|
|
Pagina 2 van 2
|
[ 36 berichten ] |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |
| Auteur |
Bericht |
|
monique
|
Titel: Geplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
hoi
ik heb ook last van netelroos en slik ook medicijnen maar zo zijn de pleken er en zo zijn ze bijna weg de eerste keer had ik het heel erg in me gezicht nou die waren bijna weg en nu zitten me hele armen vol en me heupen en ja ze kunnen er zo weinig aan doen echt niet normaal meer die jeuk
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
 |
|
|
hilly
|
Titel: Geplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
hoi,
ik lees over het keac in weert positieve berichten. ik heb sinds maart 2005 last van netelroos en word er stapeldol van. Ik overweeg dus om snel contact op te nemen met het keac, wie weet of de behandeling word vergoed door het ziekenfonds? Graag een berichtje hierover. Ik gebruik op dit moment aeriustabletjes 1 keer per dag, en om de huid wat te koelen en de ergste jeuk te onderdrukken gebruik ik mentholgel. Vandaag weer de huisarts bezocht omdat ik weer behoorlijke last ervan heb en hij heeft me celestone-tabletjes voorgeschreven in combinatie met de aeriustabletjes, maar dit is alleen om het te onderdrukken en ik wil er vanaf!!! Dus had ik graag wat meer informatie over het keac graag.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Connie
|
Titel: Geplaatst: Vr Dec 23, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Beste Hilly, Toevallig, ben ik ook radeloos. Deze aandoening heb ik al sinds oktober 2001. Na veel pogingen ben ik beland bij KEAC, ik hou je nog op de hoogte wat er gaat gebeuren. Ik heb gisteren (21.02.06) een E-mail gestuurd, (nav diverse mailtjes gestuurd te hebben, info enz) En er worden nu wat informatie toegestuurd. Als ik iets meer weet hoor je het wel. Connie
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Angelique
|
Titel: Geplaatst: Za Dec 24, 2005 12:00 am |
|
|
|
|
Ik heb ongeveer zeven jaar geleden last gekregen van jeukende bulten over m'n gehele lichaam. Volgens de dermatoloog was het netelroos maar hij had het nog nooit in zo'n bizarre vorm gezien. Zyrtec gekregen maar dat hielp na een week niet meer. Na ongeveer een jaar is het uitzichzelf verdwenen. Tussendoor heb ik het nog een keer terug gehad, maar na een week was het weer weg. Inmiddels heb ik er sinds december weer last van, nu echter heb ik er ook angio oedeem bij. (opgezwollen lippen, wangen enz.) Tot heden krijg ik er alleen maar anti histaminepillen voor die niet echt lijken te helpen. Verder kan het volgens de huisarts duizenden oorzaken hebben dus zoeken heeft niet echt zin. Ik kan zelf geen gevolgen ontdekken in het gebruik of het laten staan van bepaalde voedingsmiddelen. Wel valt het mij op dat het alle keren in december/januari begonnen is. Heeft weerstand hier misschien ook mee te maken?
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Netelvrij
|
Titel: Re: netelroos Geplaatst: Ma Okt 20, 2008 8:44 am |
|
|
|
Hallo iedereen, Ook ik heb 8 maanden lang last gehad van die vreselijke bulten en slapenloze nachten. Alle medicijnen geprobeerd, van de telfast tot prednison. Vreselijk, vreselijk! Heb zelf het idee dat het bij mij te maken had met druk, en stress. Heb toen uit het niets acupunctuur geprobeerd in combinatie met chinese kruiden. Ik ging hier vrij somber naar toe omdat ik niet echt in zag waarom opeens wat naaldjes en vage kruiden mij zouden kunnen helpen. Maar na al 3 weken was het resultaat ongeloofelijk. Ik heb nu in totaal 6 afspraken gehad en ben er nu van af  Wel merk ik dat er bij drukte of stress af en toe wat kleine bultjes op komen zetten, maar die verdwijnen binnen enkele minuten weer. Dit zal voor gewoon een aandachtspuntje blijven maar de grote bulten, vreselijke jeuk en natuurlijk gesloopte nachten, zijn voor mij VOORBIJ.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Debby
|
Titel: Re: netelroos Geplaatst: Do Mrt 19, 2009 11:10 am |
|
|
|
|
Hallo
Ik heb ook een jaar galbulten gehad (netelroos). Vanalles geprobeerd allergie pillen, dieet aanpassen etc etc.
Nu heb ik iets nieuws gevonden wat mij super geholpen heeft!
Het heet Goji Juice Blend (www.vitaminstore.nl) het zijn anti oxydanten. En je drinkt er elke dag wat van. Na een maand had ik geen last meer. Ongelovelijk.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Gast
|
Titel: Re: netelroos Geplaatst: Za Mrt 28, 2009 2:42 pm |
|
|
|
|
Debby, bedankt voor de tip! Hoeveel neem je ervan per dag? En moet je het nu nog blijven drinken om de netelroos tegen te gaan, of niet meer?
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
moon
|
Titel: Re: netelroos Geplaatst: Za Apr 18, 2009 9:07 pm |
|
|
|
Misschien voeding met veel histamine laten staan. Want van te veel histamine kun je best nogal wat klachten krijgen als je er allergisch voor bent , o.a. huidklachten. Ook kun je met zo'n dieet een voedselallergie opsporen. En daar kun je dus ook weer huidklachten van krijgen !! www.adviesallergie.nl
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
esther
|
Titel: Re: chloorwater Geplaatst: Do Jul 30, 2009 10:07 am |
|
|
|
|
Hoi Marissa
Heb je nu dus alleen netelroos als je in chloorwater bent geweest?
Mijn zoon van 11 heeft nu ook al meer dan anderhalf jaar last van netelroos.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
D.sje
|
Titel: Re: netelroos Geplaatst: Do Nov 12, 2009 9:54 am |
|
|
|
|
Ik heb bijna 10 jaar last gehad van netelroos. Ben er eindelijk vanaf, dankzij acupunctuur! Er zit wel verschil tussen de verschillende praktijken, maar dat heb je bij westerse geneeskunde ook.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
yvonnetelroos
|
Titel: Re: netelroos Geplaatst: Ma Mrt 01, 2010 11:39 am |
|
|
|
|
Hallo, Ik heb sinds een jaar of 7 ook last van netelroos. Het is 7 jaar geleden begonnen in zomer, het was toen erg warm en mijn hoofd begon te jeuken, niet kort daarna zat ik er totaal onder. Heb alle antihistamine gehad, niets hielp. Prednisolon kuren, de 1 na de ander, hielpen mij ook totaal niet. Op een gegeven moment was het zo erg dat ik voor een week ben opgenomen in het ziekenhuis, dit mede door het vocht dat het met zich mee brengt, opgezwollen tong en zo (stinkingsgevaar). Daar werd ik behandeld met hormoomzalf, hielp een poosje, later niet meer. Op een gegeven moment was het weg, helemaal!! Ik gebruikte toen alleen alprazolam om rustiger te worden, want geestelijk had het erg veel van mij gevergd die jeuk en die bulten. Ben toen ik rustiger was gestopt met alprazolam, en had geen last meer. Tot voor een jaar geleden, midden in de winter kreeg ik weer spontaan last. Weer antihistamine gebruikt, geen resultaat. Had geen zin om weer allerlei medicijnen te gaan gebruiken, heb dat ook toen niet gedaan. Een maand of 2 last gehad toen, en vanzelf weer weg gegaan. Nu kreeg ik afgelopen december weer last. Had van iemand gehoord dat brandnetelthee wel zou kunnen helpen, ben dit gaan gebruiken. En ja hoor, eindelijk dit hielp mij... Ben toen naar de winkel "De Tuinen" gegaan en heb daar capsules gehaald met brandnetel erin. Ik zit er nu nog wel behoorlijk onder maar de capsules verlichten wel een hoop. Omdat het bij mij misschien van stress zou kunnen komen slik ook inmiddels de alprazolam weer, een halfje daags. Hierdoor kan ik het ook iets beter aan die jeukk en bulten... Misschien is brandnetelthee ook iets voor andere mensen die ook lasthebben van netelroos. Het is homeopatisch dus kan eigenlijk geen kwaad.
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
Pagina 2 van 2
|
[ 36 berichten ] |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 |