Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Melkvervanger
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2009 4:16 pm 
Hallo,

Ik heb 2 kids eentje van bijna 5 en eentje van 2 jaar.
Beide zijn nog steeds allergisch voor koemelk en drinken soja. De soja wordt niet vergoed en begint inmiddels een aardige kostenpost te worden.
Ze drinken nu 2 bekers per dag, ik zou dat willen afbouwen naar 1 beker, wat is dan een goede aanvulling voor het calcium?

Groetjes mams TJ

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: Melkvervanger
BerichtGeplaatst: Di Nov 17, 2009 8:58 pm 
Hoi

Mijn dochter bijna 4 mag ook geen koemelk en sinds kort reageert ze ook op soya melk, nu heeft de diëtist voor ons uitgezocht, als ze 1 broodje met geitensmeerkaas eet per dag, verder veel verse groente en fruit.
1 een Multi vitamine tablet dan heeft ze voldoende calcium voor haar leeftijd.

Verder is er sinaasappelsap te koop van appelsientje met extra calcium.

Als je een verklaring van een arts hebt voor de koemelk allergie dan kun je dit aftrekken bij je jaarlijkse opgave van de belastingdienst, hier krijg je dan best wel wat geld voor terug.

Groetjes Martientje

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Dec 31, 2009 11:31 am 
Hoi Mams TJ,

Mijn dochter van 2 mag ook geen koemelk, maar zij krijgt Sojamelk van AlproSoja (en ook toetjes daarvan). De kindervariant (voor kids van 1-3, met giraffe) bevat extra calcium en vitaminen zoals deze ook in gewone melk zitten. Dit drinkt ze al jaren. Wat geef jij dat dat zo duur is? Nutrilon nog?

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2010 10:39 am 
Hoi mama T

Als je een verklaring van de huisarts of kinderarts hebt dan kun je bij de belasting dienst geld terug krijgen i.v.m koemelk allergie.

Mij dochter kan overigens ook niet tegen Soya melk dedieetist heeft voor haar bekeken dat als ze 1 multivitamine voor kinderen per dag krijgt en dan 1 broodje belecht met geiten smeerkaas dat ze dan voldoende calcium krijgt.
misschien kun je ze nog 1 beker melk per dag doen en een vitamine tabletje er bij geven.

Groetjes Martine

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 4:11 pm 
Gast schreef:
Hoi Mams TJ,

Mijn dochter van 2 mag ook geen koemelk, maar zij krijgt Sojamelk van AlproSoja (en ook toetjes daarvan). De kindervariant (voor kids van 1-3, met giraffe) bevat extra calcium en vitaminen zoals deze ook in gewone melk zitten. Dit drinkt ze al jaren. Wat geef jij dat dat zo duur is? Nutrilon nog?

Ze krijgen allebei Alprosoja, Nutrilon hebben ze nooit gehad want ze hebben allebei lang borstvoeding gehad

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Mei 25, 2010 4:13 pm 
Gast schreef:
Hoi mama T

Als je een verklaring van de huisarts of kinderarts hebt dan kun je bij de belasting dienst geld terug krijgen i.v.m koemelk allergie.

Mij dochter kan overigens ook niet tegen Soya melk dedieetist heeft voor haar bekeken dat als ze 1 multivitamine voor kinderen per dag krijgt en dan 1 broodje belecht met geiten smeerkaas dat ze dan voldoende calcium krijgt.
misschien kun je ze nog 1 beker melk per dag doen en een vitamine tabletje er bij geven.

Groetjes Martine

Kun je bij je aangifte aangeven dat je een verklaring hebt van een ha of ka ivm koemelkallergie of gaat het anders in zn werk

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ]