Wat een ontdekking...
Heb altijd al pijn bij het vrijen, ben daar al verschillende keren bij de huisarts + gyn geweest. Een gynaecoloog ontdekte tijdens de zwangerschap dat ik kloofjes had, en daar schoof ik de pijn dan op. Zeker omdat ik ook een vorm van allergie heb (waarschijnlijk psoriasis).
Achteraf begrijp ik niet dat ik niet eerder door heb gehad dat ik allergisch kon zijn voor maandverband. Zo lang als ik mij kan herinneren had ik een schrale vagina na een paar dagen ongesteld zijn (dacht dat het 'schuurde' bij het dragen), dus wilde altijd zo snel mogelijk weer zonder, als 't even kon (dan maar een wat viezere onderbroek, gewoon vaker wisselen). Wilde ook liever dik maandverband, omdat ik merkte dat ik daar minder snel schrale schaamlippen van kreeg.
M'n zoontje reageert op kiwi en daar zat ik even op verder te zoeken. Kan tot een latex-allergie leiden (of daarvandaan komen), en ... al zoekende op internet ontdekte ik ineens dus dat dat in maandverband zit... het kwartje viel. Ik draag altijd handschoenen bij het schoonmaken om kloofjes te voorkomen op m'n handen. Maar ... daar zit dus latex in

. Aha... veel ontdekt vanavond, bedankt dat jullie ook veel opgeschreven hebben, waardoor ik het beter kon herkennen.