Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 17, 2003 12:00 am 
Metselaarsexseem, dat is een contactallergie voor "chromaat",en kan samen gaan met andere metalen ,zoals "nikkel en kobalt"
De huid word rood of blaasjes,of de huid zwelt op,en het jeukt ! !
Alleen bij zweten komt er chromaat vrij,en dat geeft vaak problemen met schoenen ,en het zitten op een leren bank,leren horloge bandjes,folders en kranten vanwege de inkt ,maar de grootste boosdoener is CEMENT(nat),vandaar metselaarsexseem ! !
Misschien kun je.... chromaat .....wel op internet vinden ,veel succes
groetjes LISA

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Deze klachten kun je melden bij het meldpunt Gezondheid en Milieu, 010-4558201. Misschien kunnen ze je daar verder helpen.
www.mngm.nl
Groet,
Anneke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Dank je, Lisa. Denk je dat je dit kan krijgen van cement, de zogenaamde "joint filler" en "joint finisher", die gebruikt wordt om bij het plaatsen van gipsplaten (gyproc) de voegen op te vullen? Deze cement wordt in drie keer geplaatst en wordt twee keer afgeschuurd, wel als hij droog is. Maar ik weet dat er heel veel van dat cement-stof vrijkomt, dat overal in en door kruipt. In mijn geval gaat het om een plafond, en zelfs na een week komt er nog van dat stof vrij (eigenlijk totdat het plafond geverfd is).
Nu heb ik jeuk, blaasjes en roodheid, vooral in mijn huidplooien (dus de warme plaatsen van het lichaam).
Denk je dat dit soort cement de boosdoener is voor mijn contactallergie (dus eigenlijk de stofdeeltjes die in de lucht zitten)?

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ]