Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 05, 2003 12:00 am 
Hallo Eb,

Ik heb ook een allergie voor huisstofmijt maar ook voor grassen.
Een jaar of 4 geleden kwam ik hier achter. Symptomen:
snachts ontzettende jeuk op mijn onderbenen. Daar begon het mee. Allemaal kleine kleurloze bobbeltjes. Gek werd ik ervan. De jeuk was vaak zo erg dat ik mijn benen in mijn slaap helemaal kapot krabte.
De jeuk duurde vaak een dag of 2. Was dan even weg en kwam toen weer terug. Ik ben toen bij mijn huisarts geweest en zij vertelde mij dat ik een allergie voor huisstof had. Ik geloofde haar niet en bleef ermee rondlopen. Inmiddels ben ik een aantal jaren veder en de klachten zijn erger geworden. Ik ben nu ook onder behandeling bij een allergoloog. Als je allergieen niet beheersbaar maakt kan het nog wel eens leiden tot allerlei andere allergieen zoals bij mij.
De jeuk op je benen is goed te verhelpen met medicijnen. Sinds ik regelmatig medicijnen gebruik is de jeuk over. Lastig is wel dat niet elk medicijn helpt. Er zijn vele soorten en iedereen reageert er weer anders op. Het is even zoeken. Let wel... medicijnen onderdrukken de symptomen maar pakken de oorzaak niet aan!!
Mijn advies: laat je doorverwijzen door je huisarts naar een allergoloog. Die kunnen je veel info geven over hoe je hier mee om moet gaan.

Succes Dennis

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 05, 2003 12:00 am 
He Dennis,

bedankt voor je reactie. Het is dus juist hetzelfde als jij omschrijft (de jeuk, het open krabben, de kleurloze bobbeltjes, ongeveer 2 dagen,...)
Ik ben getest geweest op huisstofmijt en de test was positief. De test is het gevolg geweest van een aantal ademhalings problemen.
Maar dat het ook deze gevolgen kon hebben is nieuw voor mij.

En net nu ik dacht dat ik relatief weinig last van mijn allergie had... :-(

Alvast bedankt en dan deze avond maar eens een dokter bezoekje.

Groetjes Be

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ]