Op dit onderwerp reageren  [ 21 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
Ik heb ook al een eindje last van het lekke darm syndroom, ik ben het heel toevallig te weten gekomen door bloedtesten bij de zoveelste homeopaat omdat ik zeer veel last heb van eczeem, wat net als vb.zware vermoeidheid, onregelmatige menstruatie, hoofdpijn, buikpijn een van de kwaaltjes zijn.

wat ik er tot nu toe al van weet is dat bij een normale structuur van de darm de cellen zeer dicht tegen elkaar staan waardoor ze goed 'communiceren' met elkaar, je cellen en immuunsysteem worden op deze manier gevoed.doordat je cellen tegen elkaar staan worden de afalstoffen afgekaatst en gaan zo mee met de stoelgang.

bij het lekke darm syndroom/leaky guts syndrom/candida syndroom is er een perforatie van de darmen.waardoor de cellen en het immuunsysteem niet genoeg gevoed word.het immuunsysteem die al eens verzwakt is moet ook nog eens vechten tegen de afvalstoffen die niet worden tegengehouden.

de normale 'immuunwaarde' (of hoe je het ook zegt) mag minimuum -5 zijn, in mijn geval is dit -16.8 waardoor ik altijd moe ben en rap ziek.
ook je en 'energiewaarde' zou min. 5 mogen zijn, bij mij is dit -6.6.
heel simpel gezegd lek je gewoon heel de dag van energie.

ik neem heel veel medicatie (allemaal homeopatisch)zo een 15-tal pilletjes, 60druppels, 2capsulen en 2x een poedertje, allemaal op 1dag. in zware doseringen.het nadeel met homeopathie is dat het zeer duur is en dat je nix terug krijgt.ik weet niet of er dingen bestaan in de algemene geneeskunde om die candida aanmaak te bestrijden.

ik hoop dat jullie iets zijn met deze informatie

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 28, 2004 12:00 am 
waar heb je dat laten testen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Hallo,
Ik raad je aan naar een orthomoleculair arts te gaan. Die kan dit soort dingen vaststellen en behandelen. Ikzelf heb het ook. Ik had het vermoeden al. Momenteel loopt een onderzoek in het ziekenhuis op basis van bloed en ontlasting, waarvan ik over twee weken de uitslag krijg. De arts dacht ook aan een darmprobleem.
Gister ben ik naar zo'n orthomoleculair arts gegaan. Volgens heb heb ik een schimmelinfectie en een lekkende darm (daardoor). Doordat allerlei afvalstoffen zodoende in mijn bloedbaan terecht komen, zijn ook mijn lever en galblaas overbelast.
De orthomoleculair arts heeft me een voedingssupplement voorgeschreven, zodat het lichaam zichzelf kan herstellen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
Hoi Ingrid, ik heb ook last van het lekkende darm syndroom en mijn gal is ook overbelast. Ik ben hier achter gekomen via een bloedonderzoek en mag momenteel heel veel dingen niet meer eten. In ieder geval voor 8 weken sowieso niet en na die 8 weken mag ik met sommige voedingsmiddelen 'roteren'.
Ik ben zeer benieuwd welk voedingssupplement jij mag nemen.

Groetjes Sandra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 12:00 am 
Hoi,
Ook ik heb deze klachten en woon in assen. Nu ben ik heel hard op zoek naar een goede behandel-methode, ik twijfel tussen regulier (orthomoleculaire arts) of alternatief (homeopaat).
Weet iemand een goede arts in de buurt van Assen / relatief in het noorden?
Groetjes, Fardoe

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2007 12:00 am 
Hoi, Mij is aangeraden om naar een orthomoleculair arts te gaan, omdat ik altijd heel moe ben en niet zonder medicatie kan slapen.
Weet 1 van jullie zo`n arts in de buurt van Assen?

groeten Anita

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Za Sep 27, 2008 2:41 pm 
Angelique schreef:
Ik heb ook al een eindje last van het lekke darm syndroom, ik ben het heel toevallig te weten gekomen door bloedtesten bij de zoveelste homeopaat omdat ik zeer veel last heb van eczeem, wat net als vb.zware vermoeidheid, onregelmatige menstruatie, hoofdpijn, buikpijn een van de kwaaltjes zijn.

wat ik er tot nu toe al van weet is dat bij een normale structuur van de darm de cellen zeer dicht tegen elkaar staan waardoor ze goed 'communiceren' met elkaar, je cellen en immuunsysteem worden op deze manier gevoed.doordat je cellen tegen elkaar staan worden de afalstoffen afgekaatst en gaan zo mee met de stoelgang.

bij het lekke darm syndroom/leaky guts syndrom/candida syndroom is er een perforatie van de darmen.waardoor de cellen en het immuunsysteem niet genoeg gevoed word.het immuunsysteem die al eens verzwakt is moet ook nog eens vechten tegen de afvalstoffen die niet worden tegengehouden.

de normale 'immuunwaarde' (of hoe je het ook zegt) mag minimuum -5 zijn, in mijn geval is dit -16.8 waardoor ik altijd moe ben en rap ziek.

ik neem heel veel medicatie (allemaal homeopatisch)zo een 15-tal pilletjes, 60druppels, 2capsulen en 2x een poedertje, allemaal op 1dag. in zware doseringen.het nadeel met homeopathie is dat het zeer duur is en dat je nix terug krijgt.ik weet niet of er dingen bestaan in de algemene geneeskunde om die candida aanmaak te bestrijden.

ik hoop dat jullie iets zijn met deze informatie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: lekke darm syndroom
BerichtGeplaatst: Za Jun 06, 2009 8:28 am 

Het begon bij mij na diverse a.b. kuren met allerlij ontstekingen, misselijkheid, afvallen, obstipatie, eczeem, haarverlies, moeheid.
Mijn huisarts werkte niet mee.
Had het over PDS, wilde niet verder zoeken en daarmee was de kous af.
Doordat weerstand wegviel stak ook psoriasis de kop op.

Ben naar de Oosteinde Wakdorf kliniek gestapt en kreeg bloed- en ontlastingtest via het KEAC met als uitslag lekkende darm.
Candida albicans klasse 3 en en nog twee andere schimmels en een gist hebben de overhand.
Ook heeft de test uitgewezen dat ik allergies ben voor een paar voedingsmiddelen klasse 3 en heel veel in klasse 2.

Moet nu aan het rotatie dieet zonder de voedings middelen waar ik allergies voor ben wat dus bitter weinig is.
Heb enzym therapie, supplementen, celzouten, probiotica en dikke darmspoeling om te ontgiften.

Over enig resultaat kan ik op dit moment nog niets zeggen daar ben ik te kort voor bezig.
Ik kan alleen maar zeggen, laat jullie asjeblieft goed testen want er kan een wereld van ellende onderliggen om naar boven te komen als je niet op tijd laat behandelen.

Groet Teuntje

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2009 8:35 pm 
Hoi, hoi in Sellingen (provincie Groningen) zit een goede ortho.m. arts/homeopaat, zij helpt mij ook en ik heb veel vertrouwen in haar kundigheid. Ze heet Rineke Dijkinga... groetjes C.J

Fardoe schreef:
Hoi,
Ook ik heb deze klachten en woon in assen. Nu ben ik heel hard op zoek naar een goede behandel-methode, ik twijfel tussen regulier (orthomoleculaire arts) of alternatief (homeopaat).
Weet iemand een goede arts in de buurt van Assen / relatief in het noorden?
Groetjes, Fardoe

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jul 07, 2009 11:53 am 

Ben nu bijna twee maanden verder en inmiddels een groot gedeelte van mn haar kwijt en heb daardoor de tondeuse er maar op gezet.

Heb het gevoel dat i.v.m. mijn vele klachten het qua behandelaar niet of/of is maar en/en.
Loop bij een othomoleculair arts voor de supplementen, bij een natuurdietiste voor mijn rotatiedieet en binnenkort een homeophatisch arts er bij voor ondersteuning uit die hoek.

Tja dat krijg je als je door de reguliere geneeskunde niet gehoord wordt en compleet in de steek gelaten.
Dan moet je voor detective gaan spelen, word alsmaar zieker, en ben je zo een paar jaar verder voor je eindelijk de goede hulp hebt gevonden.

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 11:55 pm 
Erg herkenbaar dat verhaal dat je door de reguliere wetenschap snel opzij wordt geschoven.

Na ruim 9 jaar (!!) heeft mijn huisarts er ineens wel 'zin' in. Hij heeft waarschijnlijk een cursus gehad en snapt eindelijk dat er meer is dan een pilletje voorschrijven.

Ik ga nu opnieuw de molen in, maar merk duidelijk dat voeding de basis is voor alle reacties. Hoe dit kan? Geen flauw idee. Dat het werkt is echter een feit.

Alles opschrijven en helemaal op 0 beginnen is het beste. Fruit als ontbijt, salade in de middag, vlees/vis met veel groente als maaltijd. Witte wijn als begeleiding. Best een aardig dieet toch?

Wat mag niet: gluten, koolydraten, noten, pinda-olie, zonnebloemolie, rode wijn (meer suiker) en af en toe kom ik nog wat tegen...

Geen medicijn helpt zo goed als dit "dieet" :lol:

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2010 2:59 pm 
Hallo Angelique,

Ik herken helemaal wat je zegt. Ik heb het zelf ook 2 weken geleden te horen gekregen. Ik schoot niets op door naar de huisarts te gaan met mijn vermoeidheidsklachten en dat ik in 3 maanden tijd al 6 x ziek ben geweest. ze stuurde mij gewoon weg met het antwoord dat ik vast wel spatische darm zou hebben. Ik ben toen naar een speciale dieetiste gegaan en zei heet Bep Wolf- Koopman en zit in Beverwijk. Ik heb via haar een ontlastingsonderzoek en een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en hier kwam bij mij ook uit dat ik het lekkende darmsyndroom heb. ik krijg nu allemaal aanvullende vitamines en homeopathische middelen. Ook ben ik inmiddels doorverwezen naar het ziekenhuis ( eindelijk ) en daar gaan ze verder onderzoek doen. ik heb een hele tijd terug een jaar lang elke maand antibiotica moeten slikken voor blaasontsteking die elke maand terug kwam (ik denk dat het hierdoor is ontstaan)

Ik vroeg mij af of jij ook steeds meer allergisch reageerd op voeldsel? Ik heb dat namelijk in 1/2 jaar tijd heel erg ontwikkeld waardoor ik nu dierlijk eiwit gescheiden eet van kolhydraten. Dit scheelt enorm omdat ik nu geen opgeblazen buik meer krijg na het eten.

ook vroeg ik mij af of het jou lukt om te werken met deze klacht? Ik zit in mijn 3e jaar van mijn opleiding waarbij ik 4 dagen stage moest lopen en 1 dag school. ik heb tijdelijk hiermee moeten stoppen omdat ik niet meer gaat. ivm met de klachten van extreme vermoeidheid en altijd ziek:S
Ik zit nu verlopig een half jaar thuis.
Ik ben blij dat ik hier de verhalen van lotgenoten heb kunnen lezen zodat ik echt zeker weet dat ik me niet loop aan te stellen(wat ik ook even heb gedacht)

Groetjes Jade

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Feb 16, 2010 3:20 pm 

Hoi,
Wil jullie laten weten dat ik na de haaruitval de hele zomer tot ver in de herfst met een kale kop gelopen heb.
Maar door me streng aan het dieet te houden en alles te slikken wat ik moet slikken aan natuurlijke medicamenten sloeg het aan en ging ik vooruit.

Het rustig is in mn buik, ontlasting normaal, de eczeem en de psoriasis nagenoeg verdwenen en ik heb inmiddels een flinke bos met haar terug zoals nooit tevoren.

Achteraf ben ik dankbaar voor deze wijze les, hoe snel en makkelijk ik me er bij neergelelegd heb dat ik kaal was en dat niet alles alleen maar om het uiterlijk draait en dat het me steeds minder ging interesseren wat een ander van me vond want daar krijg je een innerlijk protest van in de ruimste zin van het woord.

Ik kan alleen ,maar zeggen dat als je in de reguliere geneeskunde geen steek verder komt met je klachten kijk dan verder dan je neus lang is.
Er zijn fantastiese alternatieve artsen en natuurdietisten zat waar je meer dan goed geholpen wordt.
Bovendien worden homeophaties arts/ medicijnen en natuurdietiste vergoed.

Groet, Teuntje

Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2010 4:13 pm 
teuntje schreef:
Hoi,
Wil jullie laten weten dat ik na de haaruitval de hele zomer tot ver in de herfst met een kale kop gelopen heb.
Maar door me streng aan het dieet te houden en alles te slikken wat ik moet slikken aan natuurlijke medicamenten sloeg het aan en ging ik vooruit.

Het rustig is in mn buik, ontlasting normaal, de eczeem en de psoriasis nagenoeg verdwenen en ik heb inmiddels een flinke bos met haar terug zoals nooit tevoren.

Achteraf ben ik dankbaar voor deze wijze les, hoe snel en makkelijk ik me er bij neergelelegd heb dat ik kaal was en dat niet alles alleen maar om het uiterlijk draait en dat het me steeds minder ging interesseren wat een ander van me vond want daar krijg je een innerlijk protest van in de ruimste zin van het woord.

Ik kan alleen ,maar zeggen dat als je in de reguliere geneeskunde geen steek verder komt met je klachten kijk dan verder dan je neus lang is.
Er zijn fantastiese alternatieve artsen en natuurdietisten zat waar je meer dan goed geholpen wordt.
Bovendien worden homeophaties arts/ medicijnen en natuurdietiste vergoed.

Groet, Teuntje

Hey, mag ik je bragen welk dieet je nam en of je darmbacteriën innam,
groet,Marleen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: lekke darm syndroom??
BerichtGeplaatst: Ma Mei 10, 2010 10:35 pm 
hoi allemaal,
ik heb sinds een paar maanden PDS (spastische darm) en daarmee moet ik eigenlijk ook mijn eetgewoontes veranderen (meer gezond eten) want ik heb voor een bepaalde sterke kruid(welke het is, is nog onduidelijk maar we denken iets van peper ofzo) een intolerantie, dan krijg ik erge buikpijn/krampen. Ik vind het moeilijk om mijn eetgewoonte aan te passen, ik blijf nog steeds snacks tussendoor eten en dan heb ik er eigenlijk 'schijt' aan dat ik dat eet

Ik heb daarom ook sinds kort andere klachten gekregen en heb het idee dat ik nu ook een lekke darm syndroom heb. Ik ben zo moe, als ik opsta, een douche neem dan blijf ik moe, ik heb geen energie en zin om iets te gaan doen en het liefst slaap ik de hele dag door en voel me erg zwaar(moe) in me hoofd. Ook heb ik sinds kort hele erge hoofdpijn, soms wel een soort van aanvallen, lijkt erg op migraine en misschien heb ik dat ook wel maar dat weet ik niet zeker.

Een paar maanden geleden toen ik net wist dat ik PDS had, kreeg ik ook angstaanvallen (bang om ziek/misselijk te worden als ik ergens heen ging). Ben toen naar een Psycholoog geweest en het gaat al een stuk beter daarmee, gelukkig. Maar af en toe heb ik nog wel eens van die terugvallen en als ik dat heb word ik ook erg verdrietig en depressief (denk ik bij mezelf: waaarom moet ik dit allemaal hebben, waarom overkomt het mij en wanneer houd dit op etc.)

dit is nog maar een beetje een samengevat verhaal maar misschien dat mensen dit ook herkennen? ik las ook in veel verhalen dat de huisartsen in eerste instantie bij sommige dachten aan PDS maar dus dit hebben(lekke darm syndroom).. en ik vraag me ook af of ik het ook heb..
(heb trouwens ook dat candida albicans)

Xx.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Sep 04, 2010 6:48 pm 
ik heb ook last van een lekkende darm.
ik moet zo rond de 15 pillen per dag slikken + 2zakjes per dag.
ik ben steeds heel snel vermoeid en ik val met de kilo's af
mijn huisdokterwist niet wat ik had en de ziekenhuizen ook niet.
we zijn toen naar een homeopatische dokter geweest en die heeft door gewoon mijn bloed te laten testen erachter gekomen dat ik een lekkende darm had.
ik vind het heel vervelend dat ik zoveel pillen moet slikken want ik het nog wel steeds veel last van vermoeidheid, dus bij mij helpe die pillen niet zo goed tegen vermoeidheid.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Okt 25, 2010 2:29 pm 
Hallo, Ik las je berichtje en ben zeer benieuwd hoe het nu met je gaat en wat je ervaring is met de Oosteinde Walborg kliniek. Deze week ga ik daar met mijn zoontje van 7 naar toe.

Gr, Patricia

teuntje schreef:
Het begon bij mij na diverse a.b. kuren met allerlij ontstekingen, misselijkheid, afvallen, obstipatie, eczeem, haarverlies, moeheid.
Mijn huisarts werkte niet mee.
Had het over PDS, wilde niet verder zoeken en daarmee was de kous af.
Doordat weerstand wegviel stak ook psoriasis de kop op.

Ben naar de Oosteinde Wakdorf kliniek gestapt en kreeg bloed- en ontlastingtest via het KEAC met als uitslag lekkende darm.
Candida albicans klasse 3 en en nog twee andere schimmels en een gist hebben de overhand.
Ook heeft de test uitgewezen dat ik allergies ben voor een paar voedingsmiddelen klasse 3 en heel veel in klasse 2.

Moet nu aan het rotatie dieet zonder de voedings middelen waar ik allergies voor ben wat dus bitter weinig is.
Heb enzym therapie, supplementen, celzouten, probiotica en dikke darmspoeling om te ontgiften.

Over enig resultaat kan ik op dit moment nog niets zeggen daar ben ik te kort voor bezig.
Ik kan alleen maar zeggen, laat jullie asjeblieft goed testen want er kan een wereld van ellende onderliggen om naar boven te komen als je niet op tijd laat behandelen.

Groet Teuntje

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 6:01 pm 
test

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 6:08 pm 
Citaat:

Je doet er goed aan om 'energiewaarde' tussen quotes te zetten, want niemand weet bij god wat het is.

Mijn moeder komt net van Bep Wolf en Bep heeft even een paar stokjes rondom d'r lichaam gehouden om d'r 'energiewaarde' op te meten.

Ik ga er van uit dat m'n ma heeft gevraagd wat 'energiewaarde' nu precies is, dus ik vraag haar wat het is. Blijkt dat ze het niet heeft gevraagd.

Luister... als je niet weet wat 'energiewaarde' is, dan betekent het dus ook niks.

Ik probeerde aan m'n ma d'r hoofd te pulken dat dat alternatieve gezwets nergens over gaat, maar dat wil er dus niet in.

Ze zei (en ik quote) "als je er niet in gelooft dan hebben we het er toch niet over?".

Waarop ik zeg "oh... dus je geeft toch dat het een geloof is?".

En daar komt dan geen antwoord meer op.

Logisch. Want mensen die alternatieve genezers geloven moeten hun geloofje (en daarmee hun ego) beschermen.

Beetje jammer dat m'n eigen moeder dom genoeg is om alternatieve genezers te geloven. En wat zit zo'n geloof DIEP!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 6:13 pm 
Angelique schreef:
ik neem heel veel medicatie (allemaal homeopatisch)zo een 15-tal pilletjes, 60druppels, 2capsulen en 2x een poedertje, allemaal op 1dag. in zware doseringen.het nadeel met homeopathie is dat het zeer duur is en dat je nix terug krijgt.

Nee, je krijgt inderdaad niks terug voor homeopathie. Het werkt namelijk niet.

In homeopathie worden werkende bestanddelen namelijk zo verdund dat je een container ter grootte van een planeet nodig hebt om nog 1 molecuul van het werkend bestanddeel tegen te komen.

Homeopathie is verzonnen door ene Samuel Hahnemann, die zomaar uit z'n duim zoog dat stoffen die je ziek maken je beter kunnen maken in zeer kleine hoeveelheden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Homeopathy

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 21 berichten ]