Op dit onderwerp reageren  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 12:00 am 
Ik herken het.
1 dag is mijn pols ingetaped geweest en de zelfde verschijnselen.
Rood, bultjes, jeuken, opgezwollen en warm.
Ik heb ik heb dermovatecreme zeer sterk.
Dat is de zwaarste creme in zijn soort het schijnt best ernstig te zijn.
En dat na een dag tape.
ik heb 2 pleisters op mijn bovenarm gekregen 1 met latex en 1 zonder latex.
Ik haal ze er net af en bij allebei uitslag.
Ze dachten dat het een latex allergie was maar nee.
Een pleisterallergie.
Ik kan dus tegen geen ene pleister ook niet tegen speciale.

Ik heb snachts een armwarmer om omdat ik het anders helemaal open krab.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2006 12:00 am 
Ik zweer bij of smeer met calendula (goudsbloem) van vsm. Het is ontsmettend en wondhelend, maar ook vet! Er is ook gel van, wat minder goed werkt vind ik. Dr. Vogel heeft deze zalf ook, maar de werking hiervan vind ik niet super, gewoon qua persoonlijke voorkeur en/of ervaring. Voor de jeuk kreeg ik hormonenzalf, waar ik niet zo kapot van ben. Aangezien mijn huid al geïrriteerd is, houd ik het bij huidvriendelijke en natuurlijke producten. Verder heb ik nu net 1 pilletje anti-allergie middel geslikt, zou het helpen? Het is al prettig dat de tape eraf is, dat scheelt al flink. De jeuk is hierna ook een stuk minder gelukkig. Met een ph neutrale zeep heb ik hopelijk de lijm van de tape verwijderd. Ik voel me gek genoeg wel wat misselijk en heb wat verhoging. Zo'n drie weken is mijn enkel ingetaped geweest, achteraf dus met allergie. De huisarts adviseert me om op te letten of er niet sprake is van een bacteriële infectie. Nu beperkt de allergie en roodheid zich alleen op de plek waar de tape heeft gezeten op de randen af nauwkeurig. Bij zo'n infectie zal dit zich gaan uitbreiden (klopperig en roder worden), dan ga ik op zijn advies in het weekend desnoods naar de huisartsenpost voor antibiotica.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
hi, was ff aan het lezen over de pleisterallergie,

weet iemand of het ook vanzelf overgaat zonder smeerseltjes.
Ben erg gevoellig en heb per ongeluk niet nagedacht bij een warmtepleister.
Wel je kan de pleister nog een week lang zien.Het opgezwolle endikke gaat eraf.helaas heb ik nu over mijn lijf bultjes.
Nu jeuk ik overal,
dikke enkels, vlekjes in nek gezicht armen handen.overal.

gaat het zonder antebiotica ook over.(wordt vaak misselijk van antib.)

groetjes san

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
Bij mij betreft het helemaal niet de voet of de enkel. Ik krijg van alle soorten pleisters en leukoplast etc. (ook die van de dokter en van het ziekenhuis) al uitslag, waar die pleisters dan ook geplakt worden. Er ontstaan vrijwel gelijk blaren, net of het verbrand is.
Enige oplossing voor mij is om het niet meer te gebruiken, dan maar verband er om, wat wel lastig wordt als het je body betreft.
De blaren heb ik weggekregen door desinfecterende dermatolpoeder te gebruiken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 16, 2006 12:00 am 
ik heb sinds een paar jaar last van rode plekken op m,n enkel,door tapen.
ik heb veel dingen geprobeerd,ik zwachtel het eerst in,en daar over doe ik de tape,en dan nog krijg ik uitslag.

heeft iemand een tip waardoor het weggaat,ik moet wel m,n enkel blijven vastzetten,zonder tape met wat dan.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Ik heb een week lang gesnowboard met mijn hielen en enkels ingetaped met sporttape omdat ik altijd heel snel blaren krijg. Dat hielp perfect. Tijdens de busreis terug ben ik vergeten de tape er af te halen.

Een dag nadat ik terugkwam begon de kriebel en die werd snel erger met blaasjes, branderigheid en op mijn hartslag pulserende roodheid. Het was zeer lokaal, precies op alle vlakken die ingetaped waren. Ik heb moeten vechten om zo min mogelijk te krabben, zelfs mijn voeten 's nachts vastgebonden omdat ik voor het opstaan blijkbaar erg mijn voeten tegen elkaar aan het krabben was en ik de huid daar duidelijk mee kapotmaakte.

Antihistamine tabletten en cortizon zalf hadden geen merkbaar effect, pijnstillers hebben waarschijnlijk wel geholpen om ervan af te blijven. Ik ben niet naar de dokter geweest om dat het me duidelijk leek wat het was en dat het wel over zou gaan, maar pas na drie weken begon het echt minder te worden.

Twee maanden later ben ik weer een weekend gaan wintersporten, natuurlijk geen tape gebruikt, maar de tweede dag begon ik al weer last te krijgen, waarschijnlijk door de lijmresten in mijn skisokken! Die gooi ik weg dus.

Ik heb ooit eens eerder branderige plekjes gehad door pleisters, maar nooit lang pleisters/tape hoeven dragen. Het lijkt er op dat ik de allergie nu helemaal heb opgebouwd. Ik probeer nu een voetenbadje in zout water, maar vooral zodat ik niet onbewust weer ga krabben.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2006 12:00 am 
Ik ben er nu ook achter dat ik allergisch ben voor tape. Het betreft bij mij ook de Tensoplast, begin dit jaar heb ik het met mijn enkel gehad, en nu met mijn pols. Mijn pols ziet er gewoon niet uit, rood, opgezwollen/dik, en ontzettend veel vocht blaasjes. Ik ben vandaag weer naar de huisarts geweest, en heb nu ook Prednison voorgeschreven gekregen, en ook hormoonzalf. Vorige keer was ik er ruim 7 weken zoet mee, ik hoop er nu sneller van af te zijn. Deze keer heeft de tape er "maar" 5 uurtjes omgezeten. De pols had eigenlijk helemaal niet ingetaped moeten worden, van een "klein"
probleem een nu veel groter probleem. Hopende dat de medicijnen aanslaan. morgen mee beginnen. En dus NOOOIT meer in laten tapen!!!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 12:00 am 
Wouter, kennelijk reageer je net als ik sterk of allergisch? op tape. Dat kan nog behoorlijk heftig worden heb ik begrepen met vocht gevulde blaasje die soms stuk gaan. Behalve pijnlijk vergroot dit ook het risico op infecties. Via huisarts of fysiotherapeut is er misschien wel een goed alternatief voor tape te vinden? Ik gebruik nu bandage van hansaplast voor 11,69 bij de drogist verkrijgbaar. Bij Lidl verkopen ze ook eea voor een paar euro, maar of het van goede of dezelfde kwaliteit is weet ik niet. Ze hadden in mijn woonplaats alleen nog knie/elleboog- en geen enkelbandage. De allergie heeft bij mijn behoorlijk vertragend gewerkt qua herstel. Elke keer als ik ahw maar naar mijn enkel keek, dan werd-ie al roder, pijnlijker en dikker. Met tape en drukverband was ik nog een hele piet, maar zonder was ik niet mobiel. Fysiotherapie heeft mij goed geholpen, ook omdat ik functieverlies in mijn enkel kreeg en deze steeds meer 'vast ging zitten'. Via richtlijnen en gerichte opdrachten weet ik nu wat en hoe ik mijn enkel kan gebruiken na deze steeds te hebben ontzien. Achteraf denk ik dat je hiermee niet vroeg genoeg kunt beginnen, het zorgt voor een goede start en controle. Het masseren van mijn enkel bevalt ook goed. Dan wordt eea eerder soepel en minder stijf vanwege doorbloeding en afvoeren van afvalstoffen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 12:00 am 
hoi, ik heb precies het zelfde. ik heb een paar jaar geleden ook mijn enkel in moeten laten tapen. na twee dagen heb ik het er afgetrokken. mijn voet zag er uit als dat het 2e graads verbrand is. en heel erg dik ik zag mijn kleine teen niet eens meer. ik ben er achter gekomen dat ik tegen geen één pleister kan. nou moet ik 10 april geopereerd worden en het staat wel in mijn dosier dat ik niet tegen pleisters kan maar wie weet wat daar aan gedaan word? want je infuus moet toch vast gezet worden? enz?? Ik zie er heel erg tegen op om die operatie in te gaan puur de operatie zelf maar ook vanwege mijn lijm van de pleister allergie. wie kan mij helpen???

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 12:00 am 
ik heb ook een allergie van pleisters,maar eer zijn ook speciale pleisterd:p
greetz fichterke:d

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 12:00 am 
Hoi,ik krijg als ik een appel of een kiwi eet heel erge jeuk in m,n keel en bultjes in m,n mond,trekt na een half uurtje weer weg maar het is wel vervelend,hebben daar meer mensen last van?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 12:00 am 
Ga ook regelmatig door mijn enkel en ben er vorige week nog door heen gegaan. Ik werk 1 dag in de week en ben gaan werken. Wat ik beter niet had kunnen doen. Heb m'n enkel laten in tapen, endacht maakt voor 1 dagje niet uit. Heb tape allergie. Maar dat heb ik geweten, verschrikkelijk zeg. Als ik mijn voet omhoog heb wordt ie weer een beetje slank. Hij is ontzettend dik en warm. Mag van mezelf niet jeuken en de blaasje s open krabben. Het enige wat helpt is tegen de stramheid van de huid babyolie en verder koelen onder de koude kraan. Hoewel ik niet eens voel dat het water ijskoud is.
Als ik loop of mijn voet naar beneden hangt wordt hij zo dik. Loop alleen op slippers met sokjes wordt het veel te warm!
Hier ben ik wel ff zoet mee. Mijn enkel is nu zo dik en stijf dat er niet door heen kan gaan! Wel een voordeel afgezien van de vele nadelen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 12:00 am 
Hey anita...

Ik heb het zelfde wat jij hebt...
Word gek van de jeuk en pijn...

Mij werd verteld dat je dan anti-allergie pleisters kan halen...
Ze zijn wit van kleur.. en je kan ze gewoon bij kruidvat enzo halen..

Ik ga het ook proberen...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 25, 2007 12:00 am 
Sinds een jaar ineens allergies voor bruine tape pleisters. Zoals allen hier schrijven vies jeuk ofwel rampzalig. Zelf heb ik erg veel aan de pilletjes "reactine". Kun je zo kopen bij het kruitvat. En inderdaad is een brufem niet overbodig gezien de rote kans op ontstekingen.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: (plotselinge) pleisterallergie acute exceem...wat
BerichtGeplaatst: Za Mei 28, 2011 2:52 pm 
Hoi allemaal Ik herken het, mijn enkel was bij de fysio ingetapt en omdat de tape snel losliet besloot ik hem vast te plakken met leukoplast wat ik inmiddels omgedoopt heb tot jeukoplat. Heel mijn enkel zit omder de jeukende uitslag. Ik word er niet goed van, word gek van de jeuk. Exceemzalf helpt niet en als het niet snel overgaat ga ik naar de huisarts. Wist niet dat je voor pleisters en tape allergisch kunt zijn, had ik het maar geweten van te voren: ik gebruik dat spul dus noooooit meer!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Sep 27, 2011 11:10 am 
Ik heb het al jaren!! Wat perfect helpt bij de jeuk en de zwelling is Diprosone zalf!

Sterkte!

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Jan 20, 2012 3:08 pm 
Hallo ik ben jannie, ik heb 2 Basaalcarsicoomen weg laten halen. 1 op mijn rug en 1 op mijn gezicht. Door de pleisters is mijn gezicht opgezet. Ik heb nu nog een opgezet oog het lijkt of er vocht achterzit. Heb van de Dokter Tavegil gekregen. Wat kan je het beste tegen dikke opgezwollen ogen doen.??

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Jul 03, 2013 11:54 am 
ik zie dat vele vragen en reactie 'behoorlijk oud' zijn, maar ik ga aanvullen.

Een allergie door de lijmresten bij met name de 'bruine' pleister en sporttape (-hansa etc) komt vrij veel voor.

Wanneer krijg je er last van; als de pleister/tape in aanraking komt met vocht of zweet.

Ik heb deze allergie mijn hele leven al. Het is raadzaam om niet alleen de huisarts maar ook de tandarts/apotheek op de hoogte te stellen.

Mocht je toch met (deze) klachten bij een (huis)arts of dokterspost komen, laat je geen hormoonzalf aansmeren/of zalf op basis van vocht. (dat maakt, dat de klachten erger worden)

2: herken de allergie in een vroeg stadium: het voelt, voordat het begint te jeuken; plakkerig aan of als stukje rubber (sponsachtig). Als je in dat stadium hormoonzalf gebruikt; kan het goed komen.

Maar als je al een rode/opgezette huid, blaasjes en bobbels hebt, vraag de (huis)arts om een stootkuur prednison.

jeuk: plak de blaasjes niet af! ook niet koelen met water. Hooguit er tegen blazen of neem een paracetamol (jeuk is omgekeerde pijn)

Let op: niet alleen pleisters of tape veroorzaken deze allergie; rubber(water)schoentjes, afwerkingselastiek in sportschoenen/zandalen/slippers/regenjassen/onderbroeken.

Ik heb een zware allergie reactie gehad met Teva's -deze slippers konden geen water verdragen, de littekens heb ik nog steeds..

Voorkomen is beter dan.

Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Ma Jul 08, 2013 8:49 am 
Halo allemaal ik denk dat ik jullie allemaal moet teleur stellen ,volgens mij hebben al die pleister waar jullie over klagen hier helemaal niets mee te maken,ik heb ook dit probleem jeuk water bobbeltjes en branderig gevoel, gelemaal geen enkele pleister gebruikt,wat mij is overkomen ,,i was op sandalen stom van me maar het was 37 gr warm een zwaar stuk metaal belande op mijn dikke teen ,gevolg pijn en bloed uitstorting onder nagel,meteen heb ik koud stromend water over bloedende teen laten lopen daarna een kom ijsblokjes en tenen sporadies ondergedompeld,na een half uurtje wat keuken rol papier erom gedaan nette sok en terug aan de slag,al mankend,,,,maar de volgende dag begon het jeuk rond en op de teen zoerg uitzaaing op hanse voet hoemeer je krabt hoe erger het word het lijkt op honderden mugge beten met daar op volgend harde wit achtige bultjes die je kappot krabt met gevolg branderig gevoel daarna,wat ik denk der is een soort reactie die verstoort is in de voet vandaar die onzetende jeuk ,allemaal hebben we weleens na een lange wandel tocht dat jeukerege gevoel tussen te tenen,vandaar ,,,ik houd het nu nog steeds opeen goede porty talkpoeder overal tussen de tenen
zachtjesvrijvenmeteen een sok aan en gaan lopen jeuk houd op geloof me,absoluut geen afsluitend shoesel gebruiken,,hopelijk hebben jul hier iets aan,is nu mijn twede week na ongeval en jeuk kompt soms sporadies op ,heb steed talk bij me,,,,,

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende