Op dit onderwerp reageren  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Titel: Re: Re:allergisch voor tampons enz .
BerichtGeplaatst: Zo Aug 03, 2008 4:33 am 
[quote="marsana"]Hier hetzelfde verhaal. Exceem van de inlegkruisjes. Knettergek van de kriebels en pijn geworden. Waarom staat er neit op die maandverbanden enz. waar het uit bestaat en wat er in verwerkt zit aan geurvreters enzo??????
Van de huisarts iets hydrocortisonachtigs gekregen. Wat voor middeltjes hebben jullie van de huisarts gekregen?[/quote]

Ik heb zelf veel pijn ( moet 3 paracetamol 5 slikken en meer per dag) dus gebruik ik nu herbruikbaar maandverband en de pijn is weg vraag waarschijnlijk omdat er geen gemisvhe troep inzit www.foekie.be ( gruwel denk je mischien maar het is echt niet vies en veel mooier met bloemetjes enz ) en je bespaart een hoop geld

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re:
BerichtGeplaatst: Wo Nov 12, 2008 6:17 pm 
Nou damens. Ik heb nu een lekkere allergische reactie te pakken van dat stomme rot maandverband Always UTRA FRESH. Geweldig! Zou misschien iemand weten hoe je hier van af zou komen?

a schreef:
ja hoor ook ik heb maandverband allergie kan er echt niet tegen,het enige maandverband dat ik kan hebben is allways de rest geeft jeuk,jeuk,jeuk.helpen doet er niks de huisarts kan wel een zalfje voorschrijven als je uitslag krijgt van maandverband.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: allergisch voor tampons enz .
BerichtGeplaatst: Ma Dec 01, 2008 10:35 pm 
Wat een ontdekking...
Heb altijd al pijn bij het vrijen, ben daar al verschillende keren bij de huisarts + gyn geweest. Een gynaecoloog ontdekte tijdens de zwangerschap dat ik kloofjes had, en daar schoof ik de pijn dan op. Zeker omdat ik ook een vorm van allergie heb (waarschijnlijk psoriasis).
Achteraf begrijp ik niet dat ik niet eerder door heb gehad dat ik allergisch kon zijn voor maandverband. Zo lang als ik mij kan herinneren had ik een schrale vagina na een paar dagen ongesteld zijn (dacht dat het 'schuurde' bij het dragen), dus wilde altijd zo snel mogelijk weer zonder, als 't even kon (dan maar een wat viezere onderbroek, gewoon vaker wisselen). Wilde ook liever dik maandverband, omdat ik merkte dat ik daar minder snel schrale schaamlippen van kreeg.

M'n zoontje reageert op kiwi en daar zat ik even op verder te zoeken. Kan tot een latex-allergie leiden (of daarvandaan komen), en ... al zoekende op internet ontdekte ik ineens dus dat dat in maandverband zit... het kwartje viel. Ik draag altijd handschoenen bij het schoonmaken om kloofjes te voorkomen op m'n handen. Maar ... daar zit dus latex in :). Aha... veel ontdekt vanavond, bedankt dat jullie ook veel opgeschreven hebben, waardoor ik het beter kon herkennen.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Dec 02, 2008 8:45 pm 

je kan wel degelijk allergies zijn voor maandverband/ closetpapier.vooral maandverband van libresse gaf mij veel klachten.

Meld dit bericht
Naar boven
 Profiel  
Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 22, 2009 8:47 pm 
Wat herkenbaar allemaal. Ook ik heb dergelijke klachten tijdens de menstruatie en daarbuiten. Ik heb 4 jaar geleden een divacup aangeschaft en ik vind het ideaal. Mijn klachten waren niet gelijk weg omdat ik ook buiten de menstruatie klachten had, want ik heb gewoon een heel gevoelige huid. De divacup verergerde de klachten echter niet zoals maandverband (broei en vreemde stoffen) en tampons (droge vagina en vreemde stoffen). Sinds ik de divacup in huis heb, heb ik nooit meer iets anders gebruikt. En dat voor ongeveer 30 euro.

Groeten, Mira

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Wo Mei 13, 2009 2:44 pm 
hoii..

nou ik ben dus ook allergies voor tampons, in het begin dacht ik dat het kwam omdat ik altijd van die goedkope tampons kocht, dus heb ik de tampons gekocht van OB maar dat helpt dus ook niet. na het ongesteldheid krijg ik een ontzettende jeuk en een branderige gevoel.
gek word je ervan! :x
ik ben dus opzoek naar tampons waar geen chemische troep inzit. weet iemand waar je die dingen kunt krijgen?

x

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Vr Okt 16, 2009 8:01 am 
Je kunt bij de natuurvoedingswinkel ook producten kopen die alleen van katoen gemaakt zijn. Of er helemaal geen latex in zit weet ik niet. Ze hebben tampons, maandverband en inlegkruisjes. Het merk is Natracare. http://www.natracare.com/ Ik ben er eergister mee begonnen, heb nu nauwelijks nog afscheiding!!! Dus het was bij mij wel degelijk van de inlegkruisjes. (diverse merken geprobeerd). Nu veel minder pijn/last. Ben ook met een zwaardere hormooncreme begonnen, dat was echt nodig. Die ga ik uiteraard weer afbouwen als het kan, maar eerst even alle inlegkruisjes de deur uit!

Gr Romée

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Zo Jan 17, 2010 9:04 am 
Ook ik ben waarschijnlijk allergisch voor maandverband.. Ik heb nu al ruim twee maanden uitslag die nergens door weg schijnt te gaan, heb van de huisarts eerst een hydrocortisoncreme gekregen en van de dermatoloog 'elocon vet'. Daardoor werd het alleen maar erger. Ik heb alles inmiddels geprobeerd maar niets schijnt te helpen. Biologisch maandverband heeft wel geholpen om de uitslag niet te doen verergeren. Iemand een tip hoe de uitslag weg kan gaan?

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Za Mei 01, 2010 9:35 pm 
Hoi,

Een goed alternatief als je allergisch bent voor tampons
is softcup. Dit is gemaakt van hypo allergeen materiaal en bevat geen latex. Ipv te absorberen vangt het je menstruatie op, hierdoor blijven er ook geen vezels achter. Kijk maar eens op hun website, daar staat heel veel info. Ben er zelf heel tevreden mee.

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
BerichtGeplaatst: Di Jul 27, 2010 3:04 pm 
Hallo ,
Ik gebruik sinds kort tampons..
Ik heb altijd maandverband gebruikt ,
Maar nu lijkt het wel alsof ik die tampons niet kan verdragen ( ik gebruik O.B )
En gebruik ze enkel overdag..
maar nu begint het ineens te jeuken en ik heb ook de indruk dat het opgezwollen is..
zeer vervelend
Weet iemand raad??

Meld dit bericht
Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5