Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2001 12:00 am 
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik mag verwachten dat de instelling waar ik in kom als ik hulpbehoevend ben, rekening houdt met mijn allergie! En als ik op dat moment niet zelf in staat ben om er wat van te zeggen, zorg ik er voor dat ik er later wat van zeg.

Een allergie is niet niks! Je kunt er misselijk van worden, moe en hangerig, beroerd en wat niet meer. Lijkt me wel iets om op te letten!

Nicole

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2001 12:00 am 
Ik heb jarenlang gewerkt in de zorg en ik zou iedereen als tip mee willen geven: zorg dat alle belangrijke info op papier staat en dat je dit altijd bij je hebt! Dan is i.g.v. van een acuut probleem voor de hulpverlener goed na te gaan welke medicijnen er worden gebruikt, welk dieet er wordt gevolgd etc. Te vaak heb ik meegemaakt dat mensen zelf eigenlijk niet weten wat ze gebruiken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2001 12:00 am 
Informeer tijdig, in geval van een geplande opname, of het ziekenhuis (of andere instelling) rekening wil houden met het dieet, en wat de mogelijkheden en eventuele beperkingen zullen zijn.
Niet iedere hulpverlener is voldoende op de hoogte van voedselovergevoeligheid. Zorg daarom altijd dat je zelf goed bent voorbereid. Zeker bij een onverwachte opname! Stel een map samen met je dieetgegevens, die je bij een opname kunt overhandigen. Via de Stichting VoedselAllergie kun je hierover meer informatie ontvangen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2002 12:00 am