Op dit onderwerp reageren  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
hee J uit K wat is je probleem.. als mensen het fijn vinden om met elkaar over dit soort dingen te praten.. laat ze.... en wat moet je dan eigenlijk op deze site!! we zijn volwassen mensen....laten we ons dan ook ze gedragen!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
wat doet mij het goed dat ik niet de enige ben met dit probleem.. veel herkenbare dingen (erg vermoeid,vieze adem etc) ik heb al een lange tijd last van witte plekken in de keel, een keer in de zoveel tijd vallen ze eruit (erg vies) en na een tijdje komen ze weer terug.. daarnaast heb ik erg opgezette klieren in mn nek, en af en toe wat oorpijn.. tijd geleden naar de arts geweest, die wist niet wat het was, en al het terug kwam moest ik maar weer terug komen.. Vriendin van mij heeft hetzelfde gehad,die bleek keelontsteking te hebben.. maandag maar weer naar de arts.. ben beniewd wat hij nu te vertellen heeft..

heb mijn amandelen nog wel, maar ben nooit geopereerd...
maar als ik het zo lees, kan je er behoorlijk van opknappen.
zie het alleen niet zo zitten... maar goed, eerst maandag maar afwachten..

groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hmm.. ik heb nu ook last van die witte puntjes .. en ik weet nuiet of 't enorm stinkt want dat kan ik bij me zelf niet ruiken...:P
maar als ik slik doet t pijn... ik gorgel met water en zout.. en peots mijn tanden 2x per dag... en eet veel ijsjes .. maar dat zal we niet helpen maar k vind 't wel lekker haha

maar zal het zo over gaan bij mij?? of is dit blijvend:S??

groetjes van mij xxx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
Hoi Puck,
zo heb ik ook lopen tobben, uit die gaatjes komen die witte pitten, en dat stinkt , dat heeft met een onsteking te maken, maar je moet gewoon naar de kno arts gaan en je keelamandelen laten verwijderen, het gaat vaak niet over, en dan blijf je met die vervelend witte pitten zitten, ze komen toch gewoon terug, en als je eraan zit wordt het alleen maar erger.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb er ook last van. Maar wat me het meest aanspreekt is dat mensen zeggen dat de vermoeidheid weggaat als je je amandelen laat knippen. Nu komen er ook allemaal witte puntjes uit m'n amandelen. Ik heb er alleen geen pijn. Maar ik snap niet hoe dat kan samenhangen met vermoeidheid. Wie kan mij dat uitleggen. Voel me wel heel vermoeid, maar snap het verband niet met die witte puntjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Geweldig te lezen wat ik nu heb!! Mijn huisarts beweerde dat die stinkende witte bolletjes een soort pus was.... Ik heb er sinds ik keelontsteking met pfeifer heb gehad erg vaak last van. Slechte adem en als ik te weinig geslapen heb keelpijn! Het zijn dus de amandelen!! Adviseerd iemand mij om ze er dan ui te halen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Heey...

Morgen (donderdag 7 sept. 2006) moet ik ook binnengaan in het ziekenhuis om mijn amandelen eruit te laten halen. Wat de opname betreft: vrijdagmiddag mag ik terug naar huis. Ik hoop dat ik niet té veel pijn zal hebben...

Ik had veel last van angines of witte angines dus heeft men van de 1e keer gezegd: amandelen moeten eruit.

En die witte bolletjes achteraan de keel heb ik trouwens ook...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2005 12:00 am 
en wat nou als de bultjes weg zijn als ik naar de kno arts moet?!

ik heb er nu nog drie maar ik hoef pas over 2 weken naar de kno arts....

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
*let op!*

de korreltjes /brokjes of hoe je ze ook wilt noemen zitten NIET in de amandelen maar achter in de keel.
het betreft hier dan ook geen amandel ontsteking.
als men het forum goed leest dan leest u ook dat de korreltje ook los komen, en uit je mond komen.
Pus komt niet in brokjes uit je keel, en ruikt niet naar "poep"
de brokjes kunnen groter worden en gaan er dan uitzien als "bloemkooltjes, een beetje wit/creme kleurig of soms licht bruin.
als ze klein zijn kunnen ze er ook uit komen door gorgelen met zout water of met spa rood en niet met waterstof peroxide.

het gaat hier dan ook niet om een ontsteking mevrouw de mondhygieniste.
ik hoop genoeg geinformeerd te hebben

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ja, ik heb ook last van die zogenaamde amandelstenen...Ben er vandaag voor naar de dokter geweest.
Hij vertelde mij dat deze stenen niks met je amandelen hebben te maken. Ze liggen in de 'groeven' naast je amandelen, het weghalen van de amandelen hebben dus geen nut..die groeven gaan daar niet mee weg. De stenen zijn ook gewoon etensresten, bacterien.. En als je hard moet hoesten of de groef begint verstopt te raken komt het propje eruit. Ik heb nu een mondwater gekregen, waardoor ik kan voorkomen dat de propjes zich gaan vormen in de groeven... Dus wij hebben met zijn allen denk ik een beetje pecht..er is niet veel aan te doen dan pielen met een wattenstaafje en gorgelen..:(

Groetjes, Mijke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
malissa veel succes .
En voor na de operatie veel beterschap!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik was 38 toen ik m'n amandelen eruit liet halen, omdat ik al vanaf m'n pubertijd de witte propjes in de amandelen had.
Na een wat langdurig en heel pijnlijk herstel van ca 14 dagen ben ik erg blij dat ik ze heb laten verwijderen. Had ik veel eerder moeten laten doen: hoe jonger, hoe minder last van de operatie.
Voor de duidelijkheid: het zijn geen ontstoken amandelen, maar ophopingen van afvalstoffen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hoi Tatiana,

Ben erg benieuwd wat voor jou precies de veranderingen zijn nu je een poosje verder bent. Ik ben 31 en heb al best lang last van m'n amandelen, ze zijn steeds dik met op z'n tijd uitschieters met flinke koorts enzo. Daarbij komt dat ik al erg lang steeds maar moe ben, slecht slaap en snurk als een gek. Binnen nu en een maand word ik geopereerd en ik zie er best wel tegenop eigenlijk. Daarom ben ik nu een beetje zoekende naar verhalen van mensen van mijn leeftijd die de operatie hebben ondergaan en iets over 'het leven daarna' kunnen vertellen (na de weken afzien vlak na de operatie). De KNO-arts belooft me een heel ander mens te worden, maar ja.. ik hoor toch ook graag de ervaringsverhalen van de patiënten zelf. En natuurlijk het liefst de positieve verhalen, want vandaag hoorde ik nog een eng verhaal van iemand die geopereerd was terwijl de amandelen ontstoken waren en dat had geen kleine gevolgen, dat maakt me een beetje bang. Misschien dat daarom een verhaal over de positieve gevolgen de angst wat kan wegnemen. Jij zegt duidelijk 'doen dus', dus ik hoor het graag! Alvast bedankt!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hallo,

Ik kom misschien een beetje laat met mijn reactie,maar beter laat dan nooit.
Mijn amandelen zijn er afgelopen jaar uitgehaald ik was toen 33 jaar.Ik had een wachttijd van 3 maanden.
Achteraf bleek dat ik al jaren chronisch ontstoken amandelen heb gehad.Had ook altijd last van die vieze stinkende weet ik veel wat voor dingen die zich inderdaad ook verstopte achter mijn amandelen en dan af en toe eruit kwamen.
Ik heb 6 weken op de bank gelegen met zeer veel pijn let wel niet iedereen is het zelfde.Kon niks meer eten alleen nog maar waterijsklontjes zelfs ijsjes ging niet meer.
Ben toch blij dat ze eruit zijn.
Nu ben ik bijna een jaar verder en heb het streptokokken virus van mijn zoontje kado gekregen dus dat betekent weer keelpijn en weer een antibioticakuurtje daar gaan we weer.
Maar ja ontstoken amandelen kunnen het in ieder geval dit keer niet meer zijn,althans niet zo snel want ze kunnen wel weer aangroeien namelijk.
Hopelijk hebben jullie iets aan mijn verhaal.
Als ze eruit moeten laat ze dan eruit halen de dokter zegt het niet voor niks en tegenwoordig halen ze de amandelen ook niet meer zo snel weg dus als ze zeggen eruit is het ook echt nodig,Doen dus.

Groetjes Tatiana

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Hallo,

ik heb hier ook last van. Mijn KNO-arts zegt dat het etensresten zijn die in de holtes (cryptes) van de amandelen zitten en daar door bacteriën omgezet worden in de vieze propjes.
Ik lees overal dat er twee meningen zijn; dat het pus is en dat het entensresten zijn. Het is toch weer straf dat de medici het er niet over eens zijn.. Als ze dat nu onder de microscoop leggen, zien ze dan niet het verschil tussen etensresten of pus ?
Enfin, Als je je kan behelpen met ze eruit te duwen of je hebt geluk dat het uit zichzelf stopt, dan kan je het zo laten. En anders moeten de amandelen eruit !

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik had zelf ook sinds een maand last van witte bolletjes in de cryptes van m'n amandelen en m'n hele leven al veel keelontstekingen dus ik heb m'n amandelen er maandag uit laten halen (ik ben 23). Het doet nu nog wel pijn en m'n tong is voor de helft gevoelloos (!) maar ik ben blij dat ik van die amandelen af ben en daarmee ook van de problemen (hoop ik). Ik vond het eerst ook eng om te laten doen maar des te langer je wacht des te moeilijker de stap wordt!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb dat ook, ik ben 16 jaar, maar het lijkt me absoluut geen pretje om ze weg te laten halen.
Ik heb het ook zo af en toe, maar verder bijna nooit last van keelpijn, en zover ik weet ook eigenlijk geen koorts
Dan is het toch ook niet nodig om ze weg te laten halen?
Ze stinken wel he, die korreltjes, mijn god :P
Je gaat er ook van uit je mond stinkne, maar nooit gedacht dat het daar aan zou liggen!!!!
Wat denken jullie dat ik moet doen.. ?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Sandra,

Dat snurken komt me zeer bekend voor ik snurkte al jaren hele bossen om,en toen ik de eerste keer na de operatie in mijn eigen ben sliep zei mijn man de volgende dag dat hij een paar keer goed heeft moeten luisteren of ik nog wel leefde hihihihihihihi.....
Ik snurk helemaal niet meer en dit deed ik al jaren.Schaamde me er zelfs voor.

Maar om ook eerlijk tegen je te zijn.
Ik heb na de operatie veel pijn gehad en baalde in het begin dat ik het heb laten doen kon echt 6 weken lang niks eten.Nu niet meer nu ben ik er blij mee.
Maar luister goed iedereen is anders bij jou hoeft dit helemaal niet het geval te zijn.

Ik denk dat het bij jou,als je eenmaal geopereerd bent ook goed zal doen.
Vooral die koorts en dat snurken en die moeheid daar ben je dan eindelijk vanaf.
Je kent het gezegde toch "wie mooi wil zijn, moet pijn lijden "
Wie weet heb jij nergens last van want dat hoor je ook wel vaker.
één advies drink goed en veel hou die keel nat.

Sterkte verder Tatiana

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo....

Ook ik heb al een tijdje last van die witte vieze dingetjes...
nu al een tijdje geen last...maar het komt met vlagen...
erg vervelend!!!

2 weken geleden kreeg ik ontzettend veel last van mn keel...
kreeg moeite met slikken...koorts..echt beroerd!

Ik naar de dokter..en hij zei een flinke angina!
ben zwaar allergies voor peniciline..dus dat werd een antibiotica..
kuurtje van een week,waar ik heel snel van opknapte...

na een week...klaar met de kuur..en 2 dagen later weer diezelfde pijn in mn keel...weer niet kunnen slikken...
Ik terug naar de dokter..hij zei me dat de antibioticakuur niet had aangeslagen...en dat dat kan betekenen dat ik pfeiffer heb!!
FIJN!!!!!!!!!!!!!!!!Ben nu bezig met weer een kuur van 10 dagen!!

Heb nu afgelopen dinsdag bloed laten prikken..ook omdat ik de laatste tijd erg vermoeid ben...en veslaafd ben geworden aan mn bed!!

maandag de uitslag....LET YOU ALL KNOW!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
P.S. die witte 'korrles' heb ik sinds mijn amandelen eruit zijn niet meer gezien, dus het heeft wel met elkaar te maken!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi!
Die korrels zijn idd onstoken dingen op je amandelen. Ik heb ze eruit laten halen en sinds ze eruit zijn heb ik elke jaar last van hevige keelpijn (had ik daarvoor niet, alleen wel die stinkdingen die ik eruit wilde hebben).
Dus ik zou er nog maar goed over nadenken om zomaar je amadelen eruit te laten halen, want ik was rond de 20 jaar (nu 27) en het was echt wel een heftige operatie, waarvan ik 9 dagen last had!
Groetjes en succes met de witte korrels!
Diane

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Hoi,

Even enkele dingen opklaren.

Over die vermoeidheid. Je amandelen zijn hoogst waarschijnlijk ziek en je lichaam probeert die te genezen, maar dat lukt niet. Van daar de verminderde fitheid. Niet iedereen heeft hier last van.
Je huisdokter gaat je dan proberen een zink kuur voor te schrijven die je immuniteit zou verhogen, maar dit gaat het probleem echt niet oplossen.
Die witte brokjes heet eigenlijk caseus, wat het latijn is voor kaas. Die brokjes zijn een deel voedingsresten en bacterien. Je kan die eruit halen, maar dit is echt wel onbegonnen werk, omdat die brokjes veel dieper in je amandelen ook zitten en die zie je gewoon niet. Die brokjes zitten in gaten in je amandelen en ze 'zitten' er niet alleen, maar ze zorgen er ook voor dat de gaten in je amandelen ook groter worden...

Ga naar een goeie NKO arts, vraag bij twijfel een tweede opinie bij een andere.
Maar heb geen schrik voor een eventuele verwijdering. Amandeloperaties komen heel frequent voor.

Hopelijk ben je hier iets mee.

Mvg,
Erik

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb een gedeeltelijke oplossing voor de witte korreltjes:

Flos eerst je tanden, Poets daarna je tanden EN je tong. De tong moet helemaal gepoetst worden, totdat hij zuiver rood is. En vermijd het eten van kaas.

Works for me!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
– You could try gargling frequently with warm salt water (1 teaspoon of table salt mixed with one pint of water– gargle with about 1/4 cup of this mixture three times per day, after meals.)
– You could also gargle with a mouthwash called Alkalol, which is essentially salt water combined with a variety of natural aromatic extracts; some people prefer Alkalol to plain salt water. Most other commercial mouthwashes contain sugar or alcohol, which are pleasant-tasting but are, in the long run, fairly irritating if used frequently.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Nou pff eindelijk meer mensen met deze klachten, alleen ik heb de plekjes nu niet in mijn keel maar op de tong en smaakpapillen achter in de keel zijn vergroot en af en toe laat mijn stem het even afweten, verder ben ik ook erg moe e.d. ben gewoon mezelf niet weet iemand wat er aan te doen is??? of te slikken?? Ben wel blij er nu het een en ander over te lezen want maakte mij al grote zorgen begin nu eindelijk aan een leuke tijd in mijn leven en zag die al in duigen vallen. Ik heb geen keelamandelen meer die zijn er uit gehaald toen ik 6 was en ben nu 40. Hoop op een reactie hoe klachten te verzachten.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende