Op dit onderwerp reageren  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 03, 2005 12:00 am 
Damn heb der ook last van.. Wat een pijn doet die crap joah!..

Een kusje voor iedereen die der last van heeft =)

Hopen op een betere week

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2005 12:00 am 
WERELDTIP !!!

Beste lezers,

Ik ben al 49 jaar aan 't rommelen met blaren in mijn mond. Aften... of spru hoor ik ze ook wel eens noemen. Volgens mij had ik er 3 minuten na m'n geboorte al een te pakken, en gisteren, ik wordt volgende maand 49, had ik er een die aan 't opkomen was.

Na alle goedbedoelde troep geprobeerd te hebben . . .
zuigtabletjes, pilletjes die echt in het aft-rondje moeten smelten, pepermunt, spoelspul, voedseltips hier, voedseltips daar, enz. enz. heb ik nu iets wat bij mij redelijk goed helpt.

Het heet "CHLOORHEXIDINE" en is bij de apotheek zonder recept te koop.

Maar..... LET OP! LET OP! LET OP!
Gewoon spoelen helpt niet. Je moet dit spul namelijk (uiteraard onverdunt) zeker 5 minuten in je mond houden. Op de plek waar je je blaar hebt. Spoelen hoeft feitelijk niet als 't de blaar maar raakt.

Maar lees goed wat ik schrijf: De tijdsduur is de GROTE truc!!!!
Minstens 5 minuten per keer!

Ik doe dit met opkomende blaren twee keer per dag, na 't tandenpoetsen. De blaar wordt dan niet groter en sukkelt na een paar dagen gewoon weg.
De smaak van dit spoelspul blijft wel lang hangen in je mond, vrijwel de hele dag, maar dat weegt voor mij niet op tegen de armoe van twee weken pijn.

Het succes is zo groot dat ik nu weer aarbeien, kiwi, pinda's en chocola durft te eten (af en toe) .
Dat waren mijn grootste "triggers" namelijk.

Probeer het! Doe je voordeel met deze tip!

Groeten, Koen.

Laat me ff weten hoe 't uitpakt. Het interesseerd mij nl in hoge maten of anderen er ook wel baat bij hebben of dat het, om de een of andere duistere reden, alleen bij mij helpt.

koenvanwoensel@wanadoo.nl

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Ma Dec 05, 2005 12:00 am 
Ik heb zelf van jongsaf bijna maandelijks last van aften gehad. Vorig jaar dreven deze aften me tot wanhoop en heb ik een heleboel mondspoelingen, vitamines, tandpasta's en andere middelen uitgeprobeerd.
Na lang lijden en zoeken naar oplossingen blijkt mij maar één middel reuzegoed te helpen, namelijk een serieuze dosis VITAMINE C... Mijn raad is, neem van zodra je een aft voelt opkomen (dus niet wanneer het al een kanjer van een infectie is) een enorme dosis vitamine C in, minstens zo'n 800% van de ADH, de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid. Doe dit echter niet dagelijks ter preventie van aften aangezien hoge dosissen vitamine C niet altijd nodig en gezond zijn. Probeer ook genoeg te slapen, stress te vermijden, gevarieerd te eten, en -voor de meisjes - rond de menstruatie genoeg fruit te eten of indien je dit niet lust een extra vitamine C-pilletje in te nemen. Indien je denkt dat je aften een andere oorzaak hebben die niets met gedaalde weerstand of 'aftgevoeligheid' te maken heeft, zoals bijvoorbeeld een allergie of een ziekte, dan kun je bij je huisarts wat bloed laten trekken wanneer je weer eens door een aft geplaagd wordt. Hopelijk kan hij je dan verderhelpen.

Groetjes,
Inge

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik weet in ieder geval wel dat ik ze vroeger kreeg van appelsap en chocolade, maar nu is het voornamelijk van bier en koffie!! Zodra ik koffie gedronken heb en of aan het bier heb gezeten dan kan ik er vergif op innemen dat ik de volgende dag kapot ga van de pijn in m'n mond. En mijn aften zijn echt niet klein!! Op dit moment zit er 1 aan de zeikant van m'n tong ter grote van 8 mm! en op m'n onderlip zitten er nog twee. In m'n keel begint er 1 en aan de onderkant van m'n tong komen er nu ook een paar. Dit is het gevolg van een gezellig weekendje met iets teveel drank!

Lang leve de aften:-(

p.s. Ik zit net te lezen dat aloclair moet helpen, dit is te krijgen bij apotheek of drogist. Ik ben benieuwd, ga het morgen denk ik maar s uitproberen, want nu krijg ik serieus koppijn van de pijn in m'n mond!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb vernomen dat als je bij aften koorts krijgt, het eigenlijk geen aften is maar een vorm van "Herpis". Dus bij aften hebbie alleen verdomde pijn.

Heb nu zelf ook last van aften en ik gebruik ook "kruidnagel" in poedervorm. Doe een klein beetje op de wond en eromheen, want dit Indonesische kruid heeft de eigenschap om kiespijn en wondjes te verdoven. Eventjes prikt het, maar dan heb je voor een paar uurtjes een verdoofd gevoel op die plek.

Veel sukses, Fer.

PS. kruidnagel kan je rustig doorslikken.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Di Dec 06, 2005 12:00 am 
Aften,

ik ben nu 41 jaar een man, en heb sinds kindsafaan last van deze krengen. Met periodes komen ze opzetten. Rond mijn 10e jaar weet ik de grote witte dingen in mijn mond die ik dan met een pyralvex kwastje aanstipte. Pijn, pijn maar sneller overgaan ? Neen.

Ik ben een ervaringsdeskundige en ik zal een paad fabels uit de wereld helpen :

- het heeft niets met te weinig vitamine te maken
- het heeft niets met een slechte mondhygiene te maken

Zelfs met een goede mondhygiene krijg ik die klere dingen, ik wordt er gewoon ziek van, voel met griepig etc en ellendig.

Als er iemand is die zijn tanden goed schoonmaakt ben ik er wel een toonbeeld van. Tandenstoken, flossen, en zeer goed poetswerk iedere dag. Ik heb zelf 2 jaar een intense studie Tandheelkunde gedaan. En ga met plezier naar de tandarts, maar die heeft niets te doen, ook de mondhygieniste niet.

Vitamine : ik slik elke dag extra bovenop de appels die ik eet.

Oorzaak bij mij is : Stress.

Een groot aantal jaren is er door een ziekenhuis bij mij uitvoerig deze ellende onderzocht, ik had in die periode een 5 -tal aften en kon nauwelijks meer praten.

Nu, het onderzoek was klaar, en ik had geen tekorten aan vitamines, niets van dat alles.

de heer Mendelberg was de expert, en hij gaf aan :" wat helpt is een dossis Prednison " En ja, na 5 dagen waren de aften weg !

Ik mag van mijn huisarts nu dus per jaar indien noodzakelijk 2 maal een keur doen van 8 pillen prednison per stuk 30mg.

Aften gaan bij mij enkel weg, tenzij ik 14 dagen wil wachten, maar soms moet het sneller ivm mijn praatwerkzaamheden, met Prednison !

Zegt het voort zegt het voort. Ik roep dit al jaren maar ik zie het nooit ergens op een forum, dus nu maar weer.

Succes allemaal !

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
o ja en nog even dit

mijn kleintjes hebben ook wel eens aften en dan gebruik ik dentinox dat is een flesje wat je eigenlijk gebruikt bij doorkomende tanden en dat verdooft licht
ze vinden het niet vies dus dat scheelt al de helft je kan het ook voor jezelf gebruiken voor de kleinere aften

gr.nicolette

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
mijn moeder heeft ook altijd al blaren / aften gehad
ik heb altijd heel veel medelijden met haar gehad want van eten heb je ook geen plezier meer met zulke gaten in je mond
ik heb voor haar overal gezocht en we zijn er uit gekomen

ooit las ik eens een artikel over Q10 een "vitamine "die je overal kunt krijgen etos etc. etc. dit zou een zeer remmend effect op het ontstaan van aften hebben

en ja hoor het hielp na enige tijd gingen de aften weg en er kwamen er ook geen meer
de fout zit hem er dan wel in dat je als je je toch goed voelt geen tabletten meer neemt omdat je er gewoonweg niet aan denkt

en ja hoor daar kwamen ze weer

volhouden dus enne het is echt een aanrader!!!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Wat bij mij helpt is:
vit. C tabletten slikken
bij eerste opkomst sprayen met Vinceel Heel (bv. De Tuinen).
Bosbessap

Geen mint/menthol/pepermunt!
Daarom helpt Zendium ook niet meer. Vroeger wel, maar ze hebben er nu menthol in gestopt. De sensitive versie heeft dat nog het minst.

Het is een virus, dus veel is er niet tegen te doen. Maar dit verlicht bij mij wel.

Succes!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Al vanaf mijn geboorte (ik ben nu 54) heb ik last van aften. Zoals ik hier op het forum lees heb ik net als iedereen alles geprobeerd. Alleen lidocaine en andere pijnstillers kunnen wat verlichting geven. Definitief kom je er niet vanaf. Nu ik ouder word lijkt het wel of het probleem wat minder wordt. Ik heb nog maar zo'n 3 tot 4 keer per jaar een periode met aften. Hebben anderen die wat ouder worden ook deze ervaring. Of zou het met de overgang te maken kunnen hebben? Mijn tandarts heeft mij altijd goed geholpen en zodra er een nieuw middel te verkrijgen was, schreef hij het voor. Hij kwam laatst met het nieuws dat aften veroorzaakt worden door een virus dat verwant is met het koortsblaasjes-virus. Dan speelt verlaagde weerstand dus toch een rol.
Iedereen veel sterkte met dit vervelende probleem.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2005 12:00 am 
Ik had ook regelmatig last van aften, maar ik weet ze nu behoorlijk te beperken (nog maar zo'n 2 keer per jaar last van).

Wat goed helpt bij mij is om veel speeksel te hebben in mijn mond. Ik drink veel water (minstens 2 1/2 liter per dag naast alle andere dranken die ik binnen krijg. Daarbij kauw ik (als mijn werk het ook maar even toe laat) vaak suikervrije kauwgom om speekselaanmaak te stimuleren.

Verder helpt bij mij een goede mondhygiëne. Goed poetsen van tanden, tong en verhemelte. Dit ook achterin, hoewel dit soms lastig is in verband met kokhalsen. Kostbaar maar effectief is ook het dagelijks spoelen met goedkope graanjenever of whisky (in ieder geval een sterke alcoholische drank).

Heb je eenmaal een aft? Een goede nachtrust verkortte bij mij de genezingsduur aanzienlijk (bij slechte nachtrust bleven ze soms wel meer dan een week; met goede nachtrust verdwenen de aften vaak na 2 a 3 dagen).

Succes...

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
zo ben van de week bij tandarts geweest en heb gelijk weer om dat middeltje gevraagd wat ik +/- 8 jaar geleden ook had...
het heet Xylocaine (10% spray) en er zit idd lidocaïne in.
het wordt voornamelijk gebruikt voor plaatselijke verdoving bij tandarts of in ziekenhuis enzo maar als tandarts receptje uitschrijft (en ze hebben het nog in de apotheek) dan kan je het zelf ook krijgen zit in een flesje van 50 ml met een verstuiver erbij...
nouja waar het op neer komt is dat je aft gewoon ff goed verdoofd is waardoor je hem ff niet meer voelt en dan "vergeet" zodat je er niet meer aanzit met je tanden / tong zodat de genezing ook nog wat sneller gaat...
ik weet niet of je het te pakken kan krijgen ik had hier het allerlaatste flesje gekregen bij de plaatselijke apotheek.. maar het is iig te proberen..

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ook ik heb regelmatig last van aften, eigenlijk vind ik het heel erg dat er geen onderzoek naar gedaan wordt want je kan er behoorlijk veel last van hebben.
Ik had ze vroeger misschien 1 a 2 keer per jaar maar de laatste ca 6 jaar heb ik ze echt regelmatig. Ik heb er dan ook vaak meerdere tegelijk ook heb ik ze op mijn tong, daar hoor ik weinig mensen over.
Ik heb inmiddels heel veel geprobeerd, zendium pyralfex, middeltje van de tandarts, verdovingsgel van de arts Bessensap, kamille enz enz als iemand iets roep wat ik nog niet wist ging ik het proberen om er maar van af te komen ook het nieuwe middeltje (alouclair) heb ik geprobeerd maar dan in de spray. Het nam wel even de pijn weg maar de aften bleef. Ik weet het niet meer.
Het is bij mij begonnen toen ik stopte met roken (onzin zegt de arts)? Er was laatst iemand die voorzichtig aan mij vroeg (op mijn werk) of ik gedronken had. Nee natuurlijk niet maar als je 4 of 5 aften in je mond heb praat je niet zo makkelijk meer hoor.
Gek he dat iets wat je zo kan belemmeren dat daar niets voor is!!!!
Ik hoop dat ik er nog eens over heen groei, (ben nu 46).
Iedereen met aften veel sterkte en als er een onderzoek komt wil ik me graag aanmelden.
Yvonne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2005 12:00 am 
Sinds heugenis heb ik last van aften, maar sinds ik begon met roken (17 jaar) had ik er geen last meer van. En elke keer als ik stop met roken (sinds mijn 37e twee pogingen van anderhalf jaar en nu alweer zeven weken op weg in mijn derde poging) krijg ik er weer last van. Ik wil niemand adviseren om te gaan roken omdat daar veel andere ellende van te verwachten is, maar als artsen gaan beweren dat er geen verband is tussen roken en het wegblijven van aften, dan steiger ik.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hoi Eric,
Kun je ook kinderen regenwater laten drinken en zou dat ook helpen tegen voedselallergieen?

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Hallo iedereen

Na voedselallergie, hooikoorts en alle andere allergieën is er dus iets bijgekomen dat niets te maken heeft met allergieën. (Alhoewel?)
Die aften, ( waar ik geen last van heb), blijken net zoals al de rest een chronische kwaal te zijn.
Het zit in de familie; Het komt door een verminderde weerstand; Het is een virus; het ergst 14 dagen voor mijn menstruatie; ziekte van Crohn en een sterk verminderde weerstand; zeker iets genetisch; Naar de oorzaak van aften wordt nog steeds gezocht; iets hormonaals. Stress. maag-energie;…
We zijn er dus nog lang niet uit
Zoals ik reeds zei in reactie nr. 47, met aften heb ik niets te maken.
Op de radio werd eens gezegd dat aften te maken hebben met een fout in ons verdedigingssysteem.
Iets genetisch dus.
Heb je dus hooikoorts, astma of gelijk welke allergie? Het is één pot nat.
Ons immuunsysteem “slaapt”.
Doe zoals ik en “maak het wakker.”
Drink gewoon

LENTEREGENWATER.

En vertel mij op mijn discussie of het werkt of niet.
Zo kan ik het beter opvolgen en altijd antwoorden.
Want ik hoop al van in 1999 dat ik ongelijk heb.
Na 35 jaar lijden met zeven allergieën en astma ben ik sindsdien zo goed als medicatie en klachten vrij.

HOOIKOORTS?? IK BEN ER BIJNA VANAF.
Slechtst één natuurproduct maakt het verschil.

http://www.allergieplein.nl/showpage.asp?Page=1103&ForumID=34&ThreadID=3172

Vriendelijke groeten, Eric.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Za Dec 10, 2005 12:00 am 
Hallo Laura,

Je stelt dat vroeger fruit de oorzaak zou kunnen zijn, maar dat dit achterhaald is.

Toch heb ik er wel last van gehad.
Ik zelf had ook vaak last van aften, toen ik er op ging letten wat ik zoal at. Het bleek dat als ik een appel had gegeten, geschild of niet, ik meestal dan na 1 of 2 aften kreeg.

Ik eet nu geen appels meer en heb nooit meer last.

groetjes
Janny

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Al mijn leven lang kamp ik met regelmatig met aften in de mond.... Als je denkt, dat je er alleen met gezond leven en eten (zoals ik tracht te doen)van af kunt komen, heb je het mis......Afschuwelijk vervelend en pijnlijk die dingen in je mond, maar een poosje geleden stuitte ik tot mijn geluk op een homeopatisch middel, wat inderdaad geweldig werkt en dat is Salvia Officinalis D2 (VSM), 2 of 3 maal daags 10 druppels...daarnaast kun je nog Echinaforce (Vogel)nemen( 3 x daags 20 druppels) wat de weerstand verhoogd en dan nog iets: aften (en ook een kapotte mondhoek) nemen verder af met het (daarbij) innemen van Vitamine B2, 5 mg, 1 x per dag....Succes !!

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb ook een lange tijd last gehad van aften, weet het altijd aan slechte weerstand. Door slaapgebrek vanwege onregelmatige werktijden en te weinig fruit.
Bleek niet zo te zijn, ik ben allergisch voor fruit. Ben bij een allergoloog geweest en moest van hem opschrijven wat ik zo al at en wanneer de aften kwamen. Zo kwam ik erachter dat ik aften kreeg (in mond en keel) door het eten van bepaald fruit zoals Appels, Kiwi, Nectarines en Kersen.
Als ik dit niet eet, krijg ik geen aften. En als ik dit wel eet krijg ik direct aften. Laatst 1 keer een kers gegeten die op een gebakje zat, paar minuten later een beginnende aft. Het zelfde bleek uit het logboek bij appels en necatrines.

Ben ook met Zendium tandpasta gaan poetsen, maar dit hielp niet direct tegen aften. Kreeg ze nog terwijl ik daar mee poetste stopte echt pas na het stoppen met eten van bepaalde fruitsoorten.

Suzanne

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Aften komen veel dieper weg en kunnen dus niet door pillen of
spoelen weggehaald worden. Er zit een Apeldoorn een goede
therapeute, die je absoluut kan helpen. Kijk bij Marisun.nl..

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Ik heb tevens al sinds ik me kan herinneren last van veel aften.
Wat bij mij werkt, zoveel mogelijk producten met (veel) suiker vermijden, zoals snoep, koek, frisdranken zoals cola etc.
Heb nu vrijwel nooit tot nooit meer last van aften.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
3x daags spoelen met thee, getrokken van gedroogde salie.
Hielp perfect bij mijn zoontje, die jarenlang last had van aften en alle gangbare voorschrift middelen al had gebruikt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
Beste Sarah

Vermits het hier gaat over aards levensproduct nummer een maakt het helemaal niets uit.
Een baby heeft moedermelk nodig, maar vanaf de eestvolgende lente kan je dat dus gewoon geven naast al die andere dranken die bovendien vol allerlei supplementen zijn zoals roos visé, fruitsap, cola,...
Ik gaf dat trouwens gewoon vanaf het eerste levensjaar aan twee huisdieren. Een hondje en een konijn.
Nu zul je wel denken, ja maar, wij zijn toch geen dieren?
Mis. Wij zijn net zoals zij zoogdieren.
Van hetzelfde vlees en bloed.
Alleen lopen wij recht en hebben we iets meer dan hun primitief verstand. Wij kunnen nadenken.
Doe zoals ik, zet uw verstand op nul en drink gewoon mee met uw kind.
Het feit dat zoiets simpel het verschil maakt kan alleen maar betekenen dat wij mensen er met zijn zes miljard een half van afhankelijk zijn.
Als er een zware brand of milieuramp is kan je het best enkele dagen laten overwaaien.
Voor de rest speelt dat geen rol.
Want dat beetje vervuiling dat er eventueel in komt ademen ons hele leven in.

Dus, hopelijk tot half april.
Want dan begin ik al op te sparen om de droge dagen te overbruggen. ( En ook al te drinken).
Een paar weken meer, dat maakt niets uit.
Het is wel van groot belang de hele maand mei regelmatig één glaasje per dag te drinken.
Ik gaf het bovendien aan iemand met grote vaste eczeemvlekken.
Met een scheutje passievruchten. Lekker.
En het resultaat was bij hem net zoals bij mij positief en onomkeerbaar.
Was ik vroeger vervreemd van de natuur, dan ben ik dat nu van de dokters en apothekers.
En daar zijn voor mij toen heel wat pillen, spuiten en puffers over de toonbank gegaan.
Heb je nog vragen? Laat maar komen.

Eric

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Probeer eens aloëvera tandpasta van de firma proWIN.
Bijna geen blaren meer en veel minder pijn.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel:
BerichtGeplaatst: Zo Dec 11, 2005 12:00 am 
Ik zelf heb ook vaak last van aften. Hele grote meestal. Om het te verzachten gebruik ik "Tea Tree Oil" te koop bij de DA drogist.

Gebruiksaanwijzing: Neem een kopje warm water, roer er een theelepel honing erdoor en doe er vervolgens 6 druppels "Tea Tree" bij. Dan spoelen in de mond (*Niet DoorSlikken!!*), gorgelen en uitspugen. Het stinkt enorm (de hele familie komt kijken wat je aan het doen bent :p ) Maar het is toppie! Het verzacht enorm. En het doet je even niet aan je aften denken, en dan lekker slapen.
Je kan het gebruiken wanneer je wilt, zo vaak je wilt.

Zorg wel dat je de 100% "Tee Tree Oil" koopt. Vraag er anders naar bij je drogist.

Succes!

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 213 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende