet de homeopatische medicijnen.
Wat ik wel weet is dat je in de reformwinkels pilletjes kunt kopen die je gelijk met je melkproducten in neemt. De pilletjes zouden de lactose afbreken waardoor je er geen last meer van hebt.
Vraag eens wat info hierover bij de refomzaken die kennen het product.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 12:00 am 
hoi bram

welkom bij de club. er zijn heel veel nederlanders die dit hebben
het is vervelend vooral als je gaat uiteten bijvoorbeeld.ik heb inderdaad de homeopatische tabletten kerutabs heten ze je hebt ook druppels die kan je bijv. in de melk gooien 24 uur laten staan dan kan je dit drinken(ik drink sojamelk want melk met die druppels vind ik nie te drinken)je kunt deze tabletten halen bij de apotheek nadeel is dat je ze niet vergoed krijg van het ziekenfonds maar een tip !! bonnetjes bewaren en opgeven bij de belasting

succes ermee
groetjes antoinet

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ]