Op dit onderwerp reageren  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 08, 2004 12:00 am 
Hoi, Hyacinth,

je hebt er vast een boekje bijgekregen met dieettips en/of recepten. Kijk voor brood- en koekrecepten op www.coeliakievereniging.nl en op www.coeliakieforum.nl daar zitten misschien wat tips voor je bij.

Het is een hele toestand, zo'n rotatiedieet, ik ken een gezin waar 1 volwassene en 3 kinderen 30 tot 70 intoleranties hadden. Ze waren eerst begonnen met het rotatiedieet, maar zijn vervolgens overgestapt op een nieuwe alternatieve therapie, bio-photonen. Tot hun stomme verbazing kunnen ze nu weer alles eten, na ongeveer 4 behandelingen per persoon. Meer info: www.health-angel.net Ze moeten alleen nog voorzichtig zijn met ei. Ik heb met mijn zoontje ook de therapie gevolgd, hij eet nog steeds glutenvrij, maar verdraagt verder weer alles, terwijl dat eerst niet zo was.

Ik hoop in ieder geval dat je je beter gaat voelen, en dat je klachten verdwijnen,

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
ik heb nu al wel 2 jaar last van een hele dikke buik, net alsof ik zwanger ben inderdaad. s'morgens valt ie nog wel mee maar zodra ik maar even wat eet of drink is het mis. een glas water is al genoeg, en me hele buik zet dus op. en ik bne nog maar net 20. wat kan dat zijn??? verder heb ik geen klachten...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi, Mascha,

misschien kun je niet tegen gluten? Dat zit in brood, koek, pasta etc. Je darmen gaan er stuk van. En een bijverschijnsel is, dat je darmen ook geen lactose meer kunnen verdragen. Kaart eens bij je huisarts aan of hij je wil laten testen op coeliakie. Dit komt voor bij 1 op de 200 mensen. Alleen zijn huisartsen nog niet genoeg thuis in het ziektebeeld en sporen ze niet genoeg mensen op die het hebben. Kijk voor meer info bij www.glutenvrij.nl, misschien herken je iets,

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo ik ben 17 jaar en ik loop nu al ongeveer anderhalf jaar in het zieken huis. i.v.b met mijn buik klachten. ik heb na het eten een opgezwollen gevoel. hele dunne ontlasting. ( waterdun). als ik een glas melk drink kan ik al na 1 min naar de w.c ik denk zelf dta ik lactose heb, maar mijn dokter heeft het uigesloten en blijft volhouden dat ik een prikkelbare darm heb. ik ben op eigen iniasitief naar een dieestist gegaan. om een dieet te volge van lactose. ik ben nou 1 week bezig. in het begin was ik erg blij omdat ik geen last meer had, maar ik heb denk ik weer wat verkeers gegeten of gedronken want ik kon niet eens meer lopen van de pijn. ik wil echt weten wat het is.... wie kan mij hier mee helpen ik wordt er een beetje wanhopig van.
met vriendelijke groeten mascha

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Mijn zoontje kreeg ook aeropax tegen de lucht in zijn buik. Maar dat is natuurlijk niet de oplossing, zolang je niet weet wat de oorzaak is! Bij hem was duidelijk, dat hij coeliakie heeft. Je verdraagt dan geen gluten. Toen hij een glutenvrij dieet ging volgen, werd zijn buik steeds minder hard en dik. Dus: laat je bloed onderzoeken op coeliakie, dat kan de huisarts aanvragen bij het laboratorium (maar veel huisartsen zijn hier niet erg in thuis) of vraag een doorverwijzing naar een internist. De 2 meest voorkomende oorzaken van een opgeblazen buik zijn een intolerantie voor melk/ lactose en een intolerantie voor gluten. Maar er zijn ook andere oorzaken. Kijk ook eens bij www.glutenvrij.nl daar vind je meer info over coeliakie.

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 09, 2004 12:00 am 
Beste Essi
Als je mij eerst wil mailen mijn mailadres staat bij reactienr.84

Groetjes,maria

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
maria wil je mij ook mailen? op citroenschuim@hotmail.com, loop nu bij een mesioloog maar wil ervan af!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Koosje. Ik wil reageren, op jouw bericht. Ik heb ook al heel lang last van spastische darmen, en een buik, net of ik vijf maand zwanger ben. Heb jij een paar tips voor mij, i.v.m gist, melk en suikervrij dieet? en heb jij verder nog iets ondernomen, om van je opgeblazen buik af te komen??

Groetjes Jolanda.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 10, 2004 12:00 am 
Hoi, Mandy,

je hoeft echt niet alle klachten te hebben die in het rijtje bij coeliakie staan. Alleen een opgeblazen buik is ook al voldoende aanwijzing. Als je andere klachten zou hebben, maken die de verdenking op coeliakie natuurlijk wel sterker. Aardappelmeel bevat geen gluten, overigens. Wel als er iets doorheen gedaan is, paneermeel is meestal van tarwe gemaakt. En patat bevat meestal geen gluten. Maar wel als het in bakvet ligt waar kroketten etc. in komen. Glutenvrije pasta bestaat al. Het is gemaakt van mais en/of rijst. Je koopt het in een grote reformwinkel (bv van Schaer). Mijn zoontje eet graag de spaghetti van Schaer. Zelf maken kan ook, als je een pastamachine hebt.

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Tine,

Bedankt voor je reactie. Ik heb al wel gekeken naar coeliakie maar ik heb bijvoorbeeld nog geen last gehad diarree en al helemaal geen bloedarmoede (mijn ijzergehalte is erg hoog zelfs..ik ben bloeddonor dus houd ik dat bij) wat toch ook de kenmerken van die ziekte zijn. Maar het kan zeker wel dat gluten de boosdoeners zijn, helaas. En aardappelzetmeel dan ook. Is er eigenlijk een manier om zelf glutenvrije pasta te maken?? En hoe zou dat smaken?? Ik ben benieuwd!!

Grtz.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi, Mandy,

brood en pasta barsten van de gluten, ik denk dat je daar niet tegen kunt. Misschien ook niet tegen aardappels, of de paneermeel (gluten) die daar doorheen zit. Laat je eens testen op coeliakie of andere allergieen, of probeer een poosje geen gluten binnen te krijgen (met behulp van www.livaad.nl) en kijk dan wat er gebeurt.

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Celine, Pascale, ea,

Ik lees net veel van julie berichtjes en de herkenning is groot.

Zelf heb ik ook altijd erg last van een bolle buik na het eten. Dit al van jongs af aan. Na het eten moest altijd de knoop los. Ook heb ik van tijd tot tijd enorme jeuk aan/in mijn oren. En ondanks dat ik toch ook al de dertig nader heb ik altijd nog last van acne. Nu met een zalf van de apotheek word dat eindelijk minder. Verder ben ik ook het slanke type met veel buikvet en geen taille. Het appeltjesconcept zeg maar.

De laatste tijd verergeren mijn klachten van de bolle buik weer. Het is inderdaad net alsof ik dan vijf maanden zwanger ben. Ik merk dat het bij mij voornamelijk (in volgorde van erg tot minder erg) ligt aan: aardappelrozetjes, patat , aardappelpuree, zelfgemaakte patat, pasta, zelfgemaakte pasta en brood. Brood eet ik echter heel weinig. Ontbijgranen zoals Fruit 'n fibre en Special K verdaag ik redelijk. Ik heb veertien dagen (afgelopen zomer) het South Beach Diet gevolgd. En.. ik kreeg een slanke buik en viel ook nog eens 4 kilo af. Dus koolhydraten zijn de boosdoener?? Ik moet het maar weer eens gaan volgen. Zien waar het schip dit maal strand. Ik houd echter zoveel van lekker eten en dan vooral Italiaans en patat. Balen.

Groetjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Celine,

Nou, dat wil zeggen, dat koolhydraat-arme dieet dat ik van de zomer heb gevolgd hielp enorm bij mij. Ik kan de aardappel ook al niet plaatsen in het coeliakie-gebeuren. Want daar zitten geen gluten in. Dus toch inderdaad dan koolhdraten?? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ach..dat wil niets zeggen. Mensen reageren steeds vaker allergisch en/of intolerant op de meest vreemde of juist veelvoorkomende zaken. Dus wie weet. Dat moeten we zelf dus maar uitvinden met testen. Ik houd jullie op de hoogte.. Die dokter die wacht nog maar...spastische darm heb ik ook al naar mijn hoofd gesmeten gekregen in het verleden.

Groetjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo allemaal

er is weer een hoop nieuws bij gekomen.dat vind ik wel tof.
ook dat er geschreven word van die jeuk in de oren vaak moe en verkouden en natuurlijk de acne.mandy ik herken veel in jou verhaal.het eten van friet pasta en brood geeft bij mij ook de meeste klachten,en ik eet dat allemaal graag.nou heb ik me op coeliakie laten testen via een darm onderzoek,en ook op lactose maar geen van beide iets gevonden.klote is dat ik had nog liever coeliakie gehad,dan kon ik daar iets mee.heb ook een tijd gluten vrij gegeten maar hielp maar een beetje,ik was wel minder moe.ik vraag me af of je ook allergies kunt zijn voor koolhydraten.is er iemand die dit misschien weet?ik loop nu bij een ostiopaat maar slaat nog niet aan.o en alex ik ben erg benieuwd naar de uitslag laat het ons maar weten.nou sucses allemaal maar weer.

ps. als je nou echt een mega buik wilt hebben moet je oliebollen
eten .bah bah dat is echt heel erg.

groetjes celine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
beste Tine,

bedankt voor de reactie!! Ik weet wel dat ik heel allergisch ben voor ei en nog een paar voedingsmiddelen, maar ik ga me zeker laten testen op coeliakie! ik heb bijna alle symptomen.
heb vandaag nog het allergiecentrum gebeld.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
Hoi Tine/Celine,

Nu moet ik ook wel zeggen dat wanneer je het koolhydraatarme dieet volgt je eigenlijk ook alle glutenhoudende producten niet meet tot je neemt. En dat over de aardappelen in frituur met de kroketten kan bij mij ook kloppen. En de aardappelen in de stampot samen met rookworst. Zitten er gluten in rookworst?

Ik ben vandaag begonnen met alle glutenproducten te schrappen. En ik heb nu al een veel plattere buik. Vandaag ben ik dus weer ontzwangerd. :) Eens zien waar dat toe leidt. En dan aan het eind van de week patatjes frituren in een schone friteuse. Ik ben benieuwd.

Groetjes.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 11, 2004 12:00 am 
ben ik weer..de medicatie helpt inderdaad weinig..maar ik vraag me af..ik heb eigenlijk de hele dag n dikkere buik als dat ik voorheen had. Toch zit mn broek nog steeds te wijd en moet ik mn riem flink aansnoeren..maar waar zou die opgezette buik vandaan komen..ik raak r echt n btje onzeker van..Mn darmen rommelen ook nog heel veel. Ik denk dat ik volgende week maar weer eens langs de dokter ga. Maar heb vaak het idee dat ik daar zo weinig wijzer van word. Nou ja..we zullen wel zien..ik wil gewoon weten wat ik heb!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 12, 2004 12:00 am 
Hoi, Mandy,

ik ben benieuwd naar de uitkomst van je "experiment" maar ik wil ook meteen waarschuwen, dat je niet te lang glutenvrij moet gaan eten. Alleen zolang je glutenvrij eet, is aan te tonen in je bloed en je darmen of je er niet tegen kunt. Je moet 3 tot 6 maanden gluten binnenkrijgen om een beetje betrouwbare uitkomst van deze onderzoeken te krijgen.

Enne.. let ook even op de mayo/ saus bij de frietjes, heb je www.livaad.nl al gevonden? Daarin kun je vinden welke frietjes geschikt zijn en welke saus.

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Tine,

Bedankt voor de tips. Ik heb eens op de site rondgeneust en vraag me af of je dus ook apart voor tarwezetmeel allergisch kunt zijn. Misschien dus voor zetmelen algemeen waar de aardappels ook onder vallen? Zijn dat vergelijkende zetmelen?

Ik vraag wel over een maand of twee een test aan bij de huisarts. Heb ik zelf nu genoeg tijd om te experimenteren. En bepaalde dingen laat ik echt nog niet staan :) Veel te lekker. Dus die test komt tegen die tijd ook wel goed dan. Een kroket en hamburger moeten namelijk echt bij de patat. Of een viandel, pikanto..je leest het al. Gluten komen eens in de paar weken toch nog goed naar binnen verwacht ik.

Grtz!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi, Mandy,

de huisarts kan je bloed laten testen op algemene allergieen. Dit zijn de allergieen die het meeste voorkomen, zoals ei, melk, pinda, soja, tarwe (voedingsallergieen) en ook huisstofmijt, boompollen, katten (contactallergieen).

Voor meer ingewikkelde testen moet je bij een allergoloog zijn (bv. met plakkertjes op je rug). Kijk ook eens bij www.stichtingvoedselallergie.nl

Als je allergisch bent voor tarwe, komt dat -meestal- uit bovengenoemde bloedtest.

Je kunt ook intolerant zijn voor gluten en tarwe, dat is iets anders. Je lichaam maakt dan antistoffen tegen gluten en je darmen gaan kapot als je gluten/ tarwe binnenkrijgt (dat is niet zo bij een allergie). Dit veroorzaakt dan weer andere klachten (botontkalking, lage ijzerwaarde), omdat je te weinig vitamines, mineralen, kalk etc. kunt opnemen. Als je intolerant bent voor gluten/ tarwe, heb je coeliakie. Bij volwassenen is dit in de helft van de gevallen met een bloedtest aan te tonen. Gekeken wordt of er antistoffen tegen gluten in je bloed zitten. Maar alleen een darmonderzoek kan uitsluitsel geven, omdat aan de darmvlokken te zien is of deze beschadigd zijn.

Als je een allergie voor tarwe hebt, maakt het eigenlijk niet uit hoeveel en hoelang je tarwe eet. De bloedtest wijst dit wel uit. Maar als je intolerant bent voor tarwe/gluten, maakt het wel uit. De antistoffen verdwijnen snel uit je bloed zodra je stopt met tarwe/glutenprodukten.

Wil je weten of je intolerant of allergisch bent voor gluten, dan zou je kunnen proberen produkten met rogge te eten (check wel of er tarwe in zit). Als je een tarwe-allergie hebt, gaat dat goed. Als je coeliakie hebt, valt het verkeerd, omdat rogge gluten bevat.

Ben je er nog?? of heb je al afgehaakt, ik kan het niet simpeler maken, helaas.

Dat van die aardappels, daar snap ik helemaal niets van. Ik heb nog nooit gehoord dat iemand met coeliakie niet tegen aardappels kan. Die 2 zaken hebben niets met elkaar te maken...

Je kunt natuurlijk allergisch zijn voor van alles en nog wat, er zijn mensen die niet tegen maismeel kunnen (zoals mijn zoontje), of boekweit, rijst, of teff, dat is nou typisch een vraag voor een allergoloog...

Nou, geniet van de patatjes (McDonalds heeft glutenvrije hamburgers en in Utrecht zit slager Kwakman die glutenvrije kroketten heeft, dus zelfs zonder tarwe valt er nog genoeg lekkers te eten)!!!

dag, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Overgevoelig voor natriumglutaminaat (E 621, ook wel bekend als ve-tsin). Wie herkent dit?
hebben jullie al eens aan bovenstaand middel gedacht.
Dit zit in bijna alle hartige producten en vooral de chineees maakt er veelvuldig gebruik van.
Kijk eens op de site voor natriumglutamaat.
Erg veel mensen worden hier beroerd van van zweten, misselijkhieid, buikpijn hartkloppingen etc. wie weet helpt het jullie in de goede richting.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Wat een herkenning al deze verhalen. Ook ik heb al jaren last van 'prikkelbare darmen' zoals de huisarts zegt en ik moet daar maar mee leren leven. Die buik is gewoon altijd aanwezig, opgezet, vol gevoel, af en toe hevige krampen (dat begint vooral 's nachts), ik ga dan bijna flauw vallen zo erg. Ik loop nu sinds een jaar bij een moratherapeut (bioresonantie) waardoor de klachten van de hevige krampen minder zijn geworden maar die buik blijft gevoelig en af en toe heb ik een hele avond last van rommelende darmen en gas wat ontsnapt (heel genant). Ik heb allerlei soorten voedingssupplementen en probiotica geprobeerd, ik moest brood laten staan voor een tarwe intolerantie, en dat hielp wel mijn opgezette buik werd minder maar ik hou zo veel van brood dat ik weer begonnen was maar om nou te zeggen dat dat echt geholpen heeft. Nu heb ik sinds kort een andere therapeut die bij mij starlight therapie doet dat is diepgaander dan de mora therapie. En nu na drie keer denkt ze het te weten: ik verteer waarschijnlijk de koolhydraten heel erg slecht en dus moet ik nu vier weken proberen om GEEN brood, pasta, rijst, suiker te eten en ik moet zeggen ik doe het nu een week en ik voel me gelijk al beter. Alleen vind ik het zo moeilijk wat ik nu allemaal mag eten mijn hele leven word nu beheerst door voedsel. Ik wil het liefst zo gevarieerd mogelijk eten. Ik slik wel visolie capsules, vitamine C en B. Hebben jullie hier ervaringen mee en hebben jullie misschien tips of recepten wat je kan eten bij koolhydraatarm dieet.

Ik voel me wel een stuk beter nu ik deze verhalen allemaal gelezen heb, dat er dus heel veel mensen zijn met deze klachten ik heb me wel eens bang gemaakt.

O ja en dat van die oren vind ik ook wel frappant, want ik heb dus ook al jaren last van jeuk, eczeem in mijn oren ze moeten ook vaak uitgespoten worden omdat ik veel oorsmeer aanmaak. Ook heb ik last van droge jeukplekken op mijn lijf vooral op mijn knie en elleboog (de dokter denkt aan psoriasis).

Groetjes Colinda

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Celine,

Dit herken ik!
Ik heb er nu geen last meer van heerlijk ik kan ontspannen na de maaltijd opbezoek gaan.
Toevallig ben ik er achter gekomen, omdat ik wat te zwaar was heb ik het dieet van dokter atkins gevolgt geen suiker en weinig koolhydraten ben 11 kilo afgevallen in 4mnd en heb geen last meer van opgebazen gevoel ect.
Wat ik nog wel heb gehad is voorhoofdontstekking en vaak moe nu wil ik kijken of ik beter zonder melk kan.

sterkte!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Halllo Mensen,

Heftig! Ik herken ook erg veel! Het al jaren rondlopen met spijsverteringsklachten die allergieachtig aandoen! Het gevoel hebben dat je voor alles allergisch bent wat je eet. Bij mij werd er door een elektroaccupuncturist een z.g. "leaky gut" of wel lekkende darm geconstateerd. Daar word ook aanbevolen je goed aan een op jouw passend dieet te houden. (bijvoorbeeld bloedgroepdieet)
Nu ben ik ook bij een therapeute die mora en starlight therapie doet en ik ben erg benieuwd wat dat gaat brengen. Zij klinkt positief en het komt niet over alsof het onomkeerbaar zou zijn...dus ik ben zeer hoopvol!
(Zelf studeer ik natuurgeneeskunde maar ben nog niet zo ver dat ik mij zelf kan helpen behalve dan wat begeleidende kruiden innemen...)
Nog even aan Sandra over die homeopathische behandeling waar de klachten alleen maar erger van worden.... Heeft die Homeopaath niet verteld dat de klachten konden verergeren?! Want dat is vaak het geval! Zeker wanneer het middel goed aanslaat!! Daar moet je dan even doorheen...je hebt dan of een z.g. genezingscrisis dat houdt in dat de klacht even verergerd en vervolgens gaat het genezen... of komen er andere lagen van ziektes of klachten die je voor je laatste klachten had weer terug bijvoorbeeld verkoudheid.. dat betekend dan dat je juist op de goede weg bent! Het kan ook een ziekte crisis zijn dan verergerd de klacht alleen maar...dan is het niet het goede middel en je moet wel goed begeleid worden!

Zijn mensen ook op de hoogte van komboecha en kefir??
Dat is ook gunstig voor je darmen!!
Success allemaal!
Groet Martine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 13, 2004 12:00 am 
hoi,

gluten zit in haver, rogge, gerst en tarwe. Dus tarwe bevat gluten. Maar de vraag is altijd, hoeveel tarwe er in een produkt zit. Daarvoor is een norm bedacht. Als iets boven die norm komt, is het niet glutenvrij. Als iets onder die norm komt, wordt het wel glutenvrij genoemd. Gek genoeg verschilt die norm per land. Maar hier is het zo, dat 20 mg gluten op 100 gram produkt de norm is (ik doe het even uit mijn hoofd, in de merkartikelenlijsten van het voedingscentrum staat het precies uitgelegd). Dus een produkt kan glutenvrij genoemd worden, terwijl er toch een fractie gluten in zit. Voor heel gevoelige mensen -zoals mijn zoontje- is die norm te soepel. Hij reageert ook op produkten waar nog tarwezetmeel in zit. Er bestaat bv. een broodmix van Nutricia die geen gluten bevat, maar wel "glutenvrij" tarwezetmeel. Daar wordt hij dus ziek van. Voor hem geldt, dat eten glutenvrij moet zijn en tarwezetmeelvrij. Als je al gekeken hebt bij www.livaad.nl dan zul je zien, dat daar ook dit onderscheid wordt gemaakt. Alles wat in die database staat, is glutenvrij. Je kunt zelf checken of het tarwezetmeel (en lactose) bevat.

Het glutenvrije dieet (voor coeliakie-mensen) en het tarwevrije dieet (voor mensen met een tarwe-allergie) liggen natuurlijk heel dicht bij elkaar...

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 203 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende