Op dit onderwerp reageren  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 12:00 am 
Hallo,

Krentenbaard heeft verder niks te maken met het eten. Krentenbaard is een zeer besmettelijk virus dat zich snel verspreid, ook bij jezelf. Daarom is het beter niet aan je huid te zitten en zorgen dat de handdoeken van het besmette persoon te scheiden met de andere mensen die het virus nog niet hebben. Dit virus is het zelvde virus dat ook de koortslip veroorzaakt, dus wees er voorzichtig mee en kijk uit dat je het zelf ook niet krijgt. Bigin je zelf ook vlekjes te krijgen met een soort gelige koorst ga dan naar de dokter en je krijgt pilletjes en een antibiotica kuur

Groetjes Myrthe Lockhorst.

x

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Het is schokkend hoe nonchalant mensen met krentenbaard omggaan, (op andere delen van het lichaam kinderzeer genoemd) mijn zoontje is nu acht en eigenlijks krijgen wij hier ieder jaar mee te maken!!! Hij heeft een zeer gevoelige huid, en dus erg vatbaar hiervoor. Het is vreselijk om je kind zo te zien, het jeukt en het ziet er niet uit. Omdat sommige ouders ( en ARTSEN?????) gewoon hun ("zieke") kind in contact laten komen met andere kinderen is dit een helaas een drama voor mijn zoontje ( en samen met mijn zoontje vele anderen kinderen natuurlijk). Ouders wees alsjeblieft wijs en hou u kinderen die besmet zijn met krentenbaard/kinderzeer een paar daagjes thuis, het scheeld een hoop leed voor andere kinderen/gezinnen!!!!!!!!

Monique

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
Hallo. Ik ben Celine ik ben 10 jaar en ik heb ook krentenbaard (impetigo)
impetigo is zeer besmettelijk. je kan je er je zelf mee besmetten maar ook een ander. Zorg er dus voor dat je zoontje steeds zijn handen wast na het aanraken. Zorg ervoor dat je een speciale zalf bij de apotheek haalt. oftwel fucidin creme. breng dit 3 x aan. dit kan tot 1 a 2 weken duren. Maar als u het niet behandelt kan het ook een maand(en) duren.

Ik hoop dat u er iets aan had.

Groetjes Celine.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ik heb net krentenbaar he;e gezicht zite er onder.
heb grote capsules gekregen, maar mag je hier ook mee zwemmen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Kitty

Mijn zoontje van 4 jaar kampt ook al een paar jaar met krentenbaart ook met stapylococces aureus Bij mijn zoontje gaat het ook in zijn lympheklieren zitten en veroorzaakt het abcessen hij heeft al 3 keer met een abces in het ziekenhuis gelegen en krijgt hij antibiotica via infuce ik wordt er net als jij moedeloos van als ik het woord krentenbaart nog maar hoort gaan mijn haren al overeind staan

groetjes anna

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
bij mijn zoontje van 8 begon het met een muggebult op zijn kont. we waren op vakantie en turkije. Op een gegeven moment zat zijn hele kont onder de plekken en hij had er pijn aan en ook onder zijn oksel zaten de plekken. Wij dachten dat het door het vele zwemmen kwam. thuis aangekomen toch maar naar de dokter toe. kinderzeer hij kreeg meteen een anti biotica kuur mee naar huis met een zalf erbij. hij mocht niet naar school. kuur was over en de plekken dicht, na de 1ste dag op school werd ie in het weekend wakker met een enorme blaar op zijn neus. zucht ja hoor weer kinderzeer dit keer op zijn gezicht en helaas zijn broertje kreeg het ook. het is op 16 augustus begonnen en helaas vanochtend voor de 3de keer naar de huisarts geweest, want ze hebben weer allebei kinderzeer,maar mijn zoontje van 8 heeft het nu echt achter in zijn neus. elke ochtend wordt hij wakker met twee neusgaten volgeplakt met bloed. Ik word er niet vrolijk van en mijn zoontjes al helemaal niet. Ik snap er niets van, het meeste was ik op 95 graden en de rest op 60 graden. net waren er al wat tranen gevallen, want na menig wasbeurt hebben sommige knuffels het niet meer overleeft.
ik maak alles schoon met detol.
Als iemand nog tips heeft ze zijn meer dan welkom

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 20, 2006 12:00 am 
Ik heb zelf heel vaak krentenbaard gehad, vooral toen ik jonger was (ben nu 17). Het zit bij mij altijd onder de oksels. Nu is het zo dat krentenbaard besmettelijk is, maar volgens mij krijg ik het nooit van iemand, maar ontwikkel ik het zelf?!
Ik weet bijna zeker dat mijn krentenbaard ontstaat als het warm is of als ik heel erg zweet en er iets schuurt tegen mijn oksel. Ik pas daarom nu heel erg op met shirtjes en hempjes die heel erg tegen mijn oksel aan zitten en als ik toch zoiets aan heb en het is warm, dan probeer ik schuren te vermijden.

Door deze methode heb ik nu al een tijd geen krentenbaard gehad, maar ik ben er vrijwel zeker van dat ik het zo weer zou krijgen als ik er niet voor op pas.
Misschien dus een tip voor mensen die vermoeden dat de krentenbaard bij hen of hun kinderen ook zo ontstaat!

groetjes marrit

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ik ben nu al meer dan een half jaar zoet met krentenbaard.
Eerst mijn zoontje van 7, Dit verhaal heb ik al eerder op het forum geschreven.Toen volgde mijn dochtertje van bijna 2, zij kreeg het op haar oogje en in haar neus. Maanden waren we daar mee in de weer. elke keer kwam het weer terug. Moedeloos wordt je ervan.
Na twee kuren augmentin, en drie kuren amoxciciline, terra cortril oogzalf, fucidin oogzalf, bactroban neuszalf is zij er eindelijk een poosje vanaf.
Twee keer zijn er kweken genomen en het bleek om de staphylococ
Aureus te gaan.
Maar nu zit ineens mijn dochtertje van vijf weer onder.
Op haar lip en haar romp heeft ze een paar plekjes.
Een raadsel voor mij, omdat die andere er nu weken vanaf zijn.
Aangezien ik ook heel erg schoon op mijn huis en kinderen ben zit het hem daar ook niet in.
Alle doktoren spreken elkaar tegen en ben met mijn dochtertje van bijna twee van het kastje naar de muur gestuurd.
Het rare is dat mijn vriendin met hetzelfde kampt , ook haar kinderen hebben om de haverklap krentenbaard.Zij is al meer dan een jaar in de weer met antibiotica en zalfjes.
Het gaat weg maar het komt bij alle drie ook elke keer weer terug.
Soms zitten er weken tussen soms zelfs maanden, en dan zit het er weer ineens.
Wij zijn het helemaal zat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 12:00 am 
Hoi,
ik ben er achtergekomen dat ik krentenbaard heb, op mijn gezicht en armen. Ik had het blijkbaar al een tijdje maar omdat ik ook eczeem heb is me dit niet als zodanig opgevallen. Het is echter sinds een week vanzelf uit mijn nek verdwenen, en ik heb het gevoel dat het ook op mijn gezicht en armen beter gaat. Toch is het op mijn leeftijd (20) erg vervelend omdat ik studeer en natuurlijk zelf de boodschappen moet doen. Ik weet dat ik dit als kind nooit gehad heb, maar ik heb ook gelezen dat volwassenen er weerstand tegen opbouwen. Betekend dit dat je dit op latere leeftijd na een eerder geval waarschijnlijk niet meer zal krijgen? Zijn er verder nog huis-tuin-en-keuken remedies bekend tegen krentenbaard?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 12:00 am 
Hallo, ik ben henk

Ik ben 15 jaar en heb krentenbaard op mijn kin. Die zelfde nacht hen ik er wat sudocrem op gedaan en het rooie is al verdwenen. Ik vraag me af moet ik nu wel naar de dokter of niet? En hoelang duurt dat krentenbaard

alvast bedankt

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 24, 2006 12:00 am 
Hallo,

Nou mijn dochter heeft inmiddels ook twee weken krentebaard en mag volgens de huisarts gewoon naar school.
Inderdaad niet zwemmen en met de gym shirt aanhouden.
Onze dochter heeft het op haar arm en gaat nog steeds verder ondanks da we er heel snel bij waren maar nu is het inmiddel al voorzien van een schimmelinfectie .
Je snapt het niet want ze loopt al twee weken met haar arm in e gaasjes en verband.
Maar onze huisarts vertelde dat iedere arts een ander advies geeft.
Dus mijn advies kijk waar het zit en of het ´veilig' is voor de rest van de klas.
SUCCES.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Wilde even reageren op Mari,
Over krentenbaard moet zeker niet te licht gedacht worden. Ik heb het sinds 2 weken, en ben er nog steeds niet helemaal van af. Ik heb dit opgelopen op mijn werk, daar waren meerdere mensen besmet. Ik werk in de zorg, en ben ook op het advies van mijn arts thuis gebleven om verdere besmetting te voorkomen. Krentenbaard zit meer rond je mond, maar kan zich ook op meerdere plekken op het lichaam uiten. Ik zou een kind met krentenbaard dus zeker niet zomaar naar school sturen.
Doordat mensen hier te luchtig over denken, vinden er meer besmettingen plaats dan nodig is.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo allemaal, ik ben 12 jaar, maar ik heb er zelf ervaring mee
ik heb toen zelf niet heel erg veel andere dingen gehad als andere kinderen, ik ben gewoon naar school gegaan. (het is door ander op school uitgebroken) het is dacht ik een virus die heel erg besmettelijk is. maar geen zorgen, het gaat vanzelf over. maar leuk is het niet.

KRAB NOOIT AAN JE KRENTENBAARD!!!

daar heb ik toevallig ook ervaring mee =P later heb ik het ook op mijn vingers gekregen, en dat is pas vervelend. dan kan je niks meer aanraken, alles kan dan besmet worden, plak het desnoods af met een pleister. ik denk dat dat wel het verstandigste is. kinderen van 4 en een half jaar kunnen daar denk ik snel wel eens aan krabben dan. heb ik óók al ervaring mee =D
succes met alles nog

groetjes,
kevin S. Dijkstra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 25, 2006 12:00 am 
Hallo,

Hiep hoi Mijn zoontje is bijna krentenbaard vrij.
Na een antibioticakuur flucloxacilline.
Deze kuur slaat beter aan als Amoxicilline.
Maar nu heeft mijn dochtertje het op haar ooglid en rond haar oogje.
Morgen kunnen we bij de dermatoloog terecht.
We zijn inmiddels bijna een week bezig met fucidine oogzalf en Amoxcillinekuurtje, maar zien nog niet veel verbetering.
We zien wel weer verder.
De natte koude compressen waren om de brand er uit te halen.
Het gloeide namenlijk ook heel erg.
We hebben bij mijn zoontje ook nog zinkoxide gebruikt om de plek in te laten drogen.

kitty

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Bij mijn zoontje is het begonnen met een muggebult op de arm, die hij kapot had gekrabd. De plek werd steeds groter en volgens de huisarts is het nu krentebaard (kan overigens op het hele lichaam voorkomen). Gebruik nu al enkele dagen Fucidincreme maar het lijkt nog niet te helpen. Ik zal in ieder geval ook de sudocreme maar gaan gebruiken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Iedereen!

Ik ben een meisje van bijna 20 jaar en zelfs ik heb krentenbaard gekregen..
Ik heb er tot nu toe al 4 maanden last van en ben al minstens 5 keer naar de dokter geweest waarvan ik 6 tubes fusiline creme en 2 antibioticakuren doorheen heb gedraaid en ik er dus nog steeds aan vast zit!
Tot ik op de televisie de reclame van dermalex zag.. ik dacht laat ik dat maar eens proberen dat kan toch geen kwaad!
En nee het kan geen kwaad want met die doktersvoorschriften kom ik er niet vanaf en met dermalex repair voor exceem en huidirritatie ben ik er wel vanaf!
1e keer smorgens erop gesmeert en savonds was het uitgedroogd!
Mensen met kleine kinderen die er ook nog steeds zolang last van van hebben.. Probeer Dermalex Repair( te koop bij kruidvat voor €9.95 klein en groot voor € 17,95)
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben en dat het ook werkt bij jullie!!
Succes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 26, 2006 12:00 am 
Hallo allemaal, ik weet hoe erg het is, die krentenbaard.
Ik ben moeder van drie kinderen, mijn middelste had een ontstoken vinger, wat maar niet beter wilde worden. Hij had ook een wondje op zijn keel, met een geel korstje en op zijn gezicht wat muggenbulten. Naar de huisarts voor zijn vinger, wat bleek, krentenbaard ! Bah, nee he, net in de vakantie. Maar ja, gelukkig goede, allerte huisarts, die mij ook het advies gaf, om de dag het beddengoed in de kookwas te stoppen, en daarbij ook zijn ondergoed en kleertjes, handoeken etc..En anders minimaal op 60 graden wassen. En zeker geen handoeken samen gebruiken, ook niet om handen te wassen, alles appart houden en wassen, wassen, wassen.
Omdat ik nog twee kinderen heb, heb ik ook bij hen alle wondjes, pukkeltjes, muggenbultjes twee keer per dag ingesmeerd. En de kleertjes het zelfde behandeld.Om het zo voor te blijven. Mijn zoon (4) kreeg 4x per dag amoxycicline en sterilon hydrofile creme. Dat werkte best goed, maar nu, na een week zit er toch nog af en toe een pukkeltje. Vanmorgen ondekte ik bij mijn jongste weer een plekje. En na (ongeveer) 100 wattenstaafjes en twee tubes creme ben ik het echt beu. Ik heb heel mijn huis grondig gepoetst, ook het speelgoed etc., zelfs Detol door het water gedaan, maar ook ik kon het niet voor blijven dat mijn andere kids het ook kregen.(vooral op de billen)
Ik wens alle ouders en mensen met krentenbaard heel veel suc6 !!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 28, 2006 12:00 am 
Hallo Allemaal,

RESISTENT VOOR FUCIDIN

Ik ben één van die volwassenen die af en toe getroffen wordt door kinderzeer. Ik ben nu 43 en tot mijn 31e levensjaar nooit ergens last van gehad. Hoe ik eraan gekomen ben? Geen idee. Nu komt het zeker 1 keer per jaar naar boven. Meestal (net als bij een koortslip) in een periode waarin mijn weerstand verminderd is of samen met een verkoudheid.
Van de arts ooit een tube Fucidin gekregen. Dat hielp tot nu toe afdoende. Binnen een paar dagen was het plekje dan uit mijn gezicht (meestal net onder mijn neus) verdwenen.
Vorige week weer een plekje. Maar helaas deed de Fucidin dit maal niet meer zijn werk. Het plekje werd niet minder maar lekke zich juist uit te breiden. Uiteindelijk ben ik toch weer naar de arts gegaan. Hij adviseerde me om direct te stoppen met Fucidin. Wanneer Fucidin vaker gebruikt wordt kan er resistentie voor dit produkt optreden. Dat wil zeggen dat het niet meer werkt. Je wordt er als het ware imuun voor.
Ik kreeg het advies om het plekje een aantal malen per dag schoon te maken met sterilon. Dit is vrij bij de drogist verkrijgbaar en is bij veel mensen bekend als het ontsmettingsmiddel voor de gaatjes in de oren. Ik gebruik het nu twee dagen en het plekje kinderzeer ziet er stukken beter uit. Droogt ook mooi in.
Volgende keer als ik het tintelende gevoel van kinderzeer voel aankomen zal ik de huid lokaal zeer goed gaan reinigen zodat de kans op uitbreiding nihil is.
Overigens iedereen bedankt voor alle goede behandeltips. Ik denk inderdaad dat zinkzalf ook een probaat middel zal zijn. Mogelijk ook in combinatie mét sterilon. Eerst goed reinigen met sterilon en daarna voorzichtig insmeren met zink.

Succes en "beterschap allemaal"

Martine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Tja.. ik denk dat mn zoon van 5 er ook een krijgt.KRENTENBAARD
heb een boel informatie gelezen en weet nu nog niet HOE lang zo iets kan duren.. hij heeft het nu een week en iemand attendeerde mij er op dat hij dat mogelijk zou kunnen hebben.. ik meteen lezen natuurlijk en ga morgen naar de DOC. hoop voor hem dat het na 4 weekjes weg is voor de vacantie.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo Allemaal,

RESISTENT VOOR FUCIDIN

Ik ben één van die volwassenen die af en toe getroffen wordt door kinderzeer. Ik ben nu 43 en tot mijn 31e levensjaar nooit ergens last van gehad. Hoe ik eraan gekomen ben? Geen idee. Nu komt het zeker 1 keer per jaar naar boven. Meestal (net als bij een koortslip) in een periode waarin mijn weerstand verminderd is of samen met een verkoudheid.
Van de arts ooit een tube Fucidin gekregen. Dat hielp tot nu toe afdoende. Binnen een paar dagen was het plekje dan uit mijn gezicht (meestal net onder mijn neus) verdwenen.
Vorige week weer een plekje. Maar helaas deed de Fucidin dit maal niet meer zijn werk. Het plekje werd niet minder maar leek zich juist uit te breiden. Uiteindelijk ben ik toch weer naar de arts gegaan. Hij adviseerde me om direct te stoppen met Fucidin. Wanneer Fucidin namelijk vaker gebruikt wordt kan er resistentie voor dit produkt optreden. Dat wil zeggen dat het niet meer werkt. Je wordt er als het ware imuun voor. (dit alles volgens mijn huisarts)
Ik kreeg het advies om het plekje een aantal malen per dag schoon te maken met sterilon. Dit is gewoon bij de drogist verkrijgbaar en is bij veel mensen bekend als het ontsmettingsmiddel voor de gaatjes in de oren. Ik gebruik het nu twee dagen en het plekje kinderzeer ziet er stukken beter uit. Droogt ook mooi in.
Volgende keer als ik het tintelende gevoel van kinderzeer voel aankomen zal ik de huid lokaal zeer goed gaan reinigen zodat de kans op uitbreiding nihil is.
Overigens iedereen bedankt voor alle goede behandeltips. Ik denk inderdaad dat zinkzalf ook een probaat middel zal zijn. Mogelijk ook in combinatie mét sterilon. Eerst goed reinigen met sterilon en daarna voorzichtig insmeren met zink.

Succes en "beterschap allemaal"

Martine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo,
Mijn dochtertje van 4 heeft kinderzeer op haar bil. Ze is vorige week van de glijbaan in de speeltuin gegaan met een rokje aan. de glijbaan was erg heet door de zon en ze heeft haar bil verbrand. eerst leek het mee te vallen, maar na een paar dagen sprong de plek open en werd het een wond ter grootte van een 2 euromunt! (heel pijnlijk!) dus afgelopen maandag snel naar de dokter. ik moest me geen zorgen maken, het zag er goed uit. Gaasjes erop met betadinezalf en dan moest het goed gaan. Sinds gisteren dus allemaal pukkeltjes eromheen die opengingen, dus weer naar de dokter: Kinderzeer! Ik heb nu antibiotica (een drankje) gekregen, hopen dat het snel overgaat. We mogen er natuurlijk verder niets op smeren vanwege die brandwond
(die overigens toch ook geinfecteerd blijkt te zijn).
Dus meiden, kinderzeer kan overal op het lichaam voorkomen, door allerlei oorzaken.

Groetjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo.
mijn kleine heeft nu twee weken krentebaard op haar benen en billen we hebben zalf gekregen van de huisarts,maar hoelang duurt krentebaard en waarom zegt de één dat je wel mag zwemmen en de ander niet.de wondjes van mijn kleine zijn opgedroogt dus wel of niet zwemmen.
groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 29, 2006 12:00 am 
Krentenbaard komt zeker niet alleen in het gezicht voor. Als je de medische encyclopedieen er op naslaat (en ook google) kun je zien dat krentenbaard op het hele lichaam kan voorkomen. Het is zeer besmettelijk en pas naar school sturen, 48 uur na behandeling. Het moet behandeld worden anders spreidt het zich uit.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb nu krentebaard, heb er een antibioticazalf voor gekregen. Maar het kan zeker verspreiden over je hele lichaam (dat had ik namelijk de vorige keer). Het is wel slim om thuis te blijven en het uit te zieken, om zo anderen niet te besmetten.
En na een antibiotica-kuur kun je nog zeker 2 weken besmettelijk zijn! Dus aankomende weken houd ik nog alles gescheiden van mijn huisgenoten en was mijn handen voor en na alles wat ik heb aangeraakt om zo verspreiding te voorkomen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik wil nog even reageren op martine,

Sterilon en zink zullen bij kleine en mildere vormen van krentenbaard best helpen.
Soms is de staphylococ zo aggressief dat er hele grote plekken ontstaan.
Dan zijn die middeltjes niet meer voldoende.
En moet er vaak amoxicilline of augmentin aan te pas komen .
Soms met zinkzalf erbij om inderdaad de plek sneller in te laten drogen.
Ook komt het soms op plekken voor die moeilijker te behandelen zijn, zoals ogen en neus.
Voor de ogen wordt antibiotica oogzalf voorgeschreven, voor de neus bactroban neuszalf.
Mijn dochtertje heeft nu ook bactroban gewone antibioticazalf, die helpt ook goed.
Al die antibiotica is inderdaad niet goed, ivm resistentie.
Maar soms krijg je het de kop niet ingedrukt.
Dit is in ons gezin het geval.
Ik ben heel schoon in mijn huis en op mijn kinderen.
En toch komt het steeds in het gezin weer terug.
Nu gaan wij een soort van therape volgen.
Heel het gezin moet aan de bactroban neuszalf, omdat je daar drager kunt zijn van de stafylococ, en zo iemand kan besmetten.
we moeten ons allemaal wassen met hibiscrub, en heel het huis moet gereinigd worden met alcohol.
Dit advies kregen wij van een microbioloog, die ook gespecialiseerd is in mrsa.
Dus maar hopen dat dit helpt.

kitty

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende