Op dit onderwerp reageren  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 15, 2004 12:00 am 
Sites voor darmklachten:

www.scdiet.nl Het Specifiek Koolhydraten Dieet
www.helpforibs.com Eating for IBS (Irritatable Bowel Syndrom)

Tips:
-Gebruik spijsverteringsenzymen als supplement (digestive enzyme) bij elke maaltijd (Bijvoorbeeld van het merk Solgar)
-Gebruik probiotica voor een goede darmflora
-Gebruik voedingsvezel (Bijvoorbeeld Colon Clean)
-Drink pepermuntthee en venkelthee (helpt spijsvertering)
-Doe het kruid tijm door bepaalde gerechten (vermindert gas)
-Gebruik magnesiumsupplement (voor ontspanning)

Andere tips hoor ik graag!
Sterkte allemaal

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Sites voor darmklachten:

www.scdiet.nl Het Specifiek Koolhydraten Dieet
www.helpforibs.com Eating for IBS (Irritatable Bowel Syndrom)

Tips:
-Gebruik spijsverteringsenzymen als supplement (digestive enzyme) bij elke maaltijd (Bijvoorbeeld van het merk Solgar)
-Gebruik probiotica voor een goede darmflora
-Gebruik voedingsvezel (Bijvoorbeeld Colon Clean)
-Drink pepermuntthee en venkelthee (helpt spijsvertering)
-Doe het kruid tijm door bepaalde gerechten (vermindert gas)
-Gebruik magnesiumsupplement (voor ontspanning)

Andere tips hoor ik graag!
Sterkte allemaal

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo
Ik lees nou net jou verhaal over jouw problemen.
Ik heb hezelfe als wat jij voelt.
Ik ben nou inmiddels 44 jaar en ik herhinder mij dat ik als kind al periodes had dat ik last had van mijn buik.
Ik heb inmiddels 2 keer een echo gehad van de gehele buik,een algehele bloedonderzoek maar er was niks aan de hand.De huisarts dacht eerst aan galstenen maar dat was het niet.
Ik heb ook net als jij steken in mijn galstreek die doorstrekken naar mijn rug en soms op mijn borst.
De radioloog zij dat het wel een prikkelbare darm kon zijn,maar ik kan nog steeds het verband niet leggen met de pijn op die plek.Ik heb ook metname vooral s'nachts last van die steken.
Dit was in het kort mijn verhaal en ik hoop dat je er wat aan hebt.
Misschien ben jij inmiddels al wel meer te weten gekomen over deze klachten.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 16, 2004 12:00 am 
s'Ochtends erg beroerd, niet braken, opgeblazen gevoel na en tijdens eten al. Slechte stoelgang. veel opboeren geen zuur. Volg. arts PDS. Geen hernia diafr matica. Gebruik movicolon, bah erg smerig spul. Ga binnenkort voedselallergie test doen./

m vr. groet Alie. PS melk schijnt vaak de veroorzaker te zijn gehoord.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 17, 2004 12:00 am 
Ik heb ook opeens last gekregen van een spastische darm (volgens de dokter). Als ik gekruid of vet gegeten had moest ik altijd bijna meteen naar de wc. Maar sinds 2 / 3 maanden niet meer. Het leek wel of het zich nu juist ging ophopen. Ik kreeg eigenlijk een constante steek / pijn in mijn bovenbuik, boven de navel. Ik heb soms wel krampen, maar die constante pijn is lastiger. Ik heb nu metamucil gekregen, maar heb niet het idee dat het echt werkt. Hebben jullie dezelfde problemen, of is dit toch iets anders dan een spastische darm?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 18, 2004 12:00 am 
Hi,

Ik heb sinds middelbare school last van mn darmen, als ik dit allemaal lees heb ik het idee dat ik al jaren te maken heb een een spastische darm, althans, de welbekende verschijnselen heb ik ook. Heb maandag darmspoeling ondergaan, het is nu vrijdag en ik ben nog niet naar het toilet geweest, ik word er gek van. Had gekozen voor een darmspoeling in de hoop dat ik een dagelijkse stoelgang zou krijgen, maar helaas....Paar keer in de week denken mensen dat ik vijf maanden zwanger ben, zo'n opgezette buik heb ik dan, en dan die pijnen die erbij komen kijken. Zou 's ochtends kwark eten, inderdaad helpen, en pepermuntolie?? Ik sta overal open voor...Heeft nog iemand ervaring met een darmspoeling??

Gr, Eef

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Ik had al een paar maanden last van mijn darmen, en het was elke dag anders wanneer dat ik naar de wc moest.
Ik werdt er vaak erg misselijk van en ben toen naar de dokter geweest en die zei dat het een spastische darm was. Hij zij ook : geen vet, gezond eten en geen bubbeltjes-frisdrank.
Gelukkig is de pijn nu wat minder, maar toch nog niet over... en mijn maag begint ook te zeuren... maar ik denk dat het beste helpt : rustig aan doen...
suc6 allemaal
Groetjes Laura

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 19, 2004 12:00 am 
Heb je bij PDS altijd last van stekende pijn ?

Ik heb nl. alleen maar een zeurende oijn linksonder in de buik, veel rommelingen en wind, afwisselend harde / papperige / hele zachte ontlasting en heel af en toe een kramp in de buik, dan moiet ik naar het toilet en komt er voornamelijk gas en slijm.
Iemand cdie hier iets in herkent ?
Reageer alsjerblieft want ik ben erg bang voor darmkanker ( Oh ja k ben 37 )

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 20, 2004 12:00 am 
Ik heb een jaar of 10, 11 (weet niet meer precies) last van PDS, ben er alleen nog maar een paar jaar achter dat het dat is...

Wat bij mij helpt:
- 's ochtends kwark eten. Géén vezels eten (dus geen brood of muesli) geen fruit, geen melk, yoghurt kan wel maar is eigenlijk iets te zuur.
- geen strakke kleding dragen (riem altijd een tandje losser, een uurtje later zit ie namelijk strak en heb ik buikpijn).
- minderen met koffie, en zeker geen koffie op de nuchtere maag (wat ik altijd wel deed, om wakker te worden...)
- niet te veel suiker (een snoep-vreet-bui veroorzaakt dágenlang pijn)
- niet te veel vet, vooral 's avonds vet vlees eten is echt funest
- rustig en regelmatig eten
- sinaasappels gaan helaas ook niet goed...
- opletten met koolzuur (glaasje cola gaat wel, maar niet veel meer dan 1 per dag...)
- goed bewegen (paar uur in de auto gaat fout, regelmatig uitstappen en een rondje lopen...)

Wanneer ik toch problemen heb:
- als de situatie het mij toestaat, neem ik een heet bad, of leg ik een hete kruik op mijn buik.
- op het werk gaat dat natuurlijk niet, ik probeer dan te lopen (traplopen of zo), of een tijd rustig op het toilet te gaan zitten...

Dit heb ik allemaal na jaren van veel pijn langzamerhand ontdekt, eigenlijk ontdek ik wekelijks nieuwe dingen waardoor ik steeds beter met mijn PDS kan omgaan. PDS is sinds kort niet meer mijn vijand, maar het is MIJN PDS geworden...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Natuurlijk ben ik nog weer iets vergeten...

Te koud eten of drinken gaat ook niet goed.
Heb ook veel baat gehad van het lezen van tips voor coeliaki-patiënten... Raad ik ook iedereen aan... Komt natuurlijk niet helemaal overeen, maar je kan er wel 'darmvriendelijke' voeding uit destileren!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
ja inderdaad. . die druk op je anus (héél af en toe) doet verschrikkelijke pijn. . . en dat duurt enkele minuten tot uren. . (nooit een hele dag).. .
Ik ben altijd blij als het weer gezakt is. . .
Komt wel héééél weinig voor. . misschien ééns per maand. . en bij mij hangt het wel samen met ovuleren!!

Groetekes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
hallo ik heb een vraagje al jaren lang gebruik ik dyta uresa een plascapsule voor de hoge bloeddruk ik ben m.e en fibromyalgie patient ook last met artrose en dysfunctie zenuwstelsel nu heb ik het idee dat ik allergie.s reageer op die plastablet heel erg drukkende pijn in mijn buik en heel erg branden vooral links tot aan mijn been toe ikheb dyvertikels in mijn darm ook darmspasme ik heb geen koorts toch voel ik mij heel erg rot wie herkent hier iets van u kunt mij ook mailen bij voorbaat bedankt groetjes van alie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
mijn darmen zijn al vanaf mijn puberteit gevoelig en als ik ergens last krijg dan is het daar(steken krampen) maar nu heb ik sinds twee maanden erg veel last van mijn darmen. mijn buik is enorm opgezwollen na het eten, soms ga ik twee keer per dag naar de wc en dan weer twee dagen niet. ik moet ineens veel meer plassen en heb echt steken in mijn buik en een zeurend gevoel. de dokter heeft mijn buik gevoeld en voelde mijn dikke darm helemaal zitten vooral rechts onderin. zij gaf ook de diagnose spastische darm. ik kreeg dezelfde tips vezels eten, bewegen, geen vet eten en regelmatig eten. al deze dingen doe ik en het gaat maar niet weg. Ik ben vandaag begonnen met risperdal, maar slik liever geen medicatie. als mensen tips hebben graag!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 21, 2004 12:00 am 
Hallo, mensen met moeilijke darmen, ik plaats hier nog even een berichtje, omdat mijn zoontje van 1 ook altijd een opgeblazen buik had en verstopt zat, totdat de kinderarts ontdekte dat hij coeliakie heeft. Dus misschien worden jullie buikklachten ook wel veroorzaakt door een intolerantie voor gluten (coeliakie). Maar liefst 1 op de 200 mensen heeft coeliakie!!! Maar jammer genoeg duurt het gemiddeld 20 jaar voordat de juiste diagnose gesteld wordt... Een andere vaak gehoorde oorzaak van buikklachten is een allergie voor melk. Daarom mijn advies: laat je bloed testen in het ziekenhuis. In het ziekenhuis kan je bloed onderzocht worden op de meest voorkomende allergieen (melk, pinda, ei, soja, tarwe, etc.) en op coeliakie (een intolerantie voor gluten, dat zit in tarwe, rogge, haver en gerst). Het bloedonderzoek geeft een eerste indicatie, maar haalt niet alle intoleranties of allergieen er meteen uit. Als je coeliakie hebt, kan het gebeuren dat dit in je bloed helemaal niet te zien is. Daarom is vaak ook nog een darmonderzoek nodig. Uit diverse onderzoeken blijkt, dat veel mensen die de diagnose prikkelbare darm syndroom hebben gekregen, in werkelijkheid coeliakie hebben.... Wil je meer lezen over coeliakie, kijk dan eens bij www.coeliakieforum.nl of www.glutenvrij.nl

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
Hallo allemaal,

Ook ik heb een spatische darm en ben "blij" te lezen dat er meer mensen last van hebben. Veel van jullie klachten herken ik dan ook en ook ik ben al een tijdje bezig om een oplossing te vinden. Zoals blijkt uit jullie verhalen is "de oplossing" voor niemand gelijk maar ik wel nog wel graag toevoegen dat ik regelmatig Waipiti darmfunctie complex gebruik. Dat is een natuurlijk middel (verkrijgbaar bij iedere drogisterij) wat je heel goed helpt om je darmen leeg en schoon te houden. Als ik het gebruik merk ik dat de "rotzooi" beter mijn lichaam verlaat, ik krijg ook minder last van puistjes e.d. Ik gebruik dit liever dan een "medicijn" van de huisarts omdat dat chemisch is en daar heb ik ook geen goed gevoel bij. Dat doet ook zo vaak wat met je lijf!!
Verder ben ik ook bij een dietiste geweest en die raadde mìj aan om zo vezelrijk mogelijk (je weet wel zilvervliesrijst, volkorenbrood, meergranen macaroni, voldoende groene groente, havermout, etc.) te eten. Dat zet nl je darmen goed in werking. Ook helpt dat goedje van Danone mij heel goed. Daar iedere dag een toetje of een glas van en het wordt allemaal wat rustiger daar binnen.
Tenslotte is een vriendin van mij naar een osteopaat geweest nadat ze na haar zwangerschap ook erg last van haar darmen heeft gehad (weken van diaree afgewisseld met heftige verstopping) En inderdaad het was in het begin geen pretje maar na een bezoekje of 6 zijn haar darmen nu weer rustig en doen ze wat ze moeten doen.
Anyway, het lijkt erop alsof iedereen zijn eigen oplossing moet zoeken maar ik dacht een extra tip kan nooit geen kwaad.

Suc6 iedereen, Annemiek

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 23, 2004 12:00 am 
Na al deze berichtjes te hebben gelezen, gaat er een wereld voor me open! Jaren loop ik al met klachten als: direct naar de wc nadat ik :yogurt, vla, melk, vet en gekruide dingen eet.Ook drink ik geen bubbels meer omdat ik hier ook al last van krijg. Ook heb ik regelmatig een zeer opgezwollen buik.....Ik denk dat ik dan toch maar eens een bezoekje ga nemen bij de huisarts en een dieetiste....misschien dat die me ook goed op weg kan helpen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 24, 2004 12:00 am 
Hallo,
Sinds een aantal weken ben ik bekend met de spastische darm.
Ik had ontzettende buikpijn...
Ik naar de huisarts, die zei dus dat het een spastische darm was.
Waarop hij ook antwoorde, goede voeding is heel belangrijk.
Ik woon samen met mijn vriend die op internationaal niveau sport, dus wij eten alleen maar goede gezonde voeding. Ik dacht wat moet ik dan nog veranderen in mijn voedingspatroon?
Een kennis van ons die tevens ook arts is, vertelde mij dat ik er wel degelijk iets aan kon doen. Namelijk psylliumvezels gebruiken.
Je kan deze zonder recept ophalen bij de apotheek. Kan ook met een recept van je huisarts, de 1e keer moet je betalen en daarna wordt het vergoedt.
De vezels zitten in een sachet die je moet vermengen met water/ sap of melk. Je darmen worden dan opgevuld zodat ze niet meer gaan bewegen, je darmen zijn gevoelloos maar dje buikwand waar de darmen tegenaan wroeken niet, daar ontstaat de pijn van.
Ik moet zeggen dat het nu al een tijdje goed gaat!
Daarom wou ik het vertellen, misschien dat andere mensen er ook iets aan hebben!!

Mvg Patricia

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
In de meeste gevallen is er bij dit darmprobleem sprake van voedselallergie. Gezond eten zoals volkorenbrood etc. is wel leuk om aan te raden, maar wanneer je allergisch bent voor bepaalde granen, zul je flink last hebben. Het eten van die o zo gezonde appel kan 6 uur later! Let goed op deze tijdsduur! je laten rollen op de grond van de pijn en de volgende dag aan de diarree of te wel, een histamine allergie. Ook garnalen, avocado, ananas, aardbeien, allemaal heel gezond,(maar bevat ook allemaal histamine) en kan dergelijke reacties geven. Brood met gist is ook zoiets. Over op zuurdesem. Zorg dat je wanneer je fruit verdraagt, dit nooit na het eten nuttigt, maar altijd ervoor. Ga nooit 's avonds nog fruit eten. Dit gist de hele nacht in je darmen en geeft rotting, waardoor de belangrijke stoffen ook verloren gaan. En dan al die artsen die je maar zeggen dat er niets aan de hand is en dat je er mee moet leren leven en dat het "onschuldig" is. Weten jullie dat er een vereniging bestaat? Stichting Voedselallergie. Postbus 207, 3860 AE te Nijkerk. Ik heb hier veel aan gehad. Je krijgt elk kwartaal een blad met info. Je leest dan ook veel artikelen en verhalen van mensen met dezelfde ellende als op deze site wordt vermeld. Elke 2 jaar is er een voedselallergie dag (en denk nu niet meteen dat je geen voedselallergie hebt). Zeer gerenommeerde deskundigen worden uitgenodigd als spreker etc. Dan zit je in een zaal vol mensen die allemaal door hun arts van kastje naar de muur zijn gestuurd en het uiteindelijk bijna allemaal zelf hebben moeten uitvinden. Heb je een bepaald voedingsmiddel langer dan 3 maanden niet gegeten, dan wordt het niet meer in je bloed aangetoond. Houdt een voedingsdagboek bij. Reacties kunnen tot 4 dagen na inname opkomen, dat maakt het zo gecompliceerd. Je legt de link dan niet meer. Iedereen veel succes en sterkte.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik eet geen tarwe meer, maar spelt (een ander soort tarwe) en geen boter, melk en kaas (van de koe). Daardoor is het opgeblazen gevoel in mijn buik/darmen verdwenen.

Veel water drinken helpt ook!

Astrid

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 25, 2004 12:00 am 
ik heb nu al een half jaar last van buik en rugklachten, heb allerlei onderzoeken gehad omdat ik bang was-ben dat het iets anders is.
Ik eet vezelrijk voedsel drink veel, beweeg genoeg, en toch houd ik last. Is er nog iemand die ook deze ervaring heeft, en de klachten maar aan blijven houden?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
Ik heb jaren met een spastische darm gelopen.
Tot ik in oktober bij een paragnost kwam, zij heeft mij gezegd het volgende te proberen: zuivere teunisbloemolie van efamol.
En het werkt na 2 weken gebruik , heb ik nergens geen last meer van. En wat ook fijn is mijn humeur voor en tijdens het ongesteld zijn is er ook enorm op vooruit gegaan.
dus misschien een tip voor anderen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 26, 2004 12:00 am 
Hi Harry,

Nou ik herken dit dus ook, vooral die zeurende pijn onder in de buik. Ik eet sinds kort 's ochtends rechtsomdraaide yoghurt of kwark en gedurende de dag drink ik een paar glazen warm water. Dit helpt bij mij in ieder geval. Ik kamp al jaren met buikproblemen, ook ik dacht dat ik iets vreemds had. Ik ben een paar maanden geleden bij een chiropractor geweest. (voor een totaal andere klacht) Zij heeft mij helemaal doorgelicht en vroeg of ik geen last had van mijn buik. Ging gemiddeld 5 keer per dag bijna dood van de pijn...Er zat dus iets niet goed in mijn onderrug, nadat de chiropractor een of andere manoeuvre bij mij verricht had, ging er voor mij de hemel open. Bijna ga ik nu iedere dag naar het toilet, zo niet om de dag, ik weet niet wat mij overkomt. Anders was het 1 of 2 keer per week, en dan die darmkrampen...ik werd gek!! Nu ga ik om de 2 maanden naar de chiro, eet kwark 's ochtends, drink af en toe warm water, eet fruit, en dat helpt mij op zeker.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Ik heb alle informatie opgezocht die te krijgen is omtrent spastische darm syndroom, wat mij opvalt is dat ik niemand hoor zeggen dat de kont ook enorm pijn doet.
Als bij mij de pijn begint komt het op in de buik en door de druk van de gasvorming in de darmen onstaat een enorme pijn op de anus.

Ik zou graag willen weten of meerdere mensen deze klachten vertonen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 12:00 am 
Ik heb alle informatie opgezocht die te krijgen is omtrent spastische darm syndroom, wat mij opvalt is dat ik niemand hoor zeggen dat de kont ook enorm pijn doet.
Als bij mij de pijn begint komt het op in de buik en door de druk van de gasvorming in de darmen onstaat een enorme pijn op de anus.

Ik zou graag willen weten of meerdere mensen deze klachten vertonen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 29, 2004 12:00 am 
Ik heb sinds 1992 last van een spactische dikke darm. De reguliere geneeskunde heeft mij niet kunnen helpen. Zo ben ik in het alternatieve circuit terecht gekomen en maak ook gebruik van informatie via internet.(Zoals deze site)
Ik ben al zover, dat ik weet dat mijn darmklachten niet één, maar verschillende oorzaken hebben.
Ten eerste had ik naast een spactische darm ook candida. Candida zorgde voor: Opgeblazen buik, snel vermoeid zijn, allergische reacties, warm hoofd, slecht slapen, slechte adem, enz (Kijk maar eens op de site van candida).
Ten tweede heb ik nog veel last, vooral tijdens een vakantie, van een spastische darm en een spasme onder het linker schouderblad.
Wie kan me hier een zinvolle tip over geven.

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 220 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende