Op dit onderwerp reageren  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 12:00 am 
Nou,

Ik ging vandaag voor de 2e keer naar de KNO arts, was helemaal overtuigd dat ik een antibiotica kuurtje zou krijgen, heb pijnlijke pukkels op tong keel amandelen en gehemelte.
Maar nee meneer vond het chronisch ontstolken amandelen en wat nou moeilijk doen?...5min later vulde ik mijn formuliertje in voor een opname te plannen....21 maart gaat het gebeuren, ben er nu al bang voor (voornamelijk de pijn).
Alleen nu ben ik dsu thuis met vreselijke pijn en een lelijke mond en heb er niks voor, zou ik nu echt 6 weken zo moeten rondlopen??? morgen maar eens bellen of ii niet wat kan krijgen ervoor...

Groetjes...van een Angsthaas

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb altyd al last van ontstoken amandelen. Vreselyk, hoe je je dan voelt ! Sinds een paar jaar geleden heb ik een allergie voor Melk. En sinds ongeveer een half jaar heb ik een amandelsteen. Myn keel, vreseyk. Ik word er zo moe van .. Misschien laat ik myn amandelen knippen, ik ben al by een KNO-arts geweest.. maar door omstandigheden ben nu nog niet in staat voor een operatie :'(. Ook zit myn hele mond altyd vol met blaasjes, bultjes en heb ik erg vaak last van aften :S..
Pff.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik ken het. Ik had ook altijd aften en van die pijnlijke zweertjes op mijn tong. Ik heb geen allergie voor melk, maar als ik melk dronk kreeg ik allemaal vieze slijmen in mijn keel. Mijn amandelen zijn nu 11 dagen geleden eruit gehaald en ik heb nauwlijks nog last van de operatie. Enkel als ik sinaasappelsap drink prikt het nog. Ik hoop nu ook dat ik van mijn vermoeidheid en al die ongemakken af ben, maar het is nog wat vroeg om dat zeker te zijn.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 09, 2006 12:00 am 
De witte propjes zijn een gevolg van te goed werkende amandelen, of niet voldoende werkende amandelen. Keelamandelen hebben de functie om bacterien te weren, sommige amandelen doen dit te goed of juist niet waardoor er in beide gevallen bacterie propjes op de amandelen ontstaan. Deze stinken heel erg omdat dit afvalstoffen zijn van de amandelen. Ik zelf kon ze nooit zien zitten maar kreeg ze af en toe wel in mn mond.

Ik zelf ben hiervoor via de huisarts naar de KNO-arts geweest waar vrij snel en unaniem besloten werd om deze te laten verwijderen (de klachten zijn bekend en niks bijzonders). De afvalpropjes bleken daarnaast ook niet goed zijn voor de maag wanneer je deze doorslikt.

Nadat ik afgelopen week geopereerd ben kan ik wel zeggen dat ik blij ben dat ik nu zeer waarschijnlijk van de klachten af ben (slechte adem, snel moe, soms moeite met slikken). Maar daarnaast kan ik wel zeggen dat het voor volwassenen een pijnlijke ingreep is. Bij het intakegesprek werd ook gesproken over het gebruik van morfine en dus flinke pijn.
Op beide amandelen zit nu een wit/grijze korst die na ongeveer 8 dagen zal verdwijnen, van deze bloedkorst stink je nog steeds erg uit je mond, maar dat is dan even niet anders. Heel je mond en kaak is opgezet wat veel pijn bij het slikken praten met zich mee brengt. Veel ijswater drinken. Wat bij mij ook het geval was, was uitstraling van pijnprikkels naar de oren, wat voor mij erg extreem was.

Het feit dat hier gezegd wordt dat deze witte propjes op een andere manier verwijderd kunnen worden kan allemaal best. En dit is dan vaak om de slechte adem klachten tijdelijk te kunnen voorkomen. Wat ook denk ik wel zo is. Maar deze witte propjes wijzen er natuurlijk gewoon op dat de amandelen niet meer naar behoren functioneren. Dus ga naar een KNO-arts en laat je informeren, over de oorzaak en of het de tonsil stones zijn waar dit forum over gaat, zo ja, zullen ze er uit moeten.

Gr

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
Heel erg herkenbaar allemaal. Ikzelf ben nu 21 en heb al zeker 8 jaar last van die rotzakjes. Ik heb echter nog verscheidene andere klachten en probeer een verband te zoeken... Naast die zogenaamde tonsil stones heb ik ook last van een overmatige slijmproductie en een neus die constant verstopt is (brengt soms drukkende pijn achter de ogen teweeg), vermoeidheid, darmklachten... Ik denk dat ik gewoon eens een combinatie van verschillende dingen ga uitproberen: geen melkproducten (die zijn nu eenmaal gewoon slecht, ook voor de darmen!), genoeg rusten, weerstand versterken (met echinacea), keel gorgelen,... en intussen die witte stinkerds blijven verwijderen (lang leve de wattenstaafjes!). Wat die tonsil stones nu juist zijn.. ik heb er geen idee van. Feit is wel dat ik nu zeker 4 kraters heb in mijn rechteramandel terwijl ik die kraters vroeger (vóór de witte brokjes de kop opstaken) niet had. De brokjes komen uit die kraters, volgens mij verziekt de boel daar zodanig dat die kraters nog groter worden. En hoe groter de kraters... hoe meer vuiligheid zich erin kan opstapelen! Ik ga wat vanalles uitproberen en als niets mocht helpen dan vliegen mijn amandelen eruit...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 10, 2006 12:00 am 
Hallo Allemaal,

Ik mag er donderdag aan geloven om mijn keelamandelen te verwijderen. Ik ben nu 23 jaar en heb al heel wat verhalen gelezen. Ik heb het net vandaag gehoord dus heb niet veel tijd om me er druk over te maken. Ik heb al heel wat dingen gehoord wat je in huis moet hebben.

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 12:00 am 
mijn amandelen zijn eruit, omdat ze chronisch ontstoken zijn, ik de afgelopen zes maanden drie keer amandelonsteking had en er ook witte stukjes uit kwamen. Verder waren m'n lymfeklieren in m'n hals constant opgezet.

Ik wil even reageren op het berichtje van lieke uit stein en andere angsthazen. Er staan namelijk weinig positieve verhalen op deze site en ik wil even vertellen hoe het ook kan!!!
Ik ben 8 februari aan mijn amandelen geopereerd en ik vind het tot nu toe erg meevallen. Ik heb het advies gekregen om 3 keer per dag ibuprofen te slikken en 4 paracetamols (zetpillen) van 1000 mg in te brengen per dag. Dit mag ik geleidelijk afbouwen. Ik heb weinig pijn, was de eerste twee dagen wel erg moe, maar ik vind dit minder erg dan een griepje met 39 graden koorts.
de eerste dagen eet je alleen vloeibaar, zoals soep, vla, aardappelpuree en appelmoes en vanaf de derde dag mocht ik bijna alles weer. Ik eet alleen brood zonder korst en harde koekjes en chips zijn uit den boze, maar daar kan ik wel mee leven.
ook werd me aangeraden om veel water te drinken, liefst twee liter op een dag, want zo houd je de wonden goed schoon
Ik had de eerste dagen ook een wit uitgeslagen tong, en daardoor weinig smaak in de mond, maar ook dit wordt al beter. ik hoop dat anderen wat met mijn verhaal kunnen, want,

amandelen verwijderen, dat hoeft dus echt niet zo'n drama te zijn als de meeste mensen denken!!!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 12:00 am 
hoi,

nou ze zijn er afgelopen dinsdag uitgesloopt en hoewel het geen pretje was, viel het ook niet tegen. Volgens de arts waren ze heel groot, ontstoken en zaten ze nogal diep. Blij dus dat ze eruit zijn! ik zit nu aan de pijnstillers, met name 's nachts is het pijnlijk maar uiteindelijk zal het steeds beter gaan. Nooit meer last van die stinkende brokken en heesheid en wellicht ook minder last van vermoeidheid!

groet
J.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2006 12:00 am 
ik heb chronisch ontstoken amandelen sinds ik 3,5 jaar geleden de ziekte van pfeiffer kreeg. Sindsdien voel ik me vaak niet 100% fit en ik heb ook vaak keelklachten (hese stem ´s avonds, opgezette lymfeklieren, rode keel, de vieze gele brokken). Hier kreeg ik antibiotica voor maar dat heeft nooit geholpen, sterker nog: ik werd er alleen maar lamlendiger van! Nu ben recentelijk doorgestuurd naar de KNO arts. Hij keek en zei direct: "Het is geen pretje, maar laten we die er maar uithalen, dan ben je waarschijnlijk snel van je klachten af". Ik ben dus blij dat ze eruit gaan, want volgens mij vreet die onsteking veel energie en die gebruik ik liever voor leuke dingen

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 12:00 am 
ik weet niet wat ik heb maar heb last van gele korltjes na een keelonsteking dat ik 14 maanden geleden had vanaf die tijd heb ik bijna altijd kloofjes met daar in gele korltjes wie heeft er ook last van en weet hoe je er vanaf komt en welk onderzoek je moet doen want mijn dokter zegt dat het normaal is ????????????? ik hoop op een postief reactie die mij verder kan helpen trouwens ben 22 jaar groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 12:00 am 
fijn dat ze er bij jou uit zijn, J.! IK hoop dat ik ook gauw aan de beurt ben, zit echt met smart te wachten op een telefoontje! die rotdingen mogen er zo snel mogelijk uit. zie wel een beetje op tegen de operatie (lijkt me gewoon erg eng..) maar ik heb het er graag voor over. beterschap!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 12:00 am 
Je kan misschien eens lang de NKO-arts gaan. Huisdokters herkennen het probleem vaak niet en zeggen dat maar dat het "normaal" is.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
maar trouwens die kno arts zei dat die geen afwijking zag en dat die gele korltjes.1/5 mensen dat hebben dat is toch niet te geloofen ????

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
daar ben ik ook al geweest en die zei het zelfde als de dokter maar weet je misschien wat ik kan hebben dan en op welk manier ik de diagnose kan krijgen om ervanaf tekomen groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb alle reacties gelezen. En weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen. Amandelen knippen klinkt wel heel erg extreem, zeker als ik zie welke pijn er mee gepaard gaat.

Ik ben nooit ziek, heb nooit last van mijn keel, ook niet van verstopte neus ofzo. Ik ben 28 en heb sinds ongeveer anderhalve maand last van kleine witte puntjes achterin mijn keel. Ik kan het niet echt bolletjes noemen. Ze zijn heel klein, ter grootte van de punt van een balpen als het ware. Dat mis ik dus heel erg in al deze pagina's over die witte puntjes: hoe groot zijn ze?!

Ik heb er maar aan 1 kant van mijn keel last van (er zijn standaard maar 1 of 2 puntjes te zien) en weet niet of dat bij mijn amandelen is of niet, want ik weet niet wat je amandelen precies zijn. Heeft iemand een foto waarop dat te zien is, zodat ik weet of het ook bij mijn amandelen is?

Het stinkt trouwens ook niet, dus voor mij is het raadsel alleen maar groter aan het worden. Het is wel SUPER irritant. Ik heb met een wattenstaafje geprobeerd het eruit te wippen, maar daar is het te klein voor ofzo. Lukt niet. Soms als ik expres hoest of gorgel gaat het wel eens los en blijft dan een dag of een paar dagen weg. Elke keer als je slikt voelt het irritant. Ook als ik niet slik. Ik probeer ook de hele tijd met mijn tong erbij te komen, wat natuurlijk voor geen meter lukt. SUPER irri. Maar om nu een week of zelfs twee doodziek thuis te gaan liggen nadat je je amandelen laat knippen die dan vervolgens worden dichtgebrand... eeew... dat klinkt echt iets te eng?

En ik wil best naar een arts gaan, maar ik krijg hier de indruk dat ze allemaal iets anders roepen.:/

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
witte bolletjes in de keel,

ik heb ze aan beide kanten van mijn keel zitten, en als ik de bovenste bolletjes er uit haal. en dan een pincet naar binnen doe en dan langzaam open laat gaan, zijn ze veel dieper ook nog te zien.

vreemd was dat ze na 2 week vakantie in oostenrijk bijna helemaal weg waren, terwijl ik er anders dagelijks last van had,

andere klachten die ik heb:
soms rode jeukende ogen,
vaak moe
veel hoofdpijn
vaak benauwd,

ik heb 1x, spul gehad omdat ik een uitslag had over mijn hele lichaam,
over mijn keel is door 2 verschillende huisartsen gezegt dat het lichtelijk geiriteerd is. ( dat was 3 jaar geleden, en een paar week terug nog een keer ) en ik heb er al last van sins mijn 11de ofoz,

ik fiets naar school (= 2 uur per dag )
ik gym ook nog 2 uur per week
ik ben 18 jaar, :P

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
En ik maar denken dat ik de enige ben met die rare , stinkende pus dingen tussen m'n amandelen.

Heb er allang last van en uiteindelijk bij de KNO arts geweest die de amandelen wilde weghalen.
Maar............. ben al halverwege de 40 en zie natuurlijk erg op tegen zo'n ingreep.
Heb het nog steeds uitgesteld maar ben door dit te lezen al weer een stuk wijzer geworden.
Wie heeft er niet zoveel last gehad na de operatie( voor de iet wat ouderen van boven de 40, tenminste ..oud voor zo'n operatie)

Barbara

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 12:00 am 
Hoi,

ik had er dus precies 7 dagen last van, want vorige week dinsdag zijn ze eruit gehaald. Vandaag is de pijn voor het eerst aanzienlijk minder, maar hou er rekening mee dat dit in de loop van de week na je operatie ook niet echt minder wordt. Goede pijnstillers zijn onontbeerlijk, vooral 's nachts! Vannacht moest ik hoesten en toen kwam er oud bloed en wondweefsel naar boven, best wel ranzig. Maar ja, is ook weer een teken dat de boel daarbinnen aan het genezen is. Veel succes, ik hoop voor je dat het mee valt!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Hallo allemaal,

ik ben 20 en heb ook al van jongs af aan last van die witte brokjes, wel komen ze echt maar hooguit iets van 3 keer per jaar ofzo.. En heb er ook wel eens heel lang geen last van gehad. Maar ik heb ze nog nooit in mijn keel zien zitten.. Moet je dat gewoon kunnen zien als je met een spiegeltje achterin je mond kijkt? Ik kan ze dus ook niet wegpeuteren ofzo, aangezien ik ze niet zie! Het lijkt ook alsof ze van verder uit mijn keel komen, ze belanden pas in mijn mond als ik hard hoest of boer.. Verder heb ik (volgens mij iig) nog nooit keelontsteking gehad, maar ik ben wel vaak verkouden. Maar ik had er laatst opeens een terwijl ik nu helemaal niet verkouden ben ofzo.. Ik vind het een groot raadsel! Ik zit eraan te denken naar de dokter te gaan, maar heb dus verder op zich niet echt ergens last van.
Ik hoop dat iemand antwoord op mijn vraag heeft of ook hiervan last heeft en verder geen andere klachten heeft?
Heel erg bedankt!
Petra

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 18, 2006 12:00 am 
Ik denk ook dat het niet goed is om zomaar je amandelen te laten verwijderen.Die gele bloemkool -achtige naar sulfur stinkende brokjes komen bij iedereen wel eens voor +ook bij kinderen voor ;(pas als je er heel veel last van hebt bv.altijd stinkende grote hoeveelhedenvan hebt moet je er iets aan doen.???)Op een gegeven moment komen ze los in je mond en kan je ze uitspugen.
Het lijkt me een natuurlijk fenomeen wat van nut is voor je eigen welzijn nl; overtollig afval verwijderen.
Als men moet overgeven wat smerig is maar wat op dat moment nodig is voor je lichaam om je maag te reinigen gaat men toch ook niet over tot een maagoperatie om je maag weg te halen?Men haalt toch ook niet blaas of rectum weg?Omdat men moet poepen of plassen?Stinkt allemaal wel!Conclusie;mensen stinken ;vooral in de winter.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 19, 2006 12:00 am 
Hallo,
Ik heb er zelf ook al jaren last van van die stinkkorreltjes.
Ik druk ze er altijd uit. Heb er eens een keer naar gevraagd bij de huisarts. Die zei dat ik moest gorgelen/spoelen met zout water.
Heb het eigenlijk nooit gedaan omdat ik zout water zo vies vind.
Misschien is het een tip voor iemand die het niet vies vind.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoho, dat is helemaal niet waar. Mijn pa is huisarts en adviseert bijna nooit amandelen eruit te halen. Dus niet doen....tenzij je kleine kindje enorme onstekingen heeft keer op keer. maar niet doen vanwege witte puntjes of gewoon af en toe wat keepijn..

Als je je amandelen eruit haalt dan ben je heel vatbaar. Ze zijn van onschatbare waarden. Als jouw lichaam ioets doormaakt dan gaan je amandelen hard aan het werk en dan komt er zo'n dingetjes uit als je het overwonnen hebt. Ik denk een soort pus. Het stinkt en je moet zeker goed je handen wassen. Als je hier geen last van hebt helemaal niet je amandelen laten verwijderen. Artsen staan namelijk te springen dat veels te snel te doen. Ook bij kids en ze groeien vaak gewoon weer aan.

Kind loopt drie dagen met een bloende mond en te huilen van de pijn. Het is net mishandeling. De operatie mag maar 10 minten duren anders verlies je teveel bloed.

Eigenlijk is het pure sadisme. Dus alleen weghalen als je kind constant erg ziek is en je het verder niet aan laten praten.

Ik heb een tijd gehad dat ik veel slijm in mijn keel had en het gevoel dat er iets zat. Dat was later gezien door de spanning die ik toen ememaakte in mijn leven door een verlies. Dan span je je keel en nekspieren. De KNO arts in leiderdorp zei meteen: amandelen eruit. Nou ik heb het nooit gedaan en er was eigenlijk niks mis met mijn amandelen zeiden ze later (andere artsen) en het probleem is vanzelf weer overgegaan. Zo staan die artsen te springen.....heel vreemd en dat noemt zich kno arts. Ja het kan bij kids even klachten verminderen maar daarna komt het vaak weer keihard terug.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi,

Ik heb hier ook al jaren last van,
maar sinds kort ben ik erachter
dat ik het alleen heb als ik pinda''s gegeten heb.
ik denk een allergie dus....
groetjes Marja

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Wel, door mijn chronisch ontstoken amandelen is mijn hele kop verziekt. Door de bacteriën op mijn amandelen heb ik nu niet alleen chronische tonsillitis maar ook chronische faryngitis. Ik wou eerst ook mijn amandelen er niet laten uithalen, maar ik ben bij 2 verschillende KNO-artsen geweest en ze raadden allebei hetzelfde aan. Als ik ze laat zitten kan de ontsteking zich nog uitbreiden. Ik ben ook snel vermoeid en heb weinig fut. Mijn amandelen gaan er eind deze maand uit. Ik hoop dat het ermee opgelost is. Ik laat zeker en vast nog wat weten!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
logisch dat ze er geen last meet van heeft want er zijn geen amandelen meer maar of het beter is voor jouw dochters afweer betwijfele ik. Want vanwege witte dingetjes ga je ten aller tijde geen amandelen verwijderen!

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 198 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende