Op dit onderwerp reageren  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal,

bij mij duurt de vermoeidheid ook al een paar jaar en zit nu ook al 3 weken thuis. Via therapie zijn we erachter gekomen dat ik last heb van de toxische stoffen van de candida schimmel. Heb ook veel pijn in mijn benen en rug en ben snel verzuurd. Hier volg ik nu een dieet voor en krijg supplementen. Ook heeft de huisarts me op pfeifer laten prikken. Er is gebleken dat ik het virus al een tijd bij me had in het bloed maar door de slechte weerstand (door de candida) is het weer gaan opvlammen. Nu krijg ik Pro-biotica om de darmen weer op te peppen. Bij mijn vorige huisarts ben ik erg vaak weggestuurd met mijn klachten omdat ik er zo gezond uitzag! Ik hoop dat jullie hier misschien iets aan hebben. Vermoeidheid moet je altijd serieus nemen ook al zou het uiteindelijk psychisch zijn. Ook hier zijn therapieën voor. Het is nog een lange weg tegaan maar ik weet nu wel wat ik heb. veel succes allemaal.

Groetjes Janneke

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 01, 2005 12:00 am 
Hi,
Een aantal jaar geleden was ik ook zo vreselijk moe, ik bleek de ziekte van Pfeifer te hebben, veel succes ik weet wat het is.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Hi Marieke,

ik wil me ook laten onderzoeken op candida. Ik heb zo'n test op internet gedaan en ik had 260 punten, en ze zeggen dat je bij 180 punten of meer waarschijnlijk wel candida hebt. Ik ben zo onwijs moe en branderige ogen en pijn in mn buik enzo. Maar ik ben bang dat ook mijn nieuwe huisarts (net zoals andere artsten die ik heb gehad) zal zeggen dat het psychisch is. Maar ik vind mijn werk heel erg leuk (had ik er maar meer energie voor, zodat ik vroeger op kon staan!) en ik heb een hele leuke relatie en vrienden en ben super gelukkig! Ik las ook op internet dat huisartsen candida niet serieus nemen. Waar heb jij je laten testen? Kan een huisarts je doorverwijzen?

Groetjes,
Sabrina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Hallo marieke en Sabrina,

Ik ben ook al jaren moe, de ene keer erger dan de andere keer. Vaak ben ik zo moe als ik uit mijn werk kom dat ik alleen maar kan huilen. Ik heb ooit de ziekte van Pfeiffer gehad en ik heb het idee dat ik sindsdien niet meer de oude ben geworden. Ik heb al zo vaak mijn bloed laten testen maar daar komt nooit wat uit. Ik weet niet of ik ooit op MCV ben getest, heb hier nog nooit van gehoord. De huisarts heeft ook al honderd keer tegen me gezegd dat de een nou eenmaal sneller moe is dan de ander en daar moet ik het dan maar mee doen. Sabrina waar heb jij die test op internet gedaan voor Candida?

groetjes
Angie

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Beste Marina,

Ik heb heeeeeeel lang rondgelopen met vermoeidheid, steeds keelonsteking etc..

Ik ben uiteindelijk eens getest op een 'broertje' van Pfeiffer (dus niet Pfeiffer zelf!!) MCV virus..En ja hoor..Na alle onderzoeken (die ook vaak genoeg pijnlijk waren) kwam dit er eindelijk uit..Maar omdat ze dit niet eerder hebben onderzocht was dit dus goed verwaarloosd..Ben ook toendertijd onderzocht op Candida bij een orthomoduculaire arts en ook dat bleek ik vollop te hebben. Heb 9 weken lang een streng dieet gevolgd (waaronder geen suikers en gist) met de nodige supplementen. Ik voelde me daarna echt als herboren!!!

Sterkte!

Groet,

Marieke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Hoi Marieke,

Welke suplementen heb jij gebruikt? en wat werd er gedaan aan dat MCV virus? Moest je dat ook gewoon uitzieken?
groetjes Janneke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Ja, laat een arts onderzoeken of je ergens allergisch voor bent, of dat je misschien coeliakie hebt. Mijn zoontje van 6 heeft coeliakie. Toen hij 1 jaar was, sliep hij nog steeds de hele dag. Werd even wakker om te eten, en ging meteen weer slapen. Extreme vermoeidheid is 1 van de klachten bij coeliakie. Je verdraagt dan geen gluten. Dat zit in brood, koek, pasta, etc. Als je coeliakie hebt, is dat vaak in je bloed te vinden. Je maakt dan antistoffen tegen gluten. De huisarts of -nog beter- internist kan dit bloedonderzoek aanvragen bij het lab. Om de diagnose coeliakie te stellen, is ook nog een darmonderzoek nodig. Als je coeliakie hebt, kan het zijn dat je andere stoffen te weinig in je bloed hebt. Vooral ijzer (ferritine) en kalk, vit. B12 etc. De internist kan dit controleren. Kijk eens bij www.glutenvrij.nl of je ook andere symptomen herkent. Bv. vreemde ontlasting (hard of diarree), buikpijn, ondergewicht, korte lengte, ijzertekort, etc.

Maar: vermoeidheid kan duizenden oorzaken hebben.... dat je zo moe bent, is in elk geval niet normaal. Vraag de huisarts om een doorverwijzing naar een internist. Deze kan het verder uitzoeken.

groeten, Tine

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 13, 2005 12:00 am 
Hallo,

Ik herken het meteen,die blijvende vermoeidheid.
Ik sta om 07.00 op met mn dochter maar zodra zij naar school is vertrokken beland ik weer in bed.
Daar ben ik dan met nog geen tien paarden uit te krijgen.
Dokter vind dat ik niet zoveel moet piekeren,of dat ik juist meer moet gaan bewegen en dat ik waarschijnlijk depresief ben.
Onzin in mijn ogen,ik heb drie jaar lang heel intensief aan sport gedaan.
Dat ging goed maar zodra ik weer thuis kwam was het slapen geblazen.
En dan altijd die eeuwige pijn in mn beenspieren van moeheid.
Vorrig jaar heb ik grotendeels in bed doorgebracht.
Mijn dochter is daar niet erg blij mee en ook zij maakt zich zorgen om mama.
Dit jaar zou ik het anders aan pakken.
Is helaas nog niet gelukt,heb dire dagen achtereen geslapen en lig meer in bed dan ik eruit ben.
Ben ik er eenmaal uit vind ik het heerlijk,maar als ik dan bv twee boodschapjes heb gedaan is mn energie alweer op.
Vermoeidheid maakt dat andere mensen in je omgeveing moe van je worden en dat is pijnlijk.
Want wij voelen dat we ons niet aanstellen en willen alleen maar hulp.
groetjes Yootje

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 14, 2005 12:00 am 
Hallo allemaal
Ik herken ook die wanhopig makende moeheid..Ik ben ook al jaren moe en steeds zoek je een reden, tot je denkt:"Dit is echt niet normaal.."
Ik heb sinds vorig jaar mei regelmatig maagpijn, maar een gastroscopie wees niets uit. Op een gegeven moment was ik zo moe dat ik 2 keer per dag naar bed moest. Ik zit nu 10 weken in de ziektewet ( ik werk 12 uur per week ). Ik ben begonnen met alle suiker uit mijn eten te halen en ben probiotica gaan slikken , dat is om de darmflora sterker te maken. Daar ben ik wel wat van opgeknapt en hoef nu niet meer alle dagen terug naar bed. Om dat ik maag en buikpijn bleef houden, heb ik me laten testen op lactose intolerantie en dat blijk ik inderdaad te hebben. Ik ga nu maar alles opschrijven wat ik eet en hoe ik er op reageer, want misschien zijn er nog wel meer dingen. Voorlopig mag ik geen lactose en over een poosje een keer voorzichtig uitproberen hoe ik erop reageer. Weet iemand of je kan herstellen van een zgn. secundaire lactose intolerantie? Na een glas melk moet ik de volgende 2 dagen daarna extra slapen. ik zou zeker naar de huisarts gaan met zulke extreme vermoeidheid en me niet af laten schepen dat het psychisch is. Ik had de pech dat mijn werkomstandigheden erg veranderden en daarom wees iedereen dat aan als schuldige factor, terwijl ik zeker weet dat dat niet zo is. Ik houd erg van mijn werk, maar mijn lijf werkt niet mee. Koen, ik zou zeker gaan uitzoeken of er een verband is met de voeding . Yolanda, jij hebt het over spierpijn in je benen....bij fibromyalgie hoort ook een extreme onverklaarbare vermoeidheid en er zijn artsen die een link leggen met fibromyalgie en reacties op het eten van suiker...

Groeten, Marjolein

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 18, 2005 12:00 am 
hey hey
Op dit moment heb ik weer last van vermoeidheid, maar ik had de oplossing waar ik strax weer mee begin: sporten.
Nadat ik een enorme conditie had opgebouwd voelde ik me helemaal gelukkig eindelijk weer energie, geweldig voelde ik me!
En ik mis het gevoel dus ga snel weer beginnen met extra hardlopen en me conditie vergroten, het is ff doorbijten maar voor wat je ervoor krijgt de moeite waard!

xxx

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Hi,

Sorry voor mijn late reactie..Die supplementen kreeg ik van die arts en weet niet meer hoe dat allemaal heet. Maar het zijn bekende anti candida pillen. Niks chemisch.

Ik moest dat virus inderdaad uitzieken maar omdat ik nooit de rust heb genomen omdat ze toch niks vonden en ik 'vrolijk' ben doorgegaan heeft dat wel de nodige consequenties gehad waaronder die chronische moeheid.

Kijk eens op www.orthokliniek.nl

Groetjes,

Marieke

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 28, 2005 12:00 am 
hallo allemaal

bij mij is een jaar geleden de diagnose fibromyalgie gesteld maar toch ben ik er niet zeker van dat het dat is want naar verder speuren op het internet lijken de klachten van fm heel erg op een vitamine B12 tekort vooral die moeheid ik sta ook iedere dag op met het gevoel dat ik niet eens geslapen heb ook heb ik veel last van mijn benen maar ook van mijn nek schouders en onderrug daarbij nog eens heel vaak hoofdpijn en heb ik snel keelontsteking en zo kan ik nog wel even doorgaan dus ik heb nu besloten om naar mijn huisarts te gaan om mijn vitamine B12 gehalte te laten testen want daar is nog nooit naar gekeken een tekort aan B12 kan wel behandeld worden met injecties en fibromyalgie niet dus wie niet waagt wie niet wint mischien kom ik er toch nog vanaf maar een ding is zeker ga met aanhoudende klachten altijd naar een huisarts en laat je nooit afschepen als ze het zelf ook allemaal niet meer weten want iedere klacht heeft zijn oorzaak al kunnen het in geval van moeheid duizende oorzaken hebben maar daar zijn tenslotte de artsen voor om dat te onderzoeken

groetjes marina

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 12:00 am 
Ik hoop dat u snel weer beter zal worden mv

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 14 berichten ]