Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Wo Dec 21, 2005 12:00 am 
het is volgens mij krentebaard zeer besmettelijk snel naar de dokter
dan krijg je een creme om het in te smeren meestal is het dan snel weg.

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 22, 2005 12:00 am 
Ik heb hetzelfde ook gehad, een keer of drie op mijn neus en een paar keer op mijn rug. Door de blaasjesvorming is mij toen verteld dat het misschien ook een soort van Herpes kon zijn, zeg maar een koortslip maar dan op je huid. Op momenten dat je afweer minder is, kan het naar buiten komen. Ik heb antibacteriële creme voor gekregen (fucidine en voor de ergere plekken bactroban). Wanneer ik blaasjesvorming krijg, blijf ik dit erop smeren ik zodat als het blaasje eenmaal kapot gaat het niet kan gaan ontsteken en de plekken dus minder lelijk worden. Het lijkt erop dat ik met zofirax de blaasjes kan onderdrukken, wat de herpes theorie weer ondersteunt.
Het klinkt misschien goor, maar ik zou er als ik u was, foto's van laten maken, gewone (digitale) foto's. Het verloop is snel, met als gevolg dat het achteraf moeilijk te beoordelen is door een arts.
Sterkte ermee!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 12:00 am 
Beste Tineke,
je had helemaal gelijk, het was Krentenbaard oftewel IMPETIGO!
Heb een Antibiotucum en een zalf gehad, het is gelukkig weer over!
Met veel geluk niemand aangestoken!

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Spontane wondjes
BerichtGeplaatst: Vr Jul 11, 2008 9:49 am 
Hallo,

Ik ken heel goed wat je zegt.. Ik heb namelijk vanaf begin dit jaar rode plekken die heel groot worden en steeds vocht uitkomt en brand mega erg als je ze in je liezen hebt ivm je broek.. ik heb ze op me voorhoofd gehad, bij liezen, armen, handen en bovenbenen. Dokter zij dat het kwam door schimmelinfectie.. na 2 weken ging het nie weg.. en bleek dat ik dus ook krentebaard had.. ik heb de ene zalf naar de andere gekregen en de ene antibiotica kuur naar de andere gekregen.. of het ging weg en kwam weer terug of het bleef zitten..

Nu 7 maanden later heb ik nog steeds er last van.. Vorige week had ik er 3 onder me bil en nu heb ik het weer op me onder benen.. Ik word er knettergek van.. want ik heb het gevoel niet serieus genomen te worden door de dokter..

Kan iemand mij verder helpen of info geven???

Groetjes

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ]