Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2001 12:00 am 
Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik mag verwachten dat de instelling waar ik in kom als ik hulpbehoevend ben, rekening houdt met mijn allergie! En als ik op dat moment niet zelf in staat ben om er wat van te zeggen, zorg ik er voor dat ik er later wat van zeg.

Een allergie is niet niks! Je kunt er misselijk van worden, moe en hangerig, beroerd en wat niet meer. Lijkt me wel iets om op te letten!

Nicole

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2001 12:00 am 
Ik heb jarenlang gewerkt in de zorg en ik zou iedereen als tip mee willen geven: zorg dat alle belangrijke info op papier staat en dat je dit altijd bij je hebt! Dan is i.g.v. van een acuut probleem voor de hulpverlener goed na te gaan welke medicijnen er worden gebruikt, welk dieet er wordt gevolgd etc. Te vaak heb ik meegemaakt dat mensen zelf eigenlijk niet weten wat ze gebruiken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 17, 2001 12:00 am 
Informeer tijdig, in geval van een geplande opname, of het ziekenhuis (of andere instelling) rekening wil houden met het dieet, en wat de mogelijkheden en eventuele beperkingen zullen zijn.
Niet iedere hulpverlener is voldoende op de hoogte van voedselovergevoeligheid. Zorg daarom altijd dat je zelf goed bent voorbereid. Zeker bij een onverwachte opname! Stel een map samen met je dieetgegevens, die je bij een opname kunt overhandigen. Via de Stichting VoedselAllergie kun je hierover meer informatie ontvangen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2002 12:00 am 
Ik kan het verhaal van Jo alleen maar beamen. Ik heb zelf een uitgebreide voedselovergevoeligheid en ziekenhuisopnames gaven altijd problemen ondanks dat ik behoorlijk mondig ben. Na een operatie kreeg ik pap, ik mag geen melk en gluten, en ik vertrouwde het uitzien en de geur van de pap niet. Toen ik daar wat over zei, gaf de hoofdzuster aan dat ze in het ziekenhuis zo goed dieet konden bereiden dat je het verschil niet merkte. Toen ik weigerde om het op te eten en om de dietiste vroeg, wat na veel strijd uiteindelijk gebeurde, bleek dat het dieet helemaal niet doorgegeven was. Dus je ziet altijd bij een ziekenhuisopname en een dieet de dietiste inschakelen, anders loopt het mis.

Carla

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 24, 2002 12:00 am 
Ik ben 19 en ik heb VO. De houding van dokters is hetzelfde, je moet er maar mee leren leven. Ik neem hier alleen geen genoegen mee.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
Zo zie je maar weer...
Al ben je nog zo goed voorbereid, je schiet er weinig mee op als de zorginstelling niet meewerkt. En dat gebeurt nog te dikwijls!

Dien alsnog een klacht in bij het Patienten-Service-Bureau van het desbetreffende ziekenhuis. Misschien bereik je er iets mee.

In de reader: 'Oudere Volwassenen en Senioren met VO' (te bestellen via de Stichting VoedselAllergie) staat een artikel wat je kunt/moet doen bij een geplande en/of niet geplande ziekenhuisopname.

Neem voor meer informatie contact op met de werkgroep 'Oudere Volwassenen en Senioren' van de Stichting VoedselAllergie.
Zie: www.stichtingvoedselallergie.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 04, 2004 12:00 am 
Ik had mijn ziekenhuisopname goed voorbereid. Alles op schrift ingeleverd. Maar na een paar uur kreeg ik de diëtiste van het ziekenhuis aan de telefoon. Sorry mevrouw maar wij kunnen niets voor u doen. Ons eten komt van een catering bedrijf en wij hebben geen eigen keuken meer. Dat betekende dat ik de avond voor mijn opname snel alle voedsel moest klaarmaken en invriezen zodat mijn man dat portiegewijs mee kon brengen.
Wat nu als ik niemand zou hebben om het klaar te maken?

Ook heb ik last van overgevoeligheid voor luchtjes.
Mijn operatie was de dag voor kerst en op kerstavond had de nachtverpleegkundige zich goed geparfumeerd. Mijn reactie was een astma aanval en van de verpleegkundige woede. Midden in de nacht een discussie. Uiteindelijk heeft een college mij verder geholpen na aanvankelijke weigering van mijn verpleegkundige. Ik had het idee dat ze het maar belachelijk vonden.
De volgende dag kreeg ik een allergie aanval er boven op en ben ik na overleg naar huis vertrokken.
Ondanks diverse brieven van behandelende artsen is het kennelijk niet goed over te brengen wat allergie eigenlijk inhoud.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 12, 2005 12:00 am 
Van een zorginstelling mag je alles verwachten. Als je de vraag/klacht duidelijk naar voren brengt zal er aandacht voor zijn.
Zo niet, dan is er altijd nog een patienten-/bewoners-/ clientencommissie.

Anne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Heb in mijn leven( 62 jaar) al diverse wespensteken opgelopen
( zonder al te veel problemen), doch in september dit jaar ging ik na een steek na 10min. onderuit. Allerlei lichamelijke verschijnselen kwamen erbij.

Nu onderga ik volgende week een desensibilisatie in het ziekenhuis
( opname 4dgn), daarna om de 6 weken een onderhoudsinjectie gedurende ongeveer 3 jaar.
Vervelend, maar ik hou van tuinieren en fietsen, veel risico dus op wespensteken.
Heb wel een epi-pen gekregen, maar dat lijkt me ook niets voor langere tijd.
Dus ik hoop dat ik straks immuun ben. Dat zou al na die 4dgn opname het geval zijn.
Ik wacht het wel af.
Zal laten wel weten hoe het vergaan is met die desensibilisatie.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ]