Op dit onderwerp reageren  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
ja kan best begrijpen hoe ji je voelt ik ben 58 jaar ik heb het sins 3 maande ik wort er nou al gek van krijg mondwater van de dokter maar help hele maal niet heb het veral aan een kant van de tong en aan de punt van de tong dan aan de binnen kand van de lippen als ik wat eet voel ik niets maar dan begind het weer ik weet ook niet wat het is durf ook eigelijk niet meer naar de doctor ben allijn aan het denken wat het zijn kan heb nou gelezen dat heel veel mensen er last van hebben dit wou ik even kwijd

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
Beste Elly

Hoe zijn de resultaten bij het inzetten van uw inplantaten?
Eennieuwe gebitsprothese zie ik niet zitten, ik denk dat dat de pijn niet zal verhelpen maar inplantenten? Helpt het. Laat mij vlug iets weten.
Ik xordt soms gek van de pijn
Mariette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
Beste mondbranders,

Ik heb ook al een jaar last van mijn mond. In het begin dacht ik dat het van een antibioticakuur kwam, die ik tijdens een zware griep voorgeschreven kreeg, maar uiteindelijk had ik al eerder last van een droge mond, dus dat was de oorzaak niet.
Van de huisarts kreeg ik een gel tegen een schimmelinfectie, toen dat niet hielp naar de dermatoloog. Die constateerde: mond en tongbrand.
Een maand later nog naar een kaakchirurg geweest, maar die kon ook niets doen, mee leren leven!!!!!!
Ik had inmiddels een andere gebitsprothese, maar het lijkt daarna wel veel erger.
De bioxtra-gel, tandpasta, kauwgom en mondwater gebruik ik sinds
3 maanden, geeft wel verlichting maar het is geen geneesmiddel.
Het wordt ook niet vergoed en dan is het een dure aangelegenheid.
Ik ben nu bezig met implantatologie, eerst mijn onderprothese en als dat goed aanslaat ook de bovenprothese. Ik wacht nu op een oproep en hoop dat dat snel is. Heeft iemand hier ervaring mee?? en helpt het???
Want het mondbranden beheerst en vergalt mijn hele leven.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 27, 2006 12:00 am 
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een paar jaar last van mondbranden. Echt een lastige kwaal waar moeilijk van af te komen is. Ook ik ben overal geweest. Ik ben 33 jaar en er is geen verklaring voor. Ik krijg steeds te horen dat het een hormonenkwestie is. Wel heb ik een aantal tips die wellicht andere mensen kunnen helpen;

- Alfa Liponzuur (een voedingssupplement), verkrijgbaar bij apotheek
- multivitaminen
- geen kruidig voedsel
- veel drinken
- genoeg slaap
- gezond eten; voldoende groenten en fruid e.d.

En wat mij echt HEEL goed helpt zijn de producten van Biothene. Ik ben er pas mee begonnen en merk echt een verschil. Tandpasta, mondspoeling en de gel. Het is nog niet over, maar ik kan er veel beter mee omgaan.

Veel succes en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groeten,
Nikki

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am 
Ik heb in november 2006 een brug geplaatst gekregen. In januari begon bij mij het tongbranden. Bij de huisarts gekomen kreeg ik tabletten omdat ik last van maagzuur zou hebben. Dit bleek niet te helpen. Toen ben ik naar mijn homeopaath gegaan die meet via het vegetatief zenuwstelsel. Ik bleek last te hebben van een gif dat ik binnen heb gekregen via waarschijnlijk een ingeep. (Toen de brug geplaatst werd heb ik veel= 6x verdoving injecties gekregen binnen 1 week tijd (septamest) .)
Ik heb nu een half jaar lang behandelingen achter de rug bij de homeopaath met korrels en druppels.
Het tondbranden blijft en alle behandelingen ten spijjt, die hebben dit niet verholpen.
Nu naar de tandarts gegaan ivm de geplaatste brug.
Ik wil hem eruit.
Hij begon over "mondbranden" . Hij zag niets bijzonders in mijn mond, niet rood oid. De brug zat ook goed.
Had het over mond te spoelen met Corsodil. Misschien zou dat helpen.
Ik heb het 2x gedaan..... Vreselijk! Mijn tong leek een ruwe lap te worden en ik had een paar uur geen smaak meer.
Nu ben ik door de term "mondbranden" eens gaan googelen en kom er achter dat dit veel vaker voorkomt!
Oeps! Op zich fijn dat het niet een ernstige ziekte is....
Maar de hinder!!! Vreselijk!
Wat kan ik nu het beste doen?
Ik ben 48 jaar, val dus binnen de leeftijdsgroep die wordt aangegeven in de folders! brrr
Petra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2007 12:00 am 
Beste mensen,

Ik heb al bijna een jaar een pijnlijk aanvoelend brandend gehemelte.
De pijn wordt enkel gevoeld bij aanraking en situeert zich aan de
linkse kant.
Dit alles is begonnen na een tandvleescurretage, ik heb zwaar
botverlies.
Het is begonnen met een klein plekje, nu bijna een jaar later is de
ambetante plek groter geworden, op mijn gehemelte zelf is niets te
zien, dat ziet er heel gezond uit.
Zijn er mensen die dit herkennen?

Groetjes.
Ann

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 07, 2007 12:00 am 
Ik heb er al een jaar last van mondbrand.lippen,tong.gehemelte.
Ik gebruik cammile thee om te spoelen,ook een borrel jenever om te spoelen,verzacht tijdelijk.
van de huisats krijg ik af en toe een fles Nystatine Labaz ook om te spoelenen dat helpt maar ook maar tijdelijk. eigenlijk helpt er niets alles maar voor even. mijn gebid gaat er dikwijls uit dan is het ook weer iets minder. je gaat alles zoeken om er van af te komen.en melkproduckten wel laten staan want inder daad dan wordt het erger. we moeten er mee leren leven.
Er is geen medicijn voor helaas.
Ik ben 70 jaar
goed dat we van elkaar horen hoe jij er mee omgaat dat verzacht de pijn een beetje.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
Ellen,

Ook ik heb heel lang last gehad van tongbranden. Ik ben er ook overal voor geweest. Zonder resultaat. Maar ik heb zelf uitgevonden, dat het van de fluoride in de tandpasta kwam.
Ik gebruik nu Sensodyne zonder fluor en met resultaat. Ik ben al jaren zonder klachten. Ik hoop dat je er ook wat aan hebt.

Groetjes

Jopie.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 10, 2007 12:00 am 
Ik ben 60 jaar. Heb al 4 maanden last van mondbranden. Dan zit het op het gehemelte, dan in de keel dan weer de tong(heel licht) of tegelijk op meerdere plaatsen. Ook het praten gaat dan iets pijnlijk.
Het lijkt op de dag ook van intensiteit te veranderen. Het begint vaak om 10-11uur en wordt wat beter s'ávonds na het warme eten. Ook verandert het overdag wel eens van intensiteit. In bed minder last. Gebruik ook biotene tandpasta. Dan minder last van een droge mond in bed, dat helpt wel iets.
Het blijft een vervelende kwaal. Het is ongeveer 2 weken na een behandeling bij de kaakchirurg gekomen. Ook in die tijd verschillende medicijnen tegelijk gebruikt. Het begon met heel erg branden en nu brandt het iets minder maar wel heel vervelend. Ik heb begrepen dat het vaker komt na een behandeling bij een tandarts of kaakchirurg en/of gebruik van bepaalde medicijnen.

Heeft iemand nu al baat bij een behandeling of moeten wij maar afwachten hoe het afloopt? Ik heb te doen met mensen die al jaren last hebben van deze kwaal. Moet je toch niet aandenken. Sterkte allen.

Graag een reactie van ervaringsmensen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:00 am 
Ik heb ook last van tongbrand , plots gekomen ,ben 34 jaar .
Mensen die de bioxtra gel gebruiken
Hoe gebruiken?. bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 19, 2007 12:00 am 
Beste allemaal,

ong 10 wkn geleden kreeg ik ook pijnlijke klachten aan mijn tong (branderig, pijnlijk). Alsof ik te hete soep had gegeten. Dacht eerst dat het een virusje was, omdat mijn peuter daar ook over klaagde. Het hield aan totdat we op vakantie gingen, waar ik noodgedwongen peutertandpasta moest gebruiken (was de mijne vergeten). Daarna werden de klachten minder. Echter kwamen weer terug. Waarschijnlijk omdat ik ondertussen weer gewone tandpasta gebruikte. Daarom overgestapt op paradontax zonder fluoride en sindsdien al ong 6 wkn geen last meer gehad. Wellicht een verlichtende tip.

Succes ermee.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 12:00 am 
In januari van dit jaar aan mijn stembanden geopereerd en enkele weken later geconfronteerd met mondbranden, vooral de binnenkant van mijn onderlip en het puntje van de tong. Dit heeft een paar weken geduurd maar is vreemd genoeg verdwenen toen een koortslip-uitbraak begon. Zou het één met het ander te maken kunnen hebben, kortom is het een andere uiting van het koortslipvirus?

Ben benieuwd of anderen dit verband ook kunnen leggen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2007 12:00 am 
Hallo Nikki,

Ook ik heb al zeker zo'n twee jaar last van tong- en mondbranden.
Ik ga je tips zeker gebruiken. Helpt het nog steeds ?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ook ik heb al zeker zo'n twee jaar last van tong- en mondbranden.
Ben nu 51 jaar en heb last van een glutenintolerantie. Ik zie deze klacht (tong- en mondbranden) wel vaker bij coeliakie patienten voorkomen. Ga de tip van Nikki proberen en zal ook B12 proberen.
Teuni

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Met bioresonantie kun je ervan afkomen, zoek een goede therapeut , liefst een arts.

In Haren zit een prima praktijk!

Dit hoeft je leven niet te vergallen!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 12:00 am 
Beste Rob uit Zwolle.
Welke vitamines heeft U gebruikt. Er zijn zoveel verschillende. Is het nu over? Graag Uw reactie.
Bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: mondbranden
BerichtGeplaatst: Do Jul 31, 2008 4:32 pm 
Lotgenoten,

Ik ben 60 jaar en heb al meer dan 15 jaar last van
mondbranden.
Ik sta ermee op en ga ermee naar bed!!
Allergietesten gaven geen uitkomst en een proffessor in het Erasmus MC wist het ook niet.
Nu ik iets lees over tandpasta, ga ik dat uitproberen en misschien geeft dat verlichting.
Ik heb het al zo lang, dat ik niet beter meer weet en er mee heb leren leven, al is dat wel moeilijk!!
Ik heb ook overproductie van speeksel en dat is ook vervelend.
Sterkte allemaal!!![code][/code]

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Aug 07, 2008 11:47 am 
ik herken mij hier helemaal in,wat mij heel erg helpt is pyralvex,van de apotheek en vitamine b12,het is bij mij nu weg,ik denk ook dat ik een glute allergie heb die zich op deze manier uit....als ik weinig brood eet is het direct minder.Maar die pyralvex werkt echt.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2008 8:32 pm 
Ik heb nu sinds febr.08 last van mond en tongbranden. Het begon met een tintelende tong en ik geef electriciteit af. Vooral de binnenkant van mijn lippen voor in de mond zijn erg. Van de kno arts kreeg ik Buccalsone tabletten 2 mg. Na verloop gaf dit iets verlichting. Maar zodra je ermee stopt komen de klachten weer terug. De tabletten zijn best duur en moet ik zelf betalen.
Ik word helemaal gek van dat gevoel en zou af en toe willen dat ik mijn gebit uit kon doen (is nog echt!). Vooral mijn voortanden. Het gevolg is dat ik enorm ga zitten "zuigen" op mijn voorste deel van mijn mond. Dus overdag kauw ik de hele dag kauwgom om dit niet tot een gewoonte te laten worden. 'S avonds is het het ergst. Soms ga ik van ellende maar vroeg slapen. Ik word er gewoon moe van. Ik ben 44 jaar. Het is gekomen toen er een stukje van mijn kies was afgebroken. Sterkte allemaal!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Mondbranden gestopt!!
BerichtGeplaatst: Di Sep 02, 2008 7:35 pm 
Ik heb geen last meer van mondbranden, heerlijk!!
Zo'n zes jaar geleden begon het bij mij met een droge mond, zomaar ineens zonder aanwijsbare reden. In de loop van de jaren werd het steeds erger, eerst af en toe een pijnlijk, brandend gevoel op de tond, gehemelte en binnen in de mond, maar het werd hoe langer hoe erger. De laatste anderhalf jaar scheurden mijn mondhoeken steeds in en kon ik vaak moeilijk eten doordat mijn keel ook heel erg pijnlijk was. Verschillende keren bij de dokter geweest, die er ook geen verklaring voor kon vinden, en ook de tandarts niet. Biotene tandpasta en alles geprobeerd, verzachte iets maar nam de het brandende gevoel niet weg. Op een gegeven moment eet je bijna niets meer.
Tot ikafgelopen juni bij de dokter kwam voor allerlei vage klachten (moe, benauwdheid e.d.) en er bloed werd geprikt. Zodra de uitslag bekend was werd ik gebeld, dat ik ernstige bloedarmoede had (HB 4.6) Ik kreeg met spoed een bloedtransfusie.
De volgende dag mocht ik uit het ziekenhuis en merkte ik al meteen dat mijn mond niet meer brandde. Vanaf die tijd heb ik er geen last meer van en scheuren mijn mondhoeken niet meer in. Wel heb ik nog last van een droge mond, maar dat is niets vergeleken met de ellende van het mond/tongbranden. Ik weet niet wat me overkomt!
Ik had al wel eerder op forums gekeken, maar nooit het verband kunnen leggen met ijzertekort, anders had ik zeker eerder bloed laten prikken.
Dus heb je ook deze klachten: laat zeker het bloed controleren op ijzertekort (en dan meteen voor B12 tekort, want ook dat schijnt veel voor te komen.)
Ik hoop dat er mensen zijn die dit herkennen en hier iets aan hebben, want ik ben superblij dat ik weer alles kan eten en van die pijn afben.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Okt 22, 2008 10:00 pm 
Beste allemaal,

Ik zat even te googlen op het woord zere tong en schrik best wel van de verhalen. Ik heb sinds een paar dagen een branderige tong en het lijkt alsof het vel eraf gaat. Ik heb onlangs anti-biotica gebruikt en denk dat het daarmee samenhangt. Ik denk nu echter dat ik een behoorlijk verminderde weerstand heb, waardoor allerlei klachten de kop opsteken. Na het lezen van al deze verhalen, zal ik de huisarts vragen mijn bloed te laten onderzoeken. heb geen zin in lange ellende, is het te pijnlijk voor. Bovendien is mijn smaak weg, herkennen jullie dat?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Za Sep 05, 2009 5:40 pm 
[welke vitaminen gebruik je nu danquote="Rob"]Is het misschien zo dat je vitamine preparaten gebruikt, bij mij was het tongbranden ook behoorlijk heftig ,en ben er per ongeluk achter gekomen doordat mijn vitamine tabletten op waren en een paar dagen zonder heb gedaan.
het tongbranden verdween na 2 dagen ben na die tijd weer tabletten gaan slikken ( vitamines ) en het branden begon weer overnieuw.
ben een ander vitamine preparaat gaan gebruiken en heb nooit geen last meer gehad.[/quote]

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 27, 2011 9:41 am 
Hallo

Ik zie dat er hier al een poos niet meer gereageerd is, maar wil toch mn verhaal kwijt.
Ik heb sinds vorig zomer last van tongbranden, God wat vond ik het in het begin moeilijk om hiermee om te gaan zeg. Ik werd er depressief van en dacht zo is het leven toch niet meer leuk en waarvoor doe ik het nog.
Ben in paniek ook bij de dokter geweest, hij liet me duidelijk merken dat hij het allemaal overdreven vond en ik er maar mee moest leren leven en zorgen dat ik eerst weer eens goed in mn vel kwam.
Vroeg me af hoe ik dat moest doen, want het kwam juist dooor het tongbranden dat ik zo depri was.
Nou goed ik kwam toevallig door iemand aan een boek dat heet uit je hoofd in het leven en op dat moment greep ik alles aan wat kon helpen.
Nadat ik dit boek gelezen heb heb ik echt geleerd om er mee te leven en niet meer als hoofdzaak in mn leven te zien.
Ik geniet weer en accepteer het erbij. Tuurlijk heb ik mn momenten dat ik er minder goed mee om kan gaan en voel ik me zwaar k u * maar voor mij is het een graadmeter aan hoe ik in mn vel zit.
Zo gauw ik meer last krijg van het tongbranden weet ik dat ik op mezelf moet letten en gaat het ietsje minder.

Ik was natuurlijk in het begin ook niet zo positief, maar ook met behulp van een goede psycholoog ben ik zo'n eind gekomen.

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Pijnlijke tong
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2011 10:44 am 
Ik kwam erachter dat ik dat kreeg na een verdoving van de tandarts, de tandarts dacht dat ik allergisch was voor die stof (ultracain), dus er werd bij mij voortaan een andere soort verdoving gebruikt als ik die nodig zou hebben. Maar 'n paar maanden geleden moest ik geopereerd worden aan mijn buik met plaatselijke verdoving en wat denk je... ja hoor, weer die pijnlijke tong. Bleek dat ze die stof daarvoor ook gebruiken (ook met de naam CAIN erin). Dus nu zit ik weer zeker 'n half jaar met die pijnlijke tong. Ik heb meteen bij de huisarts doorgegeven dat ik allergisch ben voor die stof (dat het in het systeem zit) zodat het niet wéér zal gebeuren!

Dus mensen... ga eens na of je een verdoving hebt gehad bij de tandarts of ziekenhuis!

Ik heb pas eens gekeken op internet naar die verdoving, het is vergif... kijk hier maar eens >>

http://www.jtmt.nl/index.php?/advies-nvbt-gebruik-geen-ultracain-d-s-480

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2011 10:58 am 
Nu las ik een verhaal op internet van een vrouw die er vanaf was gekomen met een sapkuur. En dat zou inderdaad weleens kunnen helpen omdat dát je lichaam ontgift, dus het gif "cain" gaat dan sneller uit je lichaam. Bij mij duurt het zonder ontgiften ongeveer een half tot 1 jaar voordat de tong wat minder pijnlijk wordt.

Mijn kinderen hebben een beugel en die kregen standaard een zakje met "was" mee naar huis om eventuele irritaties van de beugel daarmee te plakken. Dat bracht mij op het idee om "was" op de kiezen te plakken die mijn tong het meest irriteerden, want dat je tong je tanden/kiezen raakt is onvermijdelijk maar hoogst pijnlijk. Door die "was" voelt het als een bescherming (glad) tussen gebit en tong en dat geeft 'n hoop opluchting, want je kan er echt helemaal niks aan hebben.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende