Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Help, ik weet het niet meer!
BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2009 10:53 am 
Hallo allemaal,
Hier het verhaal van mijn zoontje, inmiddels 15 maanden oud.
Op de leeftijd van 3 maanden heeft hij 1 week in het ziekenhuis gelegen met het RS Virus. Hij kreeg toen, op 1 voeding per dag na, nog borstvoeding.
Daarna steeds opnieuw benauwdheidsklachten. Wij dienen hem dagelijks Ventolin en Flixotide toe. Eind april/begin mei heeft hij een provocatie/eliminatietest gehad in ziekenhuis m.b.t. koemelk. Na de eerste testdag was hij erna pieperig, en op de tweede testdag huilde hij tussendoor de hele tijd. In die periode kreeg hij ook zijn eerste tanden, dus je raadt het al, ik moest een dag aanwijzen, en dat was de verkeerde! Kinderarts erg kort door de bocht: zo, dat is dus geen koemelkallergie. Bij het switchen naar gewone Nutrilon, ging het toch niet lekker, dus toch maar weer terug naar Pepti, en dan maar (helaas) zelf betalen.
Maanden Juni/Juli/Augustus stonden in het teken van steeds terugkerende oorontstekingen. Begin september zijn er buisjes geplaatst en gelukkig helpt hem dat heel goed. Dus september en oktober waren redelijk klachtenvrij. Nu, vanaf begin November, heeft hij iedere week wel meerdere dagen dat hij koorts heeft, met minimaal 1 dag boven de 40 graden.Vaak erg verkouden en benauwd en 3 wk.geleden longontsteking. Wie weet raad?

Naar boven

Met citaat reageren  
Oplossingen voor allergieën
 Titel: Re: Help, ik weet het niet meer!
BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2009 3:01 pm 
Nog even een vervolg: Volgens de huisarts heeft hij astma. Zelf hebben wij tevens het vermoeden dat er bij hem allergieën spelen. Er is vorige week bloed afgenomen, maar naar het schijnt, geeft dat op zijn leeftijd niet altijd een betrouwbare uitslag. De kinderarts gelooft het ook allemaal niet zo. Zij zegt dat hij gewoon heel erg vatbaar is, vanwege dat RS Virus. Mijn huisarts heeft haar gebeld over mijn zoontje omdat hij het eerder deze week ook niet meer wist, zij heeft hem beloofd mij te bellen, maar ik wacht al drie dagen. Ondertussen is ie wel weer opgeknapt, maar blijkbaar begrijpt de kinderarts niet wat het voor gevoel geeft om je kindje 's nachts op handjes en knietjes happend naar adem in zijn bedje te vinden. En het "opknappen"duurt elke keer maar een paar dagen. En dan begint alles weer overnieuw. Nu was ik "gelukkig"ook ziek, maar ik werk ook 2 dagen p.week. Hoe doen jullie dat? Merk dat ze er op mijn werk wel een beetje klaar mee zijn, als ik bel dat mijn zoontje ziek is. Verder is het een geweldig lief, ondeugend, grappig mannetje. Maar het is zo balen om je kindje steeds zo ziek te zien!
Alle ideeën zijn welkom!!
Alvast hartelijk bedankt.

Naar boven

Met citaat reageren  
 Titel: Re: Help, ik weet het niet meer!
BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2010 10:28 am 
Hoi

Mijn kinderen hebben ook alle 2 deze zelfde klachten mijn zoontje heeft er alleen ook eczeem bij dit maakt het iets duidelijker ook voor artsen.
ook hij heeft net een blinde provoctie test voor koemelk gehad, die heeft hij goed door staan, maar mij is verteld dat hij alsnog wel koemelk allergie kan hebben maar gelukkig niet heel ectreem. mijn dochter is nu net 4 en ik ben er sinds ze 2 jaar is ook achter dat al haar astmatische en verkoudheid klachten, ook erg moe altijd en slecht slapen en slecht eten en drinken door koemelk en soya melk komen. Sinds een half jaar heeft ze op aanraden van een bioresunantie therapeut een koemelk vrij dieet en drinkt ze ook geen soya melk meer het is echt helemaal een ander kind geworden nooit meer ziek, ze eet veel en slaapt goed.

Mijn advies probeer zelf eens een maand of langer uit als je alle koemelk weg laat (ook koekjes en in brood enzo) zie dan eens hoe het dan met hem gaat. als je dan weer koemelk gaat geven dan merk je snel genoeg of ziojn klachten weer terug komen.

sterkte er mee

Naar boven

Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ]