Op dit onderwerp reageren  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2004 12:00 am 
Wie heeft er inmiddels make-up (mascara, oogpotlood) gevonden zonder de toevoeging CL 77492 waarin dus nikkel kan zitten???
Mijn zoektocht heeft tot dusver niks opgeleverd. Zelfs in de zgn 100% pure produkten als Dr Hauschka zit deze toevoeging!
Wie kan mij helpen want ik loop hier vast!

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
Hai Bè

Dit is eigenlijk alles wat ik weet over dat nikkel en die pagina heb ik dus gekregen van een collega..
Zij heeft dat uit een boek gehaald en dat heet "Voeding van A tot Z"
Sterkte Gr Lot

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal!
Wat een ellende he die allergieen? Ben zelf niet allergisch voor nikkel maar meer voor huisdieren en wasmiddelen en wie weet wat er nog meer gaat komen. Ik las over jullie getob met gezichtsproducten en de kapitalen die jullie hieraan kwijt zijn. Clinique is welliswaar "hypoallergeen" maar de zuurgraad is vreselijk. Het is wel dermatologisch getest, maar wat is de uitslag hiervan? ROC is wel een hele goeie verzorging en pro-retinol gaat als enige vroegtijdige veroudering tegen. Maar kijk ook eens naar www.podiamed.nl en klik op Strictly Pure. Dit merk gebruikt nauwelijks synthetische parfums en/of conserveringsmiddelen en de ingredienten zijn zoveel mogelijk plantaardig. Tevens bevat het geen dierlijke producten en is ook niet getest op dieren. En het is heel goed betaalbaar. Ik gebruik het nu een jaar in mijn schoonheidssalon en heb nog geen allergische reacties meegemaakt, en dit is een unicum! Het adres is wel van een groothandel, maar je kan altijd vragen naar de dichtsbijzijnde depositaire.

Succes ermee!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Marleen.

Ja erg rot hoor jouw klachten...
Het is idd een hele zoektocht naar waar je niet en wel tegen kan.

Voor huidverzorging en make-up zou je eens de producten van Clinique kunnen proberen.

Ik kon ook nergens tegen en had dezelfde klachten als jij.
Ik heb 3 weken geleden bij Douglas proefmonsters aangevraagd.
En ik sta er versteld van ..maar heb ( nog ) geen klachten....

Ook de cremes van ROC verdroeg ik niet.
Verder moet je ook opletten wat je allemaal in je handen pakt....zoals geld en bestek...en deurkrukken.
( maar dat weet je misschien al wel )
Ik wens je veel sterkte met je zoektocht.

Groetjes,
Petra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 05, 2004 12:00 am 
He Janke,

Bedankt voor de tip! Ja, dat bedenk je zelf ook niet he, dat het ook aan het borsteltje kan liggen. Ga het gewoon ff proberen! Je hoort hoe het afloopt. Misschien ook een tip voor jou: ik ben er via internet achtergekomen dat als je make-up ingredient CL 77492 heeft, dat betekent dat er ijzeroxide inzit als kleurstof!
groetjes, leontien

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 06, 2004 12:00 am 
Hallo Petra,

Zal eens wat nieuwe teststaaltjes vragen bij de apotheek. "Douglas" is dit ook een merk van cosmetische produkten (heb er nog nooit van gehoord)
Maar mijn allergie heeft zich al uitgebreid over het gehele gezicht.
En daar zegt de homeopaat dat dit niet alleen van nikkel en kobalt kan zijn. hij denkt eerder aan candida, in combinatie met de allergie, omdat ik nogal gevoelige darmen heb. Heb vandaag een afspraak met bovenvermeld persoon en we zien wel. Ik voel mij precies wel een opgeblazen ballon.
Enfin,
Nikkel zit ook in orgaanvlees, koffie, chocolade en sigarettenrook.
Dus heb sinds gisteren ook al deze dingen niet meer gebruikt, en probeer nu hoopvol te stoppen met roken.
Neem nu ook via de homeopaat colloidaal zilver (oplossing).
10 druppels per glas water (2 maal per dag). Dit werkt ook bloedzuiverend, onstekingswerend, helpt je weerstand een handje, en is een goed middel voor schimmels en gisten.

We wachten terug af.
Bedankt voor je reactie
Marleen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
Wat ben ik blij dat ik dit lees. Ik heb ook enorm dikke ogen en ik dacht altijd maar dat het aan mijn parfumallergie lag maar ik ben ook gezegend met de nikkelallergie en het zou goed kunnen dat er nikkel in mascara zit.. dat verklaart dan natuurlijk al mijn klachten

Bedankt voor de tip en ik ga ook op onderzoek uit!

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 07, 2004 12:00 am 
hallo.

ook ik heb een nikkel en parfum allergie.
de mascara die mij goed bevalt is Lash lift van max factor.

misschien ook iest voor jullie....
groetjes en succes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal,

Jullie zijn geweldig! Ik werd vanmorgen wakker met rode opgezwollen plekken in mijn gezicht. Vandaag gelijk naar een franse dokter gegaan en die heeft me wat medicijnen gegeven. Toch ben ik even verder gaan kijken om erachter te komen wat het was en wat blijkt.... er zit nikkel (CL77492) in mijn dure pas gekochte franse poeder! En ik heb last van nikkelallergie. Maar had geen idee dat ze nikkel in make-up stopten. In ieder geval bedankt! Mijn poeder gaat direct de vuilnisbak in!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Lieve allemaal,

Het is ongelooflijk maar waar; ik ben van alle allergien af! Met bioresonantietherapie. Ik kan niet beschrijven hoe het is om geen dikke ogen meer te hebben. 'Het is gewoon weg. Mijn ogen zijn weer gaaf en glad en jeuken niet meer. Ik kan iedereen aanbevelen naar bioresonantie te gaan. Vaak ligt de oorzaak van je klachten niet in parfum of nikkel maar in een voedingallergie. Een parfumallergie is een bij-allergie. Dat krijg je wanneer je maar door blijft eten van het eten dat je niet mag!

Het kost wel even wat geld maar ik had er alles voor over om zonder allergie te leven en nu doe ik het!

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Daar ben ik weer. Ik wil nog even reageren op Hermien uit Zwolle. Wat houdt deze Bioresonantie precies in en hoeveel kost dit. Zelf heb ik al veel alternatieve geneeswijzen geprobeerd, maar het geeft niet het resultaat, dat ik wil.

Groetjes Tirza

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,
Ik heb sinds 2000 een ernstige vorm van eczeem. Het begon in mijn knieholten en armholten en ging zich verspreiden over beiden benen, buik en bovenarmen. Gaandeweg ben ik erachter gekomen waarvoor ik allergisch ben, namelijk voor lanoline, nikkel en cobalt. Ik ben er twee jaar geleden achter gekomen, dat ik allergisch ben voor de kleurstof die in spijkerbroeken wordt gebruikt. Ik kreeg hier als reactie een heftige vorm van netelroos op. Ik was zo blij toen ik erachter kwam wat mijn allergie veroorzaakte. Toch ben ik er nog niet vanaf en zit het nu op mijn handen en onderarmen. Vooral in de nacht heb ik veel last van jeuk en krabbel ik het helemaal open en plakt alles, vanwege het vocht dat er uit komt.
Ik las de eerdere berichten over de ijzeroxide Cl 77 492. Zelf gebruik ik al jaren de mascara van Clinique en heb nooit een probleem ondervonden. Ik heb geen eczeem in mijn gezicht.
Nu is mijn vraag: Weet iemand of de contactallergie zich ook op andere plekken kan uiten? Ik ben vandaag langs de parfumerie gegaan om te vragen of er ook producten zijn zonder deze toevoeging Cl77492. Helaas zit het overal in, zelfs in de oogcreme van Clinique en in alle merken mascara. Ik heb vanmiddag gebeld naar de Cosmeticavereniging om te vragen of Cl77492 nu echt nikkel is. Het antwoord is NEE, MAAR het zou kunnen dat de ijzeroxide nikkelverbindingen bevat. Dit zou volgens de Cosmeticavereniging dan wel op de verpakking moeten staan, als:nickel. Zelf ben ik nog wel een beetje onzeker wat betreft het gebruiken van make-up. Zou iemand ook alsjeblieft mijn vraag kunen beantwoorden betreft de contactallergie: Uit de allergie zich op de plek waarmee de huid in contact is gekomen met het allergeen of kan dit zich ook uiten op andere plekken van je lichaam?
Groetjes Tirza

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
ik heb ook al een poosje last van nikkel ;en dat vooral aan mijn handen.daarbij ook allergie aan lanolin komt veel voor in zalven o d a nivea .

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
hallo Marjolein

die creme eigt hour zou er daar lanolin in zitten? ik ben daar ook allergisch aan.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 13, 2004 12:00 am 
Heb een mailtje van een medewerkster van Clinque gehad waarin stond dat er in die kleurstof ijzeroxide (CL77492) inderdaad soms sporen van nikkel zitten...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo allemaal,

Ik heb ook een nikkel- en kobaltallergie. Nooit geweten dat dit ook in voeding en make up zit. Dacht meer aan sierraden etc.
Wat een geweldige info, na een zoektoch van toch zeker 10 jaar!

Mijn allergische reactie speelt zich vooral af in mijn gezicht. Enorme branderigheid in het gezicht (niet zichtbaar) maar erg irritant en enorme wallen onder mn ogen. Ik ga dus eerst eens proberen om de eerdergenoemde voedingsmiddelen achterwege te laten....wellicht helpt het.

Ik gebruik al jaren geen oogmake up meer maar zou het dolgraag weer eens proberen. Weet iemand waar je tegenwoordig nog oogmake up van ROC kan kopen? Ik zie alleen maar huidverzorgingsmiddelen bij de apotheek. Het enige middel wat ik op mn gezicht kan smeren is de bodylotion van Balneum Hermal intensive. Verder verdraag ik geen zeep en olie etc. Zodra het aan mijn handen komt, krijg ik een reactie in mijn gezicht.....heel irritant!

Komt iemand dit bekend voor?

Groeten,
Mir.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Aan alle mensen met een nikkel-allergie .....

Kijk ook uit met medicijnen !!!!
Heb zelf een half jaar onder het eczeem gezeten dankzij een toevoeging aan mijn medicijnen: bruin ijzeroxide E174 die als kleurstof voor de pillen (Pravastatine-natrium) werd gebruikt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 14, 2004 12:00 am 
hallo dames, een hele rare vraag van een JONGEN!

ik treed regelmatig op als travo, nu heb ik laats een mascara gekregen van een vriendin van mij, een tijdje nadat ik die opdeed begon het te jeuken, en ik ging dus wrijven, nu een paar uur later kan ik het niet houden van de pijn en de jeuk? kan dit aan die mascara liggen, of zou het een allergie kunnen zijn voor mijn papegaai die ik inmiddels al 3 weken heb? ik weet t is een raar geval, maar goed, ik hoop dat iemand me kan helpen

x John

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hey tirza

Zelf heb ik ook n nikkelallergie, maar gebruik wel de make-up van clinque, ook al bevat t ijzeroxide. Heb helemaal geen allergische reactie meer gehad sinds k overgestapt ben op clinique. Denk dat je het gewoon voorzichtig n beetje uit moet proberen hoe jou huid er op reageert. Dat zal natuurlijk bij iedereen verschillen, maar zelf vind k clinique gewoon super. Je zou wat proefmonsters aan kunnen vragen om eerst uit te testen, want de make-up van clinique is wel erg prijzig. Succes
groeten Janke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hey Leontien,

Ik ben naar de Douglas gegaan want ik wilde overstappen op Clinique omdat ik dus ook rode ogen, vlekken in mijn gezicht, en een extreem droge huid heb. Hiervoor gebruikte ik dus Estee Lauder. (clinique is trouwens super! Wel duur, maar echt geen irritatie ervan) Pas ook je reinigingsmelk aan, niet te vergeten, dokter van der Hoogh is goed!

De vrouw van de Douglas zweerde bij een creme die mij zou helpen tegen de droge huid, vooral rond mijn ogen, want vaak was het opgezet, schilferig, kortom ; ziet er niet uit en niet met make-up te verbergen.

Ik twijfelde, maar ben heel blij dat ik het gekocht heb:
"EIGHT HOUR CREAM" van "ELIZABETH ARDEN"
Het kost 25,- bij de Douglas, en zit in een wit doosje met een zilver randje eromheen.

Je wilt niet weten hoeveel ik hiervoor geprobeerd heb: fenistil, hydrocortison, resquecreme, uierzalf, vaseline, parfenac, pure aloe-vera-gel. Hielp voor geen meter!!

Maar deze creme heb ik pas gekocht, heel dik opgesmeerd, (doe het s'avonds omdat je er uit gaat zien als een glimmende bal haha) de volgende dag is de roodheid weg, en lijkt je huid zachter te zijn geworden, dan na het douchen en warme washandjes erop gaan de schilfertjes eraf, en zit er een nieuw huidje onder.
IK WAS GESHOCKT want dit is het eerste wat helpt sinds oktober ofzo!

Veel succes
Marjolein 21jaar
http://vision.web-log.nl/

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
He leontien

Nu ik dit lees weet k nie zeker meer of k die make-up wel ga proberen. Dat wist ik dus niet! Ze hebben me bij de dermatoloog juist aangewezen om de make-up van clinique te gebruiken. Heb k dat net aangeschaft, ja echt duur. Maar als er ijzeroxide inzit... Mijn parfumallergie is erger dan mijn nikkelallergie, maar durf het toch niet te gebruiken nu ik dit lees...
Maar Marjolein heb jij ook een nikkelallergie of dat niet??
Trouwens ik las op deze site dat de johannesolie van Dr. Vogel ook goed werkt, heb het direct uitgeprobeerd en het werkt wel opgezette ogen zakken wel wat af na gebruik. Misschien nog een tip. Het is homeophatisch dus schaden kan het zeker niet!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 12:00 am 
He hallo,

Voorzichtig heb k toch maareens de make-up van clinique gebruikt, ook al heb k dan wel een nikkelallergie. De make-up van Roc is hier nergens te krijgen en k was het zat om elke dag zonder make-up rond te lopen. Maar kreeg helemaal geen allergische reactie door de make-up van clinique! Gewoon super! Nou doe ik niet elke dag make-up op hoor. Denk dat de concentratie van nikkelsporen erg klein is in die produkten. Mijn parfumallergie is groter dan mijn nikkelallergie en clinique is wel 100% parfumvrij. Maar iedereen heeft natuurlijk een andere huid en reageert anders. Denk dat je dat gewoon voor je zelf moet uitvinden. Succes allemaal! He k had nog een vraagje? Weet nie of iemand me helpen kan? Maar ben nog op zoek naar contactlenzen (vloeistoffen) zonder conserveermiddelen, hoorde dat er zulke lenzen zijn van ocusept? Weet iemand waar ik die kan krijgen? Op internet kan k alleen maar vinden dat ze in Duitsland zijn te verkrijgen? Misschien weet iemand meer? Alvast Bedankt! Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Nou ik dit gelezen hebt, ik weet sinds afgelopen zomer dat ik allergisch bent voor nikkel en cocamidopropyl betaine.
Bij mij zijn de klachten vooral loopneus, slijm op mijn keel en dikke ogen, sinds 4 weken elke morgen een bloednues, de k.n.o. arts weet niet hoe het komt.
Make up gebruik ik helemaal niet meer, zelfs van de Clinique niet meer. Ik vroeg me af waar het nog verder in kan zitten, maar het blijkt in zoveel produkten t zijn. Ik moet het echt uit gaan zoeken van hoe of wat. In ieder geval heb ik nu net gelezen dat het in chocola en pinda's zo en zo al zitten. Die gaan zeker op mijn lijstje staan.
Ik kreeg wel een lijstje van de dermatoloog, maar daar stonden alleen het meest voor komende dingen op. Maar het blijkt wel dat nikkel in heleboel produkten te zitten.
Dat kan nog moeilijk worden, mede omdat ik candida hebt en daar mag ik zo en zo al geen suikers hebben, het heeft wel zijn voordelen, er gaan wel wat kilo's af.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
He Heleen,

Wat jammer dat je ook niet de mak-up van clinique verdraagt, er zitten natuurlijk wel degelijk resten van nikkelsporen in.. Nikkel wordt veel verwerkt in oogschaduws, oogpotloden en mascara als kleurstof. Zelf gebruik k ook niet elke dag meer make-up maar dat je clinique ook niet meer verdraagt is erg balen. Het zal zoeken worden voordat je wat vind zonder nikkel?Hoor ook veel over de make-up van Roc en Shiseido? Zelf geen ervaring mee, want hier niet verkrijgbaar. maar zoek dat s uit! veel succes! Als je make-up vindt zonder nikkel zou je het me dan laten weten. Verdraag zelf de make-up van clinique wel, maar heb toch n nikkelallergie. Dus nikkelvrije make-up zou beter zijn.
Groeten Janke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 22, 2004 12:00 am 
Hoi Angela

Ik ben inderdaad ook allergisch voor nikkel.
Het is ook voor het eerst dat ik hoor dat er nikkel in make up zit.
Ik ben bij de allergeloog ooit eens getest op nikkel en daar kwam uit dat ik er allergisch voor was.
De symptomen die ik lees bij de andere is inderdaad rode ogen, schilferige huid, opgezette ogen.
Ik gebruik nu sinds 2 dagen Clinique en het gaat tot dusver erg goed..Hopelijk blijft het ook zo...

Toen heb ik van iemand eens een pagina gekregen uit Voeding, 2000 begrippen van A tot Z.
En daarin staat het volgende:
NIKKEL:
Spoorelement dat voorkomt in cacao,chocolade, noten, peulvruchten,sojaproducten, thee en haver.
Ook leidingwater bevat nikkel.
Een nikkelallergie kan gepaard gaan met een allergie voor kobalt: dit zit in bepaalde groenten (brocolli) maar ook in latexproducten en drukinkt(kranten)
Dat is alles wat ik erover kan vertellen.
Succes Gr Charlotte

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende